5 روش برای تاثیرگذارتر شدن تویئتر شما
در این مقاله قصد دارم در مورد یکی از مشهورترین شبکه های اجتماعی صحبت کنم : Twitter .
گفتم مشهور؛ اما چرا مشهور؟
چونکه توئیتر :
- 310 میلیون کاربر فعال ، ماهیانه در آن فعالیت می کنند که 83% از آنها از گوشی هوشمند با اسکرین کوچک استفاده می کنند.
- نرخ رشد درآمد تبلیغات توئیتر هر سال به صورت صعودیست. تا جایی که 130،000 تبلیغ کننده فعال در آن فعالیت می کنند. اکثر این افراد فقط با گوشی همراه کار می کنند.
- رابط کاربری توئیتر بسیار راحت و آسان است و بر روی هر دستگاهی در دسترس است.
حال که آمار و ارقام را با هم مرور کردیم ، بهتر است 5 استراتژی که می تواند کیفیت تبلیغات توئیتری را بالا ببرد و برای مخاطبان هدف شما مناسبتر باشد را بررسی می کنیم.
استراتژی اول : ایجاد لیست توئیتر
برای تاثیرگذارتر شدن تویئتر، بازاریابان اینترنتی و وبلاگ نویسان همیشه باید دقت کنند، دریافت و نگهداری ایمیل های کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لیست ایمیل های مخاطبان منبع ارزشمندی برای مدیران کسب و کارهاست.
در توئیتر هم دقیقأ همانند ایمیل مارکتینگ (مشابه توضیحات بالا)، ساخت و نگهداری لیست توئیترها بسیار با اهمیت است. این یک راه فوق العاده ، برای مرتب کردن آنها به خوشه ها و گروههای مشخص و سپس تعامل با هر گروه است.
برای ساخت لیست توئیترها کافیست به پروفایل توئیتر خود مراجعه کنید :
در منوی سمت راست گزینه ای با عنوان ««ساخت لیست جدید»» می بینید : (شکل زیر)
در این قسمت شما نیاز دارید که نام و توضیحی را برای لیست خود وارد کنید. سپس لیست عمومی را ایجاد کنید و اجازه دهید کاربران دیگر، به روزرسانی های لیست را قبول کنند:
اگر می خواهید افرادی را به لیست اضافه کنید، نیاز دارید که سرپروفایل آنها باشید. برای این کار، بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و گزینه ««اضافه یا حذف از لیست»» را انتخاب نمائید :
یک صفحه Popup در جلوی شما ظاهر می شود که همه لیست هایی که می توانید کاربران توئیتر را به آن اضافه نمایید را به شما نشان می دهد.
شما قادر خواهید بود تا 5000 کاربر توئیتر به لیست خود اضافه نمائید. همچنین شما می توانید تا 1000 لیست توئیتر برای خود بسازید.
برای تاثیرگذارتر شدن تویئتر چهار ایده خوب برای ساخت لیست توئیتر وجود دارد :
الف ) لیستی از کارکنان دفتر خود بسازید. شما می توانید محتوای مربوطه را برای مخاطبان خود در اصطلاح retweet کنید و حتی شبکه کسب و کار خود را به دنبال کردن کارمندان خود تشویق نمائید.در شکل زیر شرکت بافر لیستی از افراد تیم خود ساخته و آن را بین افراد retweet کرده است :
ب ) ایجاد یک لیست معتبر برای در تماس بودن با افراد تأثیرگذار. افرادی که در صنایع مختلف حرفی برای گفتن دارند. در این لیست می توانید از نزدیک با این افراد در ارتباط باشید و به روز رسانی های آنها را کاملأ مانیتور کنید.
ج) یا می توانید لیستی از رقبای خود ایجاد کنید که بتوانید آخرین توئیت هایشان ، وقایع و رخدادهای آنها را و یا آخرین پیشنهادات آنها را از نزدیک مانیتور کنید. این به شما کمک می کند در مورد کارهایی که آنها انجام می دهند بینش خوبی به دست آورید.
د) یا می توانید لیستی را براساس منافع خود ایجاد نمائید و رویدادها و خبرهای مرتبط با آنها را بر روی لیست قرار دهید.
وقتی شما یک کمپین تبلیغاتی به راه می اندازید، لیست هایی که ایجاد کرده اید می تواند برای هدف قرار دادن کاربران توئیتر مفید باشد. فقط با جستجوی کلمات کلیدی خاص !
استراتژی دوم : اجرای کمپین پیام مستقیم (Direct Messagecampaign = DMC)
برای تاثیرگذارتر شدن تویئتر ارسال پیام مستقیم به کاربران بسیار موثر است. هرچند که باید با آن به صورت محتاط رفتار کنید. چرا که ممکن است کاربران شما را به عنوان شخص مزاحم به توئیتر معرفی کنند و توئیتر شما را بلاک کند.
