9 استراتژی ساده برای فروش بیشتر
فروش باید آسان باشد، به خصوص زمانی که محصول مناسبی برای بازار مناسب داشته باشید. و با این حال… بسیاری از فروشندگان تمایل دارند این کار را دشوار کنند در حالی که آنقدرها هم پیچیده نیست. آنها تلاش و زمان زیادی را صرف می کنند. چرا آن ها این کار را انجام دادند؟ زیرا آنها به سادگی استراتژی فروش ندارند.
نوع یا اندازه کسب و کار شما مهم نیست. توسعه و اجرای استراتژی های فروش برای عملکرد خوب هر کسب و کاری ضروری است. علاوه بر این، اگر ابزار اولیه برای بستن فروش را نداشته باشید، پول و اعتبار خود را از دست خواهید داد.
هر چیزی که می فروشید، این استراتژی فروش شماست که باعث می شود مشتری کسب و کار شما یا برعکس یکی از رقبا را انتخاب کند.
با این استراتژی های فروش، می توانید تعداد خود را با کارایی افزایش دهید.
یکی از راه های فروش بیشتر این است که سخنرانی فروش خود را از طریق تلفن آماده کنید. این امکان وجود دارد که مشتری خود را تا حد امکان در محصول یا خدمات خود درگیر کنید و به او بفهمانید که هدف اصلی شما این است که به او کمک کنید!
2. آنچه را که می فروشید کنترل کنید
یک گام اساسی برای هر استراتژی تجاری موفق این است که بدانید چه چیزی را می خواهید بفروشید. اگر ویژگی های محصول خود یا تمام مزایایی که برای مشتریان به ارمغان می آورد ندانید، نمی توانید به سؤالات بالقوه مشتریان پاسخ دهید یا به اعتراضات آنها رسیدگی کنید.
3. زبان مخاطب خود را بپذیرید
چه محصول شما ساده باشد چه پیچیده، وظیفه شما یافتن راهی ساده و سرراست برای توصیف آن برای هر کسی است. مردم دوست دارند چیزها را سریع بفهمند. به آنها احساس باهوشی می دهد. به همین دلیل است که وقتی یک فروشنده روش صحبت از مشتری بالقوه را تطبیق می دهد و اتخاذ می کند، اقدام و خرید آسان تر خواهد بود.
4.یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد
صحبت در مورد ویژگی ها و مزایای یک محصول اغلب توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می کند. نمایش محصول/خدمت به صورت زنده حتی موثرتر است. وقتی مشتریان بالقوه این فرصت را داشته باشند که خودشان بفهمند که شما چه چیزی را به آنها می فروشید، آنها خیلی سریعتر خودشان را فرافکنی می کنند و تصور می کنند که محصول چگونه زندگی آنها را بهبود می بخشد. و همه اینها فرآیند فروش را به حداکثر می رساند.
اگر نرم افزار می فروشید به آنها نشان دهید که نرم افزار شما دقیقا چه کاری انجام می دهد و تمام مراحل را پیش چشمان آنها اجرا کنید.
5. هدف تان را از ملاقات با مشتری مشخص کنید
هدف از گفتگوی شما با مشتری این است که او را درک کنید. با پرسیدن سوالات درست، پاسخ هایی را دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند بفهمید او به دنبال چه چیزی است. به جای یک مونولوگ ساده که در آن صحبت می کنید، «درد» این مشتری بالقوه و نیاز او را پیدا کنید و سپس به او بفهمانید که با محصول تان این درد از بین خواهد رفت.این مرحله همان مرحله ای است که با صلاحیت مشتری مطابقت دارد.
6.نیازهای آنها را رمزگشایی کنید
هر مصرف کننده منحصر به فرد است. ارضای نیازها و خواسته های او حول یک محصول، خدمات یا تجارت خاص می چرخد. وقتی مشتریان بالقوه خود را بشناسید، درک اینکه آنها به چه چیزی نیاز دارند و چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید بسیار آسان تر است. با دانستن سن، سطح درآمد، وضعیت تأهل، تحصیلات، محل سکونت، سرگرمی ها و علایق آنها است که می توانید بر بازار تسلط داشته باشید.
7.ابتدا محصول خود را بهبود بخشید
اگر مشتری شما به آن نیاز نداشته باشد، داشتن محصولی که حداکثر کارایی را ارائه می دهد چه فایده ای دارد؟
اینکه بتوانید در مورد مزایای محصول خود تجدید نظر کنید تا آنها را با نیازهای هر مشتری تطبیق دهید، یک روش عالی برای فروش است. مشتریان بالقوه شما تاثیر مثبتی را که محصول/خدمت بر زندگی آنها خواهد داشت، مشاهده خواهند کرد.
8. از مشتریان خودنظرسنجی کنید
وفادارترین مشتریان منبع سود خوبی برای شرکت هستند. مطمئنا … اما شما می توانید حتی بیشتر از آنها انتظار داشته باشید! آنها همچنین می توانند به شهرت کسب و کار شما کمک کنند و سفیران برند شما شوند. نکته کلیدی این است که شروع به تشویق مشتریان فعلی خود به استفاده از این برنامه ها کنید. شما هنوز برنامه ای ندارید؟ نگران نباشید، این یک شرط مطمئن است که می توانید از این مراجع برای تبادل تجربیات در طول رویدادها یا حتی نوشتن نظرات مشتریان استفاده کنید. هیچ چیز بهتری برای متقاعد کردن دوستان یا همکارانشان برای تبدیل شدن به مشتریان محصولات/خدمات شما وجود ندارد.
9.قیمت های خود را تنظیم کنید
قیمت یک عامل تعیین کننده در تصمیم گیری است. ایجاد قیمت های رقابتی ضروری است. اما مراقب باشید… قیمت های شما باید با قیمت های رقبای شما تقریبا یکسان باشد. اگر پیشنهاد شما ارزش افزوده واقعی به همراه داشته باشد، قیمت های شما حتی می تواند بالاتر باشد. چگونه می توانید ارزش بیشتری برای محصولات خود داشته باشید؟ با استفاده از ابزارهای موثری مانند ضمانت های طولانی مدت، کیفیت محصول/خدمات بهتر، تجربه مشتری بهتر…
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
- 12 روش برای افزایش فروش آیا فرصت های افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر را...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.