77 نکته برای فروش و جذب فالوور(بخش دوم)
در بخش قبل به نکاتی د رمورد افزایش فالوور در اینستاگرام اشاره کردیم. در این بخش به مابقی بحث می پردازیم.
40 .افزایش فالوور اینستاگرام با حذف فالوورهای فیک:
- یکی از مهم ترین مزایای حذف فالوورهای فیک این است که باعث می شود فقط کاربرانی در پیج شما باقی بمانند که فعال هستند و با شما تعامل واقعی و هدفمند دارند.
این مسئله از همان ابتدا باعث می شود پیج شما به شدت فعال و پرجنب و جوش باشد. داشتن یک پیج فعال، باعث می شود کاربرانی که به جمع فالوورهای شما اضافه میشوند، بیشتر با پیج شما تعامل داشته باشند. اما این پایان ماجرا نیست!
- حذف فالوور فیک، نرخ تعامل پیج شما را افزایش می دهد. بالا بودن نرخ تعامل، به این معنی است که شما بافالوورهایتان ارتباط خوبی دار ید و کاربران از محتوای پیج شما لذت میبرند .
41 .استفاده از موضوعات جذاب، به روز و گاهی حاشیه دار در تولید محتوا:
- گاهی وارد حاشیه شوید راجب موضوعات روز، این کار باعث جذب فالوور و در نهایت فروش میشود.
42 .قبل از معرفی محصول، فالوورهای تان را کنجکاو کنید:
- دلیل استفاده مشتری از محصولتان و نیازش به آن را کامل بیان کنید .
- با پیشنهاد یک آفر به فالوورها، از آن ها بخواهید، دوستانشان را تگ کنند، کامنت بگذارند، کانال های دیگرشما را دنبال کنند، پست هایتان را به اشتراک بگذارند.
- یک حس عجله، اضطرار و از دست دادن فرصت در مخاطبان ایجاد کنید . مثال امروز، آخرین روز تخفیف است!
یا تخفیف برای 100 نفر اول! - برای جلب توجه فالوورها، بعضی از جملات یا کلمات را با رنگ های جیغ و خیره کننده روی عکس بنویسید .
43 .از مشتریان بخواهید شما را معرفی کنند:
معرفی توسط مشتریان، ما را یاد بازاریابی دهان به دهان می اندازد؛ یعنی اینکه خود مشتری برای شما تبلیغ میکند .
این روش بازاریابی علاوه بر رایگان بودن، تاثیر معجزه آسایی در افزایش فروش اینترنتی دارد. هر مشتری راضی،حدودا 10 مشتری ، می تواند برای شما بیاورد. چرا؟ چون هر کاری کنید، اعتماد فالوورها به مشتری، بیشتر از
اعتمادش به شماست.
44.احساسی کردن مخاطب:
- احساسی کردن مخاطب تعامل را در پیج بالا میبرد و این تعامل باعث جذب فالوورهای بیشتر و مشتری بیشتر میشود.
- عواملی که باعث احساس ی شدن افراد میشود:
- پول و ترس از فقر
- سلامتی و ترس از بیماری
- جلب توجه و ترس از تنهایی
- رسیدن به لذت
45 .پشت صحنه باز :
- یعنی اینکه پشت صحنه ها را نشان بدهید . اگر صفحه شخصی دارید و مثلا کیکی یا شیرینی یا غذایی درست کردید، پشت صحنه آن که مربوط به تدارکات داستان می شود را نیز در صفحه بگذارید .
- اگر ارائه دهنده خدمات با محصولات هستید مانند فروش لباس و بسته های تبلیغاتی و گل و ملزومات عمومی و روزانه دیگر، تدارکاتی که برای آن در روز انجام میدهید را عکس برداری و در صفحه بگذارید .
- خیلی ها از این پشت صحنه ها جذب می شوند و موجبات همراهی د یگران را نیز برای شما فراهم میکنند.
46 .عدم قاطعیت مردم باعث میشه از ما خرید نکنند.
- ولی چه چیزی باعث میشه این قاطعیت به دست بیاد؟ تکرار تکرار تکرار
47 .باور شدید به محصول:
- محصولی که می فروشی رو با اعتماد به نفس ارائه کن، چون قراره به بقیه حس خوبی بده .
48 .ثابت کنید ربات نیستید:
- باید کاری کنید که از دید اینستاگرام یک ربات نباشید ! اگر ثابت کنید صرفا یک ربات نیستید مطمئن باشید اینستاگرام به پیج شما اهمیت زیادی میدهد و این یعنی فعالیتتان بیشتر دیده میشود.
