13 نکته برای جذاب کردن ویترین مغازه ها ( مرجع کامل)
در حالی که محصولات عالی و خدمات عالی به مشتریان می توانند باعث بازگشت مشتریان شوند، جلوه های بصری و برند شما عناصری خواهند بود که در وهله اول افراد را به ورود به فروشگاه شما وادار می کند. ویترین فروشگاه شما نقش مهمی در این امر ایفا می کند، به همین دلیل است که باید اقداماتی را انجام دهید تا آن را تا حد امکان تازه و جلب توجه کنید.
1. آگاه باشید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند
قبل از اینکه بخواهید وارد عمل شوید باید در مورد مخاطب هدف خود فکر کنید. چه کسی را می خواهید جذب کنید؟ چه نوع افرادی بیشتر از محصولات و خدمات شما سود می برند؟ اجازه دهید پاسخ به این سوالات تصمیمات شما را راهنمایی کند.ویترین شما باید به اندازه کافی هدفمند باشد تا خریداران مناسب را جذب کند، اما نه آنقدر خاص که مشتریان بالقوه را از خود دور کند.
مثلا یک شرکت آموزش موسیقی از آنجایی که 75 درصد از دانشآموزان آنها زیر 15 سال سن داشتند، در ابتدا تصاویر «کودکمحور» را در نمایشگرهای خود مشاهده کردند. با این حال، آنها به زودی متوجه شدند که این امر مشتریان بالقوه را بیگانه و گمراه می کند تا فکر کنند این شرکت فقط برای بچه ها است.مدیر شرکت گفت: «حتی بعد از اینکه این مورد را تغییر دادیم، هنوز دائماً افرادی میگفتند که «آیا برنامههایی برای بزرگسالان دارید؟» البته، ما این کار را میکنیم، اما نمایشگرهای پنجره ما به درستی این را نشان نمیدهند.
2. وسایل اصلی رو جلوی چشم مخاطب قرار بدهید
به غیر از در نظر گرفتن مخاطبان هدف خود، باید به دیدگاه آنها نیز فکر کنید.
«میخواهی آنها به چه چیزی نگاه کنند؟ شما می خواهید آنها ابتدا به کجا نگاه کنند؟ چگونه می توانید آنها را نزدیکتر کنید؟ معمولاً این به معنای قرار دادن آیتم اصلی خود در جلوی چشم است.
به عکس زیر با دقت نگاه کنید.به محصولاتی مثل کیف و کفش دقت کنید:
همین کار را با ویترین خود انجام دهید. محصولات یا عناصر کلیدی بین محصولات خود را شناسایی کنید و آنها را در جلوی چشم قرار دهید تا توجه افراد را جلب کنید.همچنین باید مطمئن شوید که محصولات به اندازه کافی بزرگ هستند که چشم خریداران را به خود جلب کنند.
«قرار دادن کالاهایی که خیلی کوچک هستند که به راحتی دیده نمیشوند، ایده خوبی نیست.
3. محیط خود را در نظر بگیرید
علاوه بر این که به مشتریان هدف تان فکر می کنید، هنگام نزدیک شدن به آنها، حتماً طرز فکر، اعمال و رفتار آنها را نیز در نظر بگیرید.آیا فروشگاه شما در یک مرکز خرید است که مردم می توانند با آرامش در آن قدم بزنند یا در محیطی سریع هستید؟ آیا آنها با فرزندان خود خواهند بود یا به تنهایی خرید می کنند؟ آیا مردم با دیدن نمایشگرهای شما پیاده خواهند بود یا در اتومبیل خود خواهند بود؟
به این فکر کنید که مردم هنگام قدم زدن یا رانندگی در کنار فروشگاه شما چقدر وقت دارند، سپس ویترین های خود را مطابق با آن طراحی کنید.به عنوان مثال، در موسسه موسیقی ، آنها به این نکته توجه می کنند که استفاده از متن در نمایشگرهای خود را محدود کنند، زیرا می دانند که بسیاری از مشتریان آنها فقط چند ثانیه فرصت دارند به پنجره نگاه کنند.ممکن است خیلی از افرادی که ویترین شما را میبینند در ماشین شان باشند.
