5 استراتژی قیمت گذاری
قیمت گذاری
بسیاری از افراد تجاری در مورد قیمت گذاری محصولات خود با مشکل روبرو هستند. آنها ممکن است قیمت راخیلی بالاتر از قیمت بازار اعلام کنند در این صورت نمی توانند فروش داشته باشند و یا این که آنقدر قیمت را پایین اعلام می کنند که نه تنها سودی عایدشان نمی شود بلکه مشتریان هم از خرید از آنها به دلیل عدم قطعیت منصرف می شوند. چند استراتژی وجود دارد که از روانشناسی فروش استفاده می کند و می توانید از آنها برای ترغیب مشتریان خود برای خرید هر چیزی که به آنها پیشنهاد می کنید استفاده کنید.
دانستن جمعیت شناسی مصرف کنندگان ضروری است. شما همچنین می خواهید در مورد رویکرد آنها به زندگی بیاموزید: آیا آنها برای لذت بردن خرید می کنند یا برای رفع نیاز؟ آیا آنها وسواس زیادی برای جوان و زیبا به نظر رسیدن دارند یا بیشتر روی حفظ سلامت روحی و جسمی خود متمرکز هستند؟
تبلیغات متفاوت بسته به مخاطب هدف شما ضروری است. به عنوان مثال، اگر در حال بازاریابی برای تعدادی از زنان هستید که واقعاً میخواهند با بالا رفتن سن، جوان و زیبا به نظر برسند، ممکن است بر این تمرکز کنید که چگونه برخی کرمها ظاهرا خطوط و چین و چروکها را کاهش میدهند.
از سوی دیگر، اگر مخاطبان شما مردان جوانی هستند که به طور مداوم به باشگاه می روند و رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود را در اولویت قرار می دهند، ممکن است بخواهید روی تبلیغات تمرکز کنید که نوشیدنی های انرژی زا چقدر می تواند استقامت لازم را برای آنها فراهم کند. اهداف تناسب اندام و این که چه قدر مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی ها خالص هستند.
1.مردم تمایل دارند از هر چیزی که رایگان است قدردانی کنند
در یکی از تحقیقات به سیاست آمازون در فرانسه پرداخت شد. ظاهراً آمازون در فرانسه سیاست کمی متفاوت از سایر کشورهای اروپایی داشت. هزینه حمل و نقل فقط 0.20 دلار بود. در نتیجه، فروش آمازون در این کشور به شدت کمتر از بقیه اروپا بود. همه اینها به این دلیل است که شرکت حمل و نقل رایگان در فرانسه ارائه نمی دهد. این فقط نشان می دهد که مردم از دریافت یک معامله خوب قدردانی می کنند، و به حداقل رساندن کارمزدها می تواند کمک زیادی به شما کند!
این مهم است که هنگام بازاریابی محصولات خود به آن توجه کنید. اگر بتوانید ارسال رایگان یا اقلام با تخفیف ارائه دهید، مشتریان شما از آن قدردانی خواهند کرد. این به آنها انگیزه می دهد تا با شما تجارت کنند!
2. به جزئیات توجه کنید
شاید فکر نکنید که یک کلمه ساده می تواند منجر به افزایش 20 درصدی فروش شود، و البته اینطور هم هست. در یک مطالعه ، نرخ های آزمایشی برای اشتراک DVD با تغییر یک عبارت از “هزینه 5 دلاری” به “هزینه کوچک 5 دلاری” تغییر یافت. بعد از بررسی ها مشخص شد همین تغییر جملات باعث فروش بیشتر DVD شد!
3.ارزش محصول را مجدداً تنظیم کنید
“ارزیابی میزان دریافتی شما از یک اشتراک 84 دلاری در ماه به جای اشتراک 1000 دلاری در سال آسان تر است، حتی اگر میانگین آنها تقریباً همان هزینه باشد.”
به طور خلاصه، در روانشناسی فروش، مشتریان اغلب ترجیح می دهند به جای مبالغ هنگفت پول را با افزایش های کوچک پرداخت کنند.
4.بسته به مخاطبانتان، ممکن است بخواهید به جای اینکه چقدر
هزینه دارد، روی اینکه چگونه محصولتان به مردم کمک می کند تا
خاطره بسازند، تمرکز کنید.
به عنوان مثال، اگر آبجو می فروشید، ممکن است بخواهید به جای قیمت واقعی محصولات شما، روی اینکه چگونه مردم می توانند با عزیزانشان خاطره بسازند، تمرکز کنید.
به طور خلاصه، درک هنر روانشناسی فروش در درجه اول شناسایی یک مشکل و رفع آن است. اگر شما این رویکرد را داشته باشید که برای مشتریان خود مفید باشید، آنها تقریباً همیشه محصولات یا خدمات شما را زمانی که به کمک نیاز دارند خریداری می کنند. علاوه بر این، اگر روی ارائه ارزش تمرکز کنید، مشتریان شما معمولاً بدشان نمی آید که چند دلار اضافی برای محصولات ممتاز خرج کنند.
5.به برنامه شتاب دهنده فروش بپیوندید
هیچ راهی بهتر از یادگیری تکنیک های روانشناسی فروش واقعی و اثبات شده همراه با برنامه شتاب دهی که برای به دست آوردن نتایج در زمان واقعی طراحی شده است برای افزایش درآمد وجود ندارد.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- استراتژی جذب مشتری 3 مرحله جهت متناسب کردن پیام بازاریابی برای مشتریان ...
- 54 نوع استراتژی بازاریابی تیم های بازاریابی از طیف گسترده ای از استراتژی ها...
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.