7 ابزار هدف گیری کلمات کلیدی مناسب
استراتژی شما برای کشف بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت و کسب و کار شما چیست؟
به عنوان صاحب یک کسب و کار نوپا، شما باید به این سوال هر چه زودتر پاسخ دهید، همین الان و نه بعد. تمرکز بر روی کلمات کلیدی مناسب شما را در راه درست رسیدن به موفقیت در موتورهای جستجوگر قرار می دهد.انتخاب یک کلمه کلیدی نامناسب می تواند منجر به خطا شود و راه نادرستی را در پیش شما قرار دهد. با رویکرد صحیح انتخاب کلمات کلیدی دنباله دار مناسب ، وب سایت شما می تواند ترافیک بیشتری را دریافت کند و بازدیدهای وب سایت شما هرروز بیشتر و بیشتر شود.
بنابراین ، دوباره به این سوال مهم بر می گردیم : بهترین راه برای هدف قرار دادن مخاطبان با استفاده از کلمات کلیدی مناسب چیست؟
مانند بسیاری از افراد ، شما هم احتمالأ برای کسب و کار، ایده کلی از کلمات کلیدی اولیه در ذهن خود دارید. مثلأ اگر شما در زمینه دکوریجات فعالیت می کنید حتمأ کلمه کلیدی “انواع دکوریجات با قیمت مناسب” و مانند این را در ذهن خود می پرورانید. خوب این خوب است اما برای کسب و کار نوپای شما نمی تواند مفید باشد. چون قبل از شما هزاران نفر ازین کلمه کلیدی برای کسب و کار خود استفاده کرده اند و شما احتمالأ نفر آخرید!!
پس متوقف نشوید و باید بدانید به 2 نکته مهم نپرداخته اید :
- زمانی که وب سایت خود را ایجاد کردید و خواستید محتوا بسازید، ابتدا برای مخاطبان هدف خود کلمات کلیدی دنباله دار مناسب بیابید
- در زمینه کارهای رقبای خود کمی تحقیق کنید و ببینید آنها چه کلمات کلیدی برای کسب و کار خود استفاده کرده اند؟
حالا می خواهم شما را با 7 ابزار مهم برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب آشنا کنم.
ابزار 1 : Google Keyword Planner
وقتی شما کسب و کار خود را آغاز می کنید ، شما نیاز به ابزاری دارید که استفاده از آن برای شما راحت بوده و بتواند دقیق و کامل خواسته شما را برآورده کند. ابزار Google Keyword Planner همان ابزاریست که همه خصوصیات بالا را دارد.
قبل از هر چیز ، لازم است به شما بگویم ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی مناسب وجود دارند. اما برای شما که کسب و کار خود را به تازگی راه انداخته اید بررسی همه ابزارها با ریز جزئیات نیاز نیست.کار خود را با ابزارهای عمومی تر آغاز کنید و در مراحل بعدی به دنبال ابزارهای پیشرفته باشید.
این ابزار به شما کمک می کند تا از کلماتی که در ذهن خود دارید اطمینان کسب کنید و مطمئن شوید کلماتی که انتخاب کرده اید کلمات مناسبی است. پس از ورود به وب سایت این ابزار با سه گزینه مواجه می شوید :
یکی از بهترین کارهای که شما می توانید انجام دهید این است که کلمات کلیدی جدید را جستجو کنید. شانس اینکه افراد بیشتری را با کلمات کلیدی دنباله دار پیدا کنید مسلمأ بیشتر است. سرویس Google Keyword Planner سرویسی رایگان است و با چند کلیک ساده در عرض چند ثانیه کلمات کلیدی مناسب را به شما پیشنهاد می دهد. وقتی با کلمات کلیدی ارائه شده توسط این ابزار کار می کنید، می توانید آگاهانه و با اعتماد به نفس تصمیم بگیرید که کسب و کار شما چه نیازمندی دارد.
ابزار 2 : Keyword Tool
آیا به این نتیجه رسیده اید که نمی خواهید از ابزار Google Keyword Planner استفاده کنید؟
به طور خلاصه ، این ابزار جایگزین مناسبی برای Google Keyword Planner است. این ابزار رایگان است. جالب ترین ویژگی این ابزار توانایی جستجوی کلمات کلیدی از انواع منابع است. از جمله :
Bing
Amazon
YouTube
App Store
استفاده از منابع مختلف باعث می شود که شما اطلاعات مهمی در زمینه کسب و کار خود به دست آورید. مثلأ اگر محصول شما محصولی فیزیکی است ، آمازون می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد. این ابزار برای کسانی که کسب و کار خود را تازه آغاز کرده اند بسیار مناسب است. با استفاده از این ابزار و با چند جستجوی ساده به راحتی می توانید نتایج خوبی را به دست آورید.