توئیتر به شما اجازه می دهد در روز 1000 پیام مستقیم ارسال کنید. زمانی که می خواهید بر روی مخاطبان هدف خود زمان صرف کنید و یکی یکی به آنها پیام دهید ، کمپین پیام مستقیم یا در اصطلاح DMC برای شما مناسب است. شما می توانید پیام مستقیم را به زیر مجموعه ای از دنبال کننده های خود ارسال نمائید. این ارسال ها می تواند براساس موقعیت جغرافیایی یا زبان دنبال کننده ها باشد.
البته باید توجه کنید که ، ممکن است نیاز باشد محتوای تولید شده برای هر کاربر با کاربر دیگر متفاوت باشد. چون کاربران علایق و سلایق متفاوت دارند. پیام مستقیم شما نباید حالتی داشته باشد که به عنوان اسپم تلقی شود. اگر صوت برای کاربران خود ارسال می کنید لحن صحبت کردن شما باید کاملأ رسمی باشد.
برخی از افراد یا شرکت ها، ساعت خاصی را برای ارسال پیام های خود انتخاب می کنند و در همان ساعت پیام های خود را ارسال می کنند. مثلأ برخی افراد یکبار در ساعت 10 صبح و یکبار هم 10 شب ارسال می کنند.
اما ارسال در یک زمان خاص چه کمکی به شما می کند؟
وقتی پیامی در یک زمان خاص ارسال می شود، فرستنده می تواند مطالب بیشتری جمع آوری و ارسال کند ، پیام های وی کمتر به عنوان اسپم شناخته می شود و مخاطب او وقت بیشتری را برای خواندن مطالب فرستنده می کند. ارسال در زمان مشخص، نوعی هماهنگی بین فرستنده و گیرنده ایجاد می کند.
زمانی که از پیام مستقیم استفاده می کنید، می توانید از ابزارهای گوناگون استفاده نمائید. یکی از این ابزارها، merge tags است که می تواند نام و محل شخص را مشخص کند. برای مثال در شکل زیر، دارای 2 تگ نام و موقعیت است :
و پیام مستقیم زیر را تولید می کند :
برای تاثیرگذارترشدن تویئتر در ارسال پیام مستقیم به مخاطبان، رعایت نکات زیر می تواند موفقیت شما را بیشتر کند :
از کلماتی که باعث اسپم شدن شما می شود، استفاده نکنید.کلماتی مانند “بخرید” ، “رایگان”، “تخفیف بگیرید”، “برنده شوید” و…
با استفاده از ابزار Google Analytics URL builder برای هر پیام لینک های اختصاصی بسازید و از لینک های پیش فرض توئیتر استفاده نکنید. پیام شما زیباتر هم خواهد شد.
اینکه چقدر از پیام ارسالی جواب گرفته اید را محاسبه کنید. چقدر کلیک وب سایت شما بیشتر شده؟ چند نفر روی لینک ارسالی شما کلیک کرده اند؟ چند نفر موضوع شما را دنبال نکرده اند؟ علت پیگیری آنها چه بوده است؟
حتی اگر فرصت کافی دارید ، پیشنهاد می کنم ابتدا ، 2 کمپین ایجاد کنید و بر روی تعداد کمی از مخاطبان آن را تست کرده و کارآیی آن را به دست آورید. سپس آن را بر روی مقیاس بزرگتر اجرا کنید.
استراتژی سوم : استفاده از قدرت مخاطبان برای به اشتراک گذاری و بالا بردن نرخ engagement
در فیسبوک و توئیتر ، نرخی با نام نرخ engagement مطرح می شود که به طور کلی به این صورت است که زمانی شما پستی را در این شبکه ها می گذارید دوستان و دنبال کنندگان شما، این پست را به اشتراک می گذارند. نرخ engagement با فرمول زیر به دست می آید :
تعداد Replies ها و Retweets کردن ها با هم جمع شده و بر تعداد دنبال کنندگان تقسیم می شود. این نرخ ، میزان تعامل شما را با توئیتر محاسبه می کند. اینکه پست های شما چقدر دست به دست می چرخد. مسلمأ اگر از همکاری آشنایان خود برای Reply کردن بیشتر توئیت خود استفاده نمائید آنها نیز برای دیگران ارسال می کنند و مسلمأ این نرخ افزایش می یابد.
