7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد
مقدمه
دوست خوبم سلام.
من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات (IT) از دانشگاه هایتک و حدود ده سال هست که از روش ها و تکنیک های IT برای فروش بیشتر شرکت ها استفاده می کنم. روش هایی که تا به امروز برای بیش از 300 کسب و کار مختلف استفاده کردم ، و کارایی خودشون رو نشون دادند.
خیلی خوشحالم که الان دارین این کتاب الکترونیک رو می خونید. اینو مطمئنم که شماخواستین و در مدار ثروت آفرینی قرار گرفتین که الان این کتاب در دسترتون قرار گرفته و دارین این کتاب رو می خونید.
بهتون تبریک میگم ، کلید موفقیت فروش همین الان در دستان شماست ، نگاه کن، همین کتابی که دارین میخونید قراره از فردا درب های بسته ی زیادی رو در زمینه ی فروش واستون باز کنه، فقط کافیه گام به گام مراحلی که در این کتاب گفته میشه رو اجرا کنید.
زمان رو از دست نده… بزن بریم….
فروش می تواند چالش برانگیز باشد زیرا شامل فرآیند پیچیده ای از رفتار و شناخت انسان است.بازاریابانی که برای جلب مشتری تلاش می کنند یا روش درستی را جستجو نکرده اند یا تلاش کافی را انجام نمی دهند نمی توانند بفروشند.
در این مقاله جامع ، شما می آموزید که چگونه با استفاده از نکات فروش علوم اعصاب ، از قدرت مغز انسان استفاده کنید.این روش ها توسط من ، بهزاد دربهشتی آزمایش شده و امتحان خود را پس داده است.شما یک محصول دیجیتالی را بصورت آنلاین می فروشید(اینستاگرام و وب سایت) یا یک تجارت فیزیکی دارید(مغازه دار هستید) ، این اصول علوم اعصاب رفتاری برای شما مفید خواهد بود. آنها به شما کمک می کنند بازدیدکنندگان بیشتری را به درون قیف بازاریابی خود سوق دهید و بازدیدهای گاه به گاه را به فروش تبدیل کنید.
نحوه استفاده از علوم اعصاب برای فروش:
7 روش علم عصب شناسی برای مراحل فروش که میخواهم با شما در میان بگذارم.
1- از تاثیر گذاری برای فروش بیشتر استفاده کنید.
2 -اول خودتان را بفروشید بعد محصولتان را.
3 -با ویژگی ها و مزایای محصول خود ، علاقه و تمایل در افراد ایجاد کنید.
4 -نتایج را بفروشید.
5- از اعتماد و تخصص برای ایجاد اعتبار استفاده کنید.
6 -فروش یک رابطه “برد – برد” با مشتری است.
7 -برای بستن فروش بیشتر ، فقط فروختن رو متوقف کن.
1 از تاثیر گذاری برای فروش بیشتر استفاده کنید
تأثیرگذاری در بازاریابی برای ماندن است ، بنابراین باید آن را بپذیرید.
نفوذ، توانایی شما در ترغیب دیگران به پذیرش دیدگاه شماست. شما به محصول خود (مثلاً دوره آنلاین ، کتاب الکترونیکی ، نرم افزار ، لباس ، کفش ، شمع و …) اعتقاد دارید ، بنابراین به طور طبیعی می خواهید دیگران نیز به آن اعتقاد داشته باشند.توانایی شما در ترغیب دیگران از این طریق توسل به احساسات آنها ، فروش شما را افزایش می دهد. نفوذ، ارزش درک شده محصولات شما را افزایش می دهد.می بینید که افراد با نفوذ تمایل دارند کالای بیشتری بفروشند. این به این دلیل نیست که آنها بهترین محصول را ایجاد کرده اند – گاهی اوقات این درست نیست – بلکه به این دلیل است که در طول سال ها ، آنها اعتبار ایجاد کرده اند. مردم به عقاید آنها اعتماد می کنند.
