6 مزیت تخفیف هذلولی
شاید ندانید که تخفیف هذلولی چیست ، اما تأثیرات گسترده ای روی کل جامعه دارد. علاوه بر این ، بسیاری از مردم از قدرت تخفیف هذلولی در بهینه سازی تبدیل استفاده نمی کنند.
به بیان ساده ، تخفیف هذلولی زمانی اتفاق می افتد که افراد ترجیح می دهند همین حالا 5 دلار دریافت کنند تا 10 دلار بعد. مردم برای بی واسطه بودن زمان نسبت به ارزش بالاتر پول ارزش قائل هستند
به بیان روش دیگر ، تخفیف هذلولی ، میل فرد به پاداش فوری است نه پاداش تأخیری با ارزش بالاتر.ممکن است گیج شده باشید که چرا کسی پاداش تأخیری را انتخاب نمی کند حتی اگر این به معنای سود بیشتر باشد.
نکته اینجاست: تخفیف هذلولی یک سوگیری شناختی است ، به این معنی که این یک غذای ذهنی ریشه دار است که از منطق و عقل سلیم سرپیچی می کند. وقتی تخفیف هذلولی به شکل دیگری در نظر گرفته شود ، قدرت فوق العاده ای دارد.قدرت تخفیف هذلولی بر اساس زمان مربوط تنظیم می شود. اگر برای دریافت هر دو پاداش منتظر بمانید ، احتمالاً پاداش بیشترین سود را خواهید گرفت.
به عنوان مثال ، اگر شما مجبور به انتخاب 50 دلار در حال حاضر یا 100 دلار در 6 ماه بودید ، به احتمال زیاد امروز 50 دلار خواهید گرفت. با این حال ، اگر در عرض نه سال 50 دلار یا در یک سال 100 دلار به شما پیشنهاد شود ، به احتمال زیاد 100 دلار را انتخاب می کنید.
این الگو از یک هذلولی پیروی می کند. با گذشت زمان مشخصی ، افراد دوباره شروع به انتخاب گزینه با ارزش بیشتر می کنند. به عنوان مثال ، بیشتر افراد تصمیم می گیرند 100 دلار در ده سال بیش از 50 دلار در 9 سال بگیرند.آنجاست که قسمت هذلولی تخفیف هذلولی ظاهر می شود.
این یک منحنی نمایی است:
این یک منحنی هذلولی است:
از نظر هذلولی ، فاکتور تخفیف بر اساس مدت زمان سپری شده کاهش می یابد.
نحوه تخفیف هذلولی در مغز چگونه کار می کندتخفیف هذلولی یک حیله جالب نیست که گاهی کارساز باشد و گاهی کارساز نباشد. مغز ما برنامه ریزی شده است که به سمت کشش تخفیف هذلولی کشیده شود.
اگرچه نمی توانیم از احساساتی که در نتیجه تخفیف هذلولی پدیدار می شوند اجتناب کنیم ، اما می توانیم با تشخیص زمان وقوع آن و درک نحوه ادامه کار ، با آن مقابله کنیم.
موج مطالعات علمی صحت تخفیف هذلولی را تأیید کرده است.تحقیقات منتشر شده در مجله علوم اعصاب کشف کرد مغز قضاوت تخفیف را به صورت انعکاسی و خودکار انجام می دهد.
ما فکر نمی کنیم که آیا اکنون بیشتر می خواهیم یا بعداً ذاتاً می خواهیم در اسرع وقت از مزایای آن بهره مند شویم. این میل به پاداش فوری با گذشت زمان کاهش می یابد.
مبانی تخفیف هذلولی
برخی از دانشمندان تخفیف هذلولی را از طریق یک رویکرد تکاملی توضیح می دهند. اگر اجداد شما غذایی پیدا می کردند ، بلافاصله آن را می کشتند و می خوردند. آنها اجازه نمی دهند حتی آن حیوان بزرگ تر و چاق تر شود. آنها اکنون یکی از افراد ناخوشایند را دریافت می کنند. اکنون یک وعده غذای کمی از گیاه خرپا بهتر از دو وعده غذایی چربی در یک ماه است. در آن زمان ، شکارچی جمع خواهد شد.
تصور کنید یک فرد کم آب در صحرا سفر می کند. در جلو ، آنها یک لیوان کوچک آب می بینند. اگر جرعه آب را انکار کنند و فقط کمی بیشتر ادامه دهند ، صد بطری آب دریافت می کنند. آنها چه کاری انجام می دهند؟
طبق تئوری تخفیف هذلولی ، آنها ترجیح می دهند با داشتن کمی آب اکنون و نه بعداً مقدار زیادی آب ، زندگی را حفظ کنند.
