8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام
تعداد فالوورهای اینستاگرام شما معنایی ندارد مگر اینکه آن کاربران را به مشتری تبدیل کنید.در نهایت، لایک ها و فالوورها معیارهای غرور هستند. حتی اگر کسب و کار شما صدها هزار فالوور داشته باشد، هیچ تاثیری بر نتیجه شما نخواهد داشت مگر اینکه نوع مناسبی از کاربران برند خود را دنبال کنید.و به همین دلیل است که پیدا کردن، دستیابی و جذب بازار هدف خود در اینستاگرام بسیار مهم است.
با جلب توجه کاربران با ارزش (با شانس قوی برای تبدیل)، میتوانید تعامل قویتری ایجادکنید، ارزش
فالوورهای خود را افزایش دهید و نتایج قویتری از بازاریابی اینستاگرام خود بگیرید.
بنابراین، چگونه بازار هدف خود را در اینستاگرام پیدا کرده و تبدیل کنید؟
چرا مهم است که مخاطب هدف را در اینستاگرام پیدا کنیم؟
تقریباً یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام وجود دارد. و واقعیت این است که تنها کسری از این کاربران به آنچه برند شما برای گفتن دارد علاقه مند می شوند.در ایران این آمار حدودا 60 میلیون کاربر است.و به همین دلیل ضروری است که درک واضحی از اینکه دقیقاً میخواهید در اینستاگرام به چه کسانی دسترسی پیدا کنید، داشته باشید.
در نهایت، هرچه تمرکز لیزری شما بر جذب و برقراری ارتباط با مخاطب ایده آل خود بیشتر باشد، احتمال اینکه نتایج ملموسی را از بازاریابی اینستاگرام خود به دست آورید، بیشتر میشود.اما مزایای قرار گرفتن در مقابل مخاطبان هدف خود در اینستاگرام به همین جا ختم نمی شود. در واقع،دلایل زیادی برای یافتن بازار هدف شما وجود دارد، از جمله:
- این به شما امکان میدهد محتوای اینستاگرام خود را برای حداکثر تأثیر تنظیم کنید: با داشتن درک دقیقازنیازها، چالشها و آرزوهای مخاطبان خود، میتوانید محتوای بسیار مرتبط را در اینستاگرام ارائه دهید که این کاربران را جذب و تبدیل میکند.
- مخاطب هدف ROI تضمین میکند: با هدف قرار دادن استراتژیک با ارزشترین کاربران دراینستاگرام،میتوانید نتایج خود را افزایش دهید و کاربران بیشتری را از فالوور به مشتری به راحتی تبدیل کنید
- .این به شما امکان می دهد به کاربران با ارزش دسترسی پیدا کنید: به جای استفاده از هزاران تبلیغات اجتماعی، یک استراتژی ارگانیک اینستاگرام به خوبی هدفمند می تواند به شما کمک کند تا از کاربران مرتبط استفاده کنید (و به عنوان یک محرک تبدیل کم هزینه عمل کند).برای کشف و دسترسی به مشتریان ایده آل خود در اینستاگرام آماده اید؟
برای درک مخاطب هدف فعلی خود، Insights اینستاگرام خود را مرور کنید
قبل از اینکه به ترسیم پرسونای مخاطب ایده آل بپردازیم، مهم است که ارزیابی کنیم که در حال حاضر دراینستاگرام به چه کسانی دسترسی دارید. با بررسی مخاطبان فعلی اینستاگرام خود، می توانید جمعیت فعلی فالوورهای خود را درک کنید.چه فالوورهای اینستاگرام شما از برند شما خرید کرده باشند یا نه، آنها یک ابزارتحقیقاتی ارزشمند برای تجارت شما هستند با بررسی افرادی که قبلاً با برند شما در اینستاگرام درگیر شده اند، میتوانید الگوها یا روندهایی را در مخاطبان فعلی خود شناسایی کنید که به شما در ایجاد شخصیتهای مخاطب مبتنی بر داده کمک میکند.