صرفا محصولاتی که افراد بانفوذ می فروشند بهترین محصولات نیست
اگر فرد تاثیرگذاری به شما بگوید فلان محصول عالی است قطعا شما هم به دلیل این که به او اعتماد کرده اید نظر او را می پذیرید و شما هم از آن محصول استفاده می کنید.به یاد داشته باشید که تأثیرگذاری با محبوبیت(شهرت) متفاوت است. آنها قابل تعویض نیستند.شهرت این است که مردم شما را دوست داشته باشند.اما تاثیرگذاری یعنی اینکه مردم به شما گوش دهند.هنگام فروش آنلاین ، محبوبیت شما نباید تمرکز اصلی شما باشد. وقت خود را صرف ساختن تأثیر خود کنید. این زمان می برد ، اما ارزش تلاش را دارد.
اگر شما یک وب سایت دارید یا صفحه اینستاگرام ، سعی کنید همیشه اطلاعات مفید و دقیق در اختیار مردم قرار دهید. بعد ، به تولید محتوا و ایجاد دوستی زمان کافی اختصاص دهید. به نظرات پاسخ دهید ، به سوالات پاسخ دهید.هر از چند گاهی در لایو اینستاگرام به پرسش هایی که مخاطبین از شما پرسیده اند پاسخ دهید.
بنابراین با ایجاد محتوای مفید می توانید ارتباط خود با مخاطبین خود را روز به روز افزایش دهید.یادتان باشد شخصی که در کارش متخصص دیده شود ، همیشه قابل اعتمادتر است.بنابراین داشتن تخصص در هر زمینه ای که هستید لازم و الزامی است.اگر در اینستاگرام لباس می فروشید ، باید بدانید چه رنگ هایی برای چه پوستی مناسب است.
اگر کفش می فروشید ، باید بدانید چه کفش هایی با چه لباس هایی بیشتر ست می شوند.و آنها را به مخاطب توضیح دهید. همچنین باید توانایی معرفی انواع کفش و مقایسه ی دقیق آنها را داشته باشید.
اگر شما شمع می فروشید باید بدانید که هر نوع شمع می تواند چه کاربردی برای مخاطب داشته باشد. آیا این شمع مناسب تولد است یا بعنوان تزئینی استفاده شود.
2 قبل از فروش محصول ، باید خودتان را بفروشید
نکته مهم در فروش خود به جای محصول این است که دیگر بر آنچه شرکت شما می تواند برای مشتریان انجام دهد تمرکز نکنید و در عوض بر آنچه می توانید برای آنها انجام دهید تمرکز کنید.
اشتباه نکنید: شما یک محصول هستید ؛ و مانند هر محصول دیگری ، شما باید به خوبی، ارزش آن محصول را اعلام کنید. تا زمانی که این اتفاق نیفتد ، فروش محصولات یا خدمات واقعی خود برای شما دشوار است.
آماده باشید تا مشتریان مختلف چیزهای مختلفی را از شما بخواهند و انتظار داشته باشند. خیلی از مردم به دنبال یک متخصص آگاه هستند تا بتواند آنها را برای خرید محصولات و خدمات شما راهنمایی کند. دیگران ممکن است کسی را بخواهند که شبانه روز در دسترس باشد تا مشکلات را حل کند. اغلب اوقات ، مشتریان فقط می خواهند با شخصی کار کنند که به آنها احساس مهم بودن می دهد.
پذیرای خواسته ها و نیازهای مشتریان خود باشید. برای تبدیل شدن به یک ارائه دهنده عالی و تفاوت با دیگران ، بر مشتریانی تمرکز کنید که به احتمال زیاد از مجموعه مهارت های منحصر به فرد شما بهره مند می شوند.قبل از اینکه کسی بخواهد از شما یا شرکت شما خرید کند ،آنها ایده ای را می خرند که شما آن را رشد داده اید. پس نتیجه اینکه مردم اول شما را می خرند بعد محصولتان را.در دریایی از فروشگاه های اینترنتی ، آنلاین شاپ های اینستاگرام و مغازه های فیزیکی ، چطور می توانید از بقیه متمایز شوید؟
ساده است: به محصول خودتان علاقه مند شوید.
