5 پاسخ طلایی به مشتری که میگه قیمتت بالاست
5 پاسخ طلایی وقتی که مشتری میاد به قیمتت اعتراض میکنه و میگه قیمت بالاست
اعتراض به قیمت تو فروش یک موضوع کاملا مرسوم هست.خیلی وقت ها فروشنده ها نمیدونن تو این مواقع دقیقا به مشتری چی بگن.یا سریع تخفیف میدن. یا سریع معامله رو بهم میزنن.حالا من میخوام بهت بگم وقتی این جمله رو شنیدی چی بگی.خیلی از فروشنده ها به این صورت کار میکنن که مشتری تا میگه قیمتت بالاست یهو به حرف مشتری اعتراض میکنن که نه قیمت ما بالا نیست.
اولین کاری که باید در این شرایط انجام بدین سکوته.بجای اینکه با اعتراض جواب مشتری رو بدی سکوت کن.فکر کن و چند تا سوالی که میخوام بهت بگم رو از مشتری بپرس.یا مشتری تورو قانع میکنه و میفهمی واقعا قیمتت بالاست. یا تو مشتری رو قانع میکنی و کاری نکنی که مشتری وادار بشه که ازت نخره.
پاسخ های قانع کننده به مشتری که میگه قیمتت بالاست:
✔ اولین پاسخ:
اولین پاسخ طلایی اینه: اعتراض نکن.فقط بپرس :”در مقایسه با چه چیزی بسیار گرونه؟” گرون بودن یک اصطلاح نسبیه.آیا قیمت شما نسبت به رقبا بالاتره؟ یا کلا ارزش محصول شما در حد اون قیمت نیست.این سوال به شما کمک میکنه تا بتونین تشخیص بدین دقیقا ارزش تو ذهن مشتری داره با چی مقایسه میشه.
✔دومین پاسخ:
دومین پاسخ طلایی: چطوری به این نتیجه رسیدی که این محصول گرونه؟ این سوال تصویر بهتری از مشتری شما و نحوه تفکرش به شما میده.وقتی متوجه بشین که دلیل این حرف مشتری چی بوده راحت تر میتونین اوضاع رو کنترل کنین.
✔سومین پاسخ:
سومین پاسخ طلایی: “فرض کنیم مشکل پول و قیمت محصول حل بشه. آیا محصول/خدمات ما میتونه به حل مشکل شما کمک کنه؟”این سوال می تونه به شما کمک کنه که ببینین واقعا محصول شما می تونه مشکلشون رو حل کنه یا نه فقط اونا دارن وقت شما رو می گیرن.
چون بعضی مشتریا حتی شما قیمت رو هم پایین بیارین بازم بهانه میارن.اگه اونها تصویر ایده آل گرایانه داشته باشن ، تمایل بیشتری به شنیدن پیشنهاد واقع گرایانه شما دارن.
✔چهارمین پاسخ:
چهارمین پاسخ طلایی: “چه چیزی خیلی گران است؟”پرسیدن این موضوع (به آرامی) باعث میشه تا مشتری برداشت خودش رو از محصول/خدمات شما توضیح بده.مثلا مشتری برمیگرده میگه به دلیل X ، Y و Z گرونه.
بعد شما می تونین بفهمین که آیا اصلا ارزش محصول شما رو درک کرده یا نه؟ اگر دیدین ارزش محصول شما رو درک نکنه خوب دوباره مزیت های محصول خودتون رو واسش توضیح بدین.
✔پنجمین پاسخ:
“قیمت رو بذاریم کنار ، آیا ما محصول یا خدماتی داریم که تو بخوای بخری؟”با آنها روراست باشید.ببینین واقعا اونها میخوان محصولتون رو بخرن یا نه. مشتری در جواب میگه بله با خیر.اگه گفت خیر.شما مشخص کنین که دوباره به ارزش محصولتون برگردین و توضیح بدین.
یا نه واقعا معامله رو کنار بذارین.اما اگه گفت آره محصول رو میخوام بهش بگین:خب پس کدوم قسمت رو نمیخوای.شما با گفتن این جمله به مشتری می فهمونین قیمت پایین بره ارزش هم به همون نسبت کم میشه.یعنی اگر 10 تا سرویس می دادین این دفعه میشه 7 تا سرویس و قیمت هم به همون نسبت کم میشه.
البته پاسخ های دیگه ای هم وجود داره که من در ویدئوهای بعدی خواهم گفت.حالا به من بگو تو در جواب مشتری که میاد میگه قیمتت بالاست چی میگی؟
پیشنهادمی کنم این ویدئو رو با هم ببینیم:👇🏼
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 7 ابزار هدف گیری کلمات کلیدی مناسب استراتژی شما برای کشف بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت...
- روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام ( بخش چهارم) در مورد مخاطبان رقبای خود اطلاعاتی جمع آوری کنید ...
- سادگی بازاریابی چریکی بازاریابی چریکی بسیاري از نظریه هاي بازاریابی افراد را گیج...
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.