- منظور از اینکه مثل ربات نباشید یعنی به طور طبیعی با همه تعامل داشته باشید . مثال همیشه دایرکت ها را کامل جواب بدهید . سعی کنید توی دایرکت ها ویس بفرستید
49 .اسپانسر مسابقات اینستاگرامی شوید:
- یکی از راه های دیگر برای افزایش دنبال کنندگان خود در اینستاگرام این است که برای مسابقات اینستاگرامی اسپانسر شوید .
معمولا اسپانسرها در مسابقات اینستاگرامی نقش مهمی دارند و قرار است جوایز برندگان مسابقه را بدهند. در قبالش هم پیج اسپانسر مسابقه هم جزء پیج هایی است که باید توسط شرکت کنندگان فالو شود!
به همین دلیل اگر اسپانسر مسابقه شوید مطمئن باشید تعداد فالوورهای زیادی را میتوانید جذب کنید .
50 .افزایش فالوور با بهینه سازی اکسپلور اینستاگرام:
- یکی از بهترین و ساده ترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام ورود به اکسپلور اینستاگرام است. قبل از اینکه پست هامون وارد اکسپلور اینستاگرام شود اولین کار بهینه سازی اکسپلور اینستاگرام است. خب این یعنی چی؟
یعنی اینکه باید کاری کنیم توی اکسپلور خودمان فقط پست هایی را ببینیم که مربوط به حوزه کاری خودمان است.
برای این کار اول باید اکسپلور خود را از پست های نامرتبط پاکسازی کنیم.
در قدم اول پست هایی که دوست نداریم ببینیم را توی اکسپلورمان باز می کنیم و سه نقطه بالای تصویر را لمس میکنیم.
بعد مانند تصویر زیر گزینه Interested Not لمس می کنیم. با این کار دیگه پست های نامرتبط را توی اکسپلور خود نمی بینیم!
در مرحله بعد باید به سراغ پیج های هم حوزه خود برویم و پست های آن ها را لایک و سیو کنیم. اگر کامنت هم بزاریم عالیه!
با این کار به اینستاگرام ثابت می کنیم ما به حوزه کاری خودمان علاقمند هستیم و با مخاطبان این حوزه در تعامل ایم. مطمئن باشید این روش جدید افزایش فالوور دقیقا طبق الگوریتم اینستاگرام بوده و کاملا کاربردی و واقعی است.
51.استفاده از وب سایت برای جذب فالوور و فروش بیشتر:
اگر وب سایت داشته باشید ایده های خیلی خوبی برای افزایش فالوور پیج اینستاگرام تان وجود دارد. وب سایتی که هر روز دارای بازدید کنندگان جدیدی است بهترین مکان برای تبلیغ پیج اینستاگرام تان است.
سعی کنید حتما در صفحه درباره ما و تماس با ما سایت تان آدرس اینستاگرام تان را به عنوان یکی از راه های ارتباطی قرار دهید . چرا که این دو صفحه در هر سایتی جزء پر بازدیدترین صفحات سایت محسوب میشوند.
52 .استفاده از استوری حال خوب کن در طول روز:
- در استوری ها از متن های انگیزشی و مطالب خنده دار استفاده کنید
- حس خودمانی بودن را در مخاطب ایجاد کنید
- حس خوب را انتقال دهید و مخاطب را به حال خوب معتاد کنید
53 .استفاده از ایموجی را از یاد نبرید:
- ایموجیها زبان جدید اینترنت برای برقراری ارتباط با مخاطب هستند. سعی کنید در کپشن، کامنت و یا دایرکت های اینستاگرام از انواع ایموجی ها نیز استفاده کنید (البته نه به تنهایی)
این شکلکها باعث ایجاد صمیمیت و حس خوب در مخاطب می شوند و به محبوبیت پیج شما کمک میکنند .
54 .پرسیدن سوال و توجه به دایرکت ها برای کشف نیاز مخاطب:
با این سوالات متوجه نیاز و حتی ابهام مشتریان میشوید و در تولید محتوا میتوانید روی نیاز مانور دهید یا ابهامات را از بین ببرید
55 .ایمان به محصول:
- به محصولی که می فروشید یا ایمان داشته باشید یا اگر نداری، محصولتان را عوض کنید .
- مهمه که حس خوب به محصول داشته باشید و این حس خوب را به مشتری منتقل کنید.
- مردم خرید میکنند که حس خوبی داشته باشند.