وقتی خودتان را می فروشید ، نگران پول نیستید. مسئولیت شما این است که هنگام انتقال پیام اصلی برند خود ، ذهنیت دیگران را آموزش دهید.
تو وقتی به محصولت علاقه داشتی باشی آنقدر خوب پرزنتش می کنی که ذهن افراد رو کاملا نسبت به محصولت عوض کنی..
یادگیری اینکه چگونه ابتدا خود را بفروشید برای موفقیت شما حیاتی است. مهم نیست که شما چه محصولی را برای فروش ارائه می دهید ، تمام تلاش خود را بکنید تا ارزش های اصلی برند خود را به مشتریان احتمالی خود ارائه دهید.
3 با ویژگی ها و مزایای محصول خود ، علاقه و تمایل در افراد ایجاد کنید
فروش مزایا ، نه ویژگی ها.
اکثر مردم و شرکت ها فکر می کنند محصولات و خدمات به دلیل ویژگی های بسیار خوبی که دارند ، به فروش می رسند. اینطور نیست.دانشکده تجارت هاروارد تحقیقاتی انجام داد و دریافت که انواع محصولات به دلیل مزایایی که دارند ، به فروش می رسند. مزایایی که باعث فروش می شود ، از نظر مشتری همیشه مشخص نیست.خواه از طریق ایمیل ، فروش مستقیم و یا فروش از طریق شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام اقدام به فروش می کنید ، مزایای محصول خود را برجسته کنید.
شروع با قوی ترین مزایای محصول شما به مشتریان اطمینان می دهد که شما به آنها اهمیت می دهید ،نه اینکه برای پولی که به سختی به دست آورده اند نقشه کشیده اید.فروش با مزایا به معنای شفاف بودن با مشتریان است. این دقیقاً همان چیزی است که عملکرد شناختی آنها می خواهد.
فروش موفقیت آمیز به یک چیز خلاصه می شود: اینکه به مشتریان خود نشان دهید چگونه پیشنهاد / محصول شما نیاز آنها را برآورده می کند.نشان دادن مزایای یک محصول بیشتر از توصیف ویژگی های آن منجر به فروش می شود.هنگامی که افراد در جستجوی راه حلی برای تأمین نیازهای خود هستند ، آنچه عملکرد مغز آنها در واقع بدنبال آن است ویژگی ای است که مورد توجه آنها قرار می گیرد. مردم کالا نمی خرند ،بلکه آنها نسخه های بهتری از خودشان را می خرند.زمانی بود که اپل ipod را معرفی کرد.آن زمان تمام رقبا در مورد این صحبت می کردند که mp3 پلیرهایشان یک گیگابایت فضا به کاربران می دهد.اما اپل متفاوت اندیشید و به مشتریان خود طور دیگری محصول خود را معرفی کرد:
1000 آهنگ در جیب شما!!
آن زمان که مردم به سختی می توانستند 20 آهنگ را روی گوشی خود نگه دارند اپل سخن از 1000 آهنگ در جیب کرد!!! این یعنی مزیت!!یک مثال جالب وجود دارد که می گوید مردم چرا مته های دریل 2 می خرند؟ چون آنها به سوراخ های 2 نیاز دارند!!!اما سوال اساسی اینجاست که برای دریافت بهترین نتیجه ویژگی محصول را بگویم یا مزیت ها را؟
جواب:برای دریافت بهترین نتیجه ، 70٪ از مزایای محصول خود و 30٪ از ویژگیها را برجسته کنید.
بیایید مثالی را در دنیای خدمات و محصولات مشاوره بازاریابی بررسی کنیم.
مثال هایی از ویژگی محصول:
این محصول قابلیت شخصی سازی دارد.
۲۴ ساعته باز هستیم.
