25 نکته در مورد فروش چند کانالی
فروش چند کانالی
مهمتر از همیشه این است که استراتژی خردهفروشی چند کانالی(مغازه فیزیکی در کنار آنلاین) خود را در نظر بگیرید، که ادغام یکپارچه هر نقطه تماس مشتری، چه به صورت حضوری و چه آنلاین است. همانطور که با روندهای همه کانالی که در زیر توضیح داده شده مشاهده خواهید کرد، خریداران در حال حاضر رفتارهای خرید همه کانالی را انجام می دهند و خرده فروشان روی فناوری سرمایه گذاری می کنند که آن را قادر می سازد.
1. بیش از نیمی از خرده فروشان در حال سرمایه گذاری در ابزارهایی هستند که به آنها امکان می دهد در هر کجا بفروشند
53 درصد از خرده فروشان ابزارهایی را برای کمک به فروش در کانال های مختلف به کار می گیرند. این در پاسخ به تغییر رفتار مصرف کننده است که خطوط بین خرده فروشی فیزیکی و تجارت الکترونیک را محو کرده است.
2. خرده فروشانی که از چند کانال فروش استفاده نمی کنند تا 30 درصد از فروش را از دست می دهند.
با گزینههایی برای خرید در کانالهای متعدد با استفاده از دستگاههای مختلف، کسانی که انتظارات مصرفکننده را برآورده نمیکنند فرصتهای فروش قابل توجهی را از دست میدهند. برخی تحقیقات تخمین می زنند که خرده فروشان بین 10 تا 30 درصد از فروش خود را از دست می دهند که انتظارات خرید چند کانالی را برآورده نکنند.
3.فروش چند کانالی استفاده از بیش از 3 کانال، نرخ سفارش را تا 494٪ افزایش می دهد.
کمپین های بازاریابی که در چندین پلتفرم با رویکرد چند کاناله اجرا می شوند به طور قابل توجهی موثرتر از کمپین های تک کاناله هستند. کمپین های بازاریابی که حداقل از سه کانال استفاده می کنند، 494٪ نرخ سفارش بالاتر (0.83٪ در مقابل 0.14٪) در مقایسه با مواردی که فقط در یک کانال راه اندازی شده اند، گزارش می دهد.
4. 66 درصد از مصرف کنندگان می خواهند خرده فروشان از نظر دیجیتالی نوآورتر باشند
یک نظرسنجی نشان داد که حدود دو سوم مصرفکنندگان جهانی آرزو میکنند که کسبوکارها از فناوری استقبال کنند و از نظر دیجیتالی نوآوری بیشتری داشته باشند. این بدان معناست که فرصتی عالی برای پذیرندگان اولیه وجود دارد تا قبل از اینکه رقابت زیادی وجود داشته باشد، مشتریان را جذب کنند.
5. در فروش چند کانالی 43 درصد از برندها موجودی را در فروشگاه ها نمایش می دهند
یکی از راههایی که خردهفروشها فروش چند کانالی پیادهسازی میکنند، نشان دادن موجودی در فروشگاههای اطراف است.
6. 47% از مصرف کنندگان احتمال بیشتری برای خرید آنلاین دارند اگر امکان بازگشت در فروشگاه وجود داشته باشد
ارائه گزینه بازگشت خریدهای آنلاین در محل خرده فروشی شما می تواند فروش را افزایش دهد. تقریباً نیمی از مصرف کنندگان جهانی در صورت داشتن این گزینه، “به طور قابل توجهی احتمال بیشتری” برای خرید آنلاین دارند.
این امر به ویژه با توجه به اینکه حدود 761 میلیارد دلار کالا یا 16.6 درصد از کل فروش خرده فروشی در سال 2021 بازگردانده شد – 166 میلیون دلار به ازای هر 1 میلیارد دلار فروش. قطعات خودرو، پوشاک، بهسازی منزل، و لوازم خانگی، جایگاه هایی هستند که بالاترین نرخ برگشت را دارند.
