3 روش ارزیابی مشتریان بالقوه
فروش یک وظیفه ضروری برای اکثر مشاغل است. اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید و بیشتر بفروشید، باید به دقت در مورد رویکرد خود نسبت به مشتریان احتمالی فکر کنید.
افرادی را که به عنوان مشتریان احتمالی شناسایی کرده اید، ارزیابی کنید و سعی کنید نیازها و شرایط آنها را درک کنید.
برای اینکه بتوانید بیشتر بفروشید، باید توانایی خود را برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی بهبود بخشید. اولین قدم برای دستیابی به این هدف، ارزیابی انگیزه ها و علایق مشتریان بالقوه است.
شما می توانید با تعیین میزان نزدیک بودن آنها به خرید، شروع به ارزیابی مشتریان بالقوه خود کنید.
اگر از طریق یک وب سایت کار می کنید، نگاه کنید تا ببینید مشتری بالقوه به چه نقطه ای رسیده است. آیا آنها فقط برای اطلاعات
بیشتر درخواست کرده اند، یا برای مشاهده جزئیات قیمت کلیک کرده اند؟به این فکر کنید که این شخص از کدام مسیر وارد کسب و کار شما شده است، تا بتوانید علاقه او را به محصولات خود در چارچوب قرار دهید.
اگر شخص علاقه واقعی کمی به خرید نشان می دهد، فعلاً توجه خود را به شخص دیگری تغییر دهید.
2.سرنخ های فروش خود را ارزیابی کنید.
وقتی تعدادی از مشتریان بالقوه را شناسایی کردید، مهم است که هر یک از آنها را از نزدیک ارزیابی کنید تا مشخص کنید که ابتدا
باید به کدام یک از آنها نزدیک شوید، و چگونه باید این رویکرد را انجام دهید.برای انجام این کار، می توانید از فرمول BANT (بودجه ، اعتبار ، نیاز ، زمان) استفاده کنید و در مورد هر لید از خود تعدادی سوال
بپرسید. فرمول BANT معمولاً در فروش استفاده می شود و نقطه شروع خوبی است.
- بودجه: آیا مشتری بالقوه پولی برای خرید محصول شما دارد؟
- اعتبار: آیا مشتری بالقوه می تواند تصمیم خرید بگیرد یا باید از کسی اجازه بگیرد؟
- نیاز: آیا سرنخ نیاز واقعی به محصول شما دارد یا مشکلی حل خواهد کرد؟
- جدول زمانی: آیا سرنخ یک جدول زمانی برای خرید مشخص کرده است؟
3.از مشتریان فعلی غافل نشوید.
مانی که به دنبال رشد کسب و کار و افزایش فروش خود هستید، تمرکز زیاد روی جذب مشتریان جدید می تواند وسوسه انگیزباشد. با این حال، نباید امکان فروش بیشتر به مشتریان فعلی خود را نادیده بگیرید.
فروش بیشتر به مشتریان فعلی می تواند راهی مقرون به صرفه برای فروش بیشتر باشد. شما نیازی به صرف زمان و منابع مورد نیازبرای جذب مشتریان جدید نخواهید داشت و مشتریان فعلی شما از قبل از کیفیت محصول شما آگاهی خوبی خواهند داشت.
بهایی که برای به دست آوردن مشتری جدید می پردازید به عنوان «هزینه جذب مشتری» شناخته می شود.در سادهترین شکل آن، میتوان آن را با تقسیم کل هزینههای مرتبط با جذب مشتریان جدید، بر تعداد کل مشتریان جدیدبهدستآمده، در یک دوره زمانی خاص محاسبه کرد.
احتمالاً در نتیجه روابط موجود خود، به نرخ تبدیل بهتری با مشتریان فعلی دست خواهید یافت.احتمالاً مجبور نیستید چنین تحقیقات گسترده ای در مورد مشتری انجام دهید، زیرا باید بازخورد خوبی از مشتری از یک مشتری ثابت داشته باشید.
ممکن است برای ارائه قیمتهای ویژه برای فروش بیشتر به مشتریان فعلی تحت فشار کمتری نسبت به جذب مشتریان جدید باشید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
- وفاداری به برند چیست؟( مرجع کامل ) از بزرگترین موفقیتهای هر کسبوکاری، بازگشت دوباره ودوباره مشتری است....
- 12 روش برای افزایش فروش آیا فرصت های افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر را...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.