12راه برای افزایش فروش آنلاین
افزایش فروش آنلاین هدف اصلی بی شماری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. چه شما یک کسب و کار خرده فروشی دارید یا برای یک تجارت الکترونیکی بزرگ مانند آمازون داشته باشید، افزایش فروش از طریق کانال های آنلاین ضروری به نظر می رسد.
خوشبختانه، دهها روش وجود دارد که میتوانید فروش آنلاین بیشتری داشته باشید، که بسیاری از آنها را میتوانید بلافاصله پیادهسازی کنید. برخی از این نکات بر استراتژیهای خاصی تمرکز میکنند که میتوانید پیادهسازی کنید، در حالی که برخی دیگر کلیتر هستند.
این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما خیلی از وب سایت ها با نوشتن عناوین بی ربط و غیرصادقانه عملا نمی توانند حتی یک محصول هم بفروشند. صداقت در کپی شما نه تنها برای شهرت کسب و کار شما بسیار مهم است، بلکه اعتماد به برند شما را تقویت و تشویق می کند. ادعاهایی نداشته باشید که نمی توانید آنها را ثابت کنید، مصرف کنندگان امروزی نسبت به بازاریابی حساسیت زیادی دارند، بنابراین در تمام نسخه های فروش خود، از صفحه اصلی تا کمپین های ایمیل خود، صادق، صریح و قابل دسترس باشید.
این اصل در مورد نحوه قرارگیری خود به عنوان یک تجارت نیز صدق می کند. آیا تا به حال به سایتی برخورد کردهاید که آشکارا توسط یک یا دو نفر اداره میشود، اما دارای کپیهایی است که برای یک شرکت بین المللی مناسبتر است؟ این رویکرد نه تنها شما را احمق نشان می دهد (البته معذرت میخوام که اینو میگم!)، بلکه به اعتبار برند شما نیز آسیب می رساند. اگر شرکت کوچکی هستید، به آن افتخار کنید و در مورد آن صحبت کنید – بسیاری از مصرفکنندگان دقیقاً به دلیل خدمات شخصیتر که میتوانند ارائه دهند، به کسبوکارهای کوچکتر روی میآورند. سعی نکنید چیزی باشید که نیستید.
2.در فروش آنلاین نظرات مشتریان و سیگنال های اعتماد را نشان دهید
در محیط رسانه های اجتماعی امروزی، بازخورد مشتریان هرگز مهمتر از این نبوده است. خوشبختانه، این بدان معنی است که مشتریان راضی شما می توانند یکی از باارزش ترین سلاح های موجود در زرادخانه شما (گواهینامه ها) را در اختیار شما قرار دهند.
انبوهی از مشتریان راضی به طور قابل توجهی حتی از بهترین نسخه های فروش نوشته شده تأثیرگذارتر هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که توصیه ها و بررسی های مهیج را در مورد اینکه چقدر فوق العاده هستید، درج کنید. اینها ممکن است در صفحات محصول، صفحات فرود، صفحه قیمت گذاری، حتی صفحه اصلی شما ظاهر شوند.
به طور مشابه، گنجاندن سیگنال های اعتماد می تواند یک راه عالی برای افزایش فروش آنلاین باشد، زیرا درک مطلوب تری از برند شما در ذهن مشتری ایجاد می کند و به طور بالقوه می تواند پیشگیرانه بر تردیدها غلبه کند
3.احساس فوریت ایجاد کنید
مهم است که در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید صادق و شفاف باشید، اما هیچ قانونی در برابر ایجاد احساس فوریت برای متقاعد کردن مشتریان احتمالی برای خرید از شما در حال حاضر وجود ندارد.
بسیاری از مصرف کنندگان به مشوق هایی که احساس فوریت را ایجاد می کنند، از پیشنهادات ویژه حساس به زمان گرفته تا محصولات با نسخه محدود، پاسخ مثبت می دهند. اگرچه راههایی که میتوانید این کار را انجام دهید به اندازه محصولاتی که میتوانید به صورت آنلاین خریداری کنید متنوع است، برخی از استراتژیها ممکن است مؤثرتر از استراتژیهای دیگر باشند. به عنوان مثال، اگر برای جلب نظر مشتریان بالقوه، محصولی با نسخه محدود تولید نکنید (یا نمی توانید)، شاید بتوانید به مشتریانی که فوراً متعهد به خرید هستند، انگیزه مالی ارائه دهید، مانند ارسال رایگان یا تخفیف.
4. ارائه ضمانت برگشت پول در فروش آنلاین
اغلب، یکی از قویترین عوامل در تصمیم مصرفکننده برای نخریدن چیزی، ریسک گریزی است – تمایل به اجتناب از ضرر احتمالی. اغلب اوقات، این ریسک درک شده یک ریسک مالی است. چرا کسی باید محصولات شما را بخرد؟ اگر آنها کار نکنند، یا مشتری آنها را دوست نداشته باشد چه؟ حتی خریدهای کوچک می توانند خطر «پشیمانی خریدار» را به همراه داشته باشند، بنابراین از همان ابتدا با ارائه ضمانت بازگشت پول بر این اعتراض غلبه کنید.