4.از ویترین خود نه تنها برای نمایش محصولات، بلکه برای گفتن
داستان استفاده کنید
داستان ها، چه خوانده شوند، چه شنیده شوند، یا در این مورد، دیده شوند، در جلب توجه مردم بسیار مؤثرتر هستند. به عبارت دیگر، داستان ها واقعا می چسبند.ویترین شما باید فراتر از نمایش محصولات شما باشد. آنها باید داستان هایی را تعریف کنند که علاقه خریداران را برانگیخته و آنها را تشویق به ورود به مغازه تان کنند. شما می توانید این کار را با انتخاب یک موضوع، و یافتن داستان های مطابق با آن انجام دهید.
خرده فروش پوشاک، ویترین فروشگاه های خود را بسته به فصول یا رویدادهای خاص تغییر می دهد. با این حال، چیزی که باعث می شود ویترین آنها عالی باشد، این است که همیشه یک زاویه یا داستان منحصر به فرد در موضوع فصل انتخابی خود پیدا می کند.
به عنوان مثال، برای روز زمین 2013، خردهفروش تصمیم گرفت «به اشیای باغبانی با انواع میوهها و سبزیجات دستساز، و ظروف ساختهشده از قوطیهای بازیافتی، لاستیکها، بطریها و موارد دیگر ادای احترام کند».
5.از کلیشه ها دوری کنید
یک هشدار برای داستان سرایی: در دام استفاده از کلیشه ها نیفتید.به عنوان مثال، وقتی هالووین فرا می رسد، ممکن است وسوسه انگیز باشد که ویترین خود را با کدو تنبل پر کنید. این ممکن است کمی سطحی باشد. راه هایی بیابید تا کمی از کلیشه ها خارج شوید و واقعا خلاقیت در آن به کار ببرید.
مثلا یک مغازه بهجای رفتن به مسیر کلیشهای «هالووین مبارک» که مملو از ارواح و فانوسها و کدو تنبل هاست، از تعطیلات استفاده کرد تا انتخاب جارو و محصولات تمیزکنندهاش را به نمایش بگذارد و در عین حال داستان هالووین را تعریف کند.
6. از بهم ریختگی پرهیز کنید
طرح های خود را تمیز نگه دارید و از قرار دادن موارد زیاد در آن خودداری کنید. ویترین شما باید نگاهی به آنچه دارید ارائه دهد، نه اینکه همه چیز را به شما ارائه دهد. علاوه بر این، ویترین درهم و برهم می تواند ارزش برند و کالای شما را کاهش دهد.بهم ریختن ویترین یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که خرده فروشان می توانند مرتکب شوند.
به هم ریختن ویترین شما تاثیری که بهترین کالای شما روی رهگذران می گذاشت را کم می کند و به سادگی نادیده گرفتن مغازه شما را آسان تر می کند.
عکس زیر را ببینید گه چگونه بدون هیچ گونه به هم ریختگی واضح همه چی نمایش داده شده است:
7.روی موارد کلیدی سرمایه گذاری کنید
شما مرتباً ویترین خود را تغییر خواهید داد، بنابراین منابع کافی را به مواد و تجهیزاتی که مجدداً استفاده می کنید اختصاص دهید. این می تواند شامل قاب ها، وسایل، چراغ ها، مانکن ها و موارد دیگر باشد.
8. طیف محصولات خود را به نمایش بگذارید
اگر محصولات مختلفی را می فروشید، از ویترین خود برای نشان دادن طیف خود استفاده کنید. قطعاتی از بخشها و دستههای مختلف را ترکیب کنید و از آنها برای ایجاد یک نمایش منسجم استفاده کنید.
Kolkid، یک بوتیک کودکان که پوشاک، اسباب بازی و دکور می فروشد، این کار را برای نمایش ویترین خود انجام داد.
9.ویترین خود را به خوبی روشن نگه دارید
واضح است که خرده فروشی شما باید نور خوبی داشته باشد.اما واقعا خیلی از مغازه های خرده فروشی این موضوع را رعایت نمی کنند. شما کار زیادی برای ایجاد یک ویترین عالی انجام داده اید، بنابراین باید مطمئن شوید که همه می توانند محصولات ویترین شما را ببینند، به خصوص در شب.
