12 روش اثبات شده برای افزایش فروش
کسب و کارهای کوچک برای افزایش درآمد و حمایت از جریان نقدی به افزایش فروش خود متکی هستند. این 12 روش اثبات شده برای افزایش فروش می تواند به رشد کسب و کار کوچک شما کمک کند.
روش اثبات شده برای افزایش فروش با مشتریان فعلی
مشتریان فعلی شما بهترین گزینه برای افزایش فروش هستند و باید مرکز توجه شما برای فروش و بازاریابی شما باشند. آنها قبلاً از محصولات یا خدمات شما استفاده کرده اند، بنابراین برای خرید محصولات شما به اندازه کافی به شما اعتماد دارند. اگر خدمات مشتری با کیفیتی را به آنها ارائه دهید، احتمال اینکه دوباره از شما خرید کنند، افزایش می یابد، که به افزایش فروش کسب و کار شما کمک می کند.
1. رفتار فعلی مشتری را دنبال کنید
در روش اثبات شده برای افزایش فروش درباره نحوه استفاده مشتریان از محصولات و خدمات خودتان تحقیق کنید. محصولات شما ممکن است ویژگی های زیادی داشته باشند، اما مشتریان شما ممکن است فقط از یک یا دو مورد از این ویژگی ها استفاده کنند. آنها همچنین ممکن است در استفاده یا اجرای سایر بخشهای محصولات یا خدمات شما مشکل داشته باشند. این به شما امکان می دهد محصولات یا خدمات خود را ارتقا دهید یا آنها را با قیمت بالاتر مطابق با نیازهای مشتریان خود تنظیم کنید.
هنگامی که مشتریان از یک محصول خاص استفاده می کنند، می توانید محصولات مرتبط را به صورت متقابل بفروشید که مکمل محصولاتی هستند که قبلاً استفاده شده اند. شما باید به آنها نشان دهید که چگونه از خرید محصول دیگر سود می برند. همچنین میتوانید یک محصول یا خدمات ممتاز را برای کمک به مشتریان در دستیابی به نتایج بهتر، افزایش کارایی، کاهش هزینهها یا رشد کسبوکار خود ارائه دهید.
رویکرد دیگر ارائه آموزش شخصی یا خدمات مشتری به مشتریان است. به جای افزایش فروش خدمات، این فرصتی است برای تقویت ارتباط با مشتری و نشان دادن جایی که میتوانید ارزش اضافه کنید. نکته کلیدی این است که به جای تلاش برای فروش سخت خدماتی که ممکن است مایل نباشند، فرصت های موجود را به مشتری نشان دهید.
2. درخواست بازخورد مشتری در روش اثبات شده برای افزایش فروش
صرف نظر از اینکه درباره مشتریان فعلی خود تحقیق می کنید یا نه، همیشه ایده خوبی است که از آنها در مورد محصولات و خدمات خود و همچنین احساس آنها در مورد خدمات مشتری خود بپرسید. دریابید که در کجا ممکن است کمبود داشته باشید یا آنها کجا مشکل دارند. همچنین مشخص کنید چه چیزی باعث خوشحالی آنها می شود.
در روش اثبات شده برای افزایش فروش بازخورد مشتری میتواند فرصتهایی را که در نظر نگرفتهاید شناسایی کند، که میتواند به فروش جدید تبدیل شود. می توانید سیستمی را برای خودکارسازی جمع آوری ایمیل ها و انتشار خبرنامه راه اندازی کنید، سپس آن را به یک سیستم CRM متصل کنید.
بازخورد مشتری می تواند به شما کمک کند تا پیشنهادات خود را گسترش دهید، فروش خود را افزایش دهید و رابطه با مشتری را تقویت کنید. اگر از مشتری بازخوردش را نپرسید، این فرصت های فروش را از دست می دهید.
3.تبلیغات را برای مشتریان فعلی اجرا کنید
اجرای تبلیغات فروش و بازاریابی فقط برای مشتریان فعلی راهی عالی برای پاداش دادن به آنها برای وفاداری و کسب و کارشان است.در حالت ایده آل، شما باید تبلیغات فروش و بازاریابی را برای مشتریان فعلی به طور منظم، مانند ماهانه یا فصلی، اجرا کنید. برنامه ریزی تبلیغات خود به این صورت باعث می شود مشتریان فعلی شما مشتاقانه منتظر هر کدام باشند، تعاملات شما را افزایش داده و . منجر به افزایش فروش می گردد.
