6 تاکتیک تجارت اجتماعی
افراد بیشتری نسبت به قبل به خرید آنلاین می پردازند. انتظار می رود تا سال 2024، فروش آنلاین 27.3 درصد از فروش خرده فروشی را تشکیل دهد. بخش بزرگی از تجارت الکترونیک استفاده از رسانه های اجتماعی برای جذب مخاطبان و ایجاد یک برند معتبر است. اما اکنون، رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان یک بازار تجارت الکترونیک نیز مورد استفاده قرار گیرند.
اگر در شبکه های اجتماعی می چرخید، احتمالاً تبلیغات معمولی در رسانه های اجتماعی را دیده اید که شامل یک پیوندی است که شما را به صفحه محصول می برد. متأسفانه، آن ثانیههایی که مشتری ازشبکه های اجتماعی وارد وب سایت شما می شود را تجربه کرده اید.اگر کمی طولانی شود می تواند مشتری رو از خرید از شما منصرف کند.
تجارت اجتماعی بدون اینکه مشتریان را از برنامه خارج کند، تجربه خرید ایجاد می کند. آنها به صفحه فرود یا وب سایت هدایت نمی شوند. آنها در همان لحظه و در برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه خود از پست شما خرید می کنند
تجارت اجتماعی چیست (و چرا با تجارت الکترونیک متفاوت است)؟
مردم گاهی اوقات تجارت الکترونیک و تجارت اجتماعی را با هم مخلوط می کنند زیرا هر دو به بازاریابی رسانه های اجتماعی مرتبط هستند. در حقیقت، تجارت الکترونیک و تجارت اجتماعی دو تکنیک فروش بسیار متفاوت هستند.
تجارت الکترونیک تجربه خرید آنلاین سنتی شماست. این فرآیند تولید سرنخ و ایجاد تبدیل از طریق فروشگاه های آنلاین است. چه مشتریان شما در یک برنامه یا در وب سایت شما خرید کنند، استراتژی بازاریابی بر جذب مشتریان به وب سایت، صفحه فرود یا صفحه محصول شما متمرکز است تا فروش را افزایش دهد و تبدیل ایجاد کند.
بازاریابی رسانه های اجتماعی در مورد تبلیغات محصولات شما، جذب مشتریان و هدایت ترافیک به وب سایت یا صفحه فرود شما است که در آن مشتریان می توانند خرید انجام دهند. تمام بازاریابی و تعامل در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد، اما فرآیند خرید در وب سایت تجارت الکترونیک خرده فروش اتفاق می افتد.
تجارت اجتماعی ترکیبی عالی از تجارت الکترونیک و بازاریابی رسانه های اجتماعی است – فروش محصولات به طور مستقیم در رسانه های اجتماعی. به جای استفاده از حسابهای رسانههای اجتماعی تجاری فقط برای تعامل با کاربر، تجارت اجتماعی به برندها این امکان را میدهد تا با تواناییهای خرید درون پستهایشان از مخاطبان خود بهره ببرند. در حال حاضر، تجارت اجتماعی یک بازار 89.4 میلیارد دلاری است که انتظار می رود تا سال 2027 به 604.5 میلیارد دلار افزایش یابد.
قبل از تجارت اجتماعی، سفر مشتری تجارت الکترونیک چیزی شبیه به این بود: شما در رسانه های اجتماعی می گشتید و یک تی شرت زیبا را می دیدید و می خواستید. میرفتید وارد صفحه آن شرکت می شدید و فرآیند پرداخت طولانی را طی کردید که شامل ارائه اطلاعات شخصی به برندی بود که به تازگی با آن آشنا شده بودید.
با تجارت اجتماعی، کل تجربه خرید شما در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی اتفاق میافتد: پیراهن سرگرمکنندهای را میبینید و دوست دارید آنها را بخرید، روی محصول ضربه می زنید و به صفحه پرداخت درونبرنامه منتقل می شوید. اطلاعات پرداخت شما به طور خودکار در فیلدهای مناسب با روش پرداخت دلخواه شما وارد می شود. شما روی «اکنون خرید کنید» کلیک می کنید و پیراهن شما فردا تنتان است!!
