6 هک روانشناسی برای افزایش نرخ تبدیل
روانشناسی چیست؟ خوب ، از نظر عامیانه ، این اساساً مطالعه انسان است. این شامل فرآیندهای فکری و همچنین رفتار فیزیکی آنها است. رشته روانشناسی برای مطالعه ما طراحی شده است. و بنابراین ، مطمئناً به اندازه کافی ، باید چیزی در مورد بازاریابی بیاموزید.
بازاریابی و روانشناسی اغلب دست به دست هم می دهند. هر بار که از طریق یک وب سایت مرور می کنید ، عناصر خاصی توسط بازاریاب ها پیاده سازی می شوند تا با ظرافت شما را به یک جهت خاص سوق دهند. این یک دکمه بزرگ انتخاب باشد یا فقط UI / UX ، یک بازاریاب خوب باید نحوه استفاده از این هک ها را بداند. اگر قصد یادگیری سریع را دارید ، خوش شانس هستید!
همه چیز با رابرت سیالدینی شروع شد. او با نظریه تأثیر وارد شد. وی در کتاب خود با عنوان “نفوذ: روانشناسی اقناع” ، 6 اصل کلیدی تأثیر را ذکر کرد. این 6 اصل در حدود سال 1984 نوشته شده اند ، با این حال ، نظریه او هنوز هم می تواند در بازاریابی آنلاین قابل استفاده باشد! و من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه
افزایش نرخ تبدیل
نظریه تأثیر
در مورد خود این تئوری ، سیالدینی 6 اصل اصلی تأثیرگذاری بر مردم را ذکر کرده است. درست همانطور که اسپایدرمن این حرف را زد ، با قدرت زیادی مسئولیت زیادی به همراه دارد ، آنچه من به شما می گویم باید از نظر اخلاقی استفاده شود.
اکنون ، بدون آگاهی بیشتر ، اگر می توانید بر این 6 اصل کلیدی مسلط شوید ، در تلاش خواهید بود تا یک تأثیرگذار باشید.
شماره 1 – اثر متقابل
متقابل ، همانطور که اصل نشان می دهد ، نشان دهنده چرخه ای از دادن و دریافت است. این بر اساس این ایده ساخته شده است که مردم تمایل به بازگشت لطف دارند. بگویید امروز یک فنجان قهوه برای همکار خود خریداری کرده اید ، اگر ریاضی درست باشد ، همکار شما قدردان این تلاش است و حتی ممکن است لطف شما را جبران کند.
در بازاریابی آنلاین ، این استراتژی چیزی شنیده نشده است. بیایید به Spotify نگاه کنیم. Spotify یک سرویس پخش ویدئو ، موسیقی و پادکست آنلاین است ، اما رایگان نیست. کاری که Spotify انجام می دهد این است که به شما یک دوره زمانی می دهد که می توانید از خدمات آنها به صورت رایگان استفاده کنید و وقتی زمان تمام شد ، آنها امیدوارند که شما از Spotify لذت برده باشید و همچنان از آنها حمایت کنید. این به دو دلیل برای Spotify کار می کند. اول ، آنها ابتدا بخشش را شروع كردند و با رعایت اصل متقابل ، مشتریانشان بیشتر حمایت می كنند.
دلیل دیگر این است که افراد در رفتارها و تعهدات خود ثابت قدم هستند. این را بخاطر بسپارید ، این در اصل دوم خواهد بود. آنچه شما می توانید انجام دهید:
بخشش رایگان :
دادن رایگان همیشه راه خوبی برای شروع چرخه متقابل است. این یک کتاب الکترونیکی ، پادکست یا حتی یک آهنگ باشد ، مخاطبان شما را بهتر به یاد می آورند و شانس بیشتری در پاسخگویی به لطف شما دارند.
تخفیف دادن به آنها :
ارائه پیشنهاد تخفیف در وب سایت به مخاطبان می تواند کمک زیادی به شما کند. ابتدا با دادن چرخه متقابل را شروع کنید! حدس زده اید مخاطب شما ممکن است دوباره تمایل بیشتری به آن داشته باشد ، لطف خود را تلافی کنید.
2 – تعهد و سازگاری
مردم معمولاً در رفتارهای خود ثابت قدم هستند ، این بدان معنی است که ، اگر من عادت کرده ام روزانه یک سیب بخورم ، مدت زمان طولانی در روز سیب می خورم. آنچه سیالدینی از این امر به دست آورد ، اصل تعهد و ثبات است. اگر سازگار با آنچه قبلاً انجام داده اند سازگار باشد ، به احتمال زیاد متعهد می شوند.
