5 گام ساخت برند شخصی
اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار با برند شخصی هستید، احتمالاً می دانید که تا زمانی که شغل شما با ربات ها جایگزین شود، زمان زیادی است. اتوماسیون و هوش مصنوعی به ناچار کل نیروی کار را مختل خواهند کرد. بنابراین، چگونه برای این تغییر آماده می شوید؟ چگونه خود را با دنیای جدید وفق می دهید؟
به طور خاص، فرآیند تبدیل ایدهها و مجموعه مهارتهای شما به یک کسبوکار قانونی و رسانهای که در اقتصاد خالق رشد میکند چیست؟
در این مقاله، من قصد دارم یک فرآیند گام به گام را طی کنم که به شما امکان می دهد یک تجارت برند شخصی ایجاد کنید.
شما یاد خواهید گرفت که چگونه:
مشتری کامل خود را پیدا کنید
دارایی های آنلاین ارزشمندی را که مالک آن هستید بسازید
مخاطبانی از مشترکین ایجاد کنید که مشتاقانه منتظر پست بعدی شما هستند
یک ماشین رسانه ای ایجاد کنید که خودش کار کند
ایده های کسب و کار آنلاین را توسعه دهید که در هنگام خواب کسب درآمد کنید
مرحله اول: در ساخت برند شخصی مشتری خود را دقیقا شناسایی کنید
بزرگترین اشتباهی که اکثر تازه واردان مرتکب می شوند این است که به اندازه کافی دقیق نیستند.
وقتی متعهد می شوید که یک کسب و کار با برند شخصی ایجاد کنید، طبیعی است که بخواهید تا حد امکان با افراد بیشتری صحبت کنید. پدرم به من میگفت: «داشتن گزینهها خوب است». با این حال، این توصیه در نهایت منجر به سقوط شما خواهد شد.
دو سوال از خود بپرسید:
جایگاه من چیست؟
مشتری من کیست؟
اولین قدم این است که دقیقاً روی چه کسی باید تمرکز کنید. باید زود به این درک برسی که نمیتوانی، و نباید، بخواهی همه را جذب کنی.
شما می خواهید بازاریابی محتوای شما برای یک فرد خاص جذاب باشد، شخصی که بهتر از هر کس دیگری در
جهان به موضوع شما علاقه مند باشد.
شبیه چیه؟
قبل از اینکه ادامه دهید، توصیه می کنم یک تمرین انجام دهید.
یک تکه کاغذ بردارید و به این سوالات صادقانه و مشخص پاسخ دهید.
نام مشتری کامل شما چیست؟
او کجا زندگی می کند؟
او با چه چیزی دست و پنجه نرم می کند؟
مشتری کامل شما چقدر درآمد دارد؟
مشتری کامل شما چه می خواهد؟
“نتیجه نهایی” که مشتری کامل شما هنگام خرید از شما به دنبال آن است چیست؟
چه در حال برندسازی یا تغییر نام تجاری برای کسب و کار خود باشید، هرچه خاص تر باشد، بهتر است.
هر کاری که از این نقطه به بعد انجام می دهید تنها با هدف خدمت به “مشتری کامل” شما انجام می شود.
هنگامی که پایه و اساس را با مخاطبان هدف خود ایجاد کردید، می توانید با دقت و تمرکز از این نقطه به جلو
حرکت کنید. با متعهد شدن به خدمت به گروه خاصی از مردم که می خواهند آنچه شما ارائه می دهید، از
سال ها استرس و ناامیدی نجات پیدا کنید.
مرحله شماره 2:در ساخت برند شخصی یک وب سایت بسازید
چرا با یک وب سایت شروع کنیم؟
آیا ایجاد یک حساب کاربری توییتر آسان تر نیست؟ آیا نباید یک اینستاگرام ایجاد کنم؟ آیا ایجاد یک حساب کاربری در توئیتر و صرفه جویی در زمان و هزینه ای که برای ساخت وب سایت خود لازم است ارزان تر نخواهد بود؟
پاسخ بله است. انجام این کار آسان تر خواهد بود. اما، این یک اشتباه وحشتناک خواهد بود.هنگامی که یک برند شخصی در توییتر یا فیس بوک یا حتی در اینستاگرام می سازید، کاری که انجام می دهید این است که برند خود را بر روی ملکی که مالک آن نیستید بسازید (که معمولاً به آن اشتراک گذاری دیجیتال گفته می شود). شما باید همیشه صاحب رسانه خود باشید.
