5 برنامه وفاداری مشتری موثر برای مشاغل کوچک
جذب مشتری جدید پنج برابر بیشتر از نگهداری مشتری موجود است. به همین دلیل برای مشاغل کوچک بسیار مهم است که خریداران یکبار مصرف را به مشتریانی تکریم وفادار تبدیل کنند.برنامه های وفاداری مشتری می تواند سلاح مخفی شما باشد: در گزارش حمایت از مشتری با اشاره به Me 2021 مشتری نشان داد که 40٪ از مشتریان احتمالاً دوباره از مارک هایی خریداری می کنند که به وفاداری آنها پاداش می دهند.بیایید نگاهی بیندازیم به انواع مختلف برنامه های وفاداری مشتری ، به علاوه نمونه هایی از هر نوع از شرکت های چندین صنعت مختلف ، که هرکدام انواع مختلفی از محصولات را می فروشند.
برنامه های وفاداری مشتری چیست؟
برنامه وفاداری مشتری سیستمی است که در آن یک کسب و کار به مشتریانی که خرید مکرر انجام می دهند پاداش می دهد. از دیدگاه تجاری ، این تاکتیکی است که برای تشویق مشتریان به خرید مکرر از تجارت شما استفاده می شود.انواع مختلفی از برنامه های وفاداری مشتری وجود دارد ، مانند برنامه های که فرد در صورت دعوت دوست خود در صورت ثبت نام یا خرید دوست ، به مشتریان تخفیف می دهد ، برنامه های امتیاز پاداش و برنامه هایی که امتیازات رایگان ارائه می دهند.
مزایای داشتن یک برنامه وفاداری مشتری
یک برنامه وفاداری مشتری به شما کمک می کند با پاداش دادن به خرید محصولات یا خدمات خود ، روابط محکم تری با مشتریان خود برقرار کنید. داشتن یک برنامه وفاداری مشتری چندین مزیت مهم دارد:
بهبود حفظ مشتری.
تشویق تجارت تکراری.
افزایش ارزش مادام العمر مشتری.
ایجاد روابط قوی تر با مشتریان خود.
افزایش رضایت مشتری.
ارائه تمایز با رقبای خود.
افزایش درآمد
برای یک تجارت کوچک – به ویژه اگر در فضای رقابتی فزاینده ای حضور دارید – یک برنامه وفاداری مشتری که به مشتریان بازگشت دهنده پاداش می دهد ، می تواند چیزی باشد که شما را از رقبای (بزرگتر) خود متمایز می کند.
5 نوع برنامه وفاداری برای مشاغل کوچک
1 برنامه های امتیاز وفاداری مشتری
برنامه های امتیازگیری یکی از محبوب ترین انواع برنامه های وفاداری مشتری است. مشتریان وقتی پول خود را در شرکت شما خرج می کنند امتیاز کسب می کنند و می توانند برای گرفتن تخفیف در خرید بعدی یا پیشنهادات ویژه دیگر ، از امتیازات استفاده کنند.
برنامه جوایز Atlas Coffee Club نمونه بارز این موضوع است. مشتریان با مراجعه به دوستان ، خرید اشتراک هدیه ، هر کشوری که “بازدید می کنند” (قهوه دریافت می کنند) ، مایل های سفر قهوه و پولی که با مشترک شدن پس انداز می کنند امتیاز پاداش می گیرند.سپس می توان از این امتیازات برای حمل رایگان،تخفیف در سفارش بعدی یا حتی تخفیف مادام العمراستفاده کرد.
برنامه هایی با این امتیازات با تشویق به خریدهای مکرر و منظم باعث ایجاد وفاداری مشتری می شوند. اما هنگام ارائه پاداش در ازای امتیاز ، یک خط خوب وجود دارد: شما می خواهید مشتریان را تشویق کنید که برای ساخت امتیازهای خود خریدهای مکرر انجام دهند ، اما نه آنقدر که احساس کنید امتیاز پاداش هیچ ارزشی ندارد.اگر مشتریان شما نیاز به جمع آوری هزاران امتیاز برای دریافت جایزه دارند یا انجام این کار برای آنها واقعاً مدت زیادی طول می کشد (بر اساس ارزش متوسط سفارش شما) ، در این صورت ممکن است برنامه امتیازات شما مشتریان را از انجام خرید مکرر منصرف کند آنها هرگز امتیاز کافی برای پاداش کسب نخواهند کرد.