هرچه ریسک بیشتری از تصمیم مشتری بالقوه حذف کنید، احتمال خرید آنها از شما بیشتر می شود، بنابراین هر چیزی که می تواند مشتریان بالقوه را از خرید از شما منصرف کند، از پیش رو بردارید.
5. انتخاب های کمتری ارائه دهید
برای بسیاری از مشاغل، این مفهوم به سادگی غیرقابل تصور است. مطمئناً ارائه محصولات بیشتر یک راه عالی برای افزایش فروش آنلاین و حتی فیزیکی است! خوب، نه لزوما. در واقع، در بسیاری از موارد، تنوع بیشتر در انتخاب ها می تواند منجر به عدم تصمیم گیری از طرف مشتری شود که به نوبه خود منجر به از دست دادن فروش می شود.
اگر طیف گسترده ای از محصولات دارید، ساختار سایت یا صفحات محصول خود را به گونه ای در نظر بگیرید که حداقل انتخاب های ممکن را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این امکان را کاهش می دهد که بازدید کننده توسط ده ها محصول مختلف غرق شود. این را میتوان با مرتب کردن محصولات خود در دستههای جزئی تر انجام داد (یک امتیاز اضافی که به بازدیدکنندگان ارائه میکند تا بتوانند دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند، آسانتر پیدا کنند)، یا میتوانید تأکید بیشتری بر محصولات منفرد کمتری داشته باشید. در هر صورت، به یاد داشته باشید که هرچه انتخاب های بیشتری ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتری به جای دیگری برود.
6. کاهش اصطکاک در فرآیند پرداخت
بر اساس گزارش Business Insider، تقریباً 4 تریلیون دلار از کالاهای آنلاین تنها در سال گذشته در سبدهای خرید ناقص رها شد که 63 درصد آن به طور بالقوه قابل بازیابی بود. این یک آمار واقعاً شگفتانگیز است و نشان میدهد که چقدر مهم است که فرآیند پرداخت خود را به پایان برسانید.
مشابه نکته بالا در مورد تجربه کاربر، کاهش اصطکاک در فرآیند پرداخت شما می تواند تاثیر باورنکردنی بر نرخ تبدیل شما داشته باشد. همانطور که باید استفاده و پیمایش در سایت خود را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان آسان کنید، باید خرید واقعی آنچه را که می فروشید برای آنها آسان تر کنید.
هر مرحله غیر ضروری را در فرآیند پرداخت خود که می تواند مشتری را از تبدیل منصرف کند حذف کنید. از فیلدهای غیر ضروری در فرم ها بگذرید. آنها را از دست ندهید و کاری کنید که از اول شروع کنند. در اینجا چند نکته بیشتر در مورد مبارزه با رها شدن سبد خرید آورده شده است.
7.روی تصاویر با کیفیت محصول سرمایه گذاری کنید
با توجه به اهمیت ظاهر در ارتباط با نحوه درک ما از چیزها (از جمله سایر افراد)، منطقی است که سرمایه گذاری در عکاسی یا کیفیت تأثیر قابل توجهی بر بازدیدکنندگان سایت شما خواهد داشت.
صرف نظر از آنچه می فروشید، تصاویر باکیفیت برای محصولات خود را ارائه کنید. عکس هایی با نور ضعیف که در انبار شما گرفته شده است نمی تواند منجر به افزایش فروش آنلاین شما شود. همچنین مطمئن شوید که طیف گسترده ای از تصاویر را شامل می شود. ممکن است اضافه کردن عکس از محصولات خود از هر زاویه قابل تصوری بیش از حد به نظر برسد، اما آن را امتحان کنید.
8.پیام رسانی را در کمپین ها و سایت خود ثابت نگه دارید
آیا تا به حال روی تبلیغ PPC کلیک کرده اید که توجه شما را به خود جلب کند، فقط به یک صفحه فرود نامربوط (بد) یا صفحه اصلی سایت (بدتر از آن) منتقل شوید؟ آیا در نهایت هر آنچه را که به دنبال آن بودید از آن سایت خریداری کردید؟ احتمالا نه.
اگر کاربر روی تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص کلیک کند، صفحه ای که به آن برده می شود باید در مورد آن محصول یا خدمات خاص باشد – نه یک دسته مرتبط، نه پیشنهاد ویژه برای محصول دیگر، بلکه آن محصول خاص. اطمینان حاصل کنید که پیام شما در سراسر کمپین های PPC مرتبط است، تا کلیک های تبلیغاتی در واقع به فروش تبدیل و باعث افزایش فروش آنلاین شما شوند.
9. به هر سوالی و به هر ایرادی در نسخه خود پاسخ دهید
یکی از خطرناکترین دامهایی که میتوانید هنگام تلاش برای افزایش فروش آنلاین در آن گرفتار شوید، پیشفرضهایی درباره دانش مشتریان احتمالی شما از محصول، خدمات یا حتی بازار شماست. بسیاری از شرکتها به اشتباه معتقدند مشتریانشان همه چیز را میدانند، بنابراین دیگر نیازی به توضیح اضافه در مورد محصول یا خدمات نیست!
هر سوالی را که ممکن است مشتری شما به آن فکر کند را پاسخ دهید. به طور مشابه، در مورد هر اعتراض