این محصول همراه با باتری است.
مدیریت حسابهای تان فقط با یک کلیک انجام می شود.
هر کدام از این مثال هایی که گفتیم یک ویژگی از محصول را گفته اما واقعیت این است که بیان ویژگی محصول به تنهایی مشتری را ترغیب به خرید نمی کند. در این مواقع ابهام مشتری این است که فایده محصول برای من چیست؟ اینجاست که مزیت محصول یا منفعت محصول پا به میدان می گذارد تا دقیقا دست روی خواسته مشتری بگذارد.
مثال هایی از مزیت
بیایید برگردیم به مثال هایی که در بخش ویژگی محصول زدیم ببینیم دیدگاه واقعی مشتری و نتیجه ای که محصول روی روند زندگی اش می گذارد (مزیت محصول) چیست:
این محصول قابلیت شخصی سازی دارد: با استفاده از این محصول می تونم برنامه هایم را طوری که دلم می خواهد طراحی کنم و هزینه های اضافی بابت سرویس هایی که نمی خواهم پرداخت نکنم.
۲۴ ساعته باز هستیم:وقتی همسرم بارداره و نصف شب هوس بستنی می کنه می تونم به این مغازه برم و خرید کنم.
این محصول همراه با باتری است: وقتی ماشین اسباب بازی برای بچه ام خریدم نیازی به تهیه باتری نداره و سریع می تونه باهاش بازی کنه.
مدیریت حساب های تان فقط با یک کلیک انجام می شود: می تونم حسابهای کسب و کارم را سریع و بدون دردسر چک کنم و به جای حساب کتاب وقتم را با خانواده ام بگذرونم.
شاید با این مثال ها معنی مزیت محصول را بهتر درک کرده باشید. مزیت ها در واقع شرایط خوشایندی هستند که مشتری دلش می خواهد با استفاده از محصول در آن قرار بگیرد و این وظیفه شماست که این شرایط را پیش بینی کنید و به او یادآوری کنید.
4 نتایج را بفروشید
آیا شما نتایج محصولات خود را می فروشید؟اگر این کار را انجام نمی دهید، به احتمال زیاد برای به دست آوردن مشتریان راغب واجد شرایط و افزایش تبدیل و درآمد تلاش می کنید.آیا تا به حال فکر کرده اید که افراد درونگرا چگونه محصولات را با موفقیت می فروشند؟ فرد درونگرا شخصی است که انگیزه ها ، اعمال ، ترجیحات اجتماعی و عملکردهای مغز انسان به سمت داخل هدایت می شود. افراد درونگرا معمولاً از رفتارهای انسانی مرتبط با متقاعد کردن یا مذاکره لذت نمی برند.
آنها کم حرف هستند. فروش کار مورد نظر آنها نیست ، با این حال بسیاری از آنها در نهایت به عنوان فروشندگان برتر و بازیگران قدرت صنعت شناخته می شوند.مثلا یکی از آنها برایان تریسی ست.
آیا تو هم درون گرا هستی؟؟؟
برایان تریسی یک فرد درونگرا بود ، اما با مطالعه روانشناسی مصرف کننده و اینکه مردم چرا خرید می کنند توانست تبدیل به بزرگترین و موفق ترین فروشنده شود.یکی از اسرار فروش که استادان درون گرا می دانند این است که به جای خود محصول ، فروش نتایج یک محصول بسیار بهتر عمل می کند.فروش نتیجه را می توان به ترسیم یک تصویر واضح از هدف خود در یک موقعیت ایده آل برای آینده – نقطه ای از زمان که مشتریان چالش های خود را با موفقیت حل کرده اند در نظر گرفت.در همین راستا ، هنگامی که تصویر نتایج محصول خود را ترسیم می کنید و به مردم نشان می دهید که چگونه می توانند به راحتی از آن استفاده کنند ، در آنها ایجاد علاقه می کنید و به آنها الهام می دهید.