56 .جواب دادن به دایرکتها با حوصله و دقیق:
- برخورد مناسب، صبورانه و با حوصله، مهم ترین مالک برای افزایش فروش در اینستاگرام است. زمانی که مخاطبان تجربه خرید لذت بخشی از برند شما داشته باشند، مجددا به سوی شما برمی گردند . این روند باعث می شود که رفته رفته به مخاطبان وفادار شما تبدیل شوند.
- اگر تعداد دایرکتها در طول روز زیاده و وقت این کارو ندارید حتما برای پیجتون ادمین بگیرید .
57 .ادعا کنید:
- یک وجه تمایز در محصول پیدا کنید و فقط روی آن متمرکز باشید
- از آمار استفاده کنید
- ارائه افتخارات، گواهی نامه و استانداردها
58 .از قانون تعامل 20 دقیقه ای استفاده کنید:
- قانون تعامل 20 دقیقه ای به مرور زمان باعث افزایش فالوور پیج تان می شود. طبق این قانون قبل از انتشار پست جدیدتان 20 دقیقه از زمان خود را به تعامل با دیگران اختصاص بدهید .
پست های آن ها را لایک کنید و برایشان کامنت بذارید . این کار باعث میشود زمانی که پست جدیدتان را منتشر میکنید
بلافاصله به پیج شما بیایند و در مقابل کار ی که شما انجام داده اید پست شما را لایک کنند. این کار به مرور زمان تبدیل به یک تعامل واقعی میشود و کم کم فالوورهای شما زیاد و پست های شما بیشتر دیده میشوند.
59 .دوستان یا فعلان حوزه خود را تگ کنید:
- یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام استفاده از تگ کردن دیگران در پست هایی که منتشر میکنید است.
زمانی که شما دوستان خود را در پست ها تگ می کنید، در اصل شما این پست را به پروفایل آن ها نیز اضافه می کنید و در بخش پست های تگ شده آن ها قرار می دهید .
این باعث می شود دوستان آن ها نیز پستی که منتشر کرده اید را ببینند و همین موضوع باعث افزایش دنبال کنندگان شما در اینستاگرام شود.
حال تصور کنید اگر فعالان در حوزه کاری خود را در پست های خود تگ کنید چه اتفاقی می افتد؟ مسلما فالوورهای هدفمندتری جذب خواهید کرد.
60 .بیش از حد پست ارسال نکنید:
- درست است که قبلا به این اشاره کردم باید حتما توی اینستاگرام فعال باشید اما این به معنی این نیست که بدون برنامه ریزی پست ارسال کنید .
بسیاری از فالوورهای شما با دیدن پست های شما تصمیم میگیرند در ادامه همراه شما باشند یا خیر! اگر بیش از حد پست ارسال کنید آن ها را مجبور می کنید تا دیگر شما را دنبال نکنند.
بایدسعی کنید عدد ارسال پست در روز خود را در بیاورید . این کار با آزمون خطا امکان پذیر است. چون برای پیج های مختلف متغیر است.
61 .از عکس و ویدیو با کیفیت بالا استفاده کنید:
- کیفیت بالا باعث ویو بالای پست و جذب فالوور میشود، فالوور جدید در نهایت به مشتری جدید تبدیل میشود.
62 .خلاق و شوخ طبع باشید:
- تولید محتوای اینجوری دریاد مخاطب می ماند و فراموش نمیشود.
- در استوری از شوخ طبعی بیشتری نسبت به پست میتوانید داشته باشید .
63 .در استوری و کپشن پست سوال بپرسید :
- گذاشتن استوری های پرسشی در اینستاگرام یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام است. البته به طور غیر مستقیم!
زمانی که شما استوری های پرسشی میذارید این کار باعث افزایش تعامل کاربران با پیج تان میشود. در واقع آن ها را وادار می کنید تا به پرسش شما جواب دهند
و این تعامل به مرور زمان باعث میشود استوری های شما جلوتر از بقیه استوری ها قرار بگیرد و همین موجب بیشتر دیده شدن استوری های شما میشود.
64 .اکانت بیزینسی داشته باشید:
- امروزه بخش گسترده ای از مشتریان، به جای جست وجوی برند مورد نظرشان در گوگل، به اینستاگرام روی آورده اند.
بنابراین قدم بسیار مهم برای این کار، ساخت یک اکانت بیزنس است. شما باید به همان میزانی که وبسایتتان را به روزرسانی می کنید و تغییر می دهید، برای اکانت اینستاگرامتان هم وقت بگذارید .