قدرت اکنون در تخفیف هذلولی است
در آزمایش معروف مارشمالو ، روانشناسان استنفورد کودکی را به اتاق هدایت کردند و یک مارشمالو را به کودک پیشنهاد دادند. پذیرایی آنجا روی میز درست روبروی آنها نشسته بود. اگر کودک بتواند پانزده دقیقه بدون خوردن مارشمالو صبر کند ، مارشمالو دوم را دریافت می کند.
اگرچه بیشتر کودکان توانستند اشتهای خود را کنترل کنند ، اما این مطالعه موضوعی را برجسته کرد که رضایت تأخیری دارد.تاخیر در رضایت ، خلاف رفتار تخفیف هذلولی است. ارضای تأخیر به معنای “انتخابی است که توانایی به دست آوردن چیزی را اکنون محدود می کند ، برای اینکه لذت بعداً بتوانید چیزی بزرگتر یا بهتر داشته باشید.”
این مفهومی مغایر با تخفیف های هذلولی و ایده آل های ریشه دار فرهنگ است – کل ایده “ما اکنون آن را می خواهیم”.مغز ما فعلاً سیم دار است. دانشمندان علوم مغز و اعصاب کشف کرده اند که مغز ما مانند یک چهارم ژوئیه روشن می شود که در حال حاضر با قدرت چیزی تحریک می شویم.
تأثیر تخفیف در هذلولی چیست؟
به غیر از حقه های فروش و تبلیغات ، تخفیف هذلولی می تواند اثرات مخربی در سایر نقاط زندگی داشته باشد.به عنوان مثال ، هر ساله ، صدها هزار نفر تحت عمل جراحی بای پس عروق کرونر-عروق قرار می گیرند. این جراحی جان آنها را نجات می دهد. با این حال ، تنها در صورت اعمال تغییرات صحیح در زندگی ، در دراز مدت جان آنها را نجات می دهد.
تغییرات پیشنهادی شامل عدم سیگار کشیدن ، فعالیت بیشتر ، رژیم غذایی سالم و مصرف صادقانه داروها است. اما به طرز غم انگیزی ، “نود درصد از این بیماران تصمیم می گیرند که از زنده ماندن و آسایش به نفع لذت های کوتاه مدت غذاهای ناسالم و تنبلی چشم پوشی کنند”
بیایید یک مثال عظیم دیگر از تخفیف هذلولی را بررسی کنیم. به همان اندازه بیمارگونه نیست ، اما به همان اندازه ویرانگر است: کارت های اعتباری.
کارت های اعتباری تخفیف هذلولی را به حداکثر می رسانند. یک کاربر کارت اعتباری می تواند اکنون چیزی با ارزش داشته باشد ، یا می تواند صبر کند تا بتواند کالا را خریداری کند ، در نتیجه پولی را که می خواهد با نرخ سود عظیم پرداخت کند ، در او پس انداز می کند.
در اینجا یک مثال دیگر است. بسیاری از افراد پس از بازنشستگی پس انداز می کنند ، زیرا پس انداز فوری برای آینده هیچ پاداش فوری ندارد.
تخفیف هذلولی به طرز وحشتناکی قدرتمند است. برای مردم دشوار است که اکنون از گرفتن پاداش خودداری کنند تا بعداً از پاداش برخوردار شوند. من هرگز به هیچ بازاریاب توصیه نمی کنم که از اصل تخفیف هذلولی در راه های مضر استفاده کند.
من از مثالهای بالا برای نشان دادن قدرت باورنکردنی تخفیف هذلولی استفاده کرده ام ، اما می خواهم از آنها به عنوان یک هشدار استفاده کنم. در مقیاس اقتصادی کلان ، تخفیف در هذلولی می تواند نتایج مخربی داشته باشد.در مقیاس کوچکتر – بهینه سازی تبدیل ، تجارت الکترونیکی و غیره – نتایج بی ضرر ، مفید و مناسب است.
تخفیف هذلولی را فعال کنید
آیا شما آماده استفاده از قدرت تخفیف هذلولی هستید؟ نحوه انجام این کار به شرح زیر است:
1. قیمت خود را بالا ببرید. منتظر پاداش باشید.
تخفیف هایپربولیک مجوز افزایش قیمت را به شرط تأخیر در پرداخت به شما می دهد.وقتی پیشنهاد پرداخت هزینه کالاها یا خدمات خود را به تعویق می اندازید ، قیمت اقلام کمتر به خریدار مربوط می شود.
