18 مثال برای افزایش فروش
توصیه های محصول بخش مهمی از استراتژی هر فروشگاه تجارت الکترونیکی است.
اگر محصولات مناسب را در زمان مناسب ارائه دهید، می توانند به بهبود رضایت مشتری و متوسط ارزش سفارش شما کمک کنند.راه های مختلفی برای نمایش توصیه های سفارشی وجود دارد. و در این مقاله بهترین رویکردها را به شما نشان خواهیم داد.
1.محصولات را در صفحه اصلی خود قرار دهید
صفحه اصلی شما مهمترین مکان برای توصیه های محصول است. مواردی که نمایش می دهید انتظارات بازدیدکنندگان شما را در مورد آنچه فروشگاه شما می فروشد تعیین می کند.
از آنجایی که صفحه اصلی شما بیشترین توجه را به خود جلب میکند، منطقی است که پرفروشترین یا سودآورترین محصولات خود را تبلیغ کنید.
مثال:
2. پیشنهادات روزانه را تبلیغ کنید
اگر محصولات ویژه خود را هر روز در صفحه اصلی خود به روز کنید، نشان می دهد که یک فروشگاه آنلاین فعال هستید و همیشه معاملات جدیدی دارید. این به مشتریان دلیلی برای بازدید مکرر از سایت شما می دهد زیرا آنها می خواهند ببینند هر روز چه چیزی در فروش است.
وقتی پیشنهاد شما فقط برای یک روز معتبر است، در اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان خود دریغ نکنید. این یک احساس فوریت را اضافه می کند که خریداران را مجبور به خرید در حال حاضر می کند.
مثلا:
3.توصیه ها را بر اساس سابقه مشتری شخصی کنید
توصیه های شخصی سازی شده محصول فوق العاده موثر است. آنها به تاریخچه جستجو، مرور، و خرید مشتریان شما کمک می کنند تا محصولات مرتبط را فقط برای نیازها و سلیقه آنها توصیه کنند.
حتی می توانید موتورهای توصیه را برای استفاده از داده های مشتری در صفحه اصلی خود راه اندازی کنید. به عنوان مثال، اپلیکیشن Upsell Recommendations یک ابزار رایگان عالی است که از موتور توصیه مشابه آمازون استفاده می کند.
نگاهی به نحوه پیش روی Sephora در مورد سفارشی کردن توصیه ها برای مشتریان خود بیندازید.
4. نمایش ورودی های جدید
همچنین می توانید ورودی های جدید را در فروشگاه آنلاین خود برجسته کنید. این استراتژی باعث می شود فروشگاه شما فعال به نظر برسد و به فروش از مشتریان بازگشتی کمک کند.
در تصویر زیر، Allbirds کفش های ورزشی جدید خود را تبلیغ می کند.
5.تخفیف ها و معاملات را تبلیغ کنید
واقعیت این است که 64 درصد از خریداران آنلاین منتظر می مانند تا کالاها را به فروش برسانند، و بیش از 59 درصد قبل از خرید هر چیزی آنلاین، کدهای تبلیغاتی را جستجو می کنند.نمایش این پیشنهادات در صفحه اصلی شما با صرفه جویی در تلاش بازدیدکنندگان برای ردیابی معاملات شما به افزایش فروش کمک می کند.
در مثال زیر می بینید که چگونه Lululemon تخفیف های خود را تبلیغ می کند.
6. پرفروش ها را برجسته کنید
میتوانید داغترین آیتمهای خود را بهعنوان «محصولات محبوب»، «مورد علاقهمندیهای مشتری» یا «پرفروشترین» نمایش دهید. این باعث میشود مشتریانی که همیشه میخواهند بهترین و پرطرفدارترین محصولات را در اختیار داشته باشند، آنها را فریبندهتر میکند.
در اینجا نحوه نشان دادن محبوب ترین محصولات Urban Outfitters آورده شده است.
7.. محصولات را بر اساس بررسی ها توصیه کنید
شما می توانید با ارائه محصولاتی که سایر مشتریان ارزیابی کرده اند، بازدیدکنندگان جدید را متقاعد به خرید کنید. دلیل آن این است که خریداران به نظرات سایر خریداران بیشتر از توضیحات محصول اعتماد دارند زیرا آنها کمتر تعصب دارند.
بنابراین میتوانید «بهترین محصولات بررسیشده» خود را نشان دهید یا به سادگی نشان دهید که هر مورد چند ستاره از بازبینها دریافت کرده است.
AVON دقیقاً این کار را انجام داده است و ما می توانیم از کتاب آنها یادداشت برداری کنیم.
8. توصیه های محصول پویا
با استفاده از توصیه های پویا می توانید تعداد زیادی از محصولات را به طور همزمان نمایش دهید. مشتریان یک «چرخه نمایش محصول چرخشی یا قابل پیمایش» از پرفروشترین یا محبوبترین محصولات را مشاهده خواهند کرد. این گزینههای زیادی را در اختیار خریداران آنلاین قرار میدهد و در عین حال چشم آنها را با حرکت جلب میکند.
در اینجا یک مثال خوب از توصیه های پویا از Net-a-Porter آورده شده است.
9.نمایش توصیه های محصول بر اساس تعامل
ارائه محصولات بر اساس تعامل بازدیدکنندگان شما یک راه مطمئن برای نمایش توصیه ها در زمان مناسب است. به عنوان مثال، هنگامی که یک بازدیدکننده قصد خروج را نشان می دهد، می توانید توصیه هایی را در یک پنجره بازشو ارائه دهید تا علاقه آنها را به محصولات خود بازگردانید.
