Livestream Shopping چیست
خرید لایو زمانی است که شرکتها، برندها یا کارآفرینان رویدادی را میزبانی میکنند که در آن خریداران میتوانند محصولات را مشاهده کنند، درباره آن اطلاعات کسب کنند و سپس خریداری کنند. بزرگترین تفاوت بین تجارت الکترونیک سنتی و خرید مستقیم(لایو) در این است که دومی به خریداران فرصتی برای تعامل، پرسیدن سؤال و دریافت پاسخ در زمان واقعی می دهد.
خرید لایو زنده شامل ویدیو، تعامل دو طرفه و محتوای اضافی است تا به خریداران بالقوه کمک کند محصولات را بشناسند و برای خرید احساس اطمینان کنند. اعتماد در این نوع خریدها بسیار بالاتر از خرید هایی است که فقط عکس و ویدئو نشان می دهند.
بیایید نگاهی عمیق به خرید لایو (که پیشبینی میشود تا سال 2024 به فروش 35 میلیارد دلاری در ایالات متحده منجر شود) بیاندازیم – نحوه کار، انواع لایو، چه کسی از آن استفاده میکند و چه زمانی برای کسب و کار خردهفروشی کوچک شما منطقی است.
خرید از لایو زنده Livestream Shopping چگونه کار می کند
بسیاری از رویدادهای خرید مستقیم توسط افراد مشهور یا مهمانان تأثیرگذار برگزار می شود. آنها در مورد یک محصول یا نام تجاری خاص صحبت می کنند و اینکه چرا آن را بسیار دوست دارند، به دنبال کنندگان اجازه می دهند تا به صورت زنده هماهنگ شوند و سؤال بپرسند.
اغلب، خرید لایو Livestream Shoppingشامل نوعی گیمیفیکیشن یا پاداش برای تشویق مردم برای تنظیم زنده به جای تماشای یک قطعه ضبط شده است. بهعلاوه، خرید لایو به آنها فرصت تعامل در زمان واقعی را میدهد و فرصتی را برای پرسیدن سؤالات فوقالعاده خاص و دریافت پاسخهای سریع فراهم میکند.
بسترهای خرید پخش زنده Livestream Shopping
برای میزبانی یک رویداد خرید پخش زنده، باید یک پلتفرم راه اندازی کنید. دو راه اصلی برای انجام این کار وجود دارد: میتوانید از یک کانال معتبر مانند فیسبوک یا اینستاگرام استفاده کنید یا با پلتفرمی که به شما امکان میدهد پخش زنده را میزبانی کنید، مستقل شوید.
اینستاگرام دارای تجارت درون برنامه ای و پرداخت است که مسیری مستقیم برای تبدیل فراهم می کند. همچنین به شما این امکان را میدهد که محصولات را در لایو زنده خود برچسبگذاری کنید – درست مانند آنچه در پستها انجام میدهید – بنابراین بینندگان میتوانند به راحتی برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید روی آن کلیک کنند.
انواع خرید لایو
وقتی به خرید پخش زنده فکر می کنید، ممکن است به پخش زنده رسانه های اجتماعی فکر کنید. و این مطمئناً مرتبط است. بسیاری از برندها از مخاطبانی که قبلاً در رسانه های اجتماعی دارند استفاده می کنند و به طور زنده برای دنبال کنندگان خود پخش می کنند. این خرید لایو در رسانه های اجتماعی است.
در این نوع، پخش زنده در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد. این ممکن است شامل فیس بوک یا اینستاگرام و حتی پینترست یا توییتر در آینده باشد. بسیاری از اوقات، کاربران می توانند اقلام را مستقیماً در بستر رسانه های اجتماعی خریداری کنند. سایر بازرگانان از فرآیند دستی تری استفاده می کنند و بررسی می کنند که چه کسی پس از پایان پخش زنده، چه چیزی را خریده است.
خرید لایو Livestream Shopping مبتنی بر اینفلوئنسر
رویدادهای خرید جریان مستقیم مبتنی بر اینفلوئنسر شامل همکاری بین برند شما و یک نفر تأثیرگذار است. مصرف کنندگان تمایل بیشتری به پخش زنده با تأثیرگذاران دارند. در واقع، تقریباً یک چهارم بزرگسالان مورد بررسی گفتند که میخواهند از طریق پخش زنده با حضور یک تأثیرگذار یا نماینده برند، در مورد محصولات جدید بیاموزند.