بنابراین، چگونه می توانید مخاطبان فعلی خود را در اینستاگرام ارزیابی کنید؟ اولین گام این است که در
Insights اینستاگرام خود وارد شوید و انواع کاربرانی را که قبلاً برند شما را دنبال می کنند بررسی کنید.
برای انجام این کار، شما نیاز دارید:
مکان ها(Top Location): این یک تصویر سریع از شهرها و کشورهایی که فالوورهای شما در آنها قرار دارند به شما می دهد.محدوده سنی (Age Range): شما می توانید هم یک تصویر کلی از محدوده سنی فالوورهای خود و هم تفکیک فالوورهای مرد در مقابل فالوورهای زن را ببینید.
جنسیت: این نمودار دایره ای درصد فالوورهای شما را که مرد یا زن هستند نشان می دهد.
فعال ترین زمان ها: این داده ها هم زمان های روز و هم روزهای هفته را که فالوورهای شما در اینستاگرام
بیشتر فعال هستند را نشان می دهد.بنابراین، چگونه می توانید از این داده ها به نفع خود استفاده کنید؟ وظیفه شما این است که تجزیه و تحلیل فالوور اینستاگرام خود را به طور کامل بررسی کنید تا جمعیت شناسی گسترده کاربرانی را که در حال حاضر برند شما را دنبال می کنند، ارزیابی کنید.
در اینجا چند سوال مفید وجود دارد که به شما کمک میکند :
برترین شهرها و کشورهایی که مخاطبان من در آنها قرار دارند کدامند؟ این به شما کمک می کند تا موقعیت جغرافیایی فالوورهای خود را درک کنید (که مخصوصاً اگر کسب و کار شما یک کسب و کار فیزیکی باشد).
گروه سنی غالب مخاطبان من چیست؟ این به شما کمک می کند میانگین سنی فالوورهای خود را ارزیابیکنید و به شما کمک می کند تا مشخص کنید آنها در چه مرحله ای از زندگی هستند.
اکثر فالوورهای من چه جنسیتی دارند؟ این به شما بینشی می دهد که آیا مخاطب شما مرد است یا زن، یا اینکه مخاطب شما به طور مساوی بین هر دو تقسیم شده است.با استفاده از این بینشها، میتوانید از آن برای اطلاع دادن به شخصیتهای مخاطب خاصی که نقشهبرداری میکنید استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که این گروههای هدف بر اساس دادههای دنیای واقعی هستند.
یک نظرسنجی جمعیت شناختی انجام دهید
در کنار بررسی فالوورهای فعلی اینستاگرام، ابزار قدرتمند دیگری برای تعیین مخاطبان هدف، انجام نظرسنجی های جمعیت شناختی است.به طور خلاصه، نظرسنجی جمعیتشناختی مجموعهای از سوالاتی است که از مشتریان خود میپرسید تا بهتر بفهمند چه کسی از کسب و کار شما خرید میکند. این پاسخها بینشهای ارزشمندی را در مورد اینکه مشتریان شما دقیقاً چه کسانی هستند و همچنین نیازها، چالشها، آرزوها و ارزشهای آنها را نشان میدهد.
بنابراین، چه سوالاتی باید در یک نظرسنجی جمعیتی بپرسید؟ در نهایت این توازن جمع آوری اطلاعات دقیق کافی برای درک مخاطبان است و در عین حال مشتریان خود را با کادرهای بی پایانی که باید تیک بزنید، تحت فشار قرار نمی دهید.
برای اینکه بیشترین بهره را از نظرسنجی جمعیت شناختی خود ببرید، با در نظر گرفتن این سؤالات شروع
کنید:
از قبل در مورد مشتریان خود چه می دانید؟ به Insights موجود خود ضربه بزنید و ببینید که قبلاً چه اطلاعاتی در مورد خریداران خود جمع آوری کرده اید (خواه این اطلاعات مربوط به مکان، سن یا جنسیت آنها باشد). این
به شما کمک می کند تا تعداد سوالات نامربوط را در نظرسنجی خود کاهش دهید و اطمینان حاصل کنید که به جای آن بر جمع آوری اطلاعات جدید تمرکز می کنید.
