8 نکته برای افزایش فروش
افزایش فروش
همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم که «محصول خوب خودش را می فروشد».
ممکن است مردم برای عرضه جدیدترین آیفون صف بکشند، اما این فقط به خاطر خود محصول نیست.
همچنین به این دلیل است که اپل دهه ها را صرف ایجاد اعتبار بی عیب و نقص برند، تجربه مشتری منحصر به فرد و پشتیبانی فوق العاده از مشتری کرده است. این تلفن مزیت یک تجربه فروش فوق العاده است.
صرف نظر از محصول، یک فروشنده ماهر و آگاه همیشه بر فروشنده ناآماده برتری دارد. بنابراین اگر به دنبال افزایش فروش خود هستید، این 11 نکته را بخوانید.
1. تکنیک های جدید فروش را کشف کنید
فروش یکی از صنایعی است که به سرعت در حال تغییر است. بین تغییرات اجتماعی، اقتصادی و عاطفی در بازار، ماندن در صدر رندها و بهترین شیوه ها یک نبرد دائمی است.
اگر می خواهید مهارت های فروش خود را بهبود ببخشید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در مورد تکنیک های جدید فروش کنجکاو باشید.
اگر می خواهید مهارت های فروش خود را بهبود ببخشید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در مورد تکنیک های جدید فروش کنجکاو باشید.
چه به دنبال رویکرد مناسب برای بستن آن فروش دشوار باشید و چه در تلاش برای افزایش تعداد کلی خود باشید، تمایل به امتحان تاکتیکهای جدید راهی مطمئن برای بهبود شانس شماست.
اگر به دنبال منابعی هستید، گزارشهای روند فروش سالانه را بررسی کنید. بسیاری از شرکتها هر ساله این نوع گزارشها را منتشر میکنند، و شما میتوانید از آنها برای آگاهی از چشمانداز فروش فعلی و کارهایی که میتوانید برای دستیابی به موفقیت انجام دهید، استفاده کنید.
2. از روش SPIN برای فروش های پیچیده استفاده کنید
گاهی اوقات، با یک فروش دشوار یا پیچیده مواجه می شوید و تاکتیک های آزمایش شده و واقعی شما کارساز نیستند. این زمان خوبی برای روی آوردن به فروش SPIN است. اسپین مخفف موارد زیر هست:
S: وضعیت
P: مشکل
I: مفهوم
N: بازده
هدف اصلی فروش SPIN این است که به شما کمک کند در مورد نیازهای منحصر به فرد مشتری و نقاط درد بیشتر بدانید.
به جای تمرکز بر بستن فروش، با مشتری بالقوه خود کار می کنید تا به مشکلات جدی در شرکت آنها رسیدگی کنید و به مزایای یافتن راه حل نگاه کنید. این یک راه عمیق تر برای بررسی سوالات فروش است.
در برخی موارد، شما نیازی به فروش محصول خود ندارید – فقط باید یک مشتری بالقوه برای دیدن مزایای سرمایه گذاری در چیزی که به آنها کمک می کند، به دست آورید.
3. رویکرد فروش مشاوره ای را اتخاذ کنید
در سال 2021، 81 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام دادند. بالقوههایی که تحقیقات خود را انجام میدهند، نیازی به طرح اساسی ندارند.
آنها احتمالاً قبلاً در مورد شما و شرکت شما می دانند. در عوض، باید روی راهنمایی آنها به سمت محصول مناسب برای حل مشکلشان تمرکز کنید.
اگر کسی محصول شما را فراتر از یک کلیک تبلیغاتی می داند، نیازی نیست که علاقه او را جلب کنید – باید اعتبار برند را ایجاد کنید و پشتیبانی و مشاوره های باورنکردنی به مشتری ارائه دهید.
با فروش مشاوره ای، شما فرض می کنید که مشتری بالقوه شما می خواهد خرید کند. تحت این فرض، شما هرگز آنها را برای خرید تحت فشار قرار نمی دهید. شما به سادگی آنجا هستید تا به هر سؤالی که در طول راه دارند پاسخ دهید.
اگر کسی محصول شما را فراتر از یک کلیک بر روی تبلیغ تحقیق می کند، نیازی نیست که علاقه او را جلب کنید، بلکه باید اعتبار برند را ایجاد کنید.
4.ارائه های فروش خود را شخصی سازی کنید
ما می دانیم که تنظیم دقیق یک ارائه فروش چقدر سخت است، بنابراین ممکن است کار زیادی به نظر برسد. اما به خاطر داشته باشید که یک بخش کلیدی از ارائه شما، ارائه راهحلهای خاص برای مشکلات خاص است – و قرار نیست هر مشتری بالقوهای مشکل یکسانی داشته باشد.
ایجاد یک الگوی قابل استفاده مجدد عالی است، اما وقتی آن را طوری تنظیم می کنید که هر ارائه را منحصر به فرد کند، فرصت های فروش بهتری ایجاد می کنید.