این به این دلیل است که مشتری به محض اینکه فهمیدند دیگر مجبور به پرداخت سریع نیستند ، به پرداخت هزینه فکر نمی کند. در عوض ، قدرت تخفیف هذلولی و پاداش دریافت محصول بلافاصله بر تفکر مشتریان شما مسلط می شود.
به جای اینکه فکر کنید ، “وای! این گران است! ” خریدار فکر می کند “وای! اکنون می توانم آن را داشته باشم! ” بر اساس اصل تخفیف هذلولی ، همینکه خریدار می گوید واو من الان می توانم آن را داشته باشم یعنی برنده شده اید.
به محض حذف ملاحظه قیمت ، خریدار آماده است خرید خود را انجام دهد ، حتی اگر هزینه زیادی برای آنها داشته باشد.شما آماده سود هستید.
2. اکنون بخرید. بعداً پرداخت کنید
این یکی از رایج ترین اشکال تخفیف هذلولی در بازاریابی است. شما ممکن است آن را به عنوان تکنیک “اکنون بخرید!” بعداً پرداخت کنید! ” نام گذاری کنید.
QVC.com از این روش استفاده می کند. وب سایت آنها پر از تخفیف هذلولی است. اگر می خواهید عضلات ارضای تأخیر خود را تمرین دهید ، بروید آنها را بررسی کنید.
در کمین اصل تخفیف هذلولی ، این واقعیت است که شما برای کارت اعتباری درخواست می دهید. آنچه در مورد کارتهای اعتباری به شما گفتم را به خاطر می آورید؟ آنها بر اساس قدرت تخفیف هذلولی ساخته شده اند.
برای استفاده از روش تخفیف هذلولی ، لازم نیست کارت های اعتباری ارائه دهید. شما به راحتی می توانید پرداخت را به تأخیر بیندازید ، و به کاربر اجازه می دهید تا خرید کند و منتظر پرداخت شود. این برای شما خطرناک است ، اما می تواند فروش را بهبود بخشد.
3.یک هدیه فوری بدهید.
با تخفیف هذلولی ، زمان بندی همه چیز است. به همین دلیل برخی افراد از آن به عنوان تخفیف زمانی یاد می کنند.
عنصر زمان مهمترین عامل برای خریداران است. آنها بجای اینکه منتظر مدت زمان دریافت پاداش باشند ، مزایایی را که بلافاصله در دسترس هستند ترجیح می دهند.در بسیاری از موارد ، یک هدیه ساده و ارزان کفایت می کند. گاهی اوقات ، کاربران بر اساس وعده نتیجه فوری تبدیل خواهند شد ، حتی اگر محصول کامل دیرتر دستشان برسد.
4. یک قیمت بالاتر را برای کوتاه مدت شارژ کنید.
آیا تا به حال متوجه شده اید که برخی از وب سایت ها طرح های پرداختی ارائه می دهند که معنای مالی ندارند؟
نوع پیشنهادی آنها در اینجا است:
خرید 1 ماهه: 9.99 دلار
خرید 1 سال: 39.99 دلار
اکثر مردم می توانند ریاضیات را انجام دهند. آنها می دانند که در هر سال دوازده ماه وجود دارد. اگر هزینه یک سال 39.99 دلار باشد ، یک ماه با نرخ سالانه فقط 3.33 دلار است. چرا کسی برای یک ماه 9.99 دلار پرداخت می کند؟
تخفیف هذلولی ، به همین دلیل است. کاربر می خواهد اکنون هزینه کمتری پرداخت کند. آنها نمی خواهند بیشتر بپردازند ، حتی اگر در بلند مدت به تخفیف منجر شود. آنها این مسئله را از دیدگاه تخفیف هذلولی ، و نه یک دیدگاه ارزش واقعی ، در نظر می گیرند.
گرامارلی از این مورد در صفحه قیمت گذاری خود استفاده می کند. کاربران می توانند هر ماه 29.95 دلار یا هر ماه 11.66 دلار پرداخت کنند. بدیهی است که شما ترجیح می دهید 11.66 دلار بپردازید.
با این حال ، شما باید اثر قاب بندی را در ذهن داشته باشید. چارچوب بندی قیمت به شدت بر نحوه درک قیمت تأثیر می گذارد. بنابراین ، هنگامی که با پرداخت یکجا 139،95 دلار ارائه می شود ، کاربران آزمایشی هستند. آنها ترجیح می دهند اکنون پس انداز کنند تا اینکه در دراز مدت پس انداز کنند.