چه بینش هایی را می خواهید از طریق این نظرسنجی جمع آوری کنید؟ در مورد هدف خود از این نظرسنجی فکر کنید (این که آیا یادگیری در مورد سطح تحصیلات، چه شغلی انجام می دهند یا چقدر درآمد قابل مصرف دارند). این به شما کمک می کند تا دامنه نظرسنجی خود را برای تمرکز بر مرتبط ترین و مهم ترین سؤالات
اصلاح کنید.برای کمک به انجام نظرسنجی جمعیت شناختی خود، در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از آنها بپرسید:
مشتری شما در کدام محدوده سنی قرار دارید؟
جنسیت مشتری تان چیست؟
وضعیت تاهل آنها چگونه است؟
بالاترین سطح تحصیلات آنها چیست؟
تقریبا میزان درآمد این افراد چقدر است؟
از نظر اجرای و ارسال یک نظرسنجی جمعیت شناختی، شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. به یاد داشته
باشید، جایی که نظرسنجی خود را پخش می کنید به هدف شما و بینش هایی که می خواهید ایجاد کنید
بستگی دارد.
در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید:
ارسال نظرسنجی جمعیت شناختی خود به مشتریان قبلی تان.
با استفاده از استیکرهای پرسش و نظرسنجی، یک نظرسنجی سریع از طریق استوری اینستاگرام خود انجام دهید.
به اشتراک گذاشتن این نظرسنجی با مشتریان روی وب سایت تان.
یک راه عملی برای تشویق شرکت در نظرسنجی، ارائه یک جایزه پرسود برای کسانی است که آن را تکمیل می
کنند. میتوانید یک کوپن تخفیف، کد تخفیف انحصاری یا یک جایزه را در نظر بگیرید تا مشتریان یا
دنبالکنندگان را تشویق کنند تا اقدام کنند و نظرسنجی را تکمیل کنند.
هنگامی که نظرسنجی شما توسط گروهی قوی از پاسخ دهندگان تکمیل شد، مدتی را برای بررسی پاسخ ها و
انتخاب روندها یا بینش از این داده ها اختصاص دهید. این در هنگام تعریف پرسونای مخاطبان شما مفید
خواهد بود .
مشخص کنید که میخواهید با شخصیتهای مخاطب به چه کسی برسید
این مرحله یکی از مهم ترین مراحل است: ایجاد پرسونای مخاطبان خود. و اینجاست که ارزش وقت گذاشتن
برای ساختن این شخصیتها را دارد: 24 درصد از شرکتها با ایجاد شخصیتهای واضح مخاطب، سرنخهای
بیشتری کسب کردهاند.چه آنها را پرسونای خریدار یا شخصیت مخاطب بنامید، هدف این تمرین یکسان
است: ایجاد نمایش های تخیلی از مشتریان ایده آل خود.
این پرسوناها باید بر اساس تحقیقات و داده های مشتری باشد (که در دو مرحله قبل انجام دادید). با ترسیم
این شخصیتهای ایدهآل، میتوانید به طور استراتژیک مشتریان خود را در اینستاگرام هدف قرار دهید و به
آنها دسترسی پیدا کنید و آنها را از کشف برند به تبدیل در مقیاس حرکت دهید.
و به یاد داشته باشید: نام تجاری شما احتمالا بیش از یک شخصیت مخاطب دارد. این به این دلیل است که
هر گروه مشتری کلیدی به دلایل مختلف به تجارت شما میآیند و هر کدام نیازها، چالشها و انگیزههای
متفاوتی برای رسیدگی دارند.
با دادههای مشتری و بینش مخاطبان اینستاگرام، میتوانید به راحتی شخصیتهای خریدار خود را با جزئیات
ترسیم کنید.
