12 ایده برای چیدمان ویترین مغازه ها
نمایشهای خردهفروشی و نمایش بصری در جلب توجه و تبدیل در خردهفروشی فیزیکی ضروری هستند – و همیشه خواهند بود. مطالعات نشان داده اند که بسیاری از اطلاعاتی که انسان پردازش می کند از طریق حس بینایی به دست می آید.
- % 83.07 – بینایی
- %0 11.0 – شنوایی
- 5٪.3 – بو
- 5٪.1 – لمس
- 0٪ .1 – طعم
واضح است که انسان ها ذاتاً بصری هستند، و این واقعیتی است که به ویژه هنگامی که شما یک فروشگاه فیزیکی دارید مهم است. یکی از دلایل اصلی که مردم تصمیم به خرید آفلاین میگیرند، دیدن کالاها به صورت حضوری است و این دلیل بیشتری برای طراحی ویترین های خردهفروشی است.
1. ویترین همه جانبه ایجاد کنید
بهترین راه برای ایجاد تأثیر ماندگار این است که مشتریان خود را در یک محیط خاص قرار دهید. عکس زیر را ببینید. ویترین ساده است و صاحب مغازه فقط از چند قفسه و وسایل ساده استفاده کرده است.
اما از آنجایی که تمام عناصر دیگر فروشگاه (یعنی رنگ دیوارها، اقلام در هوای سرد و متن “بیرون سرد است”) از یک موضوع متحد پیروی می کنند، جلوه کلی بسیار قدرتمند است. این موضوع افراد را می تواند به داخل بکشاند.اگر تم قوی دارید و مطمئن هستید که تمام اجزای فروشگاه شما مطابق با داستانی است که میخواهید بگویید، میتوانید تنها با استفاده از چند محصول و وسایل ساده، یک تجربه جذاب و همهجانبه ایجاد کنید.
2. مردم را تشویق کنید تا محصولات شما را لمس و احساس کنند
در یک نظرسنجی دریافتند که دلیل اصلی خرید مردم از فروشگاههای فیزیکی به جای تجارت الکترونیک این است که خردهفروش خریداران را قادر میسازد تا اقلام را شخصا لمس و احساس کنند.
ویترین هایی را ایجاد کنید که مردم را تشویق کند تا محصولات شما را لمس کنند و احساس کنند. اگر اقلام شما روی یک قفسه یا یک میز اما داخل جعبه های خود قرار گرفته باشند، ممکن است فرصت ارتباط با مشتریان خود را از دست بدهید.
بنابراین، محصولات خود را از بسته بندی خارج کنید و خریداران را وادار کنید که واقعاً کالای شما را تجربه کنند. به عنوان مثال، Ulta Beauty این کار را با سشوارهای خود انجام می دهد. در حالی که فروشگاههای دیگر محصولات را در جعبههای خود نگه میدارند، Ulta سشوارهای خود را در اختیار مردم قرار میدهد تا آنها را لمس و احساس کنند.
3. از گیاهان در ویترین مغازه خود استفاده کنید
گل و گیاه طراوت و زندگی می بخشد.فکر نمی کنم کسی را بتوانیم پیدا کنیم که از گل و گیاه خوشش نیاید! از گیاهان استفاده کنید. انجام این کار نه تنها ویترین های شما را جذابتر میکند، بلکه میتواند تجربه خرید دلپذیرتری ایجاد کند.داشتن فضای سبز بیشتر در محیطهای خردهفروشی (مغازه ها) باعث میشود مغازه احساس جذابیت بیشتری داشته باشند، که به نوبه خود سطح استرس مشتری را کاهش میدهد و زمان اقامت آنها را افزایش میدهد.
گیاهان همچنین به تصفیه هوا و افزایش کیفیت هوای داخل مغازه کمک می کنند و به عنوان جاذب صدا عمل می کنند و آلودگی صوتی را کاهش می دهند
4.وسایل مکمل را کنار هم قرار بدهید
تجارت مکمل روشی ظریف اما مؤثر برای افزایش اندازه سبد و مقادیر متوسط سفارش است. این عمل خریداران را ترغیب میکند تا به اقلامی نگاه کنند که مکمل چیزی است که قبلاً خریده اند.
روش های مختلفی برای پیاده سازی تجارت مکمل وجود داردبرای مثال، میتوانید با یک بلوز، ژاکت و کیف مناسب، یک ویترین بسازید.مثال زیر را ببینید:
5.چیزی برای بچه ها داشته باشید
وقتی صحبت از بچه های کوچک شد، آیا به ایجاد ویترین مناسب برای کودکان فکر کرده اید؟ این عمل می تواند کاملاً مؤثر باشد.