به عنوان یک بهینه ساز تبدیل ، می توانید از این روش به نفع خود استفاده کنید. کاربران باید روش پرداخت خود را انتخاب کنند. شما از گزینه قیمت گذاری کوتاه مدت ارزش بیشتری برای هر سفارش دریافت می کنید زیرا خریداران به شدت تحت تأثیر تخفیف های هذلولی قرار می گیرند.
5. فوراً هزینه مراجعه را پرداخت کنید.
برنامه های وابسته آنلاین بسیار محبوب هستند ، اما بسیار استراتژیک نیستند. نحوه کار آنها به شرح زیر است:اگر مشتریان به دوستان خود مراجعه می کنند ، پس از ثبت نام دوستان پول دریافت می کنند. این یک اسکرینگراب از Payoneer است:
این یک ویژگی خوب است ، اما چه کسی می خواهد منتظر ثبت نام دوستان خود باشد؟ حتی اگر پرداخت می تواند زیاد باشد ، تأخیر قابل تحمل نیست. به یاد داشته باشید ، مردم اکنون پاداش می خواهند.یک رویکرد استراتژیک برای تخفیف هذلولی ، پرداخت هزینه بابت مراجعه به افراد است ، نه اینکه آنها را وادار کند که منتظر ثبت نام دوستان خود باشند.
اگر مثلاً برای هر دوست ارجاع شده ده سنت پیشنهاد دهید ، پس می توانید 10 دلار به دوست ارجاع دهید تا 100 دوست خود را معرفی کند. این روش می تواند منجر به پتانسیل بیشتری در شما شود.اگر به مدل قدیمی ثبت نام در هنگام ثبت نام پایبند باشید ، ممکن است مجبور شوید فقط برای یک مراجعه 10 دلار بپردازید. با استفاده از مدل pay-now می توانید دوست ارجاع را مجبور کنید 100 برابر بیشتر مراجعه کند.
6. تخفیف های ارسال نامه الکترونیکی را ارائه دهید
چرا برخی از فروشندگان تخفیف های پستی را ارائه می دهند؟ ایده این است که اگر کوپن را برش دهید ، رسید خود را اسکن کنید و آنها را از طریق پست الکترونیکی ارسال کنید یا در وب سایت بارگذاری کنید ، ممکن است طی 40-20 هفته چک الکترونیکی دریافت کنید.
چه کسی حتی وقت آن را دارد؟ آیا خرده فروشان واقعاً فکر می کنند که به شما لطف می کنند؟ البته که نه. آنها از تخفیف هذلولی استفاده می کنند.
صبح شنبه خسته بیدار میشوید چرا که شب قبل که جمعه بوده دیرتر خوابیده اید ، خسته و نیاز مبرم به قهوه دارید.با خود می گویید وقت آن است که اولین تصمیم روز را بگیریم:
آیا باید در خانه قهوه درست کنم یا یک قهوه بخرم؟
در حالی که من دو گزینه خود را وزن می کنم ، تلفن من با یک اعلان روشن می شود – این از طرف استارباکس است.زمان محدود! یک نوشیدنی بخرید و یک شیرینی رایگان دریافت کنید.
اوه پسر! در اینجا روند توجیهی شروع می شود. اگر اکنون یک قهوه بخرم ، صبحانه رایگان نیز دریافت می کنم. این پیشنهاد خیلی خوبی است که نمی توان آن را رد کرد.من برنامه استارباکس را باز می کنم و به تعداد امتیازات پاداش من نگاه می کنم. اکنون برای یک قهوه رایگان کافی نیست ، اما من فقط به چند قهوه دیگر احتیاج دارم. من تقریبا آنجا هستم.
اگر اکنون خرید کنم ، نه تنها قهوه و صبحانه می خورم ، بلکه بلافاصله با امتیازهای یک نوشیدنی رایگان نیز پاداش می گیرم.
استارباکس تخفیف های هذلولی را استفاده کرده است.بنابراین ، تخفیف هذلولی چیست؟ و چگونه می توانید از آن برای فروش بیشتر استفاده کنید؟
تخفیف هذلولی یک تعصب روانشناختی است که در آن افراد پاداش و رضایت فوری را نسبت به پاداش آینده در اولویت قرار می دهند. این در فروش و بازاریابی برای تشویق مصرف کنندگان به خرید براساس پاداش کوتاه مدت یا رضایت فوری مورد استفاده قرار می گیرد.
تعصب روانشناختی یا تعصب شناختی به عنوان “تمایل به تصمیم گیری یا اقدام به روش غیرمنطقی” تعریف می شود.