اگر برندی هستید که به دنبال انجام یک کمپین خرید با جریان مستقیم اینفلوئنسر هستید، مزایا و معایب میزبانی رویداد را خودتان در نظر بگیرید. اگر میزبان هستید، کنترل بیشتری بر محتوا و تجربه کلی خواهید داشت. اما اگر به یک اینفلوئنسر اجازه دهید رویداد را میزبانی کند، به مخاطبان فعلی آنها دسترسی پیدا میکنید که به معنای مشتریان بالقوه جدید برای شماست. صرف نظر از رویکرد، مهم است که شریک اینفلوئنسر خود را از قبل به طور کامل توضیح دهید تا همه در یک صفحه باشند و از اهداف کلی کسب و کار آگاه باشند.
راه اندازی محصول
خرید لایو Livestream Shopping یک راه ایده آل برای عرضه محصول است زیرا خریداران بالقوه معمولاً سوالات بیشتری در مورد محصولات جدید نسبت به محصولات موجود دارند. این نوع به افراد امکان میدهد آن سؤالات را بپرسند و پاسخهای بلادرنگ را دریافت کنند.
آموزش
گاهی اوقات، خرید لایو Livestream Shoppingبه طور مستقیم مبتنی بر فروش نیست. همچنین می توانید از آن برای آموزش نحوه استفاده و استفاده حداکثری از محصولات خود استفاده کنید. در حالی که هدف اصلی کمک به مشتریان فعلی برای استفاده از محصولات است، شما همچنین می توانید به یک هدف ثانویه یعنی افزایش فروش دست پیدا کنید.
گاهی اوقات، خرید لایو Livestream Shopping مستقیم مبتنی بر فروش نیست. همچنین می توانید از آن برای آموزش نحوه استفاده و استفاده حداکثری از محصولات خود استفاده کنید. در حالی که هدف اصلی کمک به مشتریان فعلی برای استفاده از محصولات است، شما همچنین می توانید به یک هدف ثانویه یعنی افزایش فروش دست پیدا کنید.
در خرید لایو Livestream Shopping آموزش خود، می توانید مزایای استفاده از محصول خود را برجسته کنید. شما همچنین می توانید با هر تردید یا سوالی که خریداران احتمالی در مورد محصول شما دارند مبارزه کنید و اعتماد بیشتری برای خرید در آنها ایجاد کنید.
مزایده یا مناقصه
یکی دیگر از انواع رایج خرید لایو Livestream Shopping پخش زنده مبتنی بر مزایده یا مناقصه است. در این قالب، بینندگانی که کوک میشوند باید در رقابت برای خرید اقلام شما با یکدیگر رقابت کنند. این نوع خرید مستقیم به ویژه برای کالاهای مقرون به صرفه و دست دوم که قیمت های انعطاف پذیر معمول است، رایج است.
مزایای آن این است که تعامل را بیشتر و احساس فوریت را ایجاد می کند، در حالی که جنبه منفی آن این است که ممکن است کنترل قیمت محصول را از دست بدهید و ریسک فروش بسیار پایین (از دست دادن حاشیه سود خود) یا فروش بسیار زیاد (ایجاد تجربه مشتری ضعیف و برند درک شده را داشته باشید).
کدام مشتریان از خرید لایو Livestream Shopping و چرا استفاده
می کنند؟
خریداران پخش زنده را بیشتر جوانان تشکیل می دهند. این احتمالاً به این دلیل است که آنها بیشتر از فناوری آگاه هستند و تأثیرپذیرترند. در واقع، نسل Z جمعیتی است که تحت تأثیر رسانههای اجتماعی و اینفلوئنسرها قرار میگیرد و آنها را به یک مخاطب هدف ایدهآل برای استراتژیهای خرید مستقیم شما تبدیل میکند. به علاوه، 55 درصد نسل Z و 62 درصد از هزاره ها محصولات تازه راه اندازی شده را مستقیماً از طریق ویدیوهای زنده از مارک ها و سازندگان خریداری می کنند.
کدام کسب و کارها باید از خرید پخش زنده Livestream Shopping
استفاده کنند
در حالی که خرید با جریان مستقیم میتواند برای خردهفروشان کسبوکارهای کوچک در صنایع مختلف مفید باشد، برخی از آنها نسبت به سایرین برای این فرصت آمادهتر هستند.برندهای پوشاک و مد وقتی صحبت از خرید پخش لایو به میان می آید از مزیت برخوردار هستند زیرا یکی از اولین پذیرندگان این روند هستند. این بزرگترین بخش پخش زنده را نشان می دهد – بیش از 35٪ پخش کننده های زنده در پوشاک و مد هستند.
