8 مهارت ارتباطی موثر برای فروشندگان
در فروش، شناخت بازار و دانستن بهترین تکنیک ها مهم است، اما همه چیز نیست. در پایان روز، اگر نمی دانید چگونه به یک مشتری بالقوه نزدیک شوید یا با یک مشتری برخورد کنید، شناخت بازار فایده ای ندارد. ارتباط موثر پیوند بین مهارت ها و دانش شما و بستن یک معامله است.
گویی دانش شما بخش تئوریک فروشنده بودن است و ارتباطات بخش عملی آن است – و شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید.
1. مطمئن شوید که به همان “زبان” صحبت می کنید
در مهارت ارتباطی موثر برای فروشندگان در حالی که ممکن است هر دوی شما به یک زبان مشخص صحبت کنید، اما روشی که پیام خود را بیان می کنید ممکن است موثرترین راه برای انجام آن نباشد. نحوه صحبت ما، همه چیز از لحن صدا گرفته تا اصطلاحات در الگوهای گفتاری ما، مستقیماً بر درک ما تأثیر می گذارد. شما ممکن است سریع صحبت کنید، اما اگر شنونده شما آهنگ آهسته تر را ترجیح می دهد، ممکن است عجول در نظر گرفته شوید.
مطمئن شوید که خیلی گیج کننده نیستید و هر دو در یک سطح نزدیکی قرار گرفته اید.
2.در مهارت ارتباطی موثر برای فروشندگان مراقب زبان بدن خود باشید
با نحوه نشستن، احوالپرسی و رفتارتان در حین انجام مکالمه می توانید چیزهای زیادی بگویید. زبان بدن راهی برای برقراری ارتباط است، به همین دلیل است که به آن زبان گفته می شود. برای مثال، تماس چشمی بسیار مهم است، زیرا همدلی را نشان میدهد و باعث میشود احساس کنند شنیده میشوند. از طرف دیگر بازی بیش از حد با موها نشانه عصبی بودن یا ناامنی است. حواستان به زبان بدن باشد، هم زبان خودتان و هم زبان آنها – ممکن است چیزی به آنها بگویید و حتی متوجه آن نباشید، و آنها ممکن است چیزی را بدون اینکه خودشان بدانند به شما نشان دهند.
3.بدانید که چه زمانی باید گوش بدهید
یک مکالمه شامل لحظاتی است که در آن صحبت میکنید و جایی که گوش میدهید، اما بیشتر مردم ممکن است مورد دوم را فراموش کنند. گوش دادن بخشی از برقراری ارتباط است، و نه فقط برای اینکه بدانید به چه چیزی پاسخ دهید، بلکه چگونه پاسخ دهید. از آنجایی که مشتری چیزی به شما میگوید، چیزهای بیشتری از آنها میتوانید دریافت کنید، بنابراین مطمئن شوید که کاملا گوش میدهید. در گوش دادن فعال، باید بر آنچه گفته می شود تمرکز کنید، آن را بازنویسی کنید و از قضاوت خودداری کنید. این تضمین می کند که آنها را به درستی درک کرده اید و به شما کمک می کند آنچه گفته شده را به خاطر بسپارید.
4. تا حد امکان شفاف باشید
در مهارت ارتباطی موثر برای فروشندگان ارتباط نادرست زمانی اتفاق میافتد که همه چیز آنقدر که فکر میکنید واضح نباشد، جایی برای سردرگمی یا تفسیر نادرست باقی میگذارد. سرراست باشید، نه خیلی خویشتن دار و نه خیلی پررو! سؤالات ساده بپرسید و همیشه پاسخهای بدون ابهام بدهید. همچنین میتوانید یک چکلیست یا اسکریپت برای چیزهایی که قرار است در مورد آنها صحبت کنید داشته باشید و مطمئن شوید که به تمام آیتم های داخل آن رسیدگی کرده اید.
5-دروغ نگویید لطفا!!
دروغ ها را می توان به راحتی تشخیص داد، و حقیقت دیر یا زود آشکار می شود، زیرا پیگیری آنچه ساخته اید و گفته اید دشوار خواهد بود.اگر می خواهید قولی بدهید لطفا قولی بدهید که می توانید اجرایش کنید.اینکه صرفا بخواهید معامله را ببندید و به واسطه ی آن هر دروغی که بتوانید بگویید بنظرم خالی از لطف است و مشکلاتش بزودی گریبان خودتان را می گیرد.
6. در مهارت ارتباطی موثر برای فروشندگان مدام تحقیق کنید
در مورد مشتری، در بازار، در مورد روندها و حتی در مورد مهارت های ارتباطی تحقیق کنید! این یکی از بهترین راه ها برای آماده شدن در هر مرحله است. هیچ مشکلی وجود ندارد که بگویید چیزی را نمی دانید، اما بهتر است این موضوع را زیاد تکرار نکنید، زیرا باعث می شود ناآماده و در نتیجه غیرقابل اعتماد به نظر برسید. به روز بودن در مورد هر روند، تکنیک و هر چیز دیگری که مربوط به فروش است باید یکی از اهداف اصلی شما باشد، زیرا می تواند تفاوتی بین شما و رقبا ایجاد کند.
7. بیش از حد به مشتریان تحمیل نکنید
شما باید بدانید که چه زمانی به مردم نزدیک شوید چه زمانی پیگیری کنید و چه زمانی دوباره پیگیری کنید.اگر به آنها ایمیل بزنید یا بیش از حد با آنها تماس بگیرید قطعا آنها را رنجیده خاطر می سازید،. هیچ کس نمی خواهد با کسی تجارت کند که نمی داند چگونه با مشتری برخورد کند و وقت و بی وقت به دنبال فروش است!
8.نحوه احوالپرسی و خداحافظی را بدانید
در مهارت ارتباطی موثر برای فروشندگان برقراری ارتباط فقط به این نیست که چه چیزی بگوییم، بلکه نحوه بیان آن است. روشی که شما یک تعامل را شروع می کنید می تواند یک معامله را ایجاد کند یا آن را به شکست منتج کند. راهی که به آن پایان می دهید می تواند یک پل را بسوزاند یا فرصت های بیشتری را در آینده برای شما به ارمغان بیاورد. همیشه هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه صحبت با مشتری این موضوع را در نظر بگیرید، و این ممکن است به شهرت شما در بازار نیز کمک کند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 12 مهارت ارتباطی برای موفقیت در فروش مهارت ارتباطی خوب برای موفقیت در فروش بسیار مهم است.واضح...
- روش یافتن مشتری بالقوه برای افزایش فروش روش یافتن مشتری تولید سرنخ اولین مرحله ضروری از...
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
- 11 نکته برای ارائه فروش موثر چه چیزی یک ارائه فروش مؤثر را ایجاد می کند؟...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.