4 روش برای پیدا کردن مخاطب هدف
چگونه در 4 مرحله مخاطب هدف خود را پیدا کنیم
مخاطب هدف
یکی از دلایلی که سازندگان برای رشد مخاطبان خود تلاش می کنند این است که سعی می کنند محتوای خود را برای همه جذاب
کنند. اما مردم در ارتباط با محتوا و در نهایت با سازنده آن محتوا مشکل دارند، در حالی که مشخص نیست که آنها مخاطب مورد
نظر هستند. در این مقاله از سری مقالات بهزاد دربهشتی قصد دارم چهار مرحله را برای شما بیان کنم تا به شما کمک کنم
مخاطبانتان را شناسایی کنید تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که با آنها ارتباط برقرار کند و رشد مخاطبانتان را آسانتر کند.
مرحله اول: به خودتان فکر کنید
یکی از بهترین مکانها برای شروع در تعریف مخاطب این است که به خودتان فکر کنید.
1. شما دارای چه ویژگی های شخصیتی هستید؟ اینها می تواند مواردی مانند مرحله زندگی شما، سرگرمی ها، جایی که زندگی می
کنید، و غیره باشد.
2. چه چیزهایی در مورد شما وجود دارد که باعث می شود دیگران را به سمت خود جذب کنید؟ همه ما نقاط قوت یا مهارت هایی
داریم که ما را منحصر به فرد می کند، ویژگی هایی که نوع خاصی از افراد را جذب می کند. برای شما، آن ویژگی ها چیست و چرا
مردم به سمت آنها کشیده می شوند؟
3. با چه نوع افرادی به راحتی ارتباط برقرار می کنید؟ این سوال بیشتر بر روی انواع افرادی تمرکز می کند که احساس می کنید
بیشتر با آنها کنار می آیید. به کسانی در زندگی خود فکر کنید که احساس می کنید با آنها ارتباط بی دردسری دارید. چه ویژگی
هایی ارتباط شما را با آنها آسان می کند؟
اکنون که به این فکر کرده ایم که چه کسی هستیم، زمان آن فرا رسیده است که تمرکز خود را به بیرون تغییر دهیم.
مرحله دوم: حالا باید به دیگران فکر کنیم
در حالی که مرحله قبل تا حدودی روشن می کند که مخاطب هدف ما چه کسی است، اما این مرحله می تواند موضوع را روشن تر
کند. برای فاش کردن بیشتر، میخواهیم نگاهی بیندازیم که چه کسانی مخاطبان هدف ما را تشکیل میدهند.
یک فرد در جایگاه خود پیدا کنید، شاید کسی که برخی از ویژگی های شخصی شما را به اشتراک بگذارد. برخی از پستهای آنها را
که تعامل زیادی دارند، بررسی کنید و روی پروفایل های افرادی که نظرات خود را ارسال میکنند، کلیک کنید و در مورد مشاهدات
خود یادداشت برداری کنید.
برای مثال، ممکن است متوجه شوید که اکثر نظر دهندگان همسن و سال هم هستند یا مثلا در یک موضوع با هم اشتراک دارند.
مرحله سوم: به فروم ها و بازارهای نیچ خود نگاه کنید
مکان عالی دیگر برای یافتن افراد واقعی که نماینده مخاطبانی هستند که ممکن است با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، یک انجمن
های آنلاین هستند. در حالی که برخی از انجمنها توسط سازندگان دیگر هدایت میشوند، بسیاری از آنها توسط خود مخاطبان
سازماندهی شدهاند که میتواند دیدگاه منحصربهفردی را در مورد اینکه آن افراد چه کسانی هستند، ارائه دهد.
میتوانید کاری مشابه در اینجا انجام دهید و روی پستهایی با تعامل زیاد کلیک کنید. سپس روی پروفایل افراد در نظرات کلیک
کنید. این به شما این امکان را میدهد که پستهای آنها و دیگر انواع محتوایی که با آنها تعامل دارند را ببینید که میتواند
سرنخهایی درباره ویژگیهای مشترک افراد در آن انجمن به شما بدهد.
مرحله چهارم: یک شخصیت بسازید
پرسونا نمایشی تخیلی از مخاطب ایده آل شما است که بر اساس تحقیقات و داده های واقعی شما در مورد اینکه چه کسی در بین
مخاطبان فعلی شما قرار دارد.
در این مرحله قصد داریم یک مخاطب خیالی را تصور کنیم و سعی کنیم آنها را توصیف کنیم. در حالی که یادداشتهای مراحل قبلی
در دسترس است، پاسخهایی را برای سؤالات زیر انتخاب کنید که بر اساس آنچه تاکنون آموختهاید، بهترین پاسخ را برای افرادی که
فکر میکنید مخاطب ایدهآل شما هستند، انتخاب کنید.
در چه محدوده سنی هستند یا در چه مرحله ای از زندگی هستند؟
چه نوع علایق یا سرگرمی هایی دارند؟
چقدر قدرت خریدی دارند؟
به چه زبانی صحبت می کنند؟
اهل کدام نقطه از کشور هستند؟
آنها چه نوع چالش هایی دارند؟
سعی کنید تا جایی که می توانید خاص باشید. هدف از این تمرین این نیست که شما را از برقراری ارتباط با افراد مختلف باز دارد،
بلکه به شما کمک میکند تا با افرادی که میتوانند مخاطب بسیار خوبی باشند، ارتباط واضحتری برقرار کنید.حالا به شخصیت خود
یک نام بدهید.(شاید فکر کنید کمی احمقانه ست!! اما لطفا انجام بدهید تا معجزات آن را ببینید)
نیازی نیست این را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید. این فقط برای آن است که در آینده هنگام تولید محتوا به خاطر داشته
باشید. به جای اینکه برای برخی از افراد مبهم و ناشناس در اینترنت محتوا بسازید، برای کسی که میانسال است، از پیاده روی لذت
می برد، به عنوان زبان اول فارسی صحبت می کند و آرزو می کند بیشتر سفر کند، محتوا تولید می کنید. یا رضا، که به تازگی از
دانشگاه فارغ التحصیل شده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته معماری گرفته است، در شیراز زندگی می کند و آرزو می کند
که ای کاش می توانستند مهارت های آشپزی را برای خیره کردن دوستان خود کسب کنند.
داشتن یک شخصیت خاص و سنجیده می تواند وضوح بیشتری به نوع زبان، سبک و داستان هایی که به محتوای خود وارد می
کنید، بیاورد که در نهایت شما را در ایجاد مخاطب موثرتر می کند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- چرخه عمر محصول چرخه عمر محصول یکی از انواع مفاهیمی است که برای...
- فرآیند فروش 5 مرحله ای در طول یک سفر جاده ای از وسیله حمل و...
- ترفند بهبود تجربه مشتری در رستوران ( مرجع کامل) اگر صاحب یا مدیریت یک رستوران هستید، درست مانند هر...
- بهترین محتوا برای افزایش مخاطب چه نوع محتوایی برای افزایش مخاطب مناسب تر است؟ برخی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.