5 دلیل اصلی برای ریزش مشتری
شما آنجا نشسته اید و به آمار فروش خود در یک ماه پس از مشاهده نرخ رشد فزاینده ریزش مشتری خیره شده اید. پس از راه اندازی استراتژی های بازاریابی عضویت اخیر خود، این آخرین نوع روندی است که می خواهید ببینید.
شما هر کاری از دستتان بر میآید انجام میدهید تا زمانی که مغزتان را به هم میریزید و به دنبال چیزی میگردید که شبیه یک توضیح است، وحشت نکنید.
اگرچه ممکن است آن را دوست نداشته باشید، یک راه حل وجود دارد، و با درک اینکه چرا مشتریان شما سرگردان هستند شروع می شود.
در اینجا حداقل پنج مورد از مهمترین دلایلی که این اتفاق می افتد و نحوه رفع هر یک از آنها آورده شده است.
5 دلیل بزرگ برای از دست دادن اعضا به دلیل ریزش مشتری
1. کاربران شما به اندازه کافی درگیر نیستند
اولین دلیل آشکاری که باعث میشوید مشتریان را از دست بدهید، این است که مشتریان خود را درگیر نمیکنید.به عبارت دیگر، ارزش اولیه ای که مشتریان شما هنگام پیوستن به سرویس شما به دست آوردند، کمرنگ شده است و دیگر تعامل با پورتال عضویت شما را متوقف کرده اند.
دلیل جدایی آنها چیست؟
این احتمال وجود دارد که آنها دیگر محتوای مرتبط با خود را پیدا نکنند. نه تنها محتوای شما (احتمالا) بی ربط است، بلکه ممکن است علامت کانال ارتباطی خود را نیز از دست بدهید.
طبق گزارش Marketo، مهمترین نقطه تماسی که مشتریان B2B و B2C انتظار دارند با خدمات شما یکپارچه شوند، اما کسب و کار شما در آن کوتاهی کرده است.هیچ راهی بهتر از این نیست که مشتریان خود را چه از طریق ایمیل و چه از طریق شبکه های اجتماعی تشویق کنید که دوباره به کسب و کار شما برگردند. خصوصی سازی برای هر کاربر می تواند دلیل قدرتمندی برای بازگشت آنها باشد.
یکی دیگر از راههای عالی برای تشویق اعضای خود برای تعامل مجدد با خدمات شما، ارسال یک ایمیل شخصی بر اساس اقدامات و رفتارهای اخیر آنها در عضویت شما است.برای مثال، این ایمیل نتفلیکس به کاربر خود یادآوری میکند که تماشای آنها چه چیزی را به پایان رساندهاند و سپس مجموعهای از پیشنهادات مرتبط را در مورد آنچه که در مرحله بعد تماشا کنند، دنبال میکند.
CTA “یافتن چیزی جدید” عضو را ترغیب می کند تا دوباره وارد پورتال شود و دوباره درگیر شود.میتوانید ردپای نتفلیکس را دنبال کنید و فعالیتهای اخیر اعضای خود را اعلام کنید و در مورد گامهای بعدی خاص که باید در عضویت خود بردارید، پیشنهاداتی ارائه دهید.
2. شما تناسب ضعیفی با محصول در بازار دارید
یکی دیگر از دلایلی که باعث میشود مشتریان خود را از دست بدهید، این است که تناسب محصول با بازار ناهمخوان دارید. به عبارت دیگر، سایت عضویت شما برای مشتریان شما مناسب نیست و نیازی به خدمات شما در بازار وجود ندارد.این یک مشکل غیر معمول نیست.در واقع، دلیل اصلی شکست استارت آپ ها این است که نیازی به بازار وجود ندارد.
این بدان معنا نیست که اگر نیازی به بازار نباشد کسب و کار شما شکست خواهد خورد. اما، اگر بین محصول شما و بازار ناهماهنگی وجود داشته باشد، احتمالاً ریزش مشتری یک نتیجه است.
راه دیگری برای بررسی این موضوع این است: شما میتوانید یک محصول عضویت با نیاز بازار داشته باشید، اما با بازاریابی و پیامهای محتوایی خود مخاطبان اشتباهی را جذب میکنید.
در هر صورت، تنها یک راه برای پیروزی در مبارزه با عدم تناسب محصول با بازار وجود دارد، و آن این است که تحقیقات مشتری را انجام دهید و عمیقاً در ذهن مشتریان خود غوطه ور شوید تا در مورد بزرگترین نقاط دردناک آنها بیشتر بدانید.
هدف اصلی شما از تحقیقات بازار این است که بزرگترین مشکل مخاطبان خود را بیابید تا بتوانید آن را از طریق عضویت خود حل کنید.میتوانید از دنبالکنندگان خود در کانالهای رسانههای اجتماعی نظرسنجی کنید یا مصاحبههای تلفنی یا چت ویدیویی را یک به یک تنظیم کنید.صرف نظر از کانال انتخابی شما، برخی از سوالات تحقیقات بازار که باید پرسیده شوند عبارتند از:
- عضویت ما چه مشکلی را برای شما حل می کند؟
- چگونه در زندگی روزمره شما قرار می گیرد؟
- چقدر نیازهای شما را برآورده می کند؟
- آرزو دارید عضویت چه چیزی داشته باشد که در حال حاضر ندارد؟
- [بیشتر/کمترین] چه چیزی را در آن دوست دارید؟
یادآوری رکورد شکسته، اما یک یادآور ضروری: روی کشف و حل بزرگترین مشکل مخاطبان در سؤالات خود تمرکز کنید، و اشتباه کردن سخت است.روش دیگر برای انجام تحقیقات بازار، جستجوی دادههای ثانویه با بررسی انجمنها، گروهها و جوامع آنلاین مرتبط برای یافتن مسائل و مشکلات قابل توجهی است که مخاطبان شما با آن مواجه هستند.
