6 تکنیک خرید و فروش برای مغازه ها و فروشگاه ها (مرجع کامل)
تکنیک خرید و فروش تجارت عمل نمایش محصول شما و سازماندهی فروشگاه شما برای افزایش فروش، ارتقاء برند شما و ارائه یک تجربه خرید هیجان انگیز و لذت بخش برای مشتریان است.
1.در تکنیک خرید وفروش یک تجربه بصری منسجم با استفاده
از رنگ ایجاد کنید
تکنیک خرید و فروش در مغازه های فیزیکی یک پالت رنگی یکنواخت برای ایجاد یک تجربه بصری منسجم در مغازه شماست که جلب توجه به عناصر خاصی از فضای شما را آسان تر می کند. انتخاب یک پالت اولین قدم شماست. شما می خواهید تعداد رنگ هایی را که با آنها کار می کنید محدود کنید تا یک تجربه بصری هماهنگ برای مشتریان خود ایجاد کنید. به طور معمول، شما می خواهید با سه تا چهار رنگ در یک زمان، با تنوع در هر رنگ کار کنید.
پالتی که انتخاب می کنید باید با برند شما و همچنین اهداف فروش شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم خانگی هستید و میخواهید برند شما مناسب خانواده باشد.
رنگ های روشن بیشتر از رنگ های تیره چشم را به خود جلب می کنند. از رنگهای روشن برای جلب توجه خریداران استفاده کنید و محصولات خاص و تیرهتر را برجسته کنید تا چشم را در حرکت نگه دارید.
نمونه ای از قدرت رنگ در تجارت بصری را در تصویر بالا مشاهده می کنید. Menchies، یک خرده فروش مواد لبنی از جمله ماست، یک پالت روشن و پر جنب و جوش را انتخاب کرده که به کل فضای آن احساس انرژی می بخشد. علاوه بر این، از رنگهایی در خانوادههای قرمز و سبز استفاده میکند – رنگهای قرمز چون با غذا مرتبط هستند و میتوانند گرسنگی را تداعی کند. رنگ سبز نیز با آرامش و طبیعت مرتبط هستند. انتخابهای تجاری رنگی که Menchies انجام داد، نه تنها یک ویترین منسجم و جذاب ایجاد میکند، بلکه تصویر برند و اهداف فروش آن را ارتقا میدهد.
2. در تکنیک خرید و فروش توجه را به کالا جلب کنید و محیط
را با نور تنظیم کنید
روشنایی یک عنصر حیاتی برای کامل کردن فضای شماست.روشنایی یکی دیگر ازتکنیک خرید و فروش بیشتر در مغازه های فیزیکی ست. انتخاب نورپردازی شما فضایی را ایجاد می کند و به تعریف حال و هوای فروشگاه و برند شما کمک می کند. نه تنها این، بلکه طراحی نور خوب نیز توجه را به محصولاتی که میخواهید مشتریانتان ببینند جلب میکند و حتی میتواند بیانیهای بدهد که شما را از رقبا متمایز کند.
هنگام ایجاد طرح روشنایی خود، مطمئن شوید که چهار نوع اصلی نورپردازی را در نظر بگیرید:
نورپردازی محیطی:
نورپردازی محیطی منبع اصلی روشنایی فروشگاه شما است. این پسزمینهای است که روی آن نورهای دیگر را لایهبندی میکنید و محیطی راحت برای مشتریان ایجاد میکند تا فضای شما را کشف کنند. نور محیطی باید به هر گوشه فروشگاه شما برسد.
نورپردازی کلیدی:
نورپردازی کلیدی محصولات خاص یا نواحی کلیدی را برجسته می کند و اهمیت آنها را نشان می دهد و چشم را به خود جلب می کند. نورپردازی تاکیدی (کلیدی) با افزایش دید به محصولات یا مناطق کلیدی کمک می کند.
نورپردازی برای هدف خاص:
این نوع نورپردازی برای تامین نور برای یک کار یا هدف خاص استفاده می شود. اتاقهای پرو ، فضای مناسبی برای استفاده از این نوع نورپردازی هاست. فضای اداری جایی که دستگاه های کارت خوان قرار دارند می تواند با این نوع نورپردازی دیزاین شود. نورپردازی وظیفه به عنوان منبع نور مکمل در هر جایی که وظیفه ای وجود دارد استفاده می شود.