مرحله اول: اطلاعات جمعیتی گسترده شخصیت های خود را ترسیم کنید
برای شروع کار، باید داده های جمعیتی اولیه پرسونای خود را فهرست کنید. با دادن یک نام تخیلی به
شخصیت خود شروع کنید، سپس نمایه ای را پر کنید که به شما و تیم تان یک عکس فوری از اینکه چه
کسی هستند، از جمله:
سن آن ها
جایی که زندگی می کنند
کاری که انجام می دهند
خواه متاهل، مطلقه، مجرد و غیره باشند.
متوسط درآمد خانوار آنها چقدر است
هر گونه ویژگی تعیین کننده سبک زندگی (مانند کاری که در اوقات فراغت خود انجام می دهند، سرگرمی ها و
غیره)
مرحله دوم: نقاط درد و چالش های شخصیت ساختگی مرحله قبل را شناسایی کنید
اکنون، باید ارزیابی کنید که شخصیت مخاطب شما با چه موانعی روبرو است. با مشخص کردن نقاط درد و
چالشهایی که مخاطبان با آن مواجه هستند، میتوانید راههایی برای جایگاه برند، محصولات و خدمات خود
بهعنوان راهحلی مناسب برای آنها بیابید.
برای اینکه متوجه شوید مخاطبان با چه چالش هایی روبرو هستند، به پاسخ های نظرسنجی خود نگاهی
بیندازید تا ببینید آیا الگوها یا روندهایی در حال ظهور هستند یا خیر. همچنین ارزش بررسی سوالات خدمات
مشتری، پیامهای مستقیم رسانههای اجتماعی و بررسیهای آنلاین را دارد تا ببینید آیا موانع رایج در حال
ظهور هستند یا خیر
مرحله سوم: اهداف و آرزوهای شخصیت خود را مشخص کنید
اکنون زمان آن است که بفهمید مخاطبان شما می خواهند به چه اهدافی دست یابند. این مرحله به شما
کمک می کند ویژگی ها و مزایای محصول برند خود را با نیازها و آرزوهای مخاطبان خود مطابقت دهید.دوباره،
داده های خدمات مشتری و همچنین پاسخ های نظرسنجی خود را بررسی کنید تا ببینید شخصیت های شما
چه اهداف یا آرزوهایی دارند.
با در نظر گرفتن این چالش ها و اهداف، ارزش آن را دارد که چند عبارت کلیدی ارائه کنید که توضیح دهد
چگونه محصولات یا خدمات برند شما به شخصیت های مخاطبان شما کمک می کند. به طور کلی به این فکر
کنید که چگونه برند شما می تواند به آنها کمک کند تا بر چالش های خود غلبه کنند و به اهداف خود برسند
و نقاط فروش منحصر به فرد و مزایای محصول را با نیازهای مخاطبان خود مطابقت دهند.
مرحله چهارم: پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید
آخرین مرحله، وقت آن است که همه این اطلاعات را گرد هم آورید تا شخصیت مخاطب خود را به صورت
عملی توصیف کنید.
نکته کلیدی در اینجا این است که شخصیت خود را زنده کنید و آنها را طوری توصیف کنید که گویی یک
شخص واقعی هستند. هرچه دقیق تر باشید، بهتر می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید و به این گروه
مخاطب ایده آل در اینستاگرام برسید.با استفاده از دادههای جمعیتشناختی اولیه که در مرحله اول ترسیم
کردید، جلوتر بروید و شخصیت خود را مشخص کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:
- شرح یک روز از زندگی شخصیت مشتری شما
- خلاصه ای از اینکه الان کجا هستند و کجا می خواهند باشند.
- تصویری از اعتراضات کلیدی آنها هنگام فکر کردن به خرید از برند شما.
- فهرستی از عبارات و پیام های مربوط به برند که آنها را متقاعد می کند به برند شما اعتماد کنند.
با ترسیم این شخصیتهای مخاطب، دقیقاً میدانید که میخواهید به چه کسانی دسترسی پیدا کنید و در اینستاگرام هدف قرار دهید و چه نوع محتوایی آنها را تشویق میکند تا با برند شما درگیر شوند.
