77 نکته برای فروش و جذب فالوور(بخش اول)
1 .اعتماد سازی:
- اعتماد سازی مهمترین اصل در فروش است.
- تصویر و صدای خود را در پست ها و استوری ها بگذارید.
- بهترین حالت، ویدیو گذاشتن از خودتون هست.
- اگر از خودتون ویدیو نمیگذارید پس حتما عکس و صداتون باشه…
2 .استفاده از چت مشتری راضی:
- حتما هایلایت رضایت مشتری داشته باشید.
- از رضایت مشتری به صورت چت یا ویدیو در استوری ها و پست استفاده کنید.
( این کار باعث اعتماد مشتریان احتمالی می شود)
3 .خوشحال کردن مشتری:
- چیزی بیشتر از سفارش برای مشتری ارسال کنید، مثلا یک شکلات، کافی میکس یا شاخه گل روی هر سفارش
(ارزش افزوده ایجاد کنید)با این کار مشتری را هیجان زده میکنید . - به هر شکلی که میتوانید مشتری را خوشحال کنید، مشتری راضی بیشتر از هر چیزی برایتان مشتری می آورد.
- یادتان باشد نتیجه کار فروش، کسب درآمد نیست، بلکه نتیجه کار راضی بودن مشتری است که برای ما پول می آورد.
4 .همیشه در حال یادگیری باشید:
برای حرفه ایی شدن در کسب و کار خود آگاهی خود را بالا ببرید، کتاب بخوانید، در سمینارها شرکت کنید و مطالبی که یاد گرفتید را به کار ببرید .
5 .خودتان از محصولات عکس و ویدیو بگیرید
- عکسی که همه از آن استفاده میکنند نگذارید .
- اگر محصولی دارید که بقیه افراد هم این محصول را می فروشند، از عکسی که همه استفاده میکنند، استفاده نکنید .
- خلاقیت داشته باشید و از محصولات عکس و ویدیو منحصر بفرد بگیرید .
6 .لیست مشخصات مشتریان
- مشخصات کسانی که خرید کردند را داشته باشید و از آنها راجب محصولات نظرسنجی کنید :
- لیستی از مشتریان با ذکر تاریخ تهیه کنید
- نظر مشتریان را راجب محصول بپرسید، با این کار هم مشتری متوجه توجه شما میشود و هم میتوانید از چت و نظر مشتریان استفاده کنید و یا اگر مشکل و انتقادی هست آن را برطرف کنید .
7 .ساده سازی فرایند خرید:
- قیمت بذارید ، مگر اینکه بخواهید مشاوره بدهید و قیمتها برای هر شخص متفاوت باشد .
- اطلاعات کامل محصول را در پست و استوری ذکر کنید، اینجوری هم کمتر در دایرکت سوال پرسیده میشود و هم مشتری با اطمینان بیشتری خرید میکند .
8 .در دایرکت زیاده گویی نکنید :
به سوالات با دقت و حوصله و احترام جواب بدهید ولی زیاده گویی نکنید .
9 .اکثر آدم ها از پیشنهاد استقبال میکنند:
- متناسب با شرایط و نیاز مشتری به آنها محصول متناسب را پیشنهاد دهید
- مانند یه مشاور به نیازهای مشتری گوش دهید و بهترین پیشنهاد را بدهید .
- مطمئن باشید در بیشتر موارد از پیشنهاد شما استقبال می کنند .
10 .محصولات جدید را به مشتریان قبلی خود اطلاع دهید:
در لیستی که از مشتریان خود تهیه کردید، محصولات جدید را به مشتریان خود پیشنهاد دهید .
10.فعال باشید:
- طبق الگوریتم جدید اینستاگرام اگر فعالیت شما در اینستاگرام مستمر باشد تعداد ریچ روزانه شما روز به روز بیشتر می شود و همین باعث می شود پست های شما بیشتر دیده شود. این مسئله به طور مستقیم روی دیده شدن پست های شما در اکسپلور اینستاگرام هم تاثیر گذار است.