هر چقدر این نرخ بالاتر باشد ، امتیاز کیفیت توئیتر شما بالاتر می رود و تبلیغات شما سودآورتر می گردد. اگر لیست ایمیل های مشتریان خود را دارید ، می توانید اطلاعات آنها را در توئیتر آپلود نمائید و این افراد را در توئیتر بیابید. این افراد با برند و کار شما قبلأ آشنا شده اند. بنابراین هم اکنون نیز شما را می شناسند و شانس شما برای بالا رفتن نرخ engagement بیشتر می شود. چرا؟ چون آنها قطعا پست های شما را بیشتر منتشر می کنند.
استراتژی چهارم : استفاده از ابزار SocialBro برای پیگیری رفتار رقبا
برای تاثیرگذارترشدن تویئتر ، در استراتژی اول خدمت شما عرض کردم که، شما می توانید با ساخت یک لیست خصوصی رقبای خود را دنبال کنید. اما SocialBro یک ابزار بسیار خوب برای به دست آوردن بینش درست در مورد رقبای شماست. برای مقایسه وضعیت اکانت کاربری شما با رقبا باید مراحل زیر را انجام دهید:
به صفحه Analytics بروید و سپس Account Comparison را انتخاب و بر روی New Comparison کلیک نمائی. شکل زیر را ببینید :
شما می توانید تا سه اکانت را برای مقایسه خود با آنها انتخاب کنید :
شما می توانید با انتخاب تاریخ گزارش کاملی را درباره اکانت های انتخابی ببینید :
در ابتدا، شما خلاصه ای از وضعیت رقبای خود را مشاهده می کنید.شکل زیر را ببینید :
برای به دست آوردن بینشی عمیق تر از رقبا ، می توانید ویژگی های مختلفی را امتحان کنید. مثلأ می توانید نمودار زبان و موقعیت اکانت های رقیب را بررسی کنید تا ببینید در کدام بخش از بازار قوی تر از شما حضور پیدا کرده اند. برای مثال شکل زیر را ببینید :
و همچنین می توانید نرخ رشد دنبال کننده های رقبای خود را پیدا کرده و ببینید رقبا با به اشتراک گذاری چه مطالبی توانسته اند بیشترین دنبال کننده را با خود همگام سازند :
شما همچنین می توانید از ابزار Benchmark استفاده کنید تا این ابزار بینشی دقیق از نرخ رشد همنوعان شما در زمینه کسب و کارتان را در اختیارتان قرار دهد :
این ابزار می تواند کارایی شما را با اکانت های مشابه را نمایش دهد :
استراتژی پنجم : تأثیرگذاران صنعت هدف در کسب و کار شما
برای تاثیرگذارترشدن تویئتر شما می توانید مخاطبان خود را خودتان بیابید. اما این کار قطعأ زمان زیادی را از شما خواهد گرفت تا کسب و کار شما به رونق مناسب برسد و دنبال کننده های شما افزایش یابد.آیا این تنها راه ممکن است؟
خیر. گاهی اوقات شما می توانید از ابزارهای تأثیر گذاری استفاده کنید که نام تجاری شما را در کمتر از 1 دقیقه به میلیون ها مخاطب نمایش دهند.
شما می توانید با پرداخت هزینه ، تأثیرگذاران را در توئیتر بیابید. یکی از روش ها ، استفاده از روش
Tailored audiences است که در مقالات بعدی به صورت جامع تر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
مثلأ در شکل بالا ، لری کیم یک لیست از روزنامه نگاران و افراد بانفوذ ایجاد کرده است
نتیجه گیری :
امروزه برای قرار گرفتن در صف کسب وکارهای موفق ، باید روش های درست و بهینه را انتخاب کنید. باید بتوانید مخاطبان هدف خود را بیابید. یکی از این روش ها استفاده از تبلیغات توئیتریست. این تبلیغات می توانند تعامل شما را با مخاطبانتان بیشتر کنند ، کیفیت کار شما را بالاتر ببرند و در نهایت به رونق کسب و کار شما ختم شوند.
من در این مقاله به شما 5 استراتژی مهم برای هدف قرار دادن مخاطبان موثر را نشان دادم. اگر در مورد تبلیغات توئیتری جدی هستید می توانید ابزاری مناسب کسب و کار خود را تهیه کنید و به وسیله آن کسب و کار خود را رونق ببخشید.
الان نوبیت شماست. کدام استراتژی هدفمند در کمپین های تبلیغاتی توئیتر برای شما مناسب تر است؟ پاسخ این سوال را به شما واگذار می کنم.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- بازاریابی آنلاین ( فصل چهارم) خوب دوستان عزیز به فصل چهارم خوش آمدید. در فصل...
- دوره بازاریابی آنلاین (فصل دوم) مقدمه در فصل گذشته یکی از مهمترین قوانین در بازاریابی...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.