در مورد مخاطبان رقبای خود اطلاعاتی جمع آوری کنید
در حالی که درک مخاطبان و مشتریان اینستاگرام شما بسیار مهم است، ارزیابی اینکه چه کسی رقبای شما را در اینستاگرام دنبال می کند نیز ارزش زیادی دارد.این احتمال وجود دارد که کاربرانی که با رقبای شما در اینستاگرام درگیر هستند به محصولات و خدماتی که شما می فروشید نیز علاقه مند شوند.
برای بررسی رقبای خود در اینستاگرام، ارزش این را دارد که کاربرانی که حساب کاربری آنها را دنبال می کنند و با محتوای آنها درگیر هستند (مانند لایک کردن و کامنت گذاشتن روی پست های آنها) را مرور کنید.
برای ایجاد برخی از بینشها از طرفداران آنها زمان بگذارید، از جمله:
اکثر فالوورهای آنها مرد هستند یا زن؟
این فالوورها کجا هستند؟ اینستاگرام آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات مکانی در مورد هر فالوور به اشتراک گذاشته شده است یا خیر.
چه نوع کاربرانی رقبای شما را دنبال میکنند (مانند حسابهای پرمخاطب با بیش از 10 هزار فالوور یا کوچکتر، حسابهای خصوصی با کمتر از 1 هزار فالوور)؟
این فالوورها چقدر با حساب رقیب شما درگیر هستند؟ با استفاده از این فرمول می توانید میانگین نرخ تعامل رقبای خود را محاسبه کنید:
مجموع بیشترین تعاملات (لایک، نظرات و غیره) تقسیم بر کل فالوورها، ضرب در 100 = نرخ تعامل (به صورت درصد نشان داده شده است)
هدف این تمرین شناسایی نوع کاربرانی است که با رقبای شما درگیر هستند و راهبردی را در مورد چگونگی دستیابی، جذب و تبدیل این کاربران به مشتریان خود تعیین کنید.
با درک نوع کاربرانی که با رقبای شما در تعامل هستند، می توانید از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید و محتوایی را تولید کنید که مستقیماً نیازهای آنها را برآورده کند. به علاوه، میتوانید از قابلیتهای جستجو و اکتشاف اینستاگرام برای دستیابی به فالوورهای رقبای خود به راحتی استفاده کنید.
از قدرت گوش دادن اجتماعی استفاده کنید
آیا کانال های اینستاگرام خود را برای ذکر نام تجاری و احساسات مشتری زیر نظر دارید؟ اگر نه، قدرت گوش دادن اجتماعی را از دست داده اید. و نکته اینجاست: فقط 51 درصد از برندها از مزایای گوش دادن اجتماعی بهره می برند و به شما فرصت زیادی می دهد تا از همه چیز جلوتر بمانید.
وقتی نوبت به یافتن مخاطبان هدف خود در اینستاگرام میرسد، گوش دادن اجتماعی به شما امکان میدهد تصویر بزرگتری را در مورد احساس فالوورها و مشتریانتان در مورد برند شما درک کنید.به علاوه، به شما کمک میکند بفهمید که چه مکالمات پرطرفداری در صنعت شما اتفاق میافتد و راههایی برای پیوستن به این بحثها به روشهای سازنده پیدا کنید.
با استفاده از ابزارهای شنیداری اجتماعی، میتوانید به دنبال موضوعات پرطرفدار مرتبط با محصولات، خدمات یا صنعت خود باشید. با دیدن آنچه که برندها و مشتریان دیگر در اینستاگرام درباره آن صحبت می کنند، می توانید به طور استراتژیک به این گفتگوها بپیوندید و برند خود را به عنوان یک رهبر فکری در فضای خود قرار دهید.
گوش دادن اجتماعی همچنین به برند شما این فرصت را می دهد تا درک کند کاربران اینستاگرام نسبت به رقبای شما چه احساسی دارند، این چیزی است که می تواند به برند و محتوای اینستاگرام شما برتری دهد.
با ردیابی اینکه کاربران چه احساسی نسبت به رقبای خود دارند و اینکه کدام قسمت از محتوای آنها بهتر از محتوای شماست، میتوانید استراتژی محتوای اینستاگرام خود را طوری تنظیم کنید که با بازار هدف ایدهآل خود در این پلتفرم همخوانی بیشتری داشته باشد.