- پست و استوری مرتب بذارید . بهترین ساعت برای پست گذاشتن ساعت 9 شب است.
- هیچ روزی حتی روزهای تعطیل پست گذاشتن را فراموش نکنید .
12 .کپی ممنوع:
- گذاشتن پست کپی شده ممنوع است، برای تولید محتوا وقت بذارید .
- عکس های کپی شده کیفیت پایینی دارند و این کار باعث می شود فالوورهای خود را از دست بدهید .
13 .خلاق باشید:
- در تولید محتوا خلاق باشید، پست و استوری جذاب بذارید، مخاطب را جذب کنید .
14. .استفاده از عکس و ویدیو قبل و بعد:
این قسمت بستگی به محصول شما دارد، اگر محصولی دارید که میتونید عکس قبل و بعد از مشتری بذارید، حتما این کارو هم در پست و هم در استوری انجام دهید .
15 .نتیجه محصول:
16 .به نمایش گذاشتن کسب و کار، تیم یا محیط شرکت:
- اگر در محیط خاصی کار می کنید حتما از تیم ، همکاران، محیط شرکت ویدیو و عکس بذارید
17.ویدیو از محصول و توضیحات محصول:
- حرفه ایی رفتار کنید، راجب محصولی که دارید توضیحات کامل بدید تا مشتری متوجه حرفه ایی بودن شما بشود. این کار باعث جذب اعتماد مشتریان در آینده میشود.
18 .با پیج های هم حوزه خود در تعامل باشید:
- سعی کنید پیج های هم حوزه خود را فالو کنید و پیگیر فعالیت های آن ها در اینستاگرام باشید . از طریق دایرکت با آن ها در تماس باشید و سعی کنید هر از گاهی با آن ها تبادل داشته باشید .
تبادل با پیج های هم حوزه خود باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما می شود و همچنین هدفمندترین افراد را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.
19 .در پیج های مرتبط تبلیغ کنید :
- یکی از بهترین روش های برای بالا بردن فالوور واقعی اینستاگرام این است که در پیج های مرتبط با حوزه کاریتان تبلیغ کنید . در این روش ابتدا باید پیج های مرتبط با حوزه کاری تان را از طریق جست و جو بر اساس عنوان کاری یا هشتگ های مرتبط پیدا کنید و بعد از بررسی آن ها و مناسب دیدن وضعیت، برای تبلیغات با آن ها وارد مذاکره شوید .
- سعی کنید در پیج های مرتبطی که تا الان تبلیغات زیادی انجام نداده اند تبلیغ کنید . در این صورت تبلیغات شما اثربخش تر خواهد بود.
20 .از تگ لوکیشن حتما استفاده کنید:
- اگر می خواهید پست های شما توسط افراد بیشتری دیده شود پیشنهاد می کنم حتما از تگ لوکیشین استفاده کنید .
چون اینستاگرام این قابلیت را دارد که پست های مرتبط را به افراد ی که در آن منطقه حضور دارند نشان دهد. این کار به طرز عجیبی باعث افزایش دنبال کنندگان شما در اینستاگرام میشود.
21 .به روز کردن اطلاعات:
مرتب اطلاعات خود را به روز کنید، آموزش ببینید و جدیدترین اطلاعات در مورد حوزه کاری خودت داشته باش و این اطلاعات را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
22 .دعوت به اقدام:
- از فالوورها بخواهید که پیج را فالوو کنند یا خرید کنند.
- اگر می خواهید از شما خرید کنند در پست ها و استوری، مخاطبان را دعوت به خرید کنید .
23 .عکس از محصولات هنگام استفاده:
- از محصول خود عکس و ویدیو موقع استفاده بذارید . هم خودتان استفاده کنید و هم از مشتریان بخواهید برایتان عکس و ویدیو در هنگام استفاده ارسال کنند.