اکانت تجاری شما، اغلب اولین نقطه تماس مشتری با تجارت شماست. بنابراین ایجاد یک حس نزدیکی با مشتری، کمک زیادی به دیده شدن کسب وکارتان می کند .
اگر اکانت خودتون را به نوع بیزینسی تغییر دهید، امکانات فراوانی توسط اینستاگرام برای مدیریت اکانت در اختیارتون قرار میدهد.
65 .تبلیغات آفلاین داشته باشید:
- اگر دارای کسب و کار سنتی هستید و از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید حتما برای شما مقدور است که از تبلیغات آفلاین هم برا ی افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید .
به عنوان مثال میتوانید روی بروشورهای تبلیغاتی و یا تراکت ها مانور دهید . در این صورت حتما آدرس پیج اینستاگرام خود را در تبلیغات کاغذی خود درج کنید .
روی کارت ویزیت و محصولاتی که دارید حتما از آدرس پیج استفاده کنید .
66.پست های چالشی بذارید:
- یکی از پر تعامل ترین پست ها در شبکه های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام انتشار پست های چالشی است.مسلما در هر حوزه کاری که باشید موضوعات چالشی وجود دارد.
سعی کنید پست هایی منتشر کنید تا کاربران را وادار سازد تا با شما تعامل داشته باشند و در بحث ها شرکت کنند.
یکی از راه های تعامل با کاربران سوال پرسیدن از آن ها است.
مثال پستی در اینستاگرام خود با عنوان ”دی جی کالا در روز چقدر درآمد دارد؟“ منتشر کنید . می توانید به صورت عکس نوشته این پست را منتشر کنید .
مطمئن باشید مردم عاشق نظر دادن در موضوعات چالشی هستند. افراد زیادی در موضوعی که ایجاد کردید شرکت می کنند و ممکن است دوستان دیگر خود را نیز در پست شما منشن کنند. مخاطب را به چالش بکشید، چالش باعث تعامل بیشتر کاربران میشود.
67 .رصد کردن تبلیغات دیگران:
- تبلیغ اصل مهم برای جذب فالوور و فروش بیشتر است.
- برای اینکه در ساخت بنر تبلیغاتی و شناخت پیج مناسب برای تبلیغ پربازده باید تبلیغات بقیه را رصد کنید .
68 .حرفه ای کپشن بنویسید:
- نوشتن کپشن جذاب و گیرا در اینستاگرام یک هنر محسوب می شود. اگر توجه کرده باشید خیلی از پست هایی که تعامل بیشتری در اینستاگرام دارند کپشن های تاثیر گذاری دارند.
با توجه به پست هایی که منتشر میکنید سعی کنید از کپشن خوب و مرتبط با آن استفاده کنید . کپشن گذاشتن روی پست ها یکی از دلایل مهمی است
که کاربر را درگیر پستتان می کند و این زمان توقف روی پست ها قطعا به نفع شماست. اینستاگرام هم مطمئن می شود پست هایی که منتشر میکنید برا ی مخاطبانتان مفید بوده است.
69 .متفاوت باشید:
- متفاوت بودن با بقیه، خیلی مهم است. نه فقط در اینستاگرام، حتی در جاها و شبکه های دیگر. سعی کنید خودتان باشید و از قابلیت ها و توانمندی های خلاقانه خود برای کسب موفقیت در عرصه های گوناگون استفاده کنید .
به فکر اشغال کردن جای دیگران نباشید . آن جا قبلا رزرو شده است. جاهای رزرو نشده بسیاری وجود دارد که از جاهای قبلا رزرو شده، بعضاً بهتر است. آن ها را دنبال کرده و شکار کنید .
متفاوت بودن در اینستاگرام به این معنی است که راهی را دنبال نکنید که پیش از شما، ده یا صد یا هزاران نفر دنبال کرده اند و برای دیگران خسته کننده شده است.
متفاوت بودن، به معنی خاص بودن نیست، به معنی خلاق بودن و نوآور بودن در کاری است که قصد انجامش را دارید .
مثل گذاشتن عکس های سیاه و سفید از خود و شهرتان!! برای خیلی ها شاید عکس های سیاه و سفید از عکس های رنگی جذاب تر باشد و باعث افزایش فالور اینستاگرام شود.
70 .استوری محصول را به همراه لینک خرید آن منتشر کنید:
- استوری ها رایجترین مدل برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام هستند. تعداد، زمان و سبک هر استوری ،هزینه تبلیغات را مشخص می کند .