روی هشتگ های خاص که به بازار هدف شما مرتبط هستند تمرکز کنید
هشتگ ها به برندها فرصت های باورنکردنی برای دستیابی به مخاطبان جدید هدفمند در اینستاگرام ارائه می دهند. و آمار به خودی خود صحبت می کند: پست های اینستاگرامی که حداقل از یک هشتگ استفاده می کنند، 12.6٪ بیشتر از پست های بدون هشتگ ایجاد می کنند.اگر به دنبال این هستید که محتوای خود را در معرض دید مخاطبان جدید و هدفمند قرار دهید، استراتژی هشتگ باید اولویت اصلی کسب و کار شما در اینستاگرام باشد.
در اصل، هشتگ ها به افزایش قابلیت جستجو و کشف محتوای اینستاگرام شما کمک می کنند. این هشتگ ها برای دسته بندی و سازماندهی محتوای شما کار می کنند و به کاربران کمک می کنند تا پست های شما را از طریق موتور جستجوی اینستاگرام پیدا کنند.
با افزودن هشتگ های مناسب و مرتبط به کپشن پست های خود، می توانید در مقابل مخاطبان ایده آل خود در اینستاگرام قرار بگیرید (بدون صرف هزار تومان برای تبلیغات).
بنابراین، برای استفاده از مشتریان ایده آل خود در اینستاگرام از چه هشتگ هایی باید استفاده کنید؟
هشتگ هایی را بیابید که با خدمات و محصولات برند شما همسو هستند. به کلمات کلیدی که به طور خاص به کسب و کار شما مربوط می شود فکر کنید. شروع به تایپ این کلمات کلیدی در نوار جستجوی اینستاگرام کنید تا هشتگهای مرتبطی را که برند شما میتواند از آن استفاده کند، کشف کنید.
هشتگ های رقیب خود را مرور کنید و ببینید از چه هشتگ های مناسبی در پست های خود استفاده می کنند. به احتمال زیاد، این موارد به کسب و کار شما نیز مرتبط هستند و می توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را در مقابل کاربران مناسب در اینستاگرام قرار دهید.
به جای هشتگ های پربازدید با میلیون ها جستجو و پست، به دنبال هشتگ های خاص با حجم جستجوی خوب باشید. با افزودن موقعیت مکانی کسب و کار خود به هشتگ های خود یا استفاده از عبارت های خاص تر، می توانید از هشتگ های با هدف بالا استفاده کنید.
از برچسب گذاری مکان ها برای یافتن کاربران بر اساس مکان
استفاده کنید
آیا کسب و کار شما در یک مکان جغرافیایی خاص فعالیت می کند؟ سپس این نکته راهی قدرتمند برای یافتن مخاطبان هدف خود در اینستاگرام است.برچسب گذاری موقعیت مکانی راهی برای بهبود قابلیت کشف محتوای شما در اینستاگرام است. در اصل، این شامل اضافه کردن یک برچسب موقعیت مکانی به هر قسمت از محتوایی است که در فید اینستاگرام به اشتراک می گذارید.
با استفاده از ویژگی جستجو، می توانید مکان های خاصی را برای برچسب گذاری در پست های خود انتخاب کنید (از جمله حومه، شهرها و حتی کشورها). کلید کارایی این ویژگی برای کسب و کار شما این است که به طور مداوم از آن برای افزایش دیده شدن پست های خود در بازار محلی خود استفاده کنید.
چه فروشگاه اختصاصی در یک شهر خاص داشته باشید، چه دارایی در محدودهای از حومه شهر بفروشید یا مغازه ای در مرکز شهر باشید، استفاده از این ویژگی برچسبگذاری باعث میشود ساکنان محلی محتوای شما را هنگام جستجو در اینستاگرام ببینند.