برای فهمیدن این موضوع، شب ها از مغازه یا فروشگاه خود خارج شوید و پنجره خود را از منظر عابر پیاده مشاهده کنید. آیا محصولات شما به شدت قابل مشاهده هستند؟
10.الهام بخش باشید
از منابع مختلفی برای الهام گرفتن استفاده کنید.فصل ها ، فیلم یا آهنگ ها.
رایحه ها ، آهنگ ها و فیلم ها می تواند افراد را به خاطرات خوش شان ببرد.و همین موضوع می تواند منجر به جذب افراد به سمت مغازه شما شود.
11.ویترین فروشگاه خود را مرتباً تغییر دهید
ویترین فروشگاه خود را دائما به روز نگه دارید.
«تغییر مداوم نمایشگرهای پنجره ممکن است بسیار سنگین و پرهزینه به نظر برسد، اما اثربخشی آنها مستقیماً با ارتباط آنها با تبلیغات فعلی، فصل، آب و هوا و غیره مرتبط است.در فصل های شلوغ مانند تعطیلات عید ، تعطیلات تابستان این کار را بیشتر انجام دهید.
«در فروشگاه های فیزیکی، اغلب افراد پیاده روی می کنند و ویترین مغازه ها را میبینند. ویترین های تکراری در نهایت نادیده گرفته میشوند، اما ویترینی که دائماً در حال تغییر است، توجه مردم را تا زمانی که آماده خرید هستند، به اوج خود نگاه میدارد.»
12. اگر ایده ای برای ویترین خود ندارد در شبکه های اجتماعی
بگردید
برای ویترین خود به ایده نیاز دارید؟ وب پر از منابعی است که می توانید از آنها الهام بگیرید. چند نکته را در نظر بگیرید:
اینستاگرام – این برنامه شبکه اجتماعی معدن طلا برای ایده های خرده فروشی است. جستوجوی هشتگهایی مانند #ویترین، #فروشگاه، و #retaildesign عکسهایی از کارهایی که سایر خردهفروشان انجام میدهند ظاهر میشود و الهامبخش تلاشهای شما خواهد بود. و فراموش نکنید که اکانتهای خردهفروشی اینستاگرام که به طراحی ویترین اختصاص داده شده است را دنبال کنید.
پینترست – پینترست منبع عالی دیگری است. یک جستجوی سریع برای “ویترین مغازه” یا به انگلیسی “window display” تعداد زیادی ویترین را به شما نشان می دهد که می توانید برای ایده از آنها استفاده کنید.
وبلاگ طراحی خرده فروشی – سایت هایی که با ارائه اخبار در مورد آخرین روند طراحی و با ارائه پروژه ها و طرح های جالب به خرده فروشان و بازرگانان بصری کمک می کند.
13.در صورت لزوم متن اضافه کنید
داشتن متن روی پنجره می تواند به تبلیغ محصولات و فروشگاه شما کمک کند.
برای مثال، اگر در حال اجرای کمپین فروش و تخفیفات هستید، استفاده از پیامهای تبلیغاتی ایده خوبی است.همچنین می توانید از متن برای فراخوانی مواردی که فروشگاه شما را منحصر به فرد می کنند استفاده کنید. به عنوان مثال، فروشگاه عمومی بوستون برچسبی روی ویترین خود دارد که نشان می دهد جایزه “بهترین های بوستون” توسط مجله بوستون به آن داده شده است.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- ترفند های جذب و حفظ مشتری( مرجع کامل) جذب و حفظ مشتری اگر اینترنت را دریایی از...
- 54 نوع استراتژی بازاریابی تیم های بازاریابی از طیف گسترده ای از استراتژی ها...
- 8 تکنیک فروش در خرده فروشی ها ( مرجع کامل) تکنیک فروش در خرده فروشی ها 1. داستان بگویید از نظر...
- اهمیت روانشناسی رنگ در تبلیغات و برندینگ ( مرجع کامل) رنگها دارای قدرت هستند. شما میتوانید از قدرت رنگها در...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.