ابزار 3 – SEMrush
آیا می خواهید کمپینی راه اندازی کنید؟ برای این کمپین دنبال کلمات کلیدی مناسب می گردید؟ خوب این ابزار برای شما مناسب است. این ابزار مدت زمانی زیادی است که یکی از بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی است. همین شهرت زیاد و رسمیت داشتن آن می تواند دلیل مناسبی برای استفاده از آن باشد. وقتی از آن استفاده می کنید می بینید که بزودی کسب و کار شما متحول می گردد.
این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین روش ها منطبق بر زمینه کاری خود را بیابید.مثلأ فرض کنید در مورد “Online Marketing” جستجو می کنید. این ابزار موارد زیر را به شما پیشنهاد می دهد:
این ابزار خیلی هوشمندانه می تواند کلمات کلیدی مناسب را به شما پیشنهاد دهد و یا حتی کلمات کلیدی مترادف را پیدا کند.
عبارت “Online Marketing” یا همان بازاریابی آنلاین یک عبارت بسیار گسترده بوده و رقابت بر سر این کلمه کلیدی بسیار شدید است. با بررسی کلمات کلیدی مرتبط ، شما به زودی می توانید لیست کلمات کلیدی را ببینید و از بین آنها کلمه کلیدی مناسب کسب و کار خود را بیابید.
تمرکز بر روی وب سایت امری حیاتی و مهم است. اما تمرکز زیاد منجر به فراموش کردن رقبا می شود. این ابزار به شما اجازه می دهد رقبای خود را بشناسید و ببینید رقابت در چه کلمه کلیدی فشرده تر و بیشتر است و پس از آن ایده روشنی برای رقابت با آنها به شما خواهد داد.
این ابزار یکی از پر کاربردترین ابزارها برای کترآفرینان و متخصصین بازاریابی اینترنتی است.
ابزار 4 : Long Tail Pro
اگر وارد صفحه نخست این وب سایت شوید اولین چیزی که می بینید این است:
“جستجوگر شماره 1 کلمات کلیدی و اولین نرم افزار آنالیز رقبا”
با این ادعا ، تنها احساسی که به بیننده دست می دهد این است که اطلاعات بیشتری در زمینه این ابزار به دست آورد تا ببیند آیا واقعا همینطور است یا نه. این ابزار می تواند به افراد تازه وارد به کسب و کارها کمک کند تا بتوانند فضای خود را بهتر درک کنند و رقبا را نیز زودتر بیابند.
تنها راه برای درک صحیح این ابزار ، اجرای چند جستجو در آن است.
در بالا گفتیم این ابزار می تواند رقبا را تحلیل کند. این نرم افزار قادر است برای هر کلمه کلیدی 10 نتیجه را آنالیز کند. این به شما می گوید که 10 رقیب اول شما دقیقأ چه کاری انجام می دهند و بر روی چه موضوعی تمرکز کرده اند.
اگر شما می خواهید کلمات کلیدی را کشف کنید که رقابت در آنها کمتر است و بیشترین تأثیر را بر کسب و کار شما داشته باشد پیشنهاد می کنم ازین ابزار استفاده کنید.
ابزار 5 : SpyFu
واژه Spy به معنای جاسوسی است. این واژه به مفهوم این ابزار نزدیک است! چرا؟ چون این نرم افزار برای شما جاسوسی می کند! جاسوسی رقبای شما را!
این ابزار هدف خود را اینگونه معرفی کرده است:
کلمات کلیدیی که رقبا استفاده کرده اند را دانلود کن و از کارهایی که انها انجام داده اند برای سودآوری کسب و کار خود بهره بگیر!
خوب فکر می کنم متوجه شدید که چرا این ابزار جاسوس نام گرفته است. اگر می خواهید ببینید رقبای شما مشغول انجام چه کاری هستند این نرم افزار برای شما بهترین ابزار است. شما می توانید ازاین ابزار استفاده کنید تا مطمئن شوید داده های مورد استفاده 100% دقیق هستند.
آغاز کار با این ابزار بسیار راحت است. کافیست وارد وب سایت شوید و در نوار جستجو آدرس وب سایت رقیب خود را وارد نمائید:
پس از مدتی برخی اطلاعات مفید در دسترس شما خواهد بود. به تصویر زیر نگاه کنید :
نتایج به دسته های زیر تقسیم می شود :
- معرفی
- رقبا
- کلمات کلیدی به اشتراک گذاشته شده
- تاریخچه رتبه بندی
- لینک های ورودی
با بررسی هر بخش اطلاعات زیادی را یاد می گیرید. برای مثال بخش لینک های ورودی ، هر لینکی که به وب سایت شما داده شده را بررسی می کند و شما نیز می توانید با بررسی لینک ها ، تضمین دهید لینک های ورودی وب سایت شما لینک های مناسبی هستند.
