3 راه موثر برای افزایش فروش
سه راه برای افزایش فروش وجود دارد، آنلاین یا آفلاین. فقط سه تا. با این حال، بیشتر شرکتها فقط بر یک مورد تمرکز میکنند – به دست آوردن مشتریان. با نادیده گرفتن دو مورد دیگر، فرصت های درآمدی را از دست می دهند.
- تعداد مشتریان را افزایش دهید.
- اندازه متوسط سفارش را افزایش دهید.
- تعداد خریدهای تکراری را افزایش دهید.
1.تعداد مشتریان را افزایش دهید
این کاری است که اکثر کسب و کارها انجام می دهند و سعی می کنند در آن بهتر شوند. شما این کار را با حل یک مشکل واقعی، قابل توجه بودن، هدایت ترافیک مرتبط (رایگان و پولی)، افزایش تبدیل، استفاده از برنامه های ارجاع و غیره انجام می دهید. این گران ترین بخش افزایش فروش است.
2. اندازه متوسط سفارش را افزایش دهید
سودآورترین سوال تمام دوران متعلق به مک دونالد است: “آیا با مک دونالد خود سیب زمینی سرخ کرده می خواهید؟” وقتی مردم را به مرحله ای می رسانید که آماده خرید از شما هستند، می توانید از آنها بخواهید که چیزهای بیشتری بخرند. اصطکاک بسیار کمتری وجود دارد. دلیل آن این است که رساندن مشتریان به نقطه خرید سخت ترین بخش فرآیند فروش است.
آنها باید به شما اعتماد کنند و به ارزشی که به دست می آورند ایمان داشته باشند. آنها باید خود را متقاعد کنند که به آن نیاز دارند یا می خواهند. و آنها باید باور کنند که خرید در این لحظه درست است.هنگامی که آنها تصمیم آگاهانه ای برای دادن پول به شما گرفتند، همزمان تصمیم گرفتند به شما اعتماد کنند. بنابراین، در آن لحظه، می توانید به آنها بیشتر بفروشید.
مثال:
محصولی را که قیمت آن حدود 60 درصد کمتر از قیمت محصول اصلی است را به فروش برسانید.سوال: وقتی کسی پیراهن میخرد، باید کراوات را برای او بفروشید یا کل کت و شلوار را؟
پاسخ درست “کراوات” است. این (معمولا) ارزان تر است و کروات چیز کوچکی برای اضافه کردن به خرید مشتری می باشد. اگر بخواهید چیزی گرانتر را به فروش برسانید، دوباره اصطکاک برای فروش نیز بوجود می اید.(البته این به این معنا نیست که اصلا نمی توان محصول با قیمت بالاتر فروخت)
قانون 60×60 می گوید که مشتریان شما 60 درصد از مواقع محصول دیگری را تا 60 درصد از قیمت خرید اصلی خریداری می کنند. هر افزایش فروش پیشنهادی باید با خرید اصلی مطابقت داشته باشد. وقتی کفش می خرند، شما محصولات مراقبت از کفش را ارائه می دهید، نه جاکلیدی.
3.تعداد خریدهای تکراری را افزایش دهید
شما برای به دست آوردن مشتریان جدید هزینه زیادی می کنید – حفظ آنها بسیار ارزان تر از این است که همیشه مشتریان جدید پیدا کنید.شما نمی خواهید همه آنها را نگه دارید – فقط آنهایی که سودآور هستند. ابتدا باید بدانید کدام یک برای شما هزینه دارند و کدام یک سود. (همچنین ممکن است بخواهید برخی از آنها را به دلیل هزینه های احساسی خدمات رسانی به آنها کنار بگذارید).
در اینجا چند راه برای حفظ خرید مشتری موجود وجود دارد.
تبلیغات کنید و به مشتریان یادآوری کنید که چه چیزی ارائه می دهید
برای مشتریانی که محصول یا خدمات مرتبط را ارائه می دهند، ایمیل های پیگیری هدفمند ارسال کنید. (شما می توانید این کار را به صورت خودکار با یک پاسخگوی خودکار ایمیل و سبد خرید خوب انجام دهید.) اطلاع رسانی به آنها از معاملات نیز عالی است.
شرکت ها این کار را با بازاریابی ایمیلی و همچنین در رسانه های اجتماعی انجام می دهند. مشتریان را وادار کنید تا شما را در یکی از این موارد دنبال کنند و معاملات ویژه را فقط برای دنبال کنندگان ارائه دهید.
ارسال رایگان به مدت یک سال (قفل کردن مشتریان)
آیا از Amazon Prime استفاده می کنید؟ تحویل رایگان دو روزه خوب است، و همینطور فیلم های پخش رایگان. با این حال، با دادن این معامله، آمازون اساساً شما را قفل می کند. اگر آمازون آن را به صورت رایگان (فقط دو روز) ارسال کند، چرا از دیگران بخرید؟
با سفارش، کوپن ارائه دهید
هنگامی که مشتریان سفارش می دهند و ایمیل «از خرید شما متشکرم» دریافت می کنند، مطمئن شوید که یک کد کوپن در آن قرار داده اید.
آنها فقط یک سفارش را تکمیل کردند، بنابراین احتمالاً بلافاصله خرید نخواهند کرد. کد کوپن با تاریخ انقضا ایده بهتری نسبت به ارائه یک محصول اضافی است. (شما باید آن فرصت خرید فوری را در حین تسویهحساب بهعنوان افزایش فروش ارائه میدادید.)
تجربه ی مشتری
مردم تجربیات را به یاد می آورند. اگر تجربهای که وبسایت شما ارائه کرده است، بد نیست، آنها برنمیگردند. سرمایه گذاری در تجربه کاربر نتیجه می دهد.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- 12 روش برای افزایش فروش آیا فرصت های افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر را...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.