24 .مخاطب هدف خود را بشناس:محصولی که دارید برای چه اشخاصی است؟ خانمها؟ آقایون؟
- متناسب با مخاطب هدف خود تولید محتوا کنید .
25 .مسابقه گذاشتن در پیج:
- برگزاری مسابقات اینستاگرامی یکی از بهترین روش ها ی افزایش فالوور اینستاگرام است که امروزه خیلی از پیجهای معروف و همچنین پیج های ناشناخته در اینستاگرام از این روش استفاده میکنند.
- سعی کنید در طراحی مسابقات خلاقیت به خرج دهید و از هدایای ترغیب کننده و با ارزش برای برندگان مسابقه استفاده کنید . هرچه جوایز برندگان ارزشمند تر باشد مسلما افراد بیشتری ترغیب می شوند تا در مسابقه شما شرکت کنند.
- حتما نتیجه مسابقه را منتشر کنید و وقتی جایزه به دست برنده رسید آن را منتشر کنید .
26 .هشتگ گذاری:
- اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگ ها را هم به اپلیکیشن خود اضافه کرده است و افراد زیادی هستند که هشتگ های محبوب خود را پیگیری می کنند.
همین باعث شده تا هشتگ ها محبوبیت بیشتری در اینستاگرام پیدا کنند. و استفاده مستمر از هشتگ ها در انتشار پست ها باعث افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما میشود.
- با هشتگ گذاری مناسب در حوزه کاری خود، فالوورهای بیشتری وارد پیج میشوند و فالورهای جدید تبدیل به مشتری های جدید میشوند .
27 .رقبای خود را بشناس:
اگر اول راه هستید رقبای خود را دنبال کنید و از آنها الگو بگیرید یا از سبک آنها ایده بگیرید .
29 .از الگوریتم اینستاگرام پیروی کنید:
- باید از الگوریتم اینستاگرام شناخت کافی داشته باشید . باید بدانید الگوریتم اینستاگرام دقیقا چطور کار میکند.
مثلا نباید به هیچ وجه از فالوور فیک استفاده کنید ، یا نباید بیش از حد از هشتگ های نامرتبط در پست های خود استفاده کنید .
یا مثلا نباید کاری کنید که که تعامل کاربران نسبت به پیج شما پایین بیاید . دقیقا همه مواردی که تا اینجا در موردش صحبت کردم رابطه مستقیم با الگوریتم اینستاگرام دارد.
- به طور کلی اگر می خواهید با الگوریتم اینستاگرام دوست باشید نباید فعالیت غیرواقعی داشته باشید .
- نباید قوانین اینستاگرام را زیر پا بگذارید . باید کاملا طبیعی رفتار کنید و فقط برای اثرگذاری و جلب رضایت مخاطبانتان در اینستاگرام فعالیت خود را ادامه دهید .
30 .لایوهای آموزشی و پرسش و پاسخ:
- برگذاری لایوهای آموزشی و پرسش و پاسخ مستقیما باعث بالا رفتن فالوورهای پیج اینستاگرامتان میشود. مردم عاشق یادگیری هستند
و اگر شما لایو های آموزشی یا پرسش و پاسخ بذارید مطمئن باشید شما را به افراد زیادی معرفی می کنند. اینستاگرام هم به لایو هایی که تعداد افراد آنلاین در آن زیاد باشند توجه ویژه ای دارد.
31 .عکس پروفایل واضح و مرتبط باشد:
- پروفایل اینستاگرام شما دقیقا مانند ویترین مغازه است. اگر ویترین مغازه شما جذاب نباشد مشتری ها را فراری میدهید . اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و حرف اول و آخر را در اینستاگرام تصاویر هستند که میزنند.
پیج تجاری: لوگوی واضح با رنگ سازمانی
شخصی: تصویر واضح با لبخند
32 .بیو عالی داشته باشید:
- توضیحات مرتبط با کار و اینستاگرام شما و کسب و کارتون باشد .
- از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید .
- بهبود بخشیدن بیو در مرور زمان( بیو را تغییر دهید )
33 .آنالیز همیشگی پیج:
- همیشه تحلیل رفتار کاربران باعث بهبود کی فیت کار شما می شود. چه سایت داشته باشید و چه اینستاگرام باید همیشه از کمبود ها و نیازها ی کاربرانتان آگاه باشید . به خاطر اینکه با بررسی رفتار کاربرانتان متوجه این میشوید که دقیقا آن ها به چه چیزهایی علاقه دارند و به دنبال چه هستند.
- اینستاگرام ابزاری به نام Insight را در اختیار پروفایل های تجاری خود قرار داده است که با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید متوجه این شوید که تا چه حدودی محتوایی که تولید می کنید برای کاربرانتان جذاب است یا خیر! تا چه حدی در راستای هدف خود پیش می روید .
- پیج خود را آنالیز کنید، مثلا مسابقه را صبح برگزار کنم یا شب؟ فلان پست صبح بهتره یا شب؟
34 .همه کامنت ها را جواب دید:
کامنتی بدون جواب نذارید، همه را با حوصله جواب بدید و ابهامات مشتری را در مورد محصول از بین ببرید .
35 .کاربران را دعوت به ارسال دیدگاه کنیم :
درخواست کنید که کاربران نظر خود را کامنت کنند .
36 .طراحی آهنربای کسب و کار: کسب و کار شما چه هدیه ایی میتواند به مشتریان بدهد؟
ویژگی های آهنربا:
1 )مطابق با نیاز مشتری باشد
2 )بدست آوردن راحت
3 )مرتبط با هدف کسب و کار باشد
اگر محصول دارید : یک زیر محصول رایگان
برای مثال: فروشگاه مبلمان = یک رو مبلی یا رو تختی رایگان
اگر پیج خدماتی و آموزشی هستید : قسمت کوچیکی از خدمات را رایگان انجام دهید برای مثال: شرکت طراحی سایت = یک آنالیز رایگان
( اگر میخواهید از محصول بیشتر استقبال بشود، روی آهنربا بیشتر مانور دهید)
37. .پیج های همکاران و مشابه خود را بصورت مستمر تحلیل کنید:
- نقاط قوت و ضعف آنها را پیدا کنید و در پیج خود از آنها استفاده کنید .
38 .از یک تم جذاب در پیج خود استفاده کنید:
- استفاده از گرافیک یا تم جذاب در پیج خود نشان دهنده اهمیت دادن و احترام گذاشتن به مخاطبان تان است.
سعی کنید حتما از یک تم جذاب و گرافیک قابل قبول در انتشار پست های خود استفاده کنید .
این موضوع هم به طور مستقیم رو ی افزایش فالوور های پیج شما اثرگذار است. تحقیقات نشان داده پیج هایی که از یک تم خاص یا گرافیک جذاب در پست های خود استفاده میکنند تا 30 %شانس بیشتر شدن فالوور های شان را دارند.
39 .انتشار پست های ویدیویی در آپارات و یوتیوب:
سعی کنید پست های ویدیویی خود به خصوص ویدیوهای بلندتر که در IGTV اینستاگرام تان منتشر میکنید رابرای بیشتر دیده شدن در آپارات و یوتیوب هم منتشر کنید .
این کار مستقیما به بالا بردن فالوورهای پیج تان کمک می کند. بهتر است بگویم از هر شبکه ویدیو محور که می شناسید برای آپلود ویدیوهای خود استفاده کنید .
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- 5 نکته اینستاگرام برای مشاغل کوچک اینستاگرام افزایش فالوور اینستاگرام می تواند مانند یک عکاسی مداوم...
- روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام ( بخش چهارم) در مورد مخاطبان رقبای خود اطلاعاتی جمع آوری کنید ...
- روش پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام(بخش اول) تعداد فالوورهای اینستاگرام شما معنایی نداره مگه اون کاربران رو...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.