بنابراین این وب سایت می تواند اطلاعات دقیقی هم در رابطه با رقبای شما و هم در رابطه با وب سایت شما به شما بدهد تا شما تصمیم بهتری برای پیشرفت کسب و کار خود بگیرید.
ابزار 6 : KeywordSpy
این ابزار با ابزار قبلی شباهت ها و تفاوت هایی دارد. وقتی با هر دو ابزار کار می کنید ، ایده بهتری به دست می آورید و می توانید تصمیم بگیرید کدام ابزار برای کسب و کار شما مناسب تر است. اگر می خواهید بدانید وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص چه رتبه ای دارد این وب سایت برای شما مفید خواهد بود.
این ابزار ویژگی هایی دارد که آنها را بررسی می کنیم:
- هوش رقابتی : با استفاده از این ابزار همواره ناظر بر اعمال رقبایتان هستید.
- پژوهش کلمات کلیدی : با شناخت رقبای خود و پژوهش کلمات استفاده شده توسط آنها می توانید لیست کلمات کلیدی سودآور خود را تهیه کنید.
- شاخص ROI (نرخ بازگشت سرمایه) : چرا پول خرج کنید زمانی که لازم نیست؟ ROI شاخص بسیار مهمی برای کسب و کارهای نوپاست. این ویژگی در این ابزار به شما اجازه می دهد تا به بهترین حالت از سرمایه خود استفاده کنید.
- جستجوی پیشرفته تر : با امکانات کنونی می توان آینده ای دقیق تر و روشن تر را ترسیم کرد.
کلمات کلیدی مرتبط بهترین جا برای شروع است. وقتی که نمی دانید کلمات کلیدی هدف شما دقیقأ چیست. همچنین این ابزار به شما می گوید درآمد براساس هر کلیک چقدر است. پس حتمأ به این ابزار نیز سر بزنید و اولین جستجوی خود را در آن تجربه کنید.
ابزار 7 : Bing Webmaster Tools
آیا شما جز علاقه مندان برنامه Google Keyword Planner هستید؟
بعد از گوگل Bing موتور جستجوی پیشرفته دنیا محسوب می شود. یکی از مزایای این ابزار راحتی و کاربری آسان آن است. اطلاعاتی که در نتایج این ابزار می بینید بسیار صریح و وروشن است. باید گفت این ابزار اطلاعات خلاصه و مفید را در اختیار شما قرار می دهد.
برای شروع کافیست تعدادی از کلمات مد نظر خود برای کلمه کلیدی را در باکس مربوطه وارد کنید :
نتایج سه چیز را به ما نشان می دهد:
- لیستی از کلمات کلیدی مرتبط
- تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در نتیج جستجو ظاهر شده است
- موضوعات داغ
همه داده هایی که وب مستر بینگ در اختیار شما قرار می دهد می تواند برای شما مفید باشد. مثلأ می توانید از طریق نتایج لیستی از کلمات کلیدی درست کنید و در محتوای مشابه بعد خود از آنها استفاده کنید.از طریق این ابزار شما می توانید ببینید محبوب ترین کلمات کلیدی کدام کلمات بوده اند و بوسیله آن کلمات می توانید ترافیک سنگینی را به سمت وب سایت خود روانه کنید.
شما همان طور که باید برای رسیدن به بهترین نتایج در گوگل تلاش کنید، برای رسیدن به نتایج خوب در بینگ هم باید تلاش کرده و زمان صرف کنید. چون بعد از گوگل می توان Bing را به عنوان موتور جستجوی برتر نام برد.
برای استفاده از این ابزار مهم ، وقتی کافیست وارد لینک وب سایت این ابزار شده و حساب کاربری ایجاد کنید و از آن پس از امکانات این نرم افزار نهایت بهره را ببرید.
نتیجه گیری
شما در این مقاله اهمیت ساخت کلمات کلیدی با کیفیت ، مناسب و مرتبط را درک کردید. اما این نیمی از راه است! وقتی می خواهید محتوایی بنویسید اول کلمات کلیدی آن را برای خودتان لیست کنید.
با استفاده ازین ابزارها بزودی خواهید دانست که چه کلمات کلیدی می تواند شانس شما را برای کشاندن بازدیدکننده بیشتر به وب سایت شما افزایش دهد. آیا شما ابزار دیگری مد نظر دارید که بتوانیم به این لیست اضافه کنیم؟ در صورتی که ابزار دیگری می شناسید آن را برای ما ارسال کنید تا به ابزارهای موجود اضافه کنیم.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- بازاریابی محتوا چیست و چگونه استفاده می شود بازاریابی محتوا توزیع مقالات، ویدئوها، مطالعات موردی و سایر اشکال...
- اندازه گیری بازگشت سرمایه در رسانه های اجتماعی اندازه گیری بازگشت سرمایه در رسانه های اجتماعی همانطور...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.