در مورد تخفیف هذلولی ، این بدان معناست که حتی اگر پاداش در آینده بهتر یا ارزشمندتر از پاداش فوری باشد ، مردم به دلیل تعصب روانشناختی ، به هر حال احتمالاً پاداش کوتاه مدت را انتخاب می کنند.معاملات حمل رایگان نمونه کاملی از تخفیف هذلولی است: “اگر بیش از 50 دلار بخرید ، حمل رایگان دریافت خواهید کرد.” اگر خریدار فقط 35 دلار در سبد خرید خود داشته باشد ، مجبور است برای کسب معامله به خرید خود ادامه دهد. در حقیقت تعصب شناختی پاداش فوری (توجیه خرید بزرگتر با حمل و نقل رایگان) را بر صبور بودن و انتظار پاداش بیشتر (داشتن پول بیشتر در حساب بانکی خود و خرید دیگری در صورت اجازه بودجه) ترجیح می دهد.
آماده اید ببینید تخفیف هذلولی در عمل چگونه به نظر می رسد؟
فروشگاه لباس ، Everlane ، به خاطر: کیفیت استثنایی شناخته شده است. کارخانه های اخلاقی شفافیت ریشه ای و این نمونه ای از تجارت است که از تخفیف های هذلولی استفاده می کند.این یک روش فروش تجارت الکترونیکی به نام Afterpay دارد که مشتریان می توانند اکنون خرید کنند و بعداً هزینه پرداخت کنند. آنها مبلغی را بعنوان پیش پرداخت می پردازند و بقیه را به صورت اقساط سه ماهه پرداخت می کنند.
Afterpay پیش فروش کالا را به خرده فروش پرداخت می کند – و سپس مشتری پس از پرداخت آن را پرداخت می کند. اگرچه ممکن است رضایت فوری خرید خود را بدست آورید ، اما باید متعهد شوید که چهار هفته دوبار در طی هشت هفته پرداخت کنید. این پرداخت ها برای هر سفارش برابر است و بدون بهره است.
تخفیف هذلولی در بازاریابی و فروش
در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید هنگام فروش محصولات یا خدمات از تخفیف های هذلولی استفاده کنید.
1. برنامه های وفاداری و سیستم های نقطه ای
آنها برنامه های پاداشی هستند که توسط شرکت ها به مشتریانی که اغلب خرید می کنند ، ارائه می شود. برنامه های وفاداری معمولاً کالاهای رایگان ، جوایز ، کوپن یا حتی محصولات پیش فروش را به مشتریان رایگان می دهند.این جوایز به مشتریان شما انگیزه می دهد تا از شما خرید کنند. و پاداشهای كوتاه مدت و كوچكتر مغرضانه روانشناختی مصرف كنندگان است و رضایت فوری مورد نظر آنها را به آنها می بخشد.
به عنوان یک پاداش اضافه شده ، برنامه های وفاداری احتمال توصیه محصول یا خدمات شما به افراد را افزایش می دهند. در حقیقت ، 70٪ از مصرف کنندگان احتمالاً برند تجاری با برنامه وفاداری خوب را توصیه می کنند.اگر این مورد را برای استارباکس اعمال کنیم ، به این معنی است که این شرکت 16 میلیون عضو دارد که استارباکس و برنامه پاداش آن را به افراد دیگر توصیه می کند: خانواده ، دوستان ، هم اتاقی ها و همکارانشان.
2.پیشنهادات با زمان محدود
اگر این مورد را در صندوق ورودی خود مشاهده می کنید ، آیا کلیک می کنید؟
امروز اتاقی را در هتلی رزور کنید و نصف مبلغ را پرداخت کنید.اغلب اوقات ، آنها محصول را در محل خریداری می کنند و پاداش کوتاه مدت را انتخاب می کنند. نمونه هایی از پیشنهادات با محدودیت زمانی شامل:
[نام محصول] ، فقط برای مدت زمان محدودی بازگشته است
آخرین شانس! 25 دلار در [نام محصول] صرفه جویی کنید
فروش فلش! تخفیف X٪ [نام محصول]
فقط چند ساعت برای پس انداز در [نام محصول] باقی مانده است
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- درد پرداخت درد پرداخت چیست؟ درد پرداخت ، یک پاسخ عاطفی منفی...
- 5 برنامه وفاداری مشتری موثر برای مشاغل کوچک جذب مشتری جدید پنج برابر بیشتر از نگهداری مشتری موجود...
- تخفیف بدهیم یا نه تخفیف همه عاشق فروختن هستند. مشتریان هم زمانی که...
- نحوه تخفیف دادن به مشتری تخفیف دادن به مشتری همه دنبال فروش و معامله اند.مخصوصا...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.