اگر صاحب رسانه هستید، صاحب مخاطب هستید. اگر صاحب مخاطب هستید، صاحب توجه هستید. اگر شما صاحب توجه باشید، پول در می آورید.وقتی محتوایی را در وبسایت خود منتشر میکنید، رشد محتوا به مرور زمان افزایش مییابد. هر بار که چیزی جدید منتشر می کنید، فرصت جدیدی برای یافتن و ایده جدیدی است که به اشتراک گذاشته می شود.
همانطور که ترافیک بیشتر و بیشتر به وب سایت شما وارد می شود، ارزش وب سایت شما هم از نظر
درآمدی که ترافیک ایجاد می کند و هم از نظر میزان فروش بالقوه کسب و کار خود افزایش می یابد.
علاوه بر این، دلایل دقیق تری برای داشتن یک وب سایت وجود دارد. تو می توانی:
برندسازی را کنترل کنید
سئوی خود را ایجاد کنید
از رسانه های اجتماعی برای بازگرداندن ترافیک به سایت خود استفاده کنید
به طور موثرتر آدرس های ایمیل را جمع آوری کنید
به راحتی ترافیک را به فروش تبدیل می کند، که پول نقد را در حساب بانکی شما قرار می دهد
چرا رسانه های اجتماعی خطرناک هستند و چگونه از آن به درستی استفاده کنیم؟
من شاهد موارد متعددی بودهام که در آن سازندگان کل برندهای خود را در رسانههای اجتماعی میسازند، اما
متوجه شدم که یک روز پلتفرم تصمیم گرفت که حسابها را ببندند. همین و تمام.
مرحله سوم: یک مقاله هفتگی (در سایت خود) بنویسید
فکر میکنم تا کنون مشخص کردهایم که چرا میخواهیم محتوای خود را در سایت خود منتشر کنیم. اگر نه، مرحله 1 را مرور کنید.
اما اکنون می خواهم در مورد کارایی ایجاد و انتشار محتوای نوشتاری صحبت کنم. دلایل این امر دو جانبه
است.
نوشتن بهترین راه برای متخصص شدن است
ایجاد یک کسب و کار با برند شخصی تصادفی اتفاق نمی افتد.
شما باید به گونه ای برای افراد ارزش قائل شوید که شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی کند.
مشتری کامل شما باید به شما به عنوان متخصص در هر زمینه خاصی که انتخاب می کنید نگاه کند.
بهترین راه برای تثبیت خود به عنوان یک متخصص چیست؟
نوشتن.
تقریباً همه افراد با نفوذی که من میشناسم یا تحسین میکنم، به این راه رسیدند، زیرا زمانی را صرف پیشنویس و انتشار محتوای نوشتاری کردند.هنگامی که با پیروی از یک سیستم تولید محتوا به صورت هفتگی می نویسید، خود را به عنوان یک مقتدر و رهبر صنعت تثبیت خواهید کرد که زمانی که می خواهید یک برند شخصی بسازید ضروری است.
با گذشت زمان، میتوانید از «اقتدار» خود استفاده کنید و از آن برای فروش محصولات یا خدمات استفاده کنید. ستون فقرات یک کسب و کار پر سود برند شخصی، کلمه مکتوب است.نوشتن بهترین راه برای دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو است به بیان ساده، گوگل کلمات را دوست دارد.
وقتی گوگل اینترنت را ایندکس میکند، کاری که آنها انجام میدهند این است که به کلمات موجود در صفحات مختلف وب نگاه میکنند و سپس «پیدا میکنند» که هر صفحه درباره چیست. گوگل وب را اسکن می کند و تعیین می کند که کدام صفحات باید در بالای گوگل برای جست و جوهای مختلف رتبه بندی شوند.