آزمایشات رایگان
Spotify را به خاطر می آورید؟ بله ، آنها از هر دو اصل با یک تاکتیک استفاده کردند. کارآزمایی های آزمایشی Spotify هنگامی که ابتدا با دادن چرخه شروع به کار می کنند ، از اصل متقابل استفاده می کنند و سپس از اصل تعهد و ثبات استفاده می کنند. وقتی دوره های آزمایشی رایگان شما در Spotify به پایان رسید ، تمایل بیشتری به ادامه استفاده از سرویس آنها خواهید داشت. صرفاً به این دلیل که متعهد هستید ، فقط برای داشتن ثبات ، بیشتر است.
دوره های آزمایشی 60 روزه Spotify از هر دو روش متقابل استفاده می کند و به شما یک آزمایش رایگان می دهد. و همچنین استفاده از تعهد و سازگاری ، پس از استفاده از آن ، تمایل بیشتری به ادامه استفاده از آنها خواهید داشت.
سیاست بازگشت :
سیاست های بازگشت همیشه ایده خوبی است. این پیام را به شما منتقل می کند “اشکالی ندارد اگر آن را دوست ندارید ، می توانید ابتدا آن را امتحان کنید”. با معرفی سیاست بازگشت ، شما تعهد را به مشتریان خود می دهید. هک از اینجا شروع می شود.
با رعایت اصل تعهد و ثبات ، تا زمانی که شروع به استفاده از کالایی می کنید ، قبلاً تعهدی برای آن قائل شده اید و بنابراین شاید حتی به هیچ وجه محصول را پس ندهید.
3 – اثبات اجتماعی
این را تصور کنید ، شما می خواهید یک دستگاه قهوه ساز تهیه کنید. بنابراین شما به Amazon.com می روید و به دنبال یک قهوه ساز می گردید. اگر بخواهید آن را بصورت آنلاین خریداری کنید ، شاخص خوبی برای یک محصول خوب چه خواهد بود؟
این همان اثبات اجتماعی است. اثبات اجتماعی مانند رد پا در کف زمین است ، وقتی ردپایی را در یک روز برفی مشاهده می کنید ، می دانید کسی اینجا بوده است. و پیگیری رد پا نیز ایمن است. بازاریابان دائماً از این سو استفاده می کنند.
فیس بوک یک بستر عالی برای استفاده از اصل اثبات اجتماعی است. فیس بوک برای رتبه بندی خبرخوان ها ملاحظات لایک و نظر را در نظر می گیرد. پستی با تعداد زیادی لایک و نظر ممکن است به همین دلیل در رتبه بالاتری قرار داشته باشد. دیدن پست در فیس بوک با بیش از 500000 پسندیدن و نظر ، مطمئناً اثبات اجتماعی بودن ویروسی بودن پست است. آنچه شما می توانید انجام دهید:
اقدامات کاربر را در وب سایت خود نمایش دهید :
به مخاطبان خود نشان دهید آنچه سایر کاربران در وب سایت شما انجام داده اند. پیشخوان تعدادی از سهام ، پسندیدن ، نظرات به اثبات اجتماعی کمک می کند. اگر می خواهید یک قدم جلوتر بروید ، همیشه می توانید برای هر آماری در وب سایت خود یک پیشخوان زنده داشته باشید ، شامل مواردی مانند ورودی وب سایت ، مشترکان YouTube یا حتی جستجوی Google است.
مشارکت مخاطبان خود را تشویق کنید :
این با اثبات اجتماعی به خوبی کار می کند ، هر نشانه ای که شخص دیگری به وب سایت شما مراجعه کرده است نیز در ایجاد تصویر شما کمک می کند.
نشان دادن توصیف مشتری :
این می تواند بهترین ابزار برای استفاده در کنار اثبات اجتماعی باشد. توصیف یا بازبینی مشتری هنگام تأثیرگذاری بر مخاطبان بالقوه جدید ، بیشترین وزن را دارد. از دیدگاه یک احتمال بالقوه جدید ، دانستن اینکه افراد دیگر محصول شما را خریداری کرده اند و آن را بررسی خوبی کرده اند ، می تواند انگیزه نهایی برای خرید باشد.
4 – مرجع
اقتدار کمی ساده تر است. افراد تحت تأثیر شخصیت های مقتدر قرار می گیرند. اوه ، من قصد دارم اینجا کمی عقب نشینی کنم منظور من این بود که شخصیت های مرجع قدرت متقاعد کردن مردم را دارند ، در مقایسه با شخصی که شخصیت مقتدر نیست.