7. در فروش چند کانالی 80 درصد از مصرف کنندگانی که محصولی را به فروشگاه برمی گردانند، بازپرداخت خود را در فروشگاه خرج می کنند
در حالی که بازگشت مطمئناً برای خرده فروشان دردسر است، اما همیشه منجر به از دست دادن فروش نمی شود. هنگامی که یک خریدار محصولی را در فروشگاه فیزیکی شما برمیگرداند، 80 درصد مواقع پولی را که پس میگیرد را برای محصولات دیگر از فروشگاه خرج میکند. در برخی موارد، این خریداران 10 برابر بیشتر از خریدارانی که فقط از طریق کانال های آنلاین تعامل می کنند، خرج می کنند.
9. 63 درصد از خریداران هنگام خرید عمده به تحقیق آنلاین می پردازند
در ایالات متحده، بیش از 60٪ از مصرف کنندگان دیجیتالی هنگام انجام یک “خرید عمده” تحقیقات آنلاین انجام می دهند. این بدان معناست که نشان دادن دیجیتالی مهم است، حتی اگر به فروش در فروشگاه متکی هستید. از کانال های آنلاین برای به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد محصولات و برند خود استفاده کنید. در بیشتر موارد، این خریداران به هر حال در فروشگاه خرید می کنند.
10. در فروش چند کانالی 55 درصد از مصرفکنندگان میخواهند به محصولات آنلاین نگاه کنند و ببینند چه چیزی در فروشگاههای اطراف موجود است.
به عنوان بخشی از فرآیند تحقیق، بیش از نیمی از خریداران میخواهند بتوانند محصولات را به صورت آنلاین ببینند و اطلاعاتی در مورد جایی که میتوانند آن محصولات را در فروشگاه تهیه کنند، ببینند. اگر میخواهید اطلاعات دقیقی را نشان دهید، همگامسازی دادههای موجودی در زمان واقعی بسیار مهم است – نمیخواهید مشتری را فقط برای اینکه بفهمد کالای مورد نظر آنها در آن مکان خاص موجود نیست، به فروشگاه خود بفرستید.
10. بیش از نیمی از مصرف کنندگان در فروش چند کانالی احتمالاً به محصولی آنلاین نگاه می کنند و آن را در فروشگاه می خرند – و بالعکس
تحقیقات محصول به صورت آنلاین و در فروشگاه ها انجام می شود. در واقع، 54 درصد از خریداران می گویند که احتمالاً یک محصول را به صورت آنلاین بررسی می کنند و بعداً آن را از یک فروشگاه فیزیکی خریداری می کنند. از طرف دیگر، 53٪ احتمالاً یک محصول را در یک فروشگاه بررسی می کنند و بعداً آن را به صورت آنلاین خریداری می کنند. به همین دلیل مهم است که به صورت آنلاین و حضوری ظاهر شوید تا بتوانید خریداران را در جایی که هستند ملاقات کنید.
11. در فروش چند کانالی 40 درصد از خریداران سفر خرید خود را با جستجو آغاز می کنند
هنگامی که مصرف کنندگان تحقیقات محصول خود را آغاز می کنند، همه آنها مستقیماً برای جستجو به وب سایت شما یا حتی آمازون نمی روند. در واقع، 40 درصد از مصرف کنندگان به طور گسترده با مرور آنلاین شروع می کنند و سپس به کانال هایی مانند آمازون، فیس بوک و گوگل محدود می شوند.
12. 35 درصد از مردم می گویند که اگر بتوانند آزمایش های مجازی انجام دهند، بیشتر خرید آنلاین می کنند
محبوبیت ابزارآلات مجازی در بین خرده فروشان و مصرف کنندگان افزایش یافته است. بیش از یک سوم مردم اگر این امکان را داشته باشند که قبل از خرید محصول را امتحان کنند و کارکرد آن را ببینند، خرید آنلاین بیشتری انجام می دهند. آزمایشهای مجازی تجربه حضوری را ایجاد میکنند، مهم نیست که خریدار در کجا قرار دارد.