در روش اثبات شده برای افزایش فروش تبلیغات منظم برای مشتریان فعلی همچنین آنها را تشویق می کند تا افراد دیگری را برای استفاده از خدمات یا محصولات شما ارجاع دهند.. ارجاعات یک راه موثر برای رشد پایگاه مشتریان شما هستند.
همچنین میتوانید تبلیغاتی مانند تخفیف یا هدایایی در تولدها و سالگردهای خاص، آزمایشهای رایگان محصولات و خدمات جدید و دعوتنامهها برای رویدادهای تحت حمایت شرکت را برای مشتریان اجرا کنید.
4. ارائه خدمات عالی به مشتریان در روش اثبات شده برای افزایش فروش
به جای اینکه همیشه سعی کنید به مشتریان خود بفروشید، باید روی خدمات رسانی به مشتریان خود کار کنید. نیازهای آنها را در نظر بگیرید و ببینید چگونه می توانید شرایط را برای آنها بهتر کنید. ارائه خدمات عالی به مشتریان شامل انجام کارهایی برای مشتریان خود خارج از تجربه فروش است تا نشان دهید چقدر از آنها قدردانی می کنید. این به افزایش وفاداری مشتری کمک می کند که باعث افزایش فروش می شوداین چند نمونه از خدمات عالی به مشتریان است:
- ارائه مشاوره رایگان، راهنما و اطلاعات مفید در مورد محصولات و خدمات مختلف
- تعیین فردی برای پاسخگویی به سوالات ایمیل در اسرع وقت
- ایجاد استثنا در قوانین شرکت برای مشتریان فعلی که می خواهند از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند
- شخصی کردن تحویل محصولات یا خدمات، از جمله شامل یادداشت های تشکر دست نویس
- مدیریت محتوا در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی بر اساس سوالات و نظرات مشتریان
افزایش فروش با مشتریان بالقوه
مشتریان بالقوه منبع بسیار عالی برای فروش جدید هستند. هر مشتری زمانی یک مشتری بالقوه بود و شما باید منابعی را خرج میکردید تا آن مشتریان بالقوه را به مشتریان پولی تبدیل کنید. مشتریان بالقوه از کسب و کار شما و پیشنهادات آن آگاه هستند، اما هنوز به سمت مشتری شدن جهش نکرده اند.
5. برای جذب مشتریان، بسته ها، معاملات و آزمایش های رایگان ایجاد کنید
از آنجایی که در روش اثبات شده برای افزایش فروش مشتریان بالقوه از محصولات یا خدمات موجود شما آگاه هستند، ممکن است لازم باشد پیشنهادات خود را به گونه ای متفاوت بسته بندی کنید تا آن مشتریان بالقوه را به مشتریان تبدیل کنید. راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد
- محصولات یا خدمات مشابه را در یک بسته ترکیب کنید.(باندل کردن)
- محصولات یا خدمات مختلفی را که یک موضوع مشترک دارند یا به یک موضوع مرتبط می پردازند ترکیب کنید.
- بستههای محصولات یا خدمات را قیمتگذاری کنید تا مقرونبهصرفهتر از خرید محصولات یا خدمات بهصورت جداگانه باشند. با این حال، قیمت پیشنهادی خود را با تخفیف بسیار زیاد کم نکنید و ارزش آن را کاهش ندهید.
- برای یک بسته محدودیت زمانی قرار دهید یا در دسترس بودن آن را محدود کنید. دلیلی برای محدودیتها بیان کنید.
مشتریان بالقوه (و مشتریان فعلی) این نوع پیشنهادها را دوست دارند زیرا آنها برای سرمایه گذاری خود بیشتر دریافت می کنند و خرید را راحت تر می دانند.
گزینه دیگر ارائه آزمایشی و نمایش رایگان محصولات یا خدمات است. این به مشتریان بالقوه امکان میدهد بدون صرف هزینه برای اجرای آن، ببینند که محصول یا خدمات چگونه در رفع نیازها و موقعیتهای خاص خود کار میکند. ارائه خدمات به مشتریان با سطح بالایی از آموزش و خدمات مشتری، اطمینان حاصل می کند که آنها از محصول یا خدمات به درستی استفاده می کنند و بیشترین ارزش را از آن می برند و باعث افزایش فروش شما می شود.