نورپردازی تزئینی:
نورپردازی تزئینی شامل ویژگی های نورپردازی است که زیبایی شناختی را دنبال می کند. از نورپردازی دکوراتیو می توان برای زیباتر کردن فضای شما یا افزودن به فضای ویترین استفاده کرد.
نمونه هایی از نورپردازی را در عکس های زیر ببینید:
3.استفاده از تابلوهای مناسب برای هدایت و اطلاع رسانی به
مشتریان در تکنیک خرید و فروش
تابلوهای موثر می تواند محصولات یا ویژگی ها را برجسته کند، مشتریان شما را به موارد خاص راهنمایی کند و اطلاعات را با خریداران به اشتراک بگذارد. نقش مهمی در تعریف اینکه مشتریان شما چه چیزی را می بینند و با آن تعامل می کنند و نحوه درک آنها از فروشگاه و محصولات شما ایفا می کند.
انتخاب تابلوی مناسب برای کسب و کار شما به تعیین اهداف علائم شما منجر می شود. آیا از آنها برای تبلیغ معاملات استفاده می کنید؟ برای برجسته کردن ویژگی های خاص محصول؟ برای اینکه به فروشگاه خود شخصیت بدهید؟ فهمیدن اینکه میخواهید نشانههایتان چه کاری انجام دهند و چگونه میخواهید قبل از شروع چاپ به نظر برسند، در زمان و هزینه صرفهجویی میکند.
علاوه بر تعیین اهداف و ظاهر تابلوهای شما، چند باید و نباید در طراحی و قرار دادن تابلوهای شما وجود دارد.
تابلوها نیز برای نمای بیرونی فروشگاه شما ضروری است. تابلوهای بیرونی فرصتی عالی برای تبلیغ کسب و کار شماست، گفتن به مردم در مورد کسب و کارتان، یا حتی به اشتراک گذاشتن یک اثر هنری.
نمایشگرهای بیرونی در مورد جلب توجه مردم هستند. به تابلوهای بیرونی بیشتر فکر کنید. آیا به اندازه کافی جذاب هست که مردم را به داخل مغازه تان دعوت کند؟
4.در تکنیک خرید و فروش محصولات را با نمایشگرهای نقطه
خرید (POP) برجسته کنید
نمایشگرهای POP نمایشگرهای دیجیتال یا فیزیکی موقتی هستند که در اطراف محصولاتی قرار دارند که میخواهید توجه را به آن جلب کنید یا تبلیغ کنید. آنها می توانند ویژگی های محصول را تبلیغ کنند، معاملات را به نمایش بگذارند، بی نظمی ها را از بین ببرند، یا توجه را به یک آیتم هیجان انگیز جلب کنند. نمایشگرهای POP
دقیقا مثل یک متخصص و فروشنده ی کلیدی عمل می کند و به شما کمک می کند سریعتر و راحت تر بفروشید.
هنگام انتخاب بهترین نمایشگرهای POP برای کسب و کار خود، ابتدا باید مشخص کنید که چه محصولاتی را می خواهید هدف قرار دهید. اینها ممکن است موارد دلخواه شخصی شما، پرفروش ترین ها، یا محبوب ترین ها باشند. این به شما بستگی دارد که چه محصولاتی بیشترین سود را از نمایشگرهای POP خواهند برد.
با طراحی نمایشگرهای POP شما، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چگونه آنها را در طرح بندی فروشگاه خود بگنجانید. نمایشگرهای POP برای از بین بردن شلوغی در قسمت های محصولات با حجم بالا، پر کردن فضای باز و راهنمایی مشتریان در فروشگاه شما عالی هستند. به این فکر کنید که چه مناطقی از فروشگاه شما دارای قفسه بندی یکنواخت یا تنوع کمی در محصول است. ممکن است این مکانها مکانهای عالی برای نمایش نمایشگرهای POP باشند تا به ایجاد علاقه بصری و از بین بردن مناطق بصری تکراری کمک کنند.
