6 نکته برای افزایش فروش خدمات
فروش خدمات
آیا می دانید چگونه خدمات با کیفیت بالا ارائه دهید؟
آیا فکر می کنید شرکت ارائه دهنده خدمات عالی است؟
و آیا مشتریان شما نیز چنین فکر می کنند؟
بر اساس یک نظرسنجی 80٪ از شرکت های بزرگ معتقدند خدمات آنها درجه یک است، در حالی که تنها 8٪ از مشتریان آنها همین احساس را دارند.
به عبارت دیگر، برای دستیابی به ارقام فروش بالاتر، باید دیدگاه مشتریان خود را تغییر داد.
در واقع، استراتژی فروش خدمات تا حدودی با استراتژی بازاریابی محصولات متفاوت است. این به این دلیل است که یک سرویس ماهیت انتزاعی تری دارد و به مهارت بیشتری از فروشنده نیاز دارد تا راه حل ارائه شده را مشخص کند و علاقه مشتری را برانگیزد.
6 نکته برای استراتژی فروش خدمات:
فروش خدمات می تواند بسیار پیچیده تر از فروش محصولات باشد، زیرا باید مزایا را ملموس کرد. در اینجا چند راه برای مقابله با این چالش آورده شده است.
1. ایده روشنی داشته باشید که خدمات شما می تواند برای کدام مشکلات
راه حل ارائه دهد
خدماتی که ارائه می کنید باید به عنوان یک راه حل تلقی شود. از این نظر، برای استراتژی فروش خدمات شما ضروری است که ایده روشنی از مشکلاتی که می خواهید حل کنید داشته باشید.
لازم است که به خوبی بدانید خدمات شما چگونه می تواند زندگی را برای مشتری آسان تر کند که با آنها می توان گلوگاه ها را حل کرد. از آنجا، متقاعد کردن مشتری برای بستن معامله با شرکت شما آسان تر می شود.
2. خدمات خود را شناسایی کرده و تفاوت آنها با خدمات مشابه را
توضیح دهید
خدمات شما چه تفاوتی با خدمات ارائه شده توسط رقبای شما دارد؟
علاوه بر دانستن پاسخ این سوال، بسیار مهم است که این موضوع را برای مخاطبان خود روشن کنید.
با یک بازار رقابتی فزاینده، مهم است که بدانید دقیقاً چه چیزی خدمات شما را متمایز می کند و روی آن تمرکز کنید.
به عبارت دیگر، اگر می خواهید بدانید که چگونه خدمات خود را بفروشید، سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:
چرا مشتریان شما باید خدمات شما را نسبت به خدمات رقبا انتخاب کنند؟
چه چیزی راه حل شما را بسیار خاص می کند؟
پاسخی برای این سوال پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید. نظرسنجی رضایت مشتری و مصاحبه با مشتریان کلیدی شما می تواند برای این امر بسیار مفید باشد.
3.از مشخصات مشتری ایده آل شروع کنید
یک پروفایل مشتری ایده آل ایجاد کنید.برای انجام این کار، شناخت ویژگی های جمعیت شناختی رفتار مخاطب هدفی که می خواهید به آن برسید، ضروری است.
هنگامی که یک پروفایل دقیق از یک خریدار نمونه ایجاد میکنید، میتوانید در لحظات مهم با قاطعیت بیشتری واکنش نشان دهید و تعیین کنید که از کدام استدلال برای یک رویکرد تجاری مناسب استفاده کنید.
4. کانال های ارتباطی خود را با دقت انتخاب کنید
یکی دیگر از جنبه های مهم استراتژی فروش خدمات، کانال فروش است که برای ارائه راه حل و تعامل با مشتریان خود استفاده می کنید.
انتخاب مناسب ترین کانال ها باید مطابق با مشخصات ایده آل مشتری و وسایل ارتباطی باشد که بیشتر استفاده می کنند. به این ترتیب زمانی که پیام خود را به آنها میرسانید و همچنین زمانی که برای رفع هرگونه شک و یا خرید خدمات شما به شما مراجعه میکنند، کارآمدتر خواهید بود.
ایمیل، چت بات، شبکه های اجتماعی، وبلاگ و تلفن نمونه هایی از کانال هایی هستند که می توانید در استراتژی ارتباطی و بازاریابی خود از آنها استفاده کنید.
5. استفاده از تکنیک های احساسی
یک استراتژی فروش خدمات که به احساسات تصمیم گیرندگان در فروش B2C توجهی نداشته باشد، کارساز نخواهد بود.
با در نظر گرفتن این موضوع، پیش بینی فروش باید فراتر از برجسته کردن راه حل های عملی و عینی خدمات باشد. باید به جنبه های ذهنی توسل داشت.
برای مثال، یک شرکت مهمانسرا فقط «مکانی را که مهمانان بتوانند چند روز در آنجا اقامت کنند» را نمی فروشد. آنها کل خدمات را که شامل راحتی، استراحت شایسته، لحظات با خانواده و غیره نیز می شود، می فروشند.
بنابراین، از داستانی با عناصر احساسی استفاده کنید، اما جنبه های عینی و عقلانی تر را فراموش نکنید.
6.یک دوره آزمایشی رایگان ارائه دهید
بسته به نوع خدمات بازاریابی کسب و کار شما، ارائه یک دوره آزمایشی رایگان می تواند استراتژی خوبی برای افزایش فروش باشد.
قبل از خرید یک سرویس، مشتری می خواهد مطمئن شود که آن خدمات خاص دقیقاً همان چیزی است که او نیاز دارد. بنابراین، عادلانه است که به او اجازه دهید قبل از تصمیم گیری مدتی راه حل را امتحان کند.
شرکتهایی که نرمافزار را به عنوان سرویس (SaaS=Software as a Service) میفروشند، اغلب از این استراتژی استفاده میکنند. معمولاً این ارائه دهندگان خدمات راه حل های خود را به مدت 7 تا 30 روز به صورت رایگان در دسترس قرار می دهند. اگر مشتری از آن راضی باشد، خرید را انجام می دهد.
اینها 6 نکته ما برای استراتژی فروش خدمات بود: آنها را به دقت مطالعه کنید و استراتژی هایی را اجرا کنید که به بهترین وجه با ویژگی های کسب و کار شما مطابقت دارند و از مزایای آن بهره مند شوید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش های قیمت گذاری کالا و خدمات در دنیای فروش، قیمت گذاری از مهمترین مباحث کسب و...
- جایگاه یابی برند چیست؟ جایگاهیابی یک برند به فرآیندی گفته میشود که باعث میشود...
- 12 روش برای افزایش فروش آیا فرصت های افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر را...
- وفاداری به برند چیست؟( مرجع کامل ) از بزرگترین موفقیتهای هر کسبوکاری، بازگشت دوباره ودوباره مشتری است....
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.