افراد به دنبال خدمات شما (یا محصول یا برنامه شما) نیستند. آنها به دنبال نتیجه هستند.
نمایش نتایج قبل و بعد نیز می تواند در فروش نتایج به شما کمک کند. مربیان تناسب اندام می دانند که چگونه از تصاویر و فیلم های “قبل” و “بعد” برای بهبود عزت نفس ، الهام بخشیدن به عملکرد و بهبود عملکرد شناختی استفاده کنند.اگر به دنبال کاهش وزن هستید ، آیا با دیدن نتایج شگفت انگیزی که تمرینات ورزشی بر یک شخص چاق داشته هیجان زده نمی شوید؟ قطعا می شوید. چون شما نتیجه را دیده اید. فردی با تمرینات ورزشی آقا یا خانم فلانی توانسته در یک ماه وزن خود را 10 کیلوگرم کاهش دهد. پس تو هم راغب می شوید که آن تمرینات را انجام دهی.
همین مورد در مورد محصولات آرایشی یا آموزش ها صدق می کند. اگر به دنبال یک برنامه آموزش آرایش بوده اید و با تصاویر قبل و بعد از آن مواجه شده اید ، قطعا شما هم می خواهید سری به آن آرایشگاه بزنید یا در آن دوره آموزشی میکاپ شرکت کنید.
در فروش نتایج یک محصول ، به جای خود محصول ، باید از تصاویری استفاده کنید که به مشتریان شما اجازه می دهد ببینند خودشان به چه نتیجه دلخواه می رسند. فقط توصیف نکنید که نتیجه نهایی چگونه خواهد بود. آن را با تصاویر نمایش دهید.
5.از اعتماد و تخصص برای ایجاد اعتبار استفاده کنید
هنگامی که اعتبار خود را ایجاد کنید به احتمال زیاد به فروش هم خواهید رسید.از چند طریق می توانید اعتبار ایجاد کنید ، از جمله با ارائه خدمات درجه یک به مشتری.مشتریان می خواهند به فردی دسترسی پیدا کنند که به آنها کمک کند مشکلات را سریع حل کنند. آنها همچنین می خواهند با افراد واقعی ارتباط برقرار کنند و به اطلاعات دسترسی پیدا کنند تا خودشان مسئله را حل کنند.
این فرمول رو یادت نره:اعتماد + تخصص = اعتبار.
اگر فاقد اعتبار باشید ، نمی توانید در تجارت موفق شوید. برند های برتر می توانند در مورد محصولات خود افتخار کنند ، زیرا با گذشت سالها شناخته شده و معتبر هستند و امنیت اجتماعی را ارائه می دهند.به همین دلیل است که برای یک بازاریاب ، سازمان یا شرکت جدید تسلط بر بازار دشوار است.مشتریان ازین می ترسند که پول خود را به شما بدهند و شما پول را بردارید و بروید و نتیجه ای که آنها می خواستند عایدشان نشود.اما اعتبار است که می تواند ذهن مشتریان شما را ازین موضوعات پاک کند.افراد بیشتر به جای تجربیات خوب ، تجربه های منفی را به اشتراک می گذارند. 66٪ از مشتریانی که تجربه منفی (بد) مشتری را تجربه کرده اند ، می خواهند دیگران را از خرید از آن شرکت منصرف کنند.86٪ از افراد به دلیل تجربیات بد مشتری ، تجارت با شرکت ها را کاملاً متوقف کردند. هر روز از خواب بیدار شو و از خودت بپرس: “بهترین کاری که امروز می توانم برای مشتریانم انجام دهم چیست؟”
مردم به شما اعتماد نخواهند کرد ، مگر اینکه خودتان را اثبات کنید و ارزش عظیمی را برای مدت زمانی مشخص تحویل دهید.وقتی صاحب مشاغل آنلاین هستید ، چگونه اعتبار را ایجاد می کنید؟تحقیقات نشان داده موارد زیر می توانند در افزایش اعتبار شما پیش مخاطبین به شما کمک کند.