6.در روش اثبات شده برای افزایش فروش محتوای خود را ارزیابی کنید
محتوای شما چقدر در تبلیغ محصولات و خدمات شما موثر است؟ ممکن است مجبور شوید یک ممیزی محتوا انجام دهید و تغییرات قابل توجهی در نحوه صحبت در مورد تجارت خود ایجاد کنید.
تمام محتوای خود، از جمله وب سایت و مواد بازاریابی خود را بررسی کنید. از خود بپرسید، “آیا این محتوا بر ویژگی ها یا مزایا تمرکز دارد؟” بیشتر تمرکز شما باید روی مزایا باشد. اگر نه، زمان بازنگری فرا رسیده است. مزایا بر آنچه مشتریان شما از محصولات یا خدمات شما به دست می آورند تمرکز می کنند، در حالی که ویژگی ها توصیف می کنند که محصولات و خدمات شما چه می کنند. هدف این است که نشان دهید چگونه محصولات یا خدمات شما کسب و کار یا زندگی مشتریان شما را بهبود می بخشد.
به عنوان مثال، این یک ویژگی است: “این ماشین اصلاح برقی با باتری های قابل شارژ کار می کند.” اما این مزیت است: “این ماشین اصلاح برقی بسرعت می تواند شما را اصلاح کند و هیچ وقت دیر به جلسات خود نمی رسید!”
7. در روش اثبات شده برای افزایش فروش کاری قابل توجه یا منحصر به فرد انجام دهید
مشتریان بالقوه و مشتریان همیشگی، دائماً با پیام های تبلیغاتی غرق می شوند، بنابراین گم شدن پیام شما در سر و صدای این همه تبلیغات آسان است. نکته کلیدی این است که با انجام کاری متفاوت یا ارزشمند مورد توجه قرار بگیرید.
- راه های جدید و منحصر به فرد برای تبلیغ محصولات و خدمات خود بیابید.
- یک ویدیوی خنده دار ایجاد کنید که نشان می دهد چگونه از محصولات خود به روش های جدید و منحصر به فرد استفاده کنید.
- ادعایی را که هیچ شرکت دیگری مطرح نمی کند و سپس با شواهد و مدارک از آن حمایت کنید.
- یک رویداد مطبوعاتی برای راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید برنامه ریزی کنید.
- از یک هدف خیریه غیر مرتبط با تجارت خود حمایت کنید.
- یک هدیه رایگان عجیب یا خنده دار ایجاد کنید.
- اولین شرکتی در زمینه خود باشید که کار خاصی انجام می دهد.
8.پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید
کسبوکار شما باید در رسانههای اجتماعی باشد، زیرا مشتریان و مشتریان بالقوهتان در آنجا حضور دارند. به همین دلیل مهم است که پروفایل خود را در هر پلتفرم رسانه اجتماعی که قصد دارید برای یافتن افراد بالقوه وقت بگذارید، ایجاد و بهینه کنید.
پروفایل رسانه های اجتماعی شما بیش از نام و اطلاعات تماس شما ارائه می دهد. این مانند یک وب سایت کوچک است که شما و کسب و کارتان را تبلیغ می کند. نمایه شما باید به وضوح نشان دهد که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید، چه چیزی را مطرح می کنید و چه کسی از محصولات یا خدمات شما استفاده می کند. وقتی مردم از نمایه رسانه های اجتماعی شما بازدید می کنند، باید بلافاصله متوجه شوند که شما چه کسی هستید و چرا باید شما را بشناسند.
هر پلتفرم رسانه اجتماعی متفاوت است، بنابراین پروفایل های شما باید متفاوت باشد. نمایه لینکدین باید با پروفایل فیسبوک برای کسب و کار متفاوت باشد، و یا باید با پروفایل اینستاگرام متفاوت باشد. مخاطبان شما به دلایل مختلف در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف حضور دارند، بنابراین مهم است که پروفایل رسانه های اجتماعی خود را متناسب با آن دلایل و پلتفرم بهینه کنید.
9. در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید
مشتریان بالقوه و مشتریان دائمی شما هم برای کسب و کار و هم برای لذت در رسانه های اجتماعی هستند. هر پلتفرم رسانه اجتماعی فرصت هایی را برای تبلیغ کسب و کار، محصولات و خدمات شما ارائه می دهد. این یک نوع تبلیغات نسبتاً مقرون به صرفه است.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی چندین مزیت دارد:
- پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دادههای زیادی درباره کاربران خود دارند، بنابراین میتوانید تبلیغات را برای دریافت پیام خود در مقابل مشتریان بالقوه هدفگیری کنید.
