3 عامل مهم در برقراری ارتباط با مخاطبین
ارتباط با مخاطبین
برآوردن سه نیاز اصلی – خودمختاری ، شایستگی و ارتباط – می تواند به نزدیک شدن برندها به مصرف کنندگان کمک کند ، می گوید روانشناس ناتالی نهایایی.
رفتار مصرف کننده در دوران همه گیری کرونا دستخوش تغییرات اساسی و گسترده ای شده است زیرا مردم با زندگی در طول یک بیماری همه گیر سازگار شده اند. با این حال، روانشناس و نویسنده کتاب Business Unusual Nathalie Nahai می گوید که بازاریابان می توانند چالش های پیچیده را برای انجام اقدامات مناسب از بین ببرند.
در جشنواره بازاریابی به مخاطبان گفت: از آنجایی که ارتباطات مجازی، از راه دور و ناهمزمان شده است، برندها برای برقراری ارتباط طبیعی با مشتریان خود بسیار دشوارتر شده اند. از آنجایی که تعاملات به طور فزاینده ای توسط فناوری واسطه شده است، او خاطرنشان کرد که مصرف کنندگان نیز می توانند احساس گرسنگی از تعاملات معنی دار با برندها داشته باشند.
ما مجبوریم در مواجهه با عدم قطعیت مداوم و تغییرات غیرقابل پیش بینی، خیلی سریع وفق دهیم. ما هنوز از جنگل بیرون نیامدهایم،» ناهای توضیح داد: «پس چگونه میتوانیم مردم را برای شکوفایی توانمند کنیم؟»
از نظر ناهای، بهترین راه برای حرکت رو به جلو، یافتن راه هایی برای برآوردن سه نیاز اساسی روانشناختی است. بر اساس مفهوم تئوری خود تعیینی، این رویکرد سه نیاز جهانی را که در حس خوب بودن ذاتی ما هستند شناسایی می کند.
ناهای گفت: “ما آنها را در فرهنگ های مختلف، در طول زمان، در سنین مختلف می یابیم.” “اگر ما بتوانیم این نیازها را به طور مداوم و در طول عمر خود برآورده کنیم ، می تواند احساس عمیق تری از یکپارچگی به ارمغان بیاوریم.”
پیشنهاد می کنم مطالعه کنید: روش های فروش در زمان کوید19
قدردانی از استقلال
سه نیاز اساسی که زیربنای این احساس خودمختاری است، استقلال، شایستگی و ارتباط است. خودمختاری نیاز انسان ما به یافتن راهی برای زندگی معتبر و بدون اجبار را توصیف می کند.
«این در مورد قرار گرفتن در صندلی رانندگی است. این به معنای داشتن اراده کامل بر رفتارهای خودمان است. “و همچنین به معنای داشتن حس عاملیت، توانایی کنترل محیط خود تا حدی است.”
او توضیح داد که برخی از شکستهای بازاریابی، مانند تبلیغات شخصیشده با هدفگذاری ضعیف، میتوانند این احساس استقلال را بر هم بزنند. به عنوان مثال، آگهی شخصیسازیشدهای است که Nahai برای عطر مردانه آقای Burberry در حین تماشای Channel 4 On Demand ارائه شده بود.
شما باید کمی شخصی تر با مردم رفتار کنید. به آنها گزینه هایی بدهید، این در مورد انجام یک رویکرد یک اندازه متناسب با همه نیست.
او توضیح داد: “من هرگز با باربری هیچ تعاملی نداشتم، هرگز اطلاعاتی به آنها ندادم، هرگز از آنها خرید نکردم.” «اما این آگهی شخصیسازیشده به من ارائه شد، بدون اینکه گزینهای برای کلیک کردن وجود داشته باشد. همه اینها مرا در جایی قرار داد که کاملاً از کنترل خارج شده بودم، اینکه شخصی بدون رضایت من اطلاعات من را گرفته بود و برخلاف میل من از آنها استفاده می شد.
او میگوید برندها باید مسیر متفاوتی را در پیش بگیرند تا از برهم زدن احساس خودمختاری مردم جلوگیری کنند. به عنوان مثال می توان به گل فروشی Bloom & Wild اشاره کرد که به همه مشتریان خود ایمیل زد تا در صورت موضوع حساس، به آنها فرصتی دهد تا از پیام های بازاریابی روز مادر خودداری کنند. نام تجاری با بازخورد مثبت یک عمل ساده غرق شد.
احساس تعلق ایجاد کنید
نیاز دوم، شایستگی، در مورد اشتیاق ما برای مؤثر و توانمند بودن در دستیابی به اهدافی است که برای ما به عنوان یک فرد مهم است.
ناهای گفت: «اگر به این افراد مهارتها و شایستگیهایی را بدهید که برای رسیدن به اهدافشان نیاز دارند، میتوانید انگیزه درونی آنها را برای شرکت در آن فعالیت تقویت کنید. “این همه چیز را جالب، دعوت کننده و محرک می کند.”
برای یک برند، این نشان میدهد که بازاریابی نباید مجموعهای از مهارتها و شایستگیها را در بین مخاطبان خود در نظر بگیرد.
“شما باید کمی شخصی تر با مردم رفتار کنید. گزینه هایی به آنها بدهید ، این مربوط به انجام یک روش یکسان نیست. ” به جای فروش آنلاین از طریق یک سایت عمومی، مانند آمازون، می توانید رویکرد متفاوت و ظریف تری داشته باشید.
این میتواند شامل ملاقات با مصرفکنندگان در پلتفرم مورد نظرشان، مانند TikTok یا Instagram، یا ایجاد تجربیات مبتنی بر فناوری باشد که افراد را در رسیدن به اهدافشان خوشحال میکند و از آنها حمایت میکند.
Nahai از برند عینک Warby Parker و اپلیکیشن آن نام برد که به مشتریان اجازه می دهد عینک را به صورت مجازی امتحان کنند، و همچنین Nike که یک اپلیکیشن واقعیت افزوده ایجاد کرد تا به افراد اجازه دهد پاهای خود را اندازه بگیرند و توصیه هایی برای اندازه گیری دریافت کنند.
ارتباط ، سومین نیاز ، مربوط به تمایل به تعلق خاطر و احساس “مانند بخشی از قبیله هستیم” است ، نهائی گفت: “این در مورد احساس واقعی درک شده ، پذیرفته شده و تأیید شده توسط دیگران است.”
جایی که این نیازها از طریق بازاریابی، موقعیت های تجاری و اجتماعی کاهش می یابد، زمانی است که احساس تعلق و وابستگی وجود دارد.
نهائی گفت: “این یکی از قوی ترین پیش بینی کننده های موجود برای کیفیت و سلامت روابط و رفاه ما است.”
“اگر بتوانید از طریق بازاریابی، از طریق تعاملاتی که برای آنها ایجاد می کنید، از طریق نقاط تماسی که ایجاد می کنید، احساس وابستگی و تعلق در افراد ایجاد کنید، به آنها این فرصت را می دهید که سالم تر با شما پیوند برقرار کنند.”
حتما بخوانید: استفاده از اصل دوست داشتن در بازاریابی
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- استراتژی جذب مشتری 3 مرحله جهت متناسب کردن پیام بازاریابی برای مشتریان ...
- 8 تکنیک طلایی ایجاد نیاز در مشتری 8 تکنیک ایجاد نیاز در مشتری ایجاد نیاز در مشتری...
- 5 پاسخ طلایی به مشتری که میگه قیمتت بالاست 5 پاسخ طلایی وقتی که مشتری میاد به قیمتت اعتراض...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.