توصیه محصول زیر در یک پنجره بازشو با هدف خروج ظاهر می شود.
10.از عبارت مستقیم استفاده کنید
از عبارت مستقیم برای جلب توجه به محصولات توصیه شده خود استفاده کنید. برخی از مثالهای پرکاربرد عبارتند از: «شما هم میپسندید» یا «شما هم ممکن است علاقهمند باشید».
11.محصولات مشابه در صفحه محصول
وقتی مشتری به دستکش های چرمی نگاه می کند، می دانید که به آن دسته محصول خاص علاقه مند است. زمان بسیار خوبی برای توصیه اقلام مشابه است.
Sephora از این اصل برای توصیه های صفحه محصول خود استفاده می کند.
12.آنچه دیگران خریده اند را تبلیغ کنید
به جای اینکه توصیهها را بر اساس تاریخچه مرور خود بازدیدکننده قرار دهید، مواردی را نشان دهید که سایر مشتریان مرتباً میخرند. این یک مدرک اجتماعی را به معادله اضافه می کند و متقاعدسازی محصولات برجسته شما را افزایش می دهد.
حتی میتوانید از «دیگران نیز خریدهاند» برای فروش متقابل محصولات مکمل استفاده کنید.
در اینجا نحوه نمایش محصولات ColourPop آمده است:
13.محصولات مرتبط
ساده ترین راه برای فروش متقابل این است که محصولات مرتبط را در صفحه محصول خود نشان دهید. اگر مشتری به مسواک نگاه می کند، می توانید خمیر دندان را نیز به او پیشنهاد دهید. این پیشنهادها یک راه آزمایش شده و واقعی برای افزایش میانگین ارزش سفارش شما هستند.
این محصولات نیازی به لوازم جانبی مستقیم ندارند، اما باید با کالایی که مشتریان در حال حاضر مشاهده میکنند مطابقت داشته باشند.
ASOS خریداران را تشویق میکند تا زمانی که محصولات مرتبط را توصیه میکنند، ظاهر را بخرند.
14.محصولاتی که اغلب با هم خریداری می شوند
یکی دیگر از تاکتیک های فروش متقابل، توصیه محصولاتی است که اغلب با هم خریداری می شوند.
مدتی را به تجزیه و تحلیل آنچه که مشتریان شما تمایل به خرید با هم دارند اختصاص دهید. با این اطلاعات، می توانید توصیه های بهتری برای محصولات به مشتریان دیگر ارائه دهید.
در وب سایت Best Buy به این صورت است:
15.معاملات بسته
معاملات بسته گروهی از محصولات و لوازم جانبی مرتبط هستند که به صورت یک مجموعه کامل با قیمتی با تخفیف ارائه می شوند. با وجود اینکه تخفیف وجود دارد، اما همچنان ارزش کلی سبد خرید را افزایش می دهد.
اگر محصولات شما با هم در یک بسته بندی منطقی هستند، باید خریداران خود را تشویق کنید که کالاهای با ارزش بالاتر را به جای اقلام با قیمت پایین تر انتخاب کنند.
در Surlatable.com، می توانید یک چاقو را در چندین مجموعه مختلف قرار دهید:
16.توصیه پس از افزودن یک کالا به سبد خرید
وقتی شخصی محصولی را به سبد خرید اضافه میکند، میتوانید یک پنجره بازشو با توصیههای محصول نشان دهید. این یک راه عالی برای فروش و فروش متقابل است.
به عنوان مثال، Forever 21، این پنجره را بلافاصله پس از اینکه بازدیدکنندگان چیزی به سبد خرید خود اضافه کردند، نشان می دهد.
17.سبد خرید مینی
یک سبد خرید کوچک به مشتریان شما راهی سریع و آسان برای مشاهده سبد خرید بدون هدایت آنها به صفحه سبد خرید ارائه می دهد.
همچنین میتوانید توصیههای محصول را مستقیماً در سبد خرید خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان را برای خرید اقلام بیشتر تشویق کنید.
در اینجا نمونه ای از یک سبد خرید کوچک است که محصولات ویژه را نشان می دهد.
18.لوازم جانبی کم ارزش و محصولات مرتبط
تبلیغ محصولات مشابه در صفحه سبد خرید معکوس است زیرا مشتریان قبلاً در مورد آنچه می خواهند بخرند تصمیم گرفته اند.با این حال، ارزش ارائه برخی از محصولات و لوازم جانبی مرتبط و کم هزینه را دارد.
در مورد خرید با ارزش بالا، به احتمال زیاد مشتریان شما به جای خرید یک محصول گران قیمت اضافی، لوازم جانبی ارزانتری را که مرتبط است اضافه کنند.
شرکت Kylie Cosmetics توصیه های خود را با پیام «فراموش نکن» به بالای سبد خرید اضافه می کند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 6 مثال برای افزایش اعتبار کسب و کار شما(بخش دوم) افزایش اعتبار کسب و کار در ویدئو قبلی به...
- فروش Upsell چیست فروش Upsell یک استراتژی فروش است که مشتریان را تشویق...
- 12 روش برای افزایش فروش آیا فرصت های افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر را...
- 6 مثال برای افزایش اعتبار کسب و کار شما( بخش اول) افزایش اعتبار کسب و کار تا اعتمادی در کسب و...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.