نحوه افزایش فروش تجارت اجتماعی
چندین برنامه اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهند بدون دنبال کردن پیوندهای خارجی، در برنامه خود تراکنش کنند. اینستاگرام، فیسبوک و پینترست همگی تجربه خرید درون برنامه ای را ارائه می دهند. برندهای بیشتری در حال جذب هستند و هر جا که ممکن است، به مشتریان، تجارب خرید تجارت اجتماعی ساده ای می دهند.
1.محبوب ترین کانال های اجتماعی خود را شناسایی کنید
برای استفاده از تجارت اجتماعی، برندها ابتدا باید مشخص کنند که کدام کانال های رسانه اجتماعی در بین مخاطبان هدفشان محبوب ترین هستند تا از تجارت اجتماعی استفاده کنند. اگرچه ممکن است انجام بازاریابی کسب و کار خود در هر کانال رسانه اجتماعی قابل تصور ایده بهتری به نظر برسد، اما وقت خود را برای تولید محتوا برای افرادی که واقعاً به محصولات شما علاقه ندارند تلف می کنید.
روی دو یا سه کانال رسانه اجتماعی برتر خود تمرکز کنید تا از تلاشهای تجارت اجتماعی خود نهایت استفاده را ببرید. از تیم بازاریابی خود بپرسید که کدام شبکه های اجتماعی بیشترین جریان نقدی را به همراه دارند و پست های شما در کجا بیشترین تعامل را دارند. سپس، از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا متوجه شوید که آنها دوست دارند پست های شما را کجا ببینند.
2. قدرت اثبات اجتماعی را دست کم نگیرید
اثبات اجتماعی اطلاعاتی است که مشتریان از حضور آنلاین شما، نظرات کاربران، رتبهبندی محصول و نحوه صحبت مردم در مورد برند شما در رسانههای اجتماعی جمعآوری میکنند تا به آنها کمک کند تا درمورد معتبر بودن پیامهای بازاریابی شما تصمیم بگیرند. هرچه نظرات مثبت برند شما بیشتر باشد، احتمال اعتماد مردم به شما بیشتر خواهد شد.
اگر نظرات زیادی در مورد محصولات خود ندارید، از مشتریان خود برای بازخورد بخواهید. افرادی که برند شما را نمی شناسند، انتظار دارند حدود 100 نظر کاربر برای هر محصول داشته باشند. مشتریان شما برای تصمیم گیری نیاز دارند نظرات دیگران را بخوانند.
3.با اینفلوئنسرها متحد شوید
اینفلوئنسرها در حال حاضر مخاطبانی وفادار دارند که به نظرات آنها اعتماد دارند. برای گسترش دامنه دسترسی خود و بهبود اثربخشی رویکرد تجارت اجتماعی خود، با تأثیرگذاران محبوب در بین جامعه هدف خود متحد شوید.
پروفایل آنها را پیدا کنید و با آنها همکاری داشته باشید و از جایگاه مشترک خود استفاده کنید. شناسایی کنید که کدام اینفلوئنسرها بیشتر به مخاطبان شما مرتبط هستند و با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها علاقه مند به بررسی محصول شما در ازای یک نمونه رایگان هستند یا خیر.مثلا در اینستاگرام نمونه ی رایگان محصول خود را برای بلاگر ارسال کنید و از او بخواهید محصول شما را به فالورهایش نشان دهد و حتی از محصول شما استفاده کند.
همچنین می توانید از مشتریان خود بخواهید بازایاب برند شما شوند. به عنوان مثال، از آنها بخواهید که با یک هشتگ خاص، محتوایی با محصولات شما به اشتراک بگذارند، یک برنامه پاداش ایجاد کنند.