برای افزودن مکان به محتوای اینستاگرام خود، به سادگی:
- روی آخرین پست خود ضربه بزنید
- روی سه نقطه در سمت راست بالای پست خود ضربه بزنید و “Edit” را بزنید
- سپس، به سادگی «افزودن مکان» را بزنید و مکانی را که می خواهید پست خود را در آن برچسب گذاری کنید جستجو کنید
- پس از آماده شدن برای انتشار، روی «انجام شد» ضربه بزنید
- با برچسب گذاری پست های خود با مکان های انتخاب شده مرتبط با تجارت خود، شانس خریداران محلی را برای یافتن و کشف برند شما در اینستاگرام افزایش می دهید.
با اینفلوئنسرهای با ارزش همکاری کنید
وقتی نوبت به یافتن مخاطبان هدف خود در اینستاگرام میرسد، استفاده از اینفلوئنسرهای با ارزش میتواند ابزار قدرتمندی برای کسبوکار شما باشد.اما برای مشاهده بازگشت سرمایه ملموس از مشارکت اینفلوئنسرها، باید به دقت در نظر بگیرید که با کدام اینفلوئنسرها در اینستاگرام همکاری می کنید.
وقتی صحبت از افزایش تعامل به میان می آید، آمار نشان می دهد که اینفلوئنسرهای میکرو تمایل دارند تعامل قوی تری (3.86٪) نسبت به مگا اینفلوئنسرها (1.21٪) ایجاد کنند. بنابراین، ارزش آن را دارد که مجموعهای از اینفلوئنسرهای کوچکتر را انتخاب کنید تا به برند شما کمک کند تا در مقابل کاربران ارزشمند جدید قرار بگیرد.
در نهایت، انتخاب اینفلوئنسر مناسب به این معناست که کدام حسابها دارای یک مجموعه فالوور مشابه با مشتری ایدهآل شما هستند. بنابراین:
تقسیم سنی پیروان آنها
تفکیک جنسیتی پیروان آنها
مکان هایی که پیروان آنها در آن زندگی می کنند
میانگین نرخ تعاملی که پست های آنها دریافت می کند
هنگامی که اینفلوئنسرهای مناسب را برای همکاری پیدا کردید، وقت آن است که تصمیم بگیرید چگونه با این استعداد شریک شوید. چند راه عملی برای مشارکت با اینفلوئنسر از جمله:
- ارسال یک محصول برای آنها یا دادن دسترسی به یک سرویس برای بررسی
- از آنها بخواهید با استفاده از محصول شما محتوای سفارشی ایجاد کنند
- برگزاری یک مسابقه یا جایزه با همکاری برند شما
با پیوستن به نیروها با اینفلوئنسرهای با ارزش، می توانید فالوورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهید و به ایجاد روابط جدید با کاربرانی که احتمالاً به محصولات یا خدماتی که می فروشید نیز علاقه مند هستند کمک کنید.
وقتی نوبت به یافتن مخاطبان هدف خود در اینستاگرام می رسد، کلید موفقیت این است که درک روشنی از افرادی داشته باشید که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و آنها را جذب کنید. با ترسیم شخصیت های مخاطبان خود و درک نیازها، اهداف و انگیزه های آنها، در بهترین موقعیت برای ارائه محتوای مناسب برای دسترسی و جذب این کاربران خواهید بود. به علاوه، با استفاده از ابزارهای جستجو و اکتشاف پلتفرم، میتوانید مطمئن شوید که هر پستی که به اشتراک میگذارید، بهترین شانس را برای دیده شدن توسط مشتریان ایدهآل شما در اینستاگرام دارد.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام ( بخش چهارم) در مورد مخاطبان رقبای خود اطلاعاتی جمع آوری کنید ...
- روش پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام(بخش اول) تعداد فالوورهای اینستاگرام شما معنایی نداره مگه اون کاربران رو...
- 5 نکته اینستاگرام برای مشاغل کوچک اینستاگرام افزایش فالوور اینستاگرام می تواند مانند یک عکاسی مداوم...
- پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام ( بخش سوم) مرحله سوم: اهداف و آرزوهای شخصیت خود را مشخص کنید...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.