4 اشتباه مرگبار فروشنده ها
با این اشتباهات فروشت نابود میشه
در هر کسب و کاری اشتباه مرگبار فروشنده ها باعث میشه نتونن بفروشن و عملا کسب و کارشون نابود بشه.
همیشه تو هر کسب و کاری مشتری پیدا میشه که بخواد اعتراض کنه و تو رو به چالش بکشه.اما تو خیلی از موارد فروشنده ها اشتباهات مرگباری انجام میدن که غیر قابل برگشته و مشتری از دست میره.ببینین الان مشتری شما خیلی راحت میتونه تو گوگل سرچ کنه و یکی بهتر از شما رو پیدا کنه.
طبق تحقیقات مشخص شده که 33 درصد از مشتری ها سریعا بعد از یک تجربه بد با یک کسب و کار سریعا چرخیدن به سمت رقبا.
حالا بریم سر 4 اشتباه مرگبار فروشنده ها:
✔ اولین اشتباه مرگبار فروشنده ها:
فروشنده به محض اینکه میبینه یک مشتری تجربه بدی رو داشته گوشی رو برمیداره زنگ میزنه به مشتری و برمیگرده میگه بله ما اشتباه کردیم من میدونم مشکل کجاست.فروشنده اونقدر عجله میکنه که مشتری ناراضی میشه.دوست خوبم اول باید به مشتری گوش بدین.
مشکلشو درک کنین. باهاش هم دردی کنین و واقعا متوجه بشین آیا واقعا مشکل مشکل بوده یا یک گره کوچیک بوده که راحت حل میشه.مثلا تو یک شرکت لبنی مشتری از نوع ارسال و زمان تحویل ناراضی بود.فروشنده شرکت تماس میگرفت بدون اینکه مشکل رو متوجه بشه یا حداقل جریان رو توضیح بده فقط سریع میگفت بله بله ما حلش میکنیم.چون فروشنده درک درستی از مساله نداشت عملا مشتری از دست رفت.
✔ دومین اشتباه مرگبار فروشنده ها:
دیر جواب مشتری رو میدن.یکی دیگه از مواردی که میتونه مشتری رو کلا نابود کنه اینه که تو جواب مشتری رو دیر میدی.مشتری اومده دایرکت ازت سوال پرسیده بعد شما 3 روز بعد جوابشو میدی.تو این سه روز مشتری مطمئنا به ده نفر دیگه که رقیب تو هستن پیام داده و قطعا یک نفر ازون ده نفر مشتری رو تبدیل کرده به خریدار و سره تو عملا بی کلاه موند.
دوستان فکر نکنین دیر جواب دادن به مشتری باعث بالا رفتن کلاس کاری شما میشه.و زود جواب دادن به این معنیه که شما مشتری ندارین و الافین و سریع جواب طرف رو دادین.نه این طرز فکرو بریزین دور.در خارج از کشور یکی از دوستان من در شرکتی مشغول هست که دارن به 60 هزار نفر سرویس میدن.پاسخ به مشتری کمتر از 3 دقیقه طول میکشه.
✔ سومین اشتباه مرگبار فروشنده ها:
یکی از رایج ترین اشتباهات در ارائه خدمات به مشتریان اینه که به اشتباه تصور می کنید که فقط به دلیل اینکه شکایتی دریافت نمی کنید ، به این معنی است که خدمات مشتری شما درجه یک است.
مطالعات نشان داده است که تنها 1 نفر از 26 مشتری ناراضی شکایت می کنند. این بدان معناست که به ازای هر شکایتی که دریافت می کنید ، 25 مشتری ناراضی دیگر وجود دارد که زحمت شکایت را به خود نمی دهند.
✔ چهارمین اشتباه مرگبار فروشنده ها:
الان دیگه زمان برای مردم بسیار بااهمیت هست و دوست دارن سریعا به نتیجه مطلوب مورد نظر خودشون برسن.بر اساس تحقیقات انجام شده ، محدوده توجه انسان در عرض 15 سال به طور قابل توجهی از 12 ثانیه به 8.25 ثانیه کاهش یافته است.
جالبتر این است که یک ماهی قرمز دارای محدوده توجه 9 ثانیه است! اگر به ماهی فکر کنید نسبت به انسان درصد موفقیت بیشتری در فروش آب دارید.
خوب این چیو میرسونه؟ اگه بعد از همه تلاش هایی که میکنی مشتری هنوز تو درک محصولت مشکل داشته باشه ، و محصولت چطوری میتونه زندگی طرف رو عوض کنه مشکل داشته باشه یعنی تو باختی.
پس نتیجه این اشتباه رو نکن که همش رو اینکه محصولت رنگش سفیده ، قیمتش پایین تره ، خوش دسته و … تمرکز نکن. تو 8 ثانیه به مشتری بگو دقیقا واسش چیکار میکنی.
;
حالا تو بگو تو میتونی تو 8 ثانیه دقیقا بگی محصولت چه کاری برای مشتری انجام میده؟
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- 4 مکالمه اشتباه در دایرکت چه مواردی هنگام مکالمه تو دایرکت مشتری مهم هستن باید...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 8 تکنیک طلایی ایجاد نیاز در مشتری 8 تکنیک ایجاد نیاز در مشتری ایجاد نیاز در مشتری...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.