4.به شخصی سازی متمایل شوید
طبق یک نظرسنجی Accenture، 91٪ از مشتریان می گویند که به احتمال زیاد از مارک هایی خرید می کنند که تجربیات شخصی را ارائه می دهند. برای جلب توجه مخاطبان کلیدی، به شخصی سازی متمایل شوید.
به عنوان مثال، بر اساس آنچه در گذشته از وب سایت شما خریده اند، به مشتریان پیشنهادات محصول ارائه دهید. توصیه ها راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان از طریق محتوای رسانه های اجتماعی مرتبط هستند.
میتوانید از ابزار هدفیابی در سطح صفحه برای تنظیم توصیههای محصول شخصیسازی شده در هنگام پرداخت استفاده کنید. به طور خودکار پیشنهادهای خاصی را بر اساس آنچه که مشتریان در گذشته خریده اند ایجاد کنید.
5.با مخاطبان خود درگیر شوید
برای ارائه یک تجربه تجارت اجتماعی عالی به مخاطبان خود، نمی توانید مهمترین بخش را فراموش کنید: اجتماعی باشید! در نظرات با مشتریان خود درگیر شوید، بازخورد بخواهید، بدانید که آنها چه چیزی را در مورد محصولات شما دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند و محتوای ارزشمندی را برای مصرف به آنها ارائه دهید.
به مشتریان اجازه دهید نظرات خود را در مورد پستهای قابل خرید شما ارسال کنند تا بتوانند در جایی که دیگران بتوانند آن را ببینند، درباره محصول شما از شما سؤال بپرسند. به این ترتیب، شما همچنین در حال توسعه پرسشهای متداول مبتنی بر کاربر برای بهبود سفر مشتری با نام تجاری خود هستید
6.صفحات فرود خود را بسازید و آزمایش کنید
بله، صفحه فرود یک پیوند خارجی است. و در حالی که تجارت اجتماعی مستلزم تجربه خرید کاملاً اجتماعی است، مخاطبانی که هنوز خریدی انجام ندادهاند احتمالاً به حساب اجتماعی کسب و کار شما مراجعه میکنند تا بررسیهای لازم را انجام دهند.
داشتن لینک به صفحات فرود (مثلاً در بیو) یک استراتژی خوب برای ایجاد حضور اجتماعی آنلاین شماست. صفحات فرود همچنین به مشتریان کمک می کند تا درباره برند شما بیشتر بدانند و حس وفاداری به جامعه رسانه های اجتماعی برند شما ایجاد کنند. (فقط آزمایش و بهینه سازی صفحات را فراموش نکنید.)
افزایش فروش با تجارت اجتماعی
تجارت اجتماعی روشی جدید برای مشتریان برای خرید و تجربه برند شما از برنامه های مورد علاقه خود است. از آنجا که بسیاری از مشتریان از برنامه های شبکه های اجتماعی برای تحقیق در مورد برندها و محصولات استفاده می کنند، منطقی است که کسب و کارها از این مخاطبان برای فروش با تجارت اجتماعی استفاده کنند.
راه های زیادی وجود دارد که برندها می توانند رویکرد تجارت اجتماعی خود را بهبود بخشند. برخی از بهترین روشها شامل شناسایی مکانهایی که مخاطبان هدف شما آنلاین هستند، استفاده از تکنیکهای خدمات مشتری اجتماعی و ترویج خرید از طریق اثبات اجتماعی و تأثیرگذاران است.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- بازاریابی رسانه های اجتماعی بازاریابی رسانههای اجتماعی یک نوع بازاریابی اینترنتی است که شامل...
- روش یافتن مشتری بالقوه برای افزایش فروش روش یافتن مشتری تولید سرنخ اولین مرحله ضروری از...
- 12 روش اثبات شده برای افزایش فروش روش اثبات شده برای افزایش فروش کسب و کارهای...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.