13. 81 درصد از مصرف کنندگان نسل Z ترجیح می دهند محصولات جدید را در فروشگاه ها پیدا کنند
کشف محصول هنوز در فروشگاه ها اتفاق می افتد. حدود 81 درصد از مصرف کنندگان نسل Z ترجیح می دهند از فروشگاه ها خرید کنند تا بتوانند محصولات جدید پیدا کنند. 48 درصد دیگر از مصرفکنندگان دوست دارند شخصاً خرید کنند تا بتوانند بدانند چه چیزی مد روز یا ترند است.
14. بیش از 50 درصد از مصرف کنندگان نسل Z برای قطع ارتباط دیجیتال از فروشگاه ها خرید می کنند
بیش از نیمی از همان خریداران نسل Z نیز می گویند که خرید و مرور در فروشگاه به آنها کمک می کند تا از دنیای دیجیتال جدا شوند. گاهی اوقات مصرف کنندگان باهوش دیجیتالی می خواهند از فناوری فاصله بگیرند. ایجاد یک محیط دلپذیر و راحت در فروشگاه راهی عالی برای تبدیل شدن به مکانی آرامش برای آن خریداران است.
15. 55 درصد از مصرف کنندگان مشتاق خرید از فروشگاه ها هستند
اگرچه تجارت الکترونیک یک کانال فروش محبوب و رو به رشد است، تجربه در فروشگاه همچنان مهم است. بیش از نیمی از خریداران با خوشحالی پیش بینی می کنند که بتوانند در دنیای پس از همه گیری راحت تر از فروشگاه ها خرید کنند.
16. 40 درصد از مصرف کنندگان دوست ندارند بدون دیدن و لمس فیزیکی محصول ، ابتدا خرید کنند.
محیط خردهفروشی مکانی حیاتی است که به خریداران اجازه میدهد تا تجربهای صمیمی با محصولات داشته باشند. این به افزایش فروش کمک می کند. 40 درصد از خریداران اگر فرصتی نداشته باشند محصولی را شخصا ببینند و لمس کنند، نمیخرند
17. در فروش چند کانالی 72 درصد از مصرف کنندگان می گویند که showroom دارند
showroom زمانی است که یک خریدار برای تجربه محصولات از یک فروشگاه خرده فروشی بازدید می کند اما قصد دارد آن را در جای دیگری خریداری کند، معمولاً به صورت آنلاین. تقریباً سه چهارم مصرفکنندگان میخواهند به عنوان بخشی از فرآیند خرید خود از فروشگاهها در نمایشگاه بازدید کنند.
18. 51 درصد از خریداران در حالی که در فروشگاه هستند با تلفن خود خرید می کنند
برخی از افراد حتی در حالی که به صورت فیزیکی در داخل فروشگاه خرده فروشی هستند، از یک خرده فروش خرید آنلاین انجام می دهند. در واقع، بیش از نیمی از مصرفکنندگان این کار را در سال 2020 انجام دادهاند که این افزایش نسبت به 38 درصد در سال 2019 بوده است. 58 درصد دیگر گزارش میدهند که خرید آنلاین از یک خردهفروش متفاوت را انجام دادهاند، که بر اهمیت ایجاد یک تجربه خرید دیجیتالی مثبت از تلفن همراه برای تکمیل آن تاکید میکند.
19. 46 درصد از خرده فروشان قصد دارند در سال آینده showroom را در اولویت قرار دهند
در حالی که showroom ممکن است در حال حاضر در راس اولویت های خرده فروشان نباشد، بسیاری قصد دارند در سال آینده آن را تغییر دهند. طبق تحقیقات ، 46٪ از تجار برنامه هایی برای اولویت دادن به showroom دارند.