داده های اولیه یا ثانویه (یا بهتر است بگوییم هر دو) را جمع آوری کنید، پس از تکمیل تحقیقات بازار، از یافته های خود استفاده کنید.
چگونه؟
چند راه وجود دارد، یکی از آنها این است که پیام خود را به روز کنید تا از عبارات دقیق مخاطبان خود استفاده کنید.این یک تکنیک مطمئن برای توصیف این است که چگونه می توانید به مشتریان احتمالی خود به روشی که کاملاً درک می کنند کمک کنید. پس از همه، شما فقط زبان آنها را به آنها منعکس می کنید.
همچنین میتوانید از درک جدید (عمیقتر) خود از مخاطبان خود برای کپیرایتینگی که به فروش میرسد استفاده کنید.
3. شما تجربه ای برای مشتری ارائه می دهید که ایده آل نیست
سومین دلیل اصلی که باعث میشود اعضا را از دست بدهید، تجربه ضعیف مشتری است.این، متأسفانه، منطقه ای است که اکثر شرکت ها در آن علامتی ندارند.(کمی پنهان است)
به حدی که 51 درصد از مشتریان ادعا میکنند که شرکتها انتظاراتشان را برای یک تجربه عالی برآورده نمیکنند، و 54 درصد از آنها معتقد نیستند که شرکتها حتی بهترین منافع خود را در ذهن دارند.
بخش بزرگی از تجربه مشتری شما خدمات مشتری است. بنابراین، اگر سطح خدمات مشتری را بسیار ضعیف ارائه میدهید، قطعا مشتریان خود را دیر یا زود از دست می دهید.
به طور دقیق، به چهار روش مختلف، پایینتر. 58 درصد از مشتریان شما خرید از شما را متوقف می کنند، 52 درصد به رقیب تغییر می کنند، 52 درصد دیگر توصیه می کنند که دیگران از شما خرید نکنند و 48 درصد احتمالاً دیگر از شما خرید نخواهند کرد.
برای مبارزه با فرار مشتری از تجربه بد مشتری، جمع آوری بازخورد از اعضای خود از طریق نظرسنجی، پرسشنامه، چت زنده و مکالمه است (همانطور که در تحقیقات مشتری خود انجام می دهید).
اگر یک ابزار بازاریابی چت زنده دارید، قالبهای پیامرسانی را با سوالاتی که مستقیماً از کاربرانتان بازخورد مفید درخواست میکنند، از قبل بارگذاری کنید.
4.رقابت شما مشتریان شما را دور می کند
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است نرخ ریزش شما افزایش یابد این است که مشتریان خود را به خاطر رقبای خود از دست می دهید.52 درصد از مشتریان شما در صورت مواجهه با تعامل بد با خدمات مشتری، به سمت رقیب می روند.اما این تنها عامل تعیین کننده ای نیست که آنها را تشویق به تغییر می کند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا مشتریان شما می توانند به رقبای شما ارسال کنند و بهترین راه برای یافتن دلیل این امر هوش رقابتی است.اگر متوجه شدید که رقبای شما سطح بالایی از پشتیبانی مشتری را ارائه می دهد، پشتیبانی خود را از محصولتان به سطح بالاتری ببرید.
اساساً، با سطح بهبود یافته ای که بهتر از رقبای شما طراحی شده است، شانس شما برای از دست دادن مشتریان در مقابل رقبا کاهش می یابد.و حتی می توانید با ارائه خدمات بهتر مشتریان از دست رفته رو دوباره از رقبای خود پس بگیرید.
5.مشتریان شما در پرداخت ها ناموفق بوده اند
آخرین دلیل برای از دست رفتن مشتریان، هزینه های پرداخت ناموفق است، که نوعی ریزش غیرفعال یا غیرارادی است.اگر کنجکاو هستید که این نوع ریزش غیرارادی چند بار اتفاق میافتد، حدود 10 تا 15 درصد از هزینههای پرداخت مکرر با شکست مواجه میشوند.
40٪ از ریزش غیرارادی به دلیل تغییرات کارت اعتباری و 32٪ به دلیل نقص فنی پردازشگر پرداخت است.این بدان معنی است که ریزش می تواند غیرارادی و غیرعمدی باشد.راه حل ساده برای کاهش ریزش مشتری از پرداخت های ناموفق، استفاده از تجزیه و تحلیل پرداخت است.
همچنین میتوانید هشدارهای راهاندازی، متنهای سفارشی و سایر اعلانهای زماندار را برای مشتریان خود ارسال کنید. ابزارهای بازیابی پرداخت همچنین به شما امکان می دهد صفحات فرود را که برای به روز رسانی اطلاعات پرداخت مشتری اختصاص داده شده اند سفارشی کنید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- پروفایل روان سنجی برای بازاریابی چیست؟ پروفایل روان سنجی برای بازاریابی در اینجا یک سوال...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.