2 برنامه ها وفاداری مشتری با هدف ماموریت
همه برنامه های وفاداری معطوف به دادن تخفیف یا پاداش به مشتریان نیستند. یک برنامه وفاداری مشتری مبتنی بر ماموریت به این معنی است که مشتریان شما احساس می کنند خرید یا استفاده از محصول شما به “ایجاد تغییر” و بهبود دنیای آنها در زندگی کمک می کند.یک مثال عالی برای این امر ، Whereby است که در سال 2021 برنامه ای را برای کاشت درخت برای هر جلسه ویدیویی که در سیستم عامل آنها اتفاق می افتد ، اجرا می کند:داشتن یک سبک زندگی مثبت تر با آب و هوا موضوعی است که فکر می کنیم همه باید درباره آن بیشتر فکر کنیم. هر مکالمه ای که در Whereby انجام می شود یک سفر کمتر به یک جلسه است. پس چرا در حالی که این کار را انجام می دهید ، دو برابر تلاش نکنید و بخشی از درخت را نکارید؟ “
برنامه های وفاداری مبتنی بر مأموریت هنگامی که با یک سازمان غیرانتفاعی همسو با مأموریت خود شریک شوید ، می تواند موثرتر باشد. در مورد Whereby’s ، آنها با سازمانی به نام Brynk همکاری کردند تا درختان را از طرف آنها بکارند.این یک روش هوشمندانه برای Whereby است که می تواند خود را از برند های دیگر در فضا متمایز کند. این باعث می شود مردم شروع به استفاده از محصول خود کنند و با ایجاد احساس خوب بودن با استفاده از مشتری ، اولین احساس مثبت را ایجاد می کند.
پیشنهاد میکنم مطالعه کنید:چگونه فروشنده دوست داشتنی باشیم
3 برنامه های اشتراک
برنامه های اشتراک با تبدیل مشتری به خریدار مکرر ، باعث ایجاد وفاداری مشتری می شود. یک برنامه اشتراکی معمولاً به مشتریان در مقایسه با خریدهای یکبار مصرف تخفیف می دهد یا محصولات ، محتوا یا خدمات انحصاری را ارائه می دهد که برای غیر مشترکان در دسترس نیست.اگر مشاغل کوچک شما محصولات قابل مصرف و مناسب برای خریدهای مکرر را به فروش می رساند (غذا و نوشیدنی ، سلامتی و زیبایی ، محصولات تمیز کننده یا حتی لباس از گزینه های محبوب هستند) در این صورت برنامه های اشتراک می تواند یک برنامه وفاداری مناسب مشتری برای شرکت شما باشد.برنامه های اشتراکی مختلف زیادی وجود دارد (حتی ممکن است قبلاً در یک یا دو مشترک شوید) ، اما یک مثال عالی Birchbox ، یک جعبه اشتراک ماهانه زیبایی است.
4 برنامه های انجمن مشتریان
همه مشتریان شما یک چیز مشترک دارند: شما. اما آنها احتمالاً موارد مشترک زیادی نیز دارند – علایق ، سرگرمی ها و چالش های مشابه. یک برنامه اجتماعی مشتریان همفکری را گرد هم می آورد تا با یکدیگر (و شرکت شما) تعامل و یاد بگیرند.مثالی که ممکن است انتظار نداشته باشید بانک Monzo است.مونزو جامعه ای ایجاد کرده است که مشتریان آنها می توانند بازخورد و ایده های محصول را به اشتراک بگذارند ، در مورد موضوعات مرتبط (اخبار مالی ، فین تک و همه چیز با پول) گپ بزنند و حتی در مورد رقبای خود بینش داشته باشند.برنامه های انجمن به شما پاداش ملموسی مانند تخفیف ، پیشنهاد ویژه یا حتی امتیاز پاداش نمی دهند. در عوض ، آنها فرصتی را برای ارتباط با افراد همفکر فراهم می کنند.
از به اشتراک گذاشتن نکاتی در مورد چگونگی استفاده از محصول خود گرفته تا یادگیری از یکدیگر ، انجمن های مشتری می توانند واقعاً زندگی مشتریان شما را تغییر دهند و در مقایسه با سایر شرکت ها یا محصولات موجود در فضای شما تفاوت واقعی داشته باشند.
5- به برنامه های وفاداری مشتری به یک دوست مراجعه کنید
برنامه های وفاداری ارجاع به یک دوست دقیقاً همان مواردی است که: آنها به مشتریان به دلیل ارجاع به دوستان ، خانواده یا همکاران ، تخفیف یا پیشنهاد ویژه به آنها پاداش می دهند.یکی از شرکت هایی که از برنامه وفاداری معرفی دوستان استفاده می کند ، مهابیس است. جالب است که آنها پیشنهادهای ارجاع کمی متفاوت برای مناطق مختلف را ارائه می دهند. برای مشتریان مستقر در ایالات متحده ، آنها 10٪ تخفیف برای شما و دوست شما ارائه می دهند ، در حالی که در انگلیس 10 پوند تخفیف است.
این برنامه ها یک روش عالی برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه است ، به ویژه برای شرکت های تجارت الکترونیکی یا DTC که فروشگاه فیزیکی ندارند تا مشتریان بتوانند از آن بازدید کنند و محصول را بررسی کنند قبل از خرید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- مشتری رو همیشه وفادار نگه دار احتمالاً قبلاً یک جایزه، قرعه کشی یا مسابقه ای برای...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- فروش Upsell چیست فروش Upsell یک استراتژی فروش است که مشتریان را تشویق...
- 4 فرمول بازاریابی برای مشاغل کوچک وقت آن است که چیزی را بپذیریم: معلمان ریاضی ما...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.