5. روی انسان تمرکز کنید نه محصول
متأسفانه، در بازار فعلی، شرکتها محصولاتی را نمیفروشند، بلکه در حال فروش تجربیات هستند. در واقع، 80 درصد از مشتریان می گویند که در صورت ارائه تجربیات شخصی و مثبت، احتمال تجارت با شرکتی را بیشتر می کنند.
80 درصد از مشتریان می گویند که اگر شرکتی تجارب شخصی و مثبت ارائه دهد، احتمال بیشتری دارد که با آن تجارت کنند.
این بدان معنا نیست که محصول شما مهم نیست، اما در نظر بگیرید که آیا محصول شما باید نقطه کانونی استراتژی فروش شما باشد یا خیر. قبلاً کمی در مورد این موضوع صحبت کردهایم، اما محصولات واقعاً منحصربهفرد امروزه نادر هستند.
رقابت در بازار امروز شدید است. شرکت شما احتمالاً نمیتواند هر هفته ویژگیها و محصولات جدید را توسعه دهد، بنابراین راه جذب مشتریان از طریق تجربیات برتر و شخصیشده است.
فروش شخصی یک بازی طولانیتر از ارائه محصول مبتنی بر محصول است، اما با درصد بیشتری از مشتریان تکراری و ارجاعها نتیجه میدهد.
6.از یک منشور اخلاقی قوی پیروی کنید
دروغ گفتن در فروش نه تنها غیراخلاقی است، بلکه می تواند برای شرکت شما نیز مضر باشد.
فروش اخلاقی همیشه راهی برای رفتن است. این رویکرد تماماً در مورد حفظ بهترین منافع مشتریان و صادق بودن در مورد اینکه چگونه محصول یا خدمات شما می تواند زندگی آنها را بهبود بخشد است.
این اطمینان می دهد که محصولات و نام تجاری شما در معرض دید عموم قرار می گیرند.
اگر مشتری در مورد ویژگی محصول می پرسد و محصول شما آن را ندارد، در مورد آن دروغ نگویید. شما فقط با یک مشتری عصبانی و یک کالای بازپرداخت شده مواجه خواهید شد.
در عوض، در مورد محدودیتها شفاف باشید و سپس به آنچه محصول دارد، بپردازید. اگر محصولی دارید که با نیازهای مشتری سازگارتر است، حتی می توانید از این به عنوان فرصتی برای فروش متقابل استفاده کنید.
جدا از اینکه از نظر اخلاقی کار درستی است، فروش اخلاقی همچنین به شما کمک می کند اعتماد مشتری را جلب کنید زیرا صداقت را به حقه ترجیح می دهید.
7. بیش فروشی و فروش متقابل فقط در صورت لزوم(Upselling
– CrossSelling)
بیش فروشی و فروش متقابل دو روش خیلی خوب هستند اما به شرط اینکه بدانیم در کجا باید از آنها استفاده کنیم.
دانستن اینکه چه زمانی آنها را وارد مکالمه کنید
دانستن اینکه چه کسی ممکن است علاقه مند باشد
بسیاری از شرکت ها یک رویکرد یکسان برای فروش یا فروش متقابل دارند، اما این لزوما بهترین راه برای درآمدزایی نیست. به عنوان مثال، اگر با مشتری بالقوهای روبرو هستید که به سختی توانسته اید او را مجاب کنید که از شما بخرد، فشار دادن یک محصول دیگر بر روی آنها میتواند آنها را از شما دور کند.
مشتریان جدید برای توسعه وفاداری به برند و قدردانی از محصول به زمان نیاز دارند. در نتیجه، بیش فروشی و فروش متقابل روی مشتریان قدیمی بهتر از مشتریان جدید است.
افرادی که قبلاً محصولات شما را امتحان کرده اند، به احتمال زیاد به طرح های اضافی علاقه مند هستند زیرا به شرکت شما اعتماد دارند و ارزش چیزی را که شما به آنها ارائه می دهید درک می کنند.
8.فقط روی بستن فروش تمرکز نکنید
اگر فقط به بستن فروش اهمیت می دهید، زمان تغییر فرا رسیده است. اگر روی اعداد و ارقام استرس داشته باشید، موفق نخواهید شد.
هنگامی که بر روی پایان کار متمرکز هستید و نه بر روی سفر فروش، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه خود را دفع می کنید – آنها می توانند بفهمند که شما فقط به معامله اهمیت می دهید و نه به آنها.
در عوض، روی تقویت مراحل خط لوله فروش خود تمرکز کنید و به هر مرحله به عنوان یک برد نگاه کنید. جذب خریدار احتمالی برای تماس با شما یک برد است. متقاعد کردن یک مشتری برای ثبت نام در یک جلسه اولیه یک برد است. ایجاد یک رابطه مستمر با یک مشتری بالقوه یک پیروزی است.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.