- میتوانید آزمایشهایی را اجرا کنید تا ببینید چه تبلیغاتی بیشترین بازخورد را در مشتریان بالقوه دارد.
- شما می توانید انتخاب کنید دقیقا چقدر می خواهید هزینه کنید.
- شما می توانید نتایج کمپین تبلیغاتی خود را اندازه گیری کنید.
- شما می توانید وفاداری به برند ایجاد کنید، دنبال کنندگان را به وب سایت خود جذب کنید و یک جامعه ایجاد کنید.
- بسته به پلتفرم، میتوانید از تلاشهای پولی خود در رسانههای اجتماعی با محتوای دیگر مانند مقالات، پستهای وبلاگ، ویدیوها و پیوندهایی به وبسایت خود پشتیبانی کنید.
10 .بازاریابی دهان به دهان
باز هم، مشتریان بالقوه و مشتریان شما در حال حاضر در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی هستند. هر جا که آنها حضور دارند، با هم معاشرت کنید تا بتوانید جامعه بسازید و در مورد محصولات یا خدمات خود تبلیغات دهان به دهان ایجاد کنید.
چگونه دهان به دهان ایجاد کنید؟
- به گروه های مربوطه بپیوندید و با پاسخ دادن به سوالات شرکت کنندگان در بحث ها مشارکت کنید.
- پست های وبلاگ بنویسید و پیوندهایی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود در زمینه های تخصصی خود ارائه دهید.
- در اتاق های گفتگو در مورد موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود وارد گفتگو شوید.
- در مورد پست ها و پرس و جوهای دیگران نظر دهید و با تجربه و دانش خود به ارزش افزوده بپردازید
11. یک فراخوان برای اقدام در وب سایت خود قرار دهید
هر وب سایت – و هر صفحه در وب سایت شما – باید یک تماس برای اقدام (CTA) داشته باشد. این کار بازدید کننده را به انجام کاری هدایت می کند، مانند تماس با شما برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت نام برای یک خبرنامه رایگان، دانلود گزارش یا راه اندازی یک تماس اکتشافی.
هنگام تصمیم گیری در مورد CTA، مشخص کنید که می خواهید بازدید کننده شما چه کاری انجام دهد. هدف تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه و سپس به مشتری همیشگی است، بنابراین کمی به CTA فکر کنید. همچنین بستگی به این دارد که آنها در چه صفحه ای هستند. مطمئن شوید که دستورالعمل ها واضح هستند و CTA شما برجسته است. یک CTA موثر می تواند مشتریان بالقوه زیادی را به همراه داشته باشد و فروش شما را افزایش دهد.
12. با ایمیل مارکتینگ با آنها در ارتباط باشید
مسیر از مشتری تا فروش به ندرت کوتاه و مستقیم است. ممکن است چندین نقطه تماس و تعامل با مشتریان بالقوه برای تبدیل آنها به مشتری و ایجاد فروش نیاز باشد. یکی از راههای موثر برای هدایت مشتریان بالقوه در مسیر خرید محصول یا خدمات، بازاریابی ایمیلی است.
بازاریابی ایمیلی شامل جمع آوری ایمیل مشتری با اجازه آنها و سپس برقراری ارتباط با آنها است. این می تواند شامل ارسال پیام های ایمیل خودکار، خبرنامه های ایمیل و سایر مکاتبات باشد. شما می توانید آنها را در مورد محصولات و خدمات خود آموزش دهید، پیشنهادات و تخفیف های ویژه ارائه دهید، پیوندهایی به مطالعات موردی و توصیفات ارائه دهید، و آنها را از محصولات جدید و سایر اخبار مربوط به شرکت خود مطلع کنید. زمانی که مشتری به دنبال راه حلی برای نیازهای تجاری خود است، حفظ ارتباط شما را در ذهن خود نگه می دارد.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش افزایش مشتریان راغب (لید) افزایش مشتریان راغب بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک موفق به...
- روش یافتن مشتری بالقوه برای افزایش فروش روش یافتن مشتری تولید سرنخ اولین مرحله ضروری از...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.