1.اطلاعات درستی در اختیار مخاطبت قرار بده
2.نشون بده واقعا یک شخص واقعی ، یا یک سازمان پشت کسب و کارت وجود داره.
3.تخصص و مهارت هایی که داری رو تو پیج اینستاگرام یا وب سایتت جلوی چشم مخاطب قرار بده.
4..نشون بده تو یک فرد قابل اعتمادی.
5.راه های ارتباط با خودت رو برای مخاطب راحت کن.
6.وب سایت یا صفحات اجتماعیت رو انقدر حرفه ای طراحی کن که قابل اعتماد به نظر برسی.
7.همیشه محتوای پیج یا وب سایتت رو بروز نگه دار.که اگر کسی محتوات رو دید بدونه همیشه فعالی.
اکثر مشاغل محلی می دانند که چگونه اعتبار را ایجاد کنند. آنها از احساسات برای تأثیر بر رفتار انسان استفاده می کنند. مثلا کمک های مالی به مدارس ، و یا تیم های ورزشی کودکان را حمایت مالی می کنند و در تابلوهای اعلانات رویدادهای جامعه شرکت می کنند.اعتبار به بهترین وجه با ایجاد منافع افراد دیگر بدست می آید.سعی کنید منفعتی ارائه دهید تا دیگران به شما اعتماد کنند.
در اینجا چند روش ساده برای بهبود اعتبار شما وجود دارد:
- به درستی به سوالات پاسخ دهید: اعتماد و شفافیت به همان اندازه کیفیت محصولات و خدمات برای شهرت شرکت مهم است. اگر پاسخ نادرستی بدهید ، به اعتبار شما لطمه می زند.
- وقتی مردم از شما سوال می کنند ، اگر جوابی ندارید، به آنها بگویید. کمی تحقیق کنید و بعد جواب آنها را بدهید.
- هرچه بیشتر به سوالات پاسخ صحیح دهید ، افراد بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد.
- به طور مرتب محتوای ارزشمندی تولید کنید: همیشه مطالب جدیدی را منتشر کنید که به افراد کمک می کند تا راحت تر به اهداف خود برسند. سطح اعتبار شما افزایش می یابد.
- محتوای عمومی ایجاد نکنید. درعوض ، بر ایجاد محتوای سفارشی متناسب با مخاطبان و همگام با هدف خود تمرکز کنید.
- پیشنهاد حل مشکلات مربوطه: اگر مهارت منحصر به فردی دارید ، می توانید پیشنهاد دهید مشکلات مربوطه را برای مخاطبان خود حل کنید.
- به عنوان مثال اگر شما یک متخصص در زمینه موبایل و أپلیکیشن هستید به مخاطبین خود آموزش دهید که چگونه می توانند مصرف اینترنت خود را بهینه کنند.
- ایجاد روابط: همه ما باید با دیگران منصفانه رفتار کنیم ، ارزش ذاتی آنها را بشناسیم و به آنها احترام بگذاریم.
در بازار امروز ، مارک ها و محصولات به همان سرعتی که ظاهر می شوند ناپدید می شوند. بیشتر آنها آزمون زمان را نخواهند داشت.بدیهی است که راه ارتقا اعتبار شما ایجاد روابط با مشتری ها و جلب اعتماد آنها است.همچنین می توانید با نمایش داستان های موفقیت مشتری اعتبار ایجاد کنید. بهترین روش برای جلب توجه به عملکردهای شناختی آنها این است که نشان دهید محصول شما واقعاً کار می کند.اگر برنامه ورزشی و تناسب اندام به مخاطب می دهید خودتان باید یک فرد ورزشگار باشید که اصلا اضافه وزن ندارد.وگرنه مردم چگونه به شما اعتماد کنند؟کار جالبی که یکی از افراد در حوزه تناسب اندام انجام داد این بود:
او 6 ماه را صرف ورزش و تناسب اندام کرد. هر روز از کارهایی که انجام می داد ویدئو تهیه می کرد و با مخاطبین خود به اشتراک می گذاشت.او بعد از 6 ماه توانست 30 کیلو وزن کم کند.بعد ازین جریان او تبدیل به یک منبع معتبر در زمینه تناسب اندام شد. مردم با خود می گفتند اگر برای او این روش ها جواب می دهد پس برای من هم جواب می دهد.