5.مشتریان را از طریق فروشگاه با نقاط کانونی راهنمایی کنید
در تکنیک خرید فروش یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از هم گسیختگی فروشگاه و راهنمایی مشتریان در فضای خود، ایجاد نقاط کانونی است. اینها نقاط خاص بصری هستند که توجه مشتریان شما را جلب می کند و آنها را به سمت چیزهایی که می خواهید ببینند سوق می دهد.
در حالی که نمایشگرهای POP نوعی نقطه کانونی هستند، نقاط کانونی لزوماً نباید تبلیغات آشکار باشند. آنها همچنین می توانند ویژگی های طراحی باشند که فروشگاه شما را برند کرده و روایتی را برای مشتری شما ایجاد کنند. گروهی از مانکنها، یک قطعه نقاشی دیواری، یا یک تابلوی میز، همگی بهعنوان نقاط کانونی عمل میکنند و برای ایجاد علاقه بصری و ترویج مشارکت مشتری کار میکنند – بدون ایجاد فضای قابل خرید جدید.
وقتی در نظر می گیرید که چگونه می خواهید نقاط کانونی خود را قرار دهید – و می خواهید آنها چه باشند – باید به سه چیز اصلی فکر کنید:
- جریان ترافیک در تکنیک خرید و فروش: نقاط کانونی مشتریان را به سمت خود جذب و درگیر می کند. باید در نظر بگیرید که میخواهید مشتریان با چه بخشهایی از فروشگاه شما تعامل داشته باشند، از فضاهایی که نمیتوانند ترافیک بالایی را در خود جای دهند یا آنهایی که مشتریان را به بیرون از فروشگاه شما هدایت میکنند، اجتناب کنید.
- عملکرددر تکنیک خرید وفروش: وقتی نقاط کانونی خود را در نظر می گیرید، نوع آنها را مشخص کنید. آیا آن نقاط نقاط تبلیغاتی خواهند بود یا منحصراً زیبایی شناختی؟ آیا نمایشگرهای قابل خرید خواهند بود یا صرفاً بصری؟
- محل قرارگیری و طراحی: شما همچنین باید به این فکر کنید که در تکنیک خرید و فروش چگونه نقاط کانونی شما با بقیه فروشگاه و برند شما به عنوان یک کل مطابقت دارد. آیا این نمایشگر تجربه خرید را بهبود می بخشد یا فضای شما را مختل می کند؟ در مجموع، شما میخواهید کاربرد صفحه نمایش خود را تعیین کنید و همچنین نحوه کارکرد آن با بقیه کالاهای تجاری و نام تجاری خود را تعیین کنید.
6. در تکنیک خرید و فروش از فضاهای خالی اجتناب کنید
یکی از کلیدهای بصری فروشگاه شما، استفاده از فضاست. در حالی که باید از درهم ریختگی اجتناب کنید، به ندرت باید فضای خالی در مغازه یا فروشگاه شما به چشم بخورد. هرچه بیشتر بتوانید محصولات خود را در معرض دید مشتریان خود قرار دهید، احتمال اینکه آنها چیزی را که می خواهند پیدا کنند و در نهایت خرید کنند، بیشتر می شود.
این به نوبه خود باعث تعامل بیشتر با فروشگاه شما و تعامل با محصولات شما می شود و در نهایت به افزایش فروش کمک می کند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 13 نکته برای جذاب کردن ویترین مغازه ها ( مرجع کامل) جذاب کردن ویترین مغازه ها در حالی که محصولات عالی...
- روانشناسی طراحی منوی رستوران برای خرید مشتری ( مرجع کامل ) چند ایده برای افزایش فروش در رستوران + روانشناسی...
- ترفند بهبود تجربه مشتری در رستوران ( مرجع کامل) اگر صاحب یا مدیریت یک رستوران هستید، درست مانند هر...
- 8 تکنیک فروش در خرده فروشی ها ( مرجع کامل) تکنیک فروش در خرده فروشی ها 1. داستان بگویید از نظر...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.