4 قانون حفظ مشتری در رستوران
حفظ مشتری در رستوران نقش مهمی در موفقیت یک رستوران دارد. خرید مشتری جدید 6-7 برابر گرانتر از حفظ مشتری قبلی است. همچنین ، مشتریان قدیمی تمایل به سفارش و هزینه بیشتر دارند و برای تجارت مناسب هستند.
دیده شده است که فقط 5٪ افزایش در مشتریان مکرر باعث افزایش تصاعدی سود می شود. مشتریان وفادار نیز دوستان خود را معرفی می کنند و دهان به دهان هنوز هم بزرگترین راه ، هر چند دردناک بازاریابی است.
اگرچه حفظ مشتری در رستوران برای تجارت رستوران امری حیاتی است ، اما هرگز نباید این کار را با هزینه مشتریان قدیمی انجام داد. بنابراین ، ما لیستی از نکات مفید را گردآوری کرده ایم که می تواند به عنوان قوانین اساسی برای حفظ مشتریان قدیمی و جدید باشد.
1. خدمات برجسته مشتری برای حفظ مشتری در رستوران
یک سرویس استثنایی باعث می شود مشتریان شما برای کارهای بیشتر به بازار برگردند. غذای عالی با قیمت مناسب ، با محیط و مهمان نوازی خوب ، یک تجربه عالی غذا خوردن را کامل می کند. اطمینان حاصل کنید که هر دیدار ، اولین ، پنجم یا پنجاهمین ، به طور مداوم یک تجربه خوب است.
با این حال ، خدمات برجسته اصطلاحی مبهم است. انتظارات مشتری ممکن است از یکدیگر متفاوت باشد ، اما برای حفظ مشتری خود ، باید اطمینان حاصل کنید که خدمات ارائه شده قابل توجه و در حد تلاش شماست.
نه تنها کیفیت غذا ، بلکه مقدار سرو شده و قیمت در نظر گرفته شده برای آن نیز به دلیل خدمات عالی پاسخگو است. شما باید اندازه وعده غذایی و قیمت تمام شده آن را متعادل نگه دارید تا هزینه های غذای خود را کنترل کنید و همچنین مشتریان خود را راضی نگه دارید.
در مرحله بعد ، مهم نیست که غذا چقدر خوشمزه باشد ، اگر مشتریان شما باید فقط یک ساعت منتظر بمانند تا یک غذای تازه برای شما سرو شود ، مطمئناً اذیت می شوند. اطمینان حاصل کنید که مشتریانتان مدت زیادی برای نشستن یا سرویس دهی صبر نمی کنند.
نسبت ایده آل گارسون به میز نیز یک عامل اساسی است که باید در نظر گرفته شود. در رستوران های غذاخوری معمولی که انتظار خدمات آنها کم است و تعداد مشتریان زیاد است ، نسبت ایده آل میز به پیشخدمت بالا است – 6 تا 8 میز (به طور متوسط 4 نفر دور یک میز نشسته باشند) به ازای هر پیشخدمت.یعنی هر پیش خدمت می تواند نهایتا 6 تا 8 میز را خدمت رسانی کند.
از طرف دیگر ، رستوران های عالی و بزرگ اغلب نیاز دارند پیش خدمت چندین دفعه به سر میز برود و به نظارت دائمی نیاز دارند. در این حالت ، انتظار خدمات بسیار زیاد است زیرا مشتریان به طور قابل توجهی هزینه بیشتری پرداخت می کنند و هرگونه کمبود خدمات ناخوشایند است.
در این حالت ، انتظار خدمات بسیار زیاد است زیرا مشتریان به طور قابل توجهی هزینه بیشتری پرداخت می کنند و هرگونه کمبود خدمات ناخوشایند است.
2. جمع آوری بازخورد مشتری
بازخورد مشتری برای هر شغلی ضروری است ، زیرا صادقانه ترین منبع، بازخورد است که به شناسایی نقص شما کمک می کند و به شما فرصتی برای اصلاح اشتباهات و رشد می دهد. درخواست بازخورد مشتریان باعث می شود که آنها احساس ارزشمندی کنند.
همیشه ایده خوبی است که میزبان بین وعده غذایی ظاهر شود یا در پایان از او سوال کند که آیا همه چیز خوب است؟ در صورت عدم رضایت میهمان ، باید مطمئن شوید که بلافاصله شکایت برطرف شده است. اقدام سریع به شکایت نشان می دهد که شما برای بازخورد مشتریان خود ارزش قائل هستید.
امروزه مشتریان از شبکه های اجتماعی و سایت های بررسی رستوران استفاده می کنند تا نظرات و انتقادات خود را در مورد تجارب غذاخوری خود بگذارند. مهمانان اغلب قبل از بازدید از یک رستوران برای اولین بار به بررسی ها می پردازند. بنابراین نظارت بر بررسی مشتری برای اعتبار یک رستوران بسیار مهم است.
همیشه باید به یک بررسی ، مثبت یا منفی پاسخ داده شود. از کاربری که حرفهای خوبی برای گفتن در مورد شما دارد و دوباره آنها را به صرف غذا در رستوران خود دعوت می کند سپاسگزاریم. در مورد انتقاد ، حتی اگر با آن موافق نباشید ، هرگز آرامش خود را از دست ندهید و با ادب به این مسئله بپردازید.
3. استفاده از برنامه ها و پیشنهادات وفاداری برای حفظ مشتری در رستوران
مدت هاست که از برنامه های وفاداری برای حفظ مشتری در رستوران و بازگرداندن مشتری استفاده می شود. با این حال ، بیشتر برنامه های وفاداری به دلیل ماهیت انتزاعی آنها شکست می خورند و از این رو در مشتریان طنین انداز نیستند.
بر اساس عادت های سفارش آنها ، می توانید برای حفظ مشتری در رستوران به آنها ایمیل یا پیامک ارسال کنید تا به آنها اطلاع دهد که دسر مورد علاقه شان در یک روز به خصوص هفته از تخفیف برخوردار است یا به مناسبت خاص برای آنها یک پیشنهاد شخصی ارسال کنید.
4. بازاریابی آنلاین موثر
شما می توانید از ابزارهای بازاریابی آنلاین برای به روزرسانی مشتریان خود در مورد رویدادهای رستوران خود استفاده کنید. می توانید کمپین های ایمیل را برای به روزرسانی مشتریان در مورد رستوران خود اجرا کنید. اگر مشتری به تازگی از رستوران شما سفارشی نگرفته است ، می توانید برای او ایمیل یا پیامک ارسال کنید و بگویید دلتان برای او تنگ شده است.
با ارائه تخفیف در مورد کالای موردعلاقه به مشتریان ، ایمیل شخصی خود را تحسین کنید یا آن را با حداقل صورتحساب تعریف کنید ، بنابراین آنها را به بازدید دعوت می کند. با این حال ، باید به خاطر داشته باشید که هرزنامه ندهید. هیچ چیز مانند هرزنامه مشتری ها را از خود دور نمی کند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روانشناسی طراحی منوی رستوران برای خرید مشتری ( مرجع کامل ) چند ایده برای افزایش فروش در رستوران + روانشناسی...
- ترفند بهبود تجربه مشتری در رستوران ( مرجع کامل) اگر صاحب یا مدیریت یک رستوران هستید، درست مانند هر...
- سادگی بازاریابی چریکی بازاریابی چریکی بسیاري از نظریه هاي بازاریابی افراد را گیج...
- اثر طعمه اثر طعمه (که به آن اثر غلبه نامتقارن نیز گفته...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.