با گذشت زمان، سایت شما اعتبار بیشتری ایجاد می کند و گوگل با ارسال ترافیک برای شما به تلاش های معقول SEO شما پاداش می دهد.
اولویت گوگل این است که به سوالات کاربران خود در سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهد. بنابراین اگر محتوایی که می نویسید ارزش زیادی دارد و در کمک به مردم کار بزرگی می کند، گوگل دوست دارد ترافیکی را به سایت شما ارسال کند زیرا آنها بهترین را برای کاربران خود می خواهند.
مرحله چهارم: یک خبرنامه بسازید
بیایید سه مرحله اول را برای ایجاد یک کسب و کاردر ساخت برند شخصی مرور کنیم.
شما یک جایگاه و مشتری کامل خود را ایجاد کرده اید.
شما یک وب سایت ایجاد کرده اید
شما شروع به نوشتن و انتشار محتوا کرده اید.
در مرحله بعد، می خواهید شروع به کسب مشترک ایمیل و ارسال یک خبرنامه هفتگی کنید.
وقتی شخصی آدرس ایمیل خود را به شما می دهد، یک خط ارتباطی مستقیم به شما می دهد تا از طریق ایمیل مارکتینگ با او در تعامل باشید. شما همیشه صاحب لیست ایمیل خود خواهید بود. مال شماست شما می توانید آن را هر جا که می روید با خود بیاورید.علاوه بر این، ایمیل یک رابطه شخصی است. وقتی مردم به شما اجازه دسترسی به صندوق ورودی خود را می دهند، معمولاً این کار را می کنند زیرا می خواهند از شما بشنوند.
بهترین راه انجام این کار چیست؟
درک کیوریشن
در بیشتر موارد، کیوریشن بهترین استراتژی برای نوشتن یک خبرنامه موثر است.در حال حاضر محتوای اصلی بسیار زیادی وجود دارد. در بسیاری از موارد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که داوطلبانه وقت خود را برای جمع آوری اطلاعات مهم اختصاص دهید و سپس یافته های خود را در یک نشریه هضم آسان تنظیم کنید.
وظیفه شما این است که محتوای بد را پاک کنید و یک خبرنامه تهیه کنید که در آن افراد بتوانند بهترین اطلاعات را در مدت زمان کوتاهی پیدا کنند.
این میتواند باشد:
ورزش ها
سلامتی و تندرستی
دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
نجاری
سرگرمی ها
مراقبت های بهداشتی
هر چیزی که فکرش را بکنید
خبرنامه خود را در وب سایت خود منتشر کنید
آیا باید خبرنامه خود را در وب سایت خود منتشر کنید؟
در اینجا هیچ پاسخ درست و غلطی وجود ندارد، اما پیشنهاد من این است که نباید.به نظر من، خبرنامه های انتخاب شده باید همیشه به صورت ایمیل ارسال شوند و هرگز نباید به عنوان یک پست وبلاگ در وب سایت منتشر شوند.
دلیل آن این است که خبرنامه ها معمولاً محتوای بدی برای سئو هستند. موتورهای جستجو دوست دارند محتوایی را رتبه بندی کنند که به سؤالات خاص پاسخ می دهد و خبرنامه های سرپرستی شده اغلب موضوعات یا داستان های مختلف را لمس می کنند.
مطمئناً، خبرنامهها معمولاً بر یک حوزه یا یک صنعت متمرکز میشوند، اما محتوای هر شماره از یک خبرنامه میتواند بهشدت افزایش یابد.این نوع محتوا باعث سردرگمی موتورهای جستجو می شود و در بیشتر موارد، انتشار خبرنامه شما به عنوان یک پست وبلاگ فقط ارزش لینک شما را مسدود می کند و رتبه بندی محتوا را در آینده دشوارتر می کند.توصیه من این است که یک صفحه در وب سایت خود اختصاص داده شده به خبرنامه خود ایجاد کنید و سپس خبرنامه های قبلی خود را به عنوان یک آرشیو پیوند دهید.