دو روش وجود دارد که بازاریاب ها از این طریق برای تأثیرگذاری بر شما استفاده می کنند. یکی این است که آنها یک شخص معتبر را از قبل استخدام می کنند یا دو ، آنها خودشان را ساختند و شخصیت اصلی بودند.
اگر قصد استفاده از شخصیت معتبر را دارید ، باید مطمئن شوید که سازگار است. به عنوان مثال ، اگر مک دونالد “مت کاتس” را به عنوان شخصیت اصلی خود انتخاب کند ، کاملاً بی جا خواهد بود.
گزینه دیگر این است که شما خود را متناسب با شخصیت اقتدار سازید. ممکن است سخت به نظر برسد ، اما استنلی میلگرام روانشناس ممکن است مخالف باشد. آزمایش بحث برانگیز مشهور وی در مورد اطاعت نشان داد که مردم مایلند دیگران را آزار دهند فقط به این دلیل که شخصی با اقتدار چنین گفته است (هیچ صدمه واقعی وارد نشده است ، همه این عمل عملی بوده است).
اما نقطه عطف این آزمایش این بود که شخص اقتدار بودن زیاد نمی خواهد. فقط مدتی از لباس آزمایشگاهی و یک کلیپ بورد طول کشید تا شرکت کنندگان بتوانند شخصیت معتبر را در آزمایش شناسایی کنند. آنچه شما می توانید انجام دهید:
نظر حرفه ای – داشتن نظر متخصص در مورد وب سایت ، جذابیت اقتدار شما را بسیار افزایش می دهد.
همکاری با یک مقام معتبر از صنعت شما :
همکاری با یک شخصیت معتبر می تواند به تقویت جایگاه شما از نظر قدرت تأثیرگذار کمک کند. اشکال این است ، این یک شمشیر دو لبه است. از یک طرف ، همکاری می تواند تصویر بهتری ایجاد کند ، اما از طرف دیگر ، اعتماد مداوم به آن ممکن است برداشت اشتباهی از مخاطب شما ایجاد کند.
نوشتن محتوای عالی:
نوشتن محتوای حماسی به افرادی که می دانید درباره چه چیزی می نویسید ، می گوید. و این راز داشتن یک شخصیت معتبر در نیچه شماست. داشتن 10 ویژگی یک بازاریاب ورودی خوب قطعاً در نوشتن محتوای خوب کمک می کند!
هنگامی که محتوای خود را منتشر کردید ، می توانید با استفاده از BiQ’s Content Inteligence عملکرد محتوای خود را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا خلاصه ای از عملکردهای محتوای خود را همراه با پیشنهادهای بهینه سازی هدایت شده توسط هوش مصنوعی به شما در بهبود رتبه بندی خود نشان دهید.
5 – پسندیدن
اگر فکر می کنید آیا می توانید بر روی علاقه مردم تأثیر بگذارید ، در جای مناسب قرار دارید! طبق گفته روانشناسان ، 3 عنصر برای جذب وجود دارد: شباهت ، مجاورت و جذابیت جسمی. در نهایت ، مردم وقتی دوست دارند شخصی به آنها چیزی بفروشد دوست دارند.
مردم چیزهایی را دوست دارند که شبیه آنها باشد. نمی گویم اگر به یک توستر علاقه دارید ، باید یکی باشید. در بازاریابی ، بیشتر در راستای استراتژی بازاریابی شما است که با انتظارات مشتری شما همگام سازی می شود.
Subway را مثال بزنید ، آنها زنجیره ای از غذاهای فست فود هستند ، اما شعار آنها “تازه بخور” را می خوانید. مترو سپس برای جمعیتی که از فست فود لذت می برند اما چیز سالم تری می خواهند جذاب است. شعار Subway از این طریق شبیه انتظارات مشتری آنها است. بعد ، ما به نزدیکی حرکت می کنیم.
همانطور که از نامش پیداست ، نزدیکی تماماً مسافت است. هرچه نزدیکتر باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد شما را دوست داشته باشند. در بازاریابی آنلاین ، منظور از فاصله ، حضور آنلاین نیست. اگر بتوانید حضور آنلاین خود را در همه جا (که جالب است ، اما غیرقابل تحقق باشد) در اینترنت تثبیت کنید ، می توانم تضمین کنم مردم شما را دوست خواهند داشت.
نزدیکترین مثال Google است. گوگل همه جا است! در آخر ، همه چیز در مورد ظاهر است. جذابیت فیزیکی. ما چیزهای زیبا را دوست داریم ، و این در مورد آن است. صبر کنید .. این نمی تواند باشد. درست. در بازاریابی آنلاین ، اولین چیزی که مشتری متوجه آن می شود وب سایت شماست ، چه در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی و چه در خود وب سایت.