6. فروش یک رابطه “برد – برد” با مشتری است
مردم کار باارزش را دوست دارند. مطمئن باشید هر کاری برای مخاطبین خود انجام دهید، خیر آن به شما برمی گردد.رابطه با مشتری هم یک رابطه برد برد است.وقتی کالایی را بصورت آنلاین یا آفلاین می فروشید ، ارائه باید به شکل ارزش باشد.اگر کتاب می فروشید ، می توانید دو فصل اول کتاب خود را به صورت رایگان اهدا کنید.بخشیدن کاری است که من روزانه انجام می دهم زیرا این تنها راه ایجاد رابطه فروش با مشتریان بالقوه است.من هر روز محتوای رایگان تولید می کنم و در پیج اینستاگرام با آدرس https://instagram.com/behzad.darbeheshty و وب سایت خودم با آدرس http://darbeheshty.ir ارائه می کنم.
مشتریان شما بهترین فروشندگان شما هستند. قبل از اینکه آنها بتوانند محصول شما را به سایر مشتریان احتمالی توصیه کنند ، شما باید رابطه برد برد خودتان را با آنها تقویت کنید.بهترین فروشندگان بهترین بخشنده ها هستند.برخلاف آنچه بیشتر مردم فکر می کنند ، این یک رابطه “دادن و گرفتن” نیست ، زیرا شما چیزی از مخاطبان خود نمی گیرید.اگر مشتریان خود را دوست دارید (البته که صد در صد باید اینگونه باشد) ، به دنبال روش هایی باشید که تا آنجا که ممکن است به آنها ارزش بدهید و اجازه دهید این مبلغ بیش از مبلغی باشد که آنها برای آن هزینه می کنند.حتی اگر آنها ممکن است محصول شما را خریداری کنند ، این بدان معنی نیست که شما از آنها استفاده می کنید. انتظار می رود ارزش محصول / خدمات شما بالاتر از بهای پرداختی برای آن باشد.
برای فروش محصولات بیشتر ، ارزش بیشتری به صورت رایگان بدهید. به گفته دان و نورتون ، مطالعه ای در مورد خوشبختی نشان می دهد که راضی کننده ترین روش استفاده از پول ، سرمایه گذاری در دیگران است. این ممکن است توضیح دهد که چرا بسیاری از مردم به موسسات خیریه ای که در کشورهای در حال توسعه فعالیت می کنند کمک مالی می کنند.شما می توانید از دو میلیاردر برجسته آمریکا یاد بگیرید: بیل گیتس و وارن بافت. بافت 99٪ از دارایی خود را برای کمک به اهداف خیرخواهانه اهدا کرد و گفت: “من نمی توانم از این تصمیم خوشحال تر باشم.”
هر دو میلیاردر چیز زیادی به دنیا می دهند. با این حال ، در اینجا آنها با کمال میل خود را از میلیاردر شدن به میلیونر منتقل کردند. بخشش قلبی چیزهای بیشتری را وارد زندگی و تجارت شما می کند.بازاریابان اینترنتی موفق که با راه اندازی آنلاین محصولات خود 8 تا 12 رقم درآمد کسب کردند این استراتژی را دنبال کردند.
آنها ابتدا با دادن ارزش فوق العاده ای ، قبل از فروش ، کار خود را شروع کردند.اگر در حال حاضر محصولی برای فروش ندارید ، نباید مانع شما شود که تجربه غنی تری را برای چشم انداز خود تجربه کنید. به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید.
