5 مرحله حفظ مشتری
حفظ مشتری مجموعه فعالیتهایی است که یک تجارت برای فروش مجدد به مشتریان قدیمی و افزایش سودآوری هر مشتری موجود استفاده می کند.استراتژی های حفظ مشتری شما را قادر می سازد تا ارزش بیشتری به پایگاه مشتری موجود خود ارائه دهید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که مشتریانی که برای بدست آوردن آنها سخت تلاش کرده اید در کنار شما می مانند ، تجربه مشتری عالی دارند و از محصولات خود ارزش می گیرند.
به طور خلاصه ، کسب و کار ، بنیادی از مشتری ایجاد می کند در حالی که استراتژی حفظ شما نحوه ایجاد روابط مشتری و به حداکثر رساندن درآمد برای هر یک است. اما چقدر زمان و منابع باید به برنامه نگهداری خود اختصاص دهید؟ پاسخ آن به فروشگاه شما بستگی دارد.
چه زمانی باید بر حفظ مشتری تمرکز کرد
اینکه شما باید بیشتر به جذب مشتری یا حفظ مشتری بپردازید ، تحت تأثیر مکان فروشگاه شما در چرخه حیات خود است. فروشگاهی که دیروز راه اندازی شد بسیار متفاوت از فروشگاهی است که سالهاست در حال فعالیت است.برای راهنمایی کلی در مورد سطح بالقوه سرمایه گذاری فروشگاه خود ، به جدول زمانی زیر نگاه کنید.
برای راهنمایی کلی در مورد سطح بالقوه سرمایه گذاری فروشگاه خود ، به جدول زمانی زیر نگاه کنید.
1.شروع کار:
هنگامی که فروشگاه خود را تازه راه اندازی کرده اید ، یک چیز وجود دارد که باید روی آن متمرکز شوید: جذب مشتری. در این مرحله تلاش های شما باید کاملاً حفظ شود. بر روی استراتژی ها و تاکتیک هایی تمرکز کنید که به شما در رشد مشتری شما کمک می کنند.
2.جذب مشتری:
شما اکنون مشتری دارید و فروش های پراکنده ای می گیرید. در این مرحله می توانید برای تشویق هر مشتری به خرید بیشتر ، عناصر ماندگاری را معرفی کنید. توصیه من این است که از کمپین های ایمیل نگهداری که بر تشویق مشتری قبلی برای خرید مجدد از شما تمرکز دارند ، شروع کنید.
3. سازگار:
شما کاملاً تجارت الکترونیک نیستید ، اما فروش در حال رشد است. این همان نقطه ای است که باید به فکر مخلوط کردن با حفظ قدرت بیشتر با تلاش های خود باشید. شما می توانید شروع یک مراجعه و / یا یک برنامه وفاداری و همچنین جدی تر شدن با اتوماسیون بازاریابی را بررسی کنید.
استراتژی نگهداری شما این است که چگونه سودآوری هر مشتری را به حداکثر می رسانید.
4.تأسیس شده
شما اکنون یک فروشگاه تجارت الکترونیک مستقل هستید. یک مشکل معمول برای خرده فروشان با این اندازه ، یافتن راه هایی برای ادامه رشد است. خرید ممکن است منجر به خریدهای یک باره شود ، اما یک استراتژی حفظ می تواند مشتریان را وادار به خرید بیشتر کند که ارزش مادام العمر آنها را افزایش می دهد. در این مرحله ، باید جدی و آگاهانه در مورد تلاش برای حفظ خود باشید.
5.خوب تثبیت شده:
در این مرحله فروشگاه شما آن را از دستکش اولیه عبور داده است. شما به موفقیت های اولیه زیادی دست یافته اید و بسیاری از فرآیندها و اتوماسیون ها را در دست اجرا دارید. اکنون زمان آن است که تمرکز زیادی بر حفظ داشته باشیم.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- فکرتان را عوض کنید تا زندگیتان تغییر کند(بخش دوازدهم) فکرتان را عوض کنید _ عالی زندگی کنید تنها معیار...
- فکرتان را عوض کنید تا زندگیتان تغییر کند(بخش ششم) فکرتان را عوض کنید کیفیت زندگی یک شخص را عمق...
- برنامه بازاریابی برای آموزشگاهها(بخش اول) برنامه بازاریابی برای آموزشگاهها برند و لوگو در بازاریابی سنتی...
- آموزش لینک بیلدینگ(بخش دوم) تفاوت بک لینک خوب و بک لینک بد در سئو...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.