5 ترفند افزایش پیشنهادات فروش
پیشنهادات فروش برای بسیاری از شرکت ها بخشی رسمی از فرآیند خرید است. آنها از شما انتظار دارند که به جای نام بردن راه حل و قیمت، یک پیشنهاد دقیق ارسال کنید.اگر می خواهید پیشنهادات فروش شما منجر به خرید مشتری شود، شما به یک پیشنهاد خوب نیاز دارید. خوشبختانه، راه های مختلفی برای بهبود پیشنهاد وجود دارد تا شما سریعا بتوانید معامله را ببندید.
در این مقاله، ما ترفندهای دقیق خود را برای تبدیل پیشنهادهای خوب به پیشنهادهای عالی به اشتراک خواهیم گذاشت. اگر نمیدانید که چگونه نرخ تبدیل پیشنهاد خود را بهبود ببخشید و مشتریان بالقوه بیشتری را به خریداران تبدیل کنید، به خواندن مقاله ادامه دهید.
با تعیین اهداف و مقاصد شروع کنید. شما نمی توانید بدون یک استراتژی مستحکم، مشتری بیشتری به دست آورید. هنگامی که استراتژی خود را تنظیم کردید، دید واضحی از نحوه ایجاد و شکل دادن به پیشنهاد خود خواهید داشت.
پیشنهاد خود را ساده کنید
به خاطر داشته باشید که مشتری شما به اندازه شما دانش فنی نخواهد داشت. به همین دلیل است که ممکن است با بستههای مختلفی که به آنها ارائه میدهید سردرگم شوند.شما کسی هستید که نیازهای آنها و اهدافی را که می خواهند به آنها برسند می دانید، بنابراین شما باید تصمیم گیرنده باشید. پیشنهاد میکنیم بخش قیمتگذاری خود را کوتاه و قابل فهم نگه دارید.
فروش های CrossSell و فروش های Upsell ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما تمرین نشان می دهد که داشتن یک پیشنهاد واحد بهترین راه برای به دست آوردن تبدیل های بیشتر است. تحقیق Better Proposal که بیش از 1.4 میلیون دلار معاملات بسته شده را تجزیه و تحلیل کرد، ثابت میکند که بهترین گزینه برای بخش قیمتگذاری شما ارائه یک انتخاب بدون upsell کردن است.
طبق داده ها، یک پیشنهاد واحد بهتر عمل می کند. اگر فقط یک انتخاب بدون Upsell یا بسته بندی داشته باشید، فروش شما 16.3 درصد بیشتر خواهد بود.
آن را به عنوان توصیه پزشک در نظر بگیرید: پزشکان از بیمار نمی پرسند که چه دارویی را تجویز کند. آنها به تخصص خود متکی هستند.
پیشنهادات فروش خود را مبتنی بر وب نگه دارید
ارسال پروپوزال ها در ایمیل ها به صورت پیوست های PDF و Word از گذشته وجود داشته است. اما هیچ مزیتی برای انجام این کار وجود ندارد. اشتراکگذاری آنها سخت است، حتی ممکن است ایمیل شما گم شود، حتی نمی توانید بفهمید که اصلا ایمیل شما باز شده یا نه. فایلهای PDF همچنین میتوانند بر قابلیت تحویل تأثیر منفی بگذارند، زیرا ممکن است توسط ارائهدهندگان ایمیل بهعنوان هرزنامه علامتگذاری شوند. در عوض، پیشنهادات مبتنی بر وب را ارسال کنید که مشتریان بتوانند صفحاتی مانند صفحات وب آن را در گوشی همراه یا لپ تاپ خود باز کنند.
پیشنهادات فروش مبتنی بر وب به شما این امکان را می دهد که تعاملات مشتریان خود را با تجزیه و تحلیل آنها پیگیری کنید. این روند پیگیری شما را آسانتر میکند، زیرا میدانید چه کسی پیشنهاد را باز کرده است، چقدر زمان صرف هر یک از بخشها کرده است، آیا آن را برای شخص دیگری ارسال کرده است یا نه.
برای معرفی خود تلاش زیادی کنید
تحقیقات ذکر شده نشان می دهد که اکثر مشتریان زمان زیادی را صرف معرفی می کنند.
32 درصد از زمان را صرف معرفی خود و 27 درصد را صرف معرفی قیمت کنید.از آنجایی که خلاصه کارهای اجرایی شما بخشی است که مشتریان بیشترین زمان را در آن صرف می کنند، منطقی است که مدتی را برای ساخت آن صرف کنید. مقدمه را حول نیازهای آنها بنویسید نه موفقیت های قبلی خود – از همان ابتدا توجه آنها را جلب کنید.
شما باید مقدمه را به زبان خود مشتری بنویسید. مشکلی که آنها با آن روبرو هستند و راه حل خود را برای آن توضیح دهید. وارد جزئیات نشوید آن را برای بخش دیگری از پیشنهاد بگذارید. این فقط برای تنظیم لحن و توضیح این است که نیازهای آنها را درک می کنید.