20. تعداد نصب برنامه های رزرو قرار در سطح جهانی 23 درصددر فروش چند کانالی افزایش یافته است
خرید در فروشگاه بر اساس قرار ملاقات نیز در حال افزایش است. شاهد افزایش 23 درصدی نصب برنامه رزرو نوبت از ژانویه 2021 تا سپتامبر 2021 در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال قبل بود. این رویکرد برای خرید در فروشگاه میتواند با انتقال به دستورالعملهای منعطف COVID، مردم را راحتتر کند. همچنین میتواند یک تجربه خرید شخصیتر و صمیمیتر ایجاد کند که بهویژه در بازارهای لوکس و/یا مد خوب کار میکند.
21.در فروش چند کانالی 60 درصد مصرف کنندگان از BOPIS استفاده کرده اند
BOPIS (یا خرید آنلاین، تحویل در فروشگاه) به دلیل اقدامات احتیاطی COVID-19 به سرعت رشد کرد و همچنان محبوبیت آن افزایش می یابد. حدود 60 درصد از مصرف کنندگان در سال 2021 از BOPIS استفاده کرده اند که نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش داشته است. 77٪ دیگر ROPO (تحقیق آنلاین، خرید آفلاین) را امتحان کرده اند، همچنین 5٪ افزایش یافته است. این نشان میدهد که تعداد فزایندهای از خریداران در مسیری برای خرید راحت هستند که شامل مزایای تجارت الکترونیک (به عنوان مثال، انتخاب بیشتر، توانایی مقایسه سریع) همراه با آنچه یک تجربه آفلاین میتواند ارائه دهد (مثلاً مشوقهای ویژه، مانند موارد پایینتر) -قیمت های فروشگاهی)»
22. 67 درصد از خریداران اگر بتوانند فوراً محصولات بیشتری را خریداری کنند
BOPIS که به آن کلیک و جمع آوری نیز گفته می شود، می تواند به افزایش فروش و میانگین ارزش سفارش (AOV) نیز کمک کند. از 50 درصد خریداران بزرگسال از BOPIS استفاده میکنند، دو سوم ادعا میکنند که اگر محصولات برای تحویل فوری در دسترس باشند، اقلام بیشتری نسبت به برنامهریزی اولیه خریداری خواهند کرد.
23. تجارت الکترونیک در سه ماهه چهارم 2021 نسبت به سه ماهه چهارم 2020 رشد 9.2 درصدی داشته است.
تجارت الکترونیک از زمانی که راه اندازی شد در مسیر صعودی قرار گرفته است. رشد سالانه در سه ماهه چهارم 2021 9.2 درصد بود.
24. 77 درصد از کاربران اینترنت در فروش چند کانالی هر ماه چیزی را به صورت آنلاین خریداری می کنند
از بین کاربران 16 تا 64 ساله اینترنتی، بیش از سه چهارم در ماه گذشته چیزی را به صورت آنلاین خریداری کرده اند. تقریباً 90 درصد از کاربران مستقر در اندونزی احتمالاً بیشتر از هر کشور دیگری در جهان خرید آنلاین انجام می دهند.
25. خرده فروشی فیزیکی و آنلاین هر کدام تقریبا 20 درصد از درآمد را ایجاد می کنند
در حالی که تجارت الکترونیک رشد می کند، خرده فروشی فیزیکی همچنان رقابتی است. با انجام تحقیقات، خرده فروشی آنلاین و فیزیکی هر کدام تقریباً 20٪ از کل درآمد خرده فروشی را تشکیل می دهند. خرده فروشی آنلاین دارای یک مزیت جزئی است و 19٪ از کل درآمد را به خود اختصاص می دهد در حالی که خرده فروشی فیزیکی 18٪ است.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 20 آمار فروش موبایلی در سال 2022 فروش موبایلی 1. بیش از 6 میلیارد اشتراک تلفن...
- 8 تکنیک فروش در خرده فروشی ها ( مرجع کامل) تکنیک فروش در خرده فروشی ها 1. داستان بگویید از نظر...
- 12 روش برای افزایش فروش آیا فرصت های افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر را...
- 12 ایده برای چیدمان ویترین مغازه ها چیدمان ویترین مغازه ها نمایشهای خردهفروشی و نمایش بصری...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.