اما یک راه مهم برای فروش و تبلیغ از بستر استوری، تبلیغات محصول به همراه لینک خرید آن است. زمانی که لینک خرید در سایت خود را به استوری متصل میکنید،
فضای راحت تر و مناسبتری برای خرید مشتری فراهم خواهید کرد. وجود لینک روی استوری اینستاگرام و اتصال راحت مخاطب به درگاه خرید سایت، موجب اقدام سریعتر خریداران و مشتریان به انجام خرید میشود.
71 .بی توجهی به کاربر ممنوع!
- یکی از اشتباه ترین کارهایی که بعضی پیج های بیزینسی مرتکب میشوند، بی توجهی به کاربران است. بارها گفته شده که برای بهبود کسب و کارتان، تعامل با مخاطبان را افزایش دهید.
پس اگر دایرکت میدهند یا کامنت میذارند قدر آن را بدانید و به درستی پاسخ دهید. جواب دادن به دایرکت و کامنت با یک ایموجی حتی از جواب ندادن هم بدتر است.
یک جواب را برای همه کپی نکنید، بلکه با دقت و توجه کامل با مخاطبان تان ارتباط برقرار کنید.
72 .به همه افراد، فالوو بک ندهید:
- زمانی که پیج کاری اینستاگرام ایجاد میکنید، افراد زیادی شما را فالوو میکنند. این را بدانید که نباید به همه آن ها فالوو بک بدهید. مگر در شرایطی که زمینه کاری یکسانی داشته باشید.
از طرفی، این کار به اعتبار پیج شما صدمه وارد میکند. پس تا جایی که امکان داره از فالوو کردن پیجهای غیر مرتبط با کسب و کارتان خودداری کنید. میتوانید یک پیج معمولی بسازید و هر پیجی که خواستید، دنبال کنید.
73 .نام کاربری مناسب:
- نام کاربری، مهمترین بخش در پیج شما محسوب میشود. تفاوتی ندارد که پیج شما کاری باشد یا یک پیج شخصی. به وسیله همین نام است که افراد جدید میتوانند پیج شما را پیدا کنند.
همچنین با انتخاب یک نام شاخص میتوانید در ذهن فالوورهای خود بدرخشید. سرچ کردن یک اسم در اینستاگرام کمی دچار است.
بنابراین دور اسم های عجیب و غریب که به سختی در ذهن می مانند یا اسم هایی که زیاد تکرار شده هستند را یک خط بزرگ بکشید.
74 .اطلاعات تماس را در پیج تان قرار دهید:
- اطلاعات تماس شامل شماره تلفن، آدرس و ایمیل، از مواردی هستند که نباید دست کم بگیرید. با انجام دادن این کار، هم باعث اعتمادسازی میشه و هم مشتریان به اطلاعات تماس شما دسترسی پیدا میکنند.
همانطور که میدانید، همه حرفها و توصیه ها برای پیج کاری اینستاگرام، در جهت افزایش میزان فروش هستند. پس حالا که مشتری به شما نیاز دارد، باید در دسترس باشید.
75.پست گذاشتن روز جمعه:
- در روز جمعه اکثر افراد پست نمیذارند. بنابراین پست های شما ممکن است بیشتر دیده شود.
- روزهای جمعه و روزهای تعطیل از پست گذاشتن غافل نشوید.
76 .بیش از حد ویرایش نکنید:
- بعضی افراد ویرایش عکس را بیش از حد انجام میدهند و عکس های خیلی خوب را تبدیل به چیزی آشفته میکنند. فیلترهای بیش از حد میتواند کیفیت تصویر را بد کند.
77.استفاده از عکس های انگیزشی:
- عکس های انگیزشی در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی راه انداخته اند. با برنامه دقیق و مناسب عکس های انگیزشی بصورت پست و استوری قرار دهید.
مثال اگر پیج فروشگاهی دارید میتوانید یک روز در هفته را به عکس های انگیزشی اختصاص دهید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 77 نکته برای فروش و جذب فالوور(بخش اول) فروش و جذب فالوور در اینستاگرام 1 .اعتماد سازی: اعتماد...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- 5 نکته اینستاگرام برای مشاغل کوچک اینستاگرام افزایش فالوور اینستاگرام می تواند مانند یک عکاسی مداوم...
- روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام ( بخش چهارم) در مورد مخاطبان رقبای خود اطلاعاتی جمع آوری کنید ...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.