مخاطب ، مخاطب ، مخاطب – این نکته را می توان در شناخت مخاطبان خود جستجو کرد. درک اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند بسیار مهم است. این امر با شباهت همراه است ، اگر بزرگسالان بزرگتر را هدف قرار می دهید ، بیش از حد به الگوهای رفتاری اینترنتی اعتماد نکنید.
همه جا باشید – حضور آنلاین اکنون با تأثیر همراه است. مردم تمایل دارند که قدرت تأثیرگذاری بیشتری را با حضور آنلاین بیشتر مرتبط کنند. وقتی در اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی وارد سیستم می شوید ، این بهترین نتیجه را می دهد و مخاطبان می توانند همه جا شما را پیدا کنند. این اثر “اثر قرار گرفتن در معرض” نامیده می شود ، هرچه بیشتر در معرض آن قرار بگیرید ، احتمال اینکه آن را دوست داشته باشید بیشتر است.
لبخند بزنید – حساب های آنلاین امروزه تقریباً همیشه به یک عکس نمایه نیاز دارند. چه راهی بهتر از لبخند زدن در عکس پروفایل برای بهره گیری از جذابیت بدنی. این واقعاً می تواند مسیری طولانی را طی کند. تحقیقات Buffer.com را در مورد چگونگی داشتن بهترین عکس از نمایه بررسی کنید.
یک لبخند صمیمانه می تواند تا حد زیادی کمک کند! به گونه های برجسته و لب های گشاد ، لبخند واقعی کتاب درسی توجه کنید.از رنگها به نفع خود استفاده کنید – آیا می دانید رنگهای مختلف با احساسات مختلفی همراه هستند؟ استفاده از رنگ مناسب قطعاً می تواند روند وب سایت شما را تغییر دهد.
6 – کمبود
کمبود به دلیل FOMO می تواند ابزاری بسیار قدرتمند برای تأثیرگذاری باشد. FOMO مخفف ترس از دست دادن است و همه ما این ترس را داریم. کمبود به آن کمک می کند ، درک عمیقی را در ما ایجاد می کند که می گوییم ، “دریافت کن ، یا دیگر از بین رفته است”.
کمبود در مواردی که لوازم محدودی وجود دارد بسیار مفید است. چه اتفاقی می افتد که عرضه محدودی وجود نداشته باشد؟ خوب ، شما یکی ایجاد می کنید. ببینید ، مسئله این است که ما سخت گیر هستیم که عرضه کم را با تقاضای زیاد مرتبط کنیم. به نوعی ، اگر چیزی در حال اتمام است ، به این معنی است که تقاضای آن را دارد.
اگر تقاضای آن را داشته باشد ، باید خوب باشد! با استفاده از هر دو مدرک اجتماعی و همچنین کمیابی در اینجا. آنچه شما می توانید انجام دهید:
پیشنهادات با محدودیت زمانی:
محدودیت زمانی در پیشنهاد ، آن را به معامله کمیاب تبدیل می کند. فقط ممکن است افراد تمایل بیشتری به خرید داشته باشند ، فقط برای این که این پیشنهاد را از دست ندهند.
فقط مورد محدود فصلی استارباکس یک مثال عالی در مورد چگونگی استفاده از کمبود است.
میزبانی حراج آنلاین :
داشتن حراج آنلاین از 3 اصل کلیدی تأثیرگذاری استفاده می کند. کمبود ، اثبات اجتماعی و همچنین تعهد و ثبات. کمبود در اینجا موثر است زیرا این مورد نوعی است و بسیاری از افراد آن را می خواهند. وقتی مردم آن را بخواهند (وقتی قیمت مورد را پیشنهاد می دهند) ، این اثبات اجتماعی خوبی است که ارزش آن مورد را دارد. و سرانجام ، اگر مشتری پیشنهادات خود را شروع کند ، تمایل به ادامه پیشنهادات خود را به دلیل تعهد برای تعهد حفظ خواهد کرد.
معاملات با زمان محدود :
این به ویژه برای استارباکس مفید است. آنها هر ساله اقلام مختلف فصلی و همچنین نوشیدنی های فصلی را به بازار عرضه می کنند. این استراتژی برای آنها خوب کار کرده است.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- دوره بازاریابی آنلاین (فصل دوم) مقدمه در فصل گذشته یکی از مهمترین قوانین در بازاریابی...
- بازاریابی آنلاین ( فصل چهارم) خوب دوستان عزیز به فصل چهارم خوش آمدید. در فصل...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.