مد و پوشاک برای خرید پخش زنده مناسب هستند زیرا مشتریان معمولاً سؤالات زیادی در مورد این محصولات دارند – نحوه تناسب آنها، جزئیات به نظر می رسد، رنگ واقعی و غیره. گرفتن یک تصور دقیق از پوشاک می تواند دشوار باشد. عکسها، و خرید پخش زنده این فرصت را به شما میدهد که نشان دهید لباس در هنگام پوشیدن چه شکلی است.
کسبوکارهای زیبایی و سلامتی نیز رقبای خوبی برای خرید لایو هستند زیرا محصولات آنها در میان نسل جدید محبوب هستند. در واقع، نسل جدید 31 درصد از بازار هزینههای کالاهای زیبایی و سلامتی لوکس را تشکیل میدهند، بنابراین اگر این مخاطبان شما هستند، شانس خوبی برای آنها وجود دارد.
کالاهای صرفه جویی شده، استفاده شده، بازیافتی و ارتقا یافته، همگی اقلام عالی برای تبلیغ و فروش از طریق پخش زنده هستند. یکی از دلایل اصلی این است که یک رویداد خرید لایو به تجار اجازه می دهد تا وضعیت هر کالا و همچنین جزئیات را به نمایش بگذارند و به سؤالاتی که خریداران بالقوه ممکن است داشته باشند پاسخ دهند.
بر اساس یک نظرسنجی بیش از 41 درصد از مصرفکنندگان ادعا میکنند که به پخش زنده فروش محصولات و اثاثیه منزل متصل شدهاند. کالاهای خانگی برای خرید لایو زنده ایده آل هستند زیرا می توانید نحوه ظاهر آنها را در زمینه های مختلف و جفت شدن با سایر کالاهای خانگی نشان دهید. همچنین به فروشندگان این امکان را می دهد که تمام زوایای اقلام را نشان دهند.
الکترونیک یکی دیگر از محصولات عالی برای فروش از طریق خرید لایو است. در واقع، بیش از 37 درصد از پاسخ دهندگان به همان نظرسنجی قبلی گفتند که رویدادهای خرید را برای وسایل الکترونیکی به صورت پخش زنده می پسندند. وسایل الکترونیکی معمولاً دارای ویژگیها و ابزارهای پنهان یا عملکردی هستند که میتوانید آنها را بهتر از عکسهای محصول در ویدیو آن هم به صورت زنده نشان دهید.
نمونههای خرید لایو Livestream Shopping
با بررسی نمونههای دنیای واقعی و در نظر گرفتن اینکه چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی مفید نیست، برای استراتژیهای خرید مستقیم خود الهام بگیرید. در زیر چند نمونه از رویدادهای خرید یا فروشندگان پخش زنده موفق یا محبوب آورده شده است.
زاکس دستبندهای ساخته شده از بطری های آب بازیافتی را می فروشد. زمانی که برند تجارت الکترونیک در ماه می 2021 برای راهاندازی مجموعهای از محصولات جدید آماده میشد، تصمیم گرفت وارد دنیای خریدهای پخش زنده شود تا همه چیز را از رسانههای اجتماعی و تاکتیکهای ایمیل معمولی خود تغییر دهد.
این برند میزبان یک لایو فیسبوک 30 دقیقهای بود که در آن جیسون کویپرز، بنیانگذار آن، هر محصول جدید را به نمایش می گذاشت و به هر سؤالی در زمان واقعی پاسخ می داد. او تا پایان پخش زنده منتظر ماند تا مجموعه محصول بسیار پرطرفدار “Zox Box 13” را فاش کند. وقتی او بالاخره این کار را کرد، تمام 100 واحد فروخته شد.
در مجموع، زاکس 461 سفارش در طول لایو فیسبوک به دست آورد که مبلغی بالغ بر 28392 دلار فروش داشت.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 20 آمار فروش موبایلی در سال 2022 فروش موبایلی 1. بیش از 6 میلیارد اشتراک تلفن...
- 20 تاکتیک بازاریابی برای کمپین ها تاکتیک های بازاریابی می توانند به شما کمک کنند تا...
- اثر قرار گرفتن در معرض (Exposure effect) ( مرجع کامل) Exposure effect “هرچه بیشتر در معرض چیزی باشید بیشتر...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.