مرحله پنجم: از طریق محصولات و/یا خدمات کسب درآمد کنید
چگونه است که کسب درآمد از کسب و کار برند شخصی شما آخرین مرحله در فرآیند است؟
اگر مخاطبانی داشته باشید که از قبل به کار شما علاقه مند هستند، به طور قابل توجهی درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.هنگامی که مخاطبان خود را در حین ساختن یک برند شخصی درک کردید، همچنین خواهید فهمید که افراد شما به چه نوع محصولات و خدماتی علاقه مند هستند.
زمانی که بدانید افرادی که شما را دنبال می کنند از قبل به محصول یا خدماتی که ارائه می کنید علاقه مند هستند، فروش واقعی بسیار آسان تر است.با این اوصاف، 5 روش اساسی برای کسب درآمد از کسب و کار برند شخصی شما وجود دارد. بله، گزینههای دیگری نیز وجود دارد، اما برای کسانی از شما که به تازگی شما را راهاندازی کردهاند، توصیه میکنم یکی از این گزینهها را انتخاب کنید و با پیشرفت، خط محصول/خدمات خود را گسترش دهید.
فروش تبلیغات : فروش تبلیغات کم اثرترین راه برای ایجاد یک کسب و کار برند شخصی است. با این اوصاف، داستان های موفقیت زیادی از افرادی که از این روش استفاده می کنند وجود دارد. فقط درک کنید که برای فروش موثر تبلیغات به مخاطبان زیادی نیاز دارید.
فروش مربیگری: تا به حال باید خود را به عنوان یک متخصص در چیزی تثبیت کرده باشید. چگونه می توانید به مخاطبان خود بیاموزید که چگونه کاری را انجام دهند که قبلاً خود را در آن ثابت کرده اید؟
فروش خدمات: فروش خدمات طبیعی ترین نقطه شروع برای اکثر مشاغل برند شخصی است. شاید شما یک طراح وب باشید یا شاید در محوطه سازی عالی هستید یا حتی می توانید خدمات خود را به عنوان یک نویسنده مستقل بفروشید. گزینه ها بی پایان هستند. فروش خدمات همیشه راهی عالی برای مبادله زمان شما با پول خواهد بود.
فروش برنامه :عضویت عضویت ها بسیار عالی هستند، زیرا آنها بر اساس یک مدل درآمد تکراری ماهانه اجرا می شوند، که می تواند آنها را بسیار سودآور کند. با این حال، آنها یک نقطه ضعف دارند زیرا شما باید دائماً محتوا و منابع را برای اعضای خود ارائه دهید.
فروش محصولات: محصولات را می توان به صورت دیجیتال یا فیزیکی فروخت. یکی از اولین کسب و کارهای برند شخصی من، خط دمنوش بود. در حال حاضر، من محصولات دیجیتال را از طریق خط آموزش خود می فروشم. هر دو مزایا و معایب دارند.
یک خبرنامه پولی ارائه دهید: مدل خبرنامه رایگان به پولی بسیار موثر است. برای ساختن قیف خود یک خبرنامه رایگان می دهید و سپس یک خبرنامه پولی “سطح بالاتر” را برای اعضایی که می خواهند به محتوا، گزارش ها یا مشاوره های برتر دسترسی داشته باشند، ارائه می دهید.
مهم است که توجه داشته باشید که درآمدزایی تمام دلیلی است که شما می خواهید یک برند شخصی بسازید. اغلب اوقات ما درگیر معیارهایی مانند اشتراکگذاریها، لایکها و اعداد ترافیک میشویم.
اگرچه ما باید به داده های خود توجه کنیم، تنها معیاری که واقعاً مهم است، فروش شماست. چشم خود را از توپ برندارید. شما تمام این کار سخت را انجام می دهید تا بتوانید برای خود و خانواده خود درآمد ایجاد کنید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- وفاداری به برند چیست؟( مرجع کامل ) از بزرگترین موفقیتهای هر کسبوکاری، بازگشت دوباره ودوباره مشتری است....
- روش افزایش مشتریان راغب (لید) افزایش مشتریان راغب بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک موفق به...
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
- فروش شخصی یا Personal Selling چیست فروش در چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته است. خریداران...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.