به مثال زیبای زیر نگاهی بیندازید:
6.ویترین های خرده فروشی خود را به خوبی روشن نگه دارید
حتی خلاقانه ترین ویترین ها نیز زمانی که نور کافی نداشته باشند اصلا به چشم نمی آیند. بنابراین، روی تجهیزات سرمایه گذاری کنید تا مطمئن شوید که محصولات شما در بهترین نور ممکن نمایش داده می شوند.
7. ویترین های قابل حمل بسازید
اگر فروشگاهتان کوچک است استفاده از ویترین های قابل حمل را در نظر بگیرید تا بتوانید بهتر از فضای خود استفاده کنید. جابهجایی این ویترین آسانتر است، بنابراین میتوانید به سرعت مغازه خود را مجدداً تغییر دهید.نمایشگرهای قابل حمل همچنین میتوانند به متمرکز نگه داشتن تجارت بصری شما کمک کنند. از آنجایی که فضای محدودی دارید، مجبور هستید فقط مهم ترین و پر تاثیرترین محصولات را به نمایش بگذارید.
8. از تابلوها و نمایشگرها برای آموزش مردم در مورد محصولات خود
استفاده کنید
اگر محصولات شما نیاز به کمی توضیح دارند، بهتر است از نمایشگرهای خود برای آموزش خریداران در مورد اقلام خود استفاده کنید.صفحه نمایش ظروف آشپزی زیر در Crate & Barrel دقیقاً این کار را انجام می دهد. در قسمت بالای صفحه نمایش، تصاویری از اقلام برای فروش به همراه توضیحی سریع از چیستی هر محصول و عملکرد آن وجود دارد.
9. با رنگ ها بازی کنید
رنگ ها می توانند ویترین های خرده فروشی شما را بسازند یا خراب کنند، به همین دلیل است که انتخاب طرح رنگ مناسب ضروری است. بخش بزرگی از این امر توسط رنگ های محصولات شما ایجاد می شود.همانطور که گفته شد، نحوه نمایش آن محصولات با هم بسیار مهم است. راههای مختلفی برای ترکیب و تطبیق رنگها وجود دارد، بنابراین به این فکر کنید که چگونه این کار را در ویترین های خود انجام میدهید.
البته، تم های روشن و رنگارنگ برای همه کار نمی کند. در برخی موارد، رویکرد آرام تر منطقی تر است.
10. چیزی فصلی داشته باشید
نمایش به موقع مطمئنا توجه مشتریان شما را به خود جلب می کند. به تقویم خرده فروشی خود دقت کنید و مطمئن شوید که تجارت بصری شما با رویدادها و فصول خرید ، مطابقت دارد.به عنوان مثال، در طول فصل بازگشت به مدرسه در سال گذشته، Target یک گوشه کامل را به لوازم مدرسه و کالاهای مربوطه اختصاص داد. محوطه فروشگاه مملو از ویترین های بزرگ و مخصوص مدرسه بود.
11.از فناوری برای “گسترش” ویترین های خرده فروشی خود استفاده
کنید
اگر به دنبال راههایی برای به نمایش گذاشتن محصولات خود بدون پر کردن قفسههای خود با کالاهای زیاد هستید، پس ببینید آیا میتوانید از فناوری برای «گسترش» نمایشگرهای خود استفاده کنید.زمانی که خردهفروش آنلاین Showpo فروشگاه پاپ آپ خود را در لس آنجلس راهاندازی کرد، آنها تصمیم گرفتند مجموعه کوچکی از محصولات را در فروشگاه به نمایش بگذارند.
با این حال، نکته جالب در مورد فروشگاه این است که Showpo به مشتریان این امکان را می دهد که کل کاتالوگ خود را از طریق یک صفحه نمایش لمسی خریداری کنند.
Showpo حتی یک قدم جلوتر رفت و از جدول دیگری برای ثبت جزئیات مشتریان در فروشگاه استفاده کرد. برای تشویق مردم به ارائه ایمیل خود، آنها 15 درصد تخفیف دادند که می توان آن را به صورت آنلاین استفاده کرد.
12. بدانید که گاهی اوقات، کمتر، بیشتر است
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 13 نکته برای جذاب کردن ویترین مغازه ها ( مرجع کامل) جذاب کردن ویترین مغازه ها در حالی که محصولات عالی...
- 16 ترفند ذهنی برای افزایش فروش ( بخش اول ) ترفند ذهنی برای افزایش فروش فروش در طول سال...
- 54 نوع استراتژی بازاریابی تیم های بازاریابی از طیف گسترده ای از استراتژی ها...
- 3 ایده نو برای سوپرمارکت ها ایده نو برای سوپرمارکت ها سلام دوست من امیدوارم عالی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.