زمانی که شروع به نوشتن پیشنهادات فروش خود می کنید، باید از قبل نیازهای مشتری خود را بدانید. ما فقط این را ذکر می کنیم زیرا اغلب مشتریان نمی دانند چگونه به اهداف خود برسند.
اگر در حال ایجاد یک طرح پیشنهادی در رسانه های اجتماعی هستید، توضیح دهید که چگونه می خواهید به مشتری خود کمک کنید تا درآمد خود را افزایش دهد. در هر صنعتی که عضو هستید، ما مطمئن هستیم که موانعی در مراحل اولیه یک رابطه تجاری وجود دارد.
گارانتی داشته باشید
خواه یک ضمانت بازگشت پول ساده باشد یا چیز پیچیده تر، همیشه یک ضمانت ساده را در نظر بگیرید تا آنها را یک قدم جلوتر به سمت تبدیل سوق دهید. یک راه محبوب برای تضمین رضایت مشتری این است که یک دوره زمانی برای مشتریان خود برای دستیابی به ROI داشته باشند و در صورت نرسیدن به آن هدف، پول خود را پس بگیرند. در این مورد من در پست های اینستاگرام خودم زیاد صحبت کرده ام. به این لینک مراجعه کنید.
هر آنچه را که تضمین می کنید، مطمئن شوید که می توانید به وعده های خود عمل کنید.
مثال ها:
- مثلا اگر قرار است وب سایت مشتری را کمتر از 24 ساعت برایش راه اندازی کنید
- اگر یک وب سایت را در بازه زمانی توافق شده خود تکمیل نکنید، یک ماژول اضافی را ارائه دهید
- در صورت تاخیر در تحویل کار مثلا بابت هر روز تاخیر فلان مبلغ از پروژه کسر کنید
به قیمت گذاری توجه ویژه ای داشته باشید
چند نکته برای تعیین قیمت مناسب وجود دارد. ما قبلاً به اهمیت داشتن یک ساختار قیمت گذاری ساده پرداختیم.می توانید در بخش مطالب رایگان تکنیک های قیمت گذاری آنها را مشاهده کنید.
این بخش را «سرمایه گذاری»، «ROI» یا چیزی در همین راستا بنامید زیرا در واقع مردم را به خرید ترغیب می کند. اگر آن را صرفاً «قیمتگذاری» بنامید، پیشنهاد شما مانند یک فاکتور معمولی به نظر میرسد و مشتری را تشویق نمیکند که به هزینه به عنوان یک سرمایهگذاری نگاه کند.
نحوه قرار دادن بخش قیمت گذاری خود بسیار مهم است. این باید در مراحل پایانی پروپوزال شما، پس از فرآیند، زمان بندی و اثبات اجتماعی قرار گیرد. شما می خواهید مشتری قبل از اینکه هزینه را نشان دهید، پتانسیل پیشنهاد شما و تمام مزایایی را که برای او به ارمغان می آورید، ببیند.مطمئن شوید که پیشنهادات فروش را با یک فراخوان برای اقدام به پایان می رسانید که به مشتری می گوید مراحل بعدی چیست. به این ترتیب هیچ سردرگمی وجود ندارد و همه در یک صفحه هستند.
نتیجه گیری
اگر تمام نکات ما را دنبال کنید، نرخ تبدیل خود را بهبود می بخشید و به نوبه خود درآمد خود را افزایش می دهید. مهم است که پیشنهادات فروش خود را به سرعت ارسال کنید، آنها را برای خواندن و درک آسان کنید و برای محتوای پروپوزال خود تلاش کنید.
با راهنمایی های ما، شما به راحتی پیشنهاد خود را به یک برنده معامله تبدیل خواهید کرد.
با دانستن اینکه مشتریان شما زمان زیادی را صرف بررسی مقدمه می کنند، تلاش ویژه ای برای آن به خرج دهید. با مشتری به زبان خودش صحبت کنید و تعامل را در مورد مشتری انجام دهید نه خودتان.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- ترفند بهبود تجربه مشتری در رستوران ( مرجع کامل) اگر صاحب یا مدیریت یک رستوران هستید، درست مانند هر...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- روش یافتن مشتری بالقوه برای افزایش فروش روش یافتن مشتری تولید سرنخ اولین مرحله ضروری از...
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
77 نکته برای فروش و جذب فالوور(بخش دوم)
77 نکته برای فروش و جذب فالوور(بخش اول)
اقدامات اجرایی حین برگزاری ایونت
حضور هوشمندانه در ایونت به عنوان غرفه دار
زوایای مختلف بیزینس آنلاین
سرفصلهای یک بیزنس پلن هوشمندانه
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
بسیار عالی بود
خواهش می کنم. خوشحالم که مورد توجهتون قرار گرفته.
خیلی ممنونم بابت نظر ارزشمندتون