مطالعات جدید اثبات می کنند که بخشش نه تنها برای گیرندگان ، بلکه برای سلامتی و شادی اهدا کنندگان مفید است. بخشش موجبات همکاری ، رفتار مثبت انسانی و ارتباط اجتماعی را فراهم می کند.این همان چیزی است که شما برای افزایش فروش نیاز دارید.
7. برای بستن فروش بیشتر ، فقط فروختن رو متوقف کن
اینو در یک جمله توضیح بدم. معلم کسب و کارت شو.هیچ وقت سعی نکن با فشار به مشتری ، محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید. ممکن است مشتری از شما بخرد. اما همان یکبار هست و بس.
بیشتر آموزش دهید. مطمئن باشید با آموزش کسب و کار خود و نمایش مزایای کسب و کار شما به مشتریان آنها از شما خرید می کنند. بدون اینکه بخواهید فشاری بر آنها وارد کنید.برای کمک به دیگران شور و اشتیاق پیدا کنید.با آموزش به مخاطبین خود کسب و کارتان را به یک تجارت میلیون دلاری تبدیل کنید.هر چقدر آگاهی مشتریان نسبت به برند شما بیشتر شود ، سرعت خرید آنها و در نتیجه سرعت فروش شما هم بیشتر می شود.
جمع بندی
دوست عزیزم بهت تبریک میگم که تا اینجا همراه من بودی. تو الان 7 نکته ای رو میدونی که میتونه کسب و کارت رو متحول کنه. تو یک گام از رقبات جلوتری. چرا که برای کسب و کارت ارزش قائل هستی و در مسیر پیشرفت خودت گام برداشتی.
این 7 نکته رو یک جا یادداشت کن. من از زمانی تونستم فروش های خیلی بالایی رو رقم بزنم که این 7 گام رو در کسب و کارهایی که باهاشون در ارتباط بودم اجرا کردم.
چند سال قبل در یک شرکت کار می کردم. به عنوان مدیر فروش. وقتی که وارد مجموعه شدم ، فروش مجموعه در ماه حدودا 700 میلیون تومن بود. یک روز نشستم و با خودم دو دوتا چهار تا کردم که این شرکت با این همه پتانسیل چرا باید ماهی 700 میلیون تومن فروش داشته باشه.دوباره رجوع کردم به این هفت گام موثر در فروش ، و بعد از گذشت 4 ماه فروش اون شرکت به ماهی 1 میلیارد و سیصد میلیون تومان و بعد از 6 ماه به ماهی یک میلیاردو هشتصد میلیون تومان افرایش پیدا کرد.
فقط با اجرای درست این 7 گام ، اون شرکت به درآمد سه برابری رسید. دوست من اگر هر کسب و کاری داری ، چه در اینستاگرام ، چه وب سایت ، و یا یک مغازه فیزیکی کنار خیابون ، این 7 مرحله و اجرای درستش میتونه کسب و کارت رو متحول کنه.
نمیدونم از چه طریقی این کتاب الکترونیک به دستت رسیده. اما اگر این کتاب مفید بود واست یه سر به پیج اینستاگرام من بزن. اونجا کلی مطلب رایگان آماده کردم که هرروز کسب و کارهای زیادی به واسطه ی اجرای اون روش ها و آموزش ها دارن کسب و کارشون رو رونق میدن.
ارادتمند شما بهزاد دربهشتی.
دانلود PDF رایگان
دانلود PDF
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- آموزش لینک بیلدینگ(بخش دوم) تفاوت بک لینک خوب و بک لینک بد در سئو...
- بازاریابی دیجیتال چیست (بخش دوم) ادامه مبحث بازاریابی دیجیتال گام سوم : از شبکه های...
- راهنمای بازاریابی محتوا(بخش ششم) تجزیه و تحلیل محتوا مهم نیست چقدر مخاطبانی که هدف...
- بازاریابی هوشمندانه (بخش چهارم) ادامه مبحث بازاریابی هوشمندانه 21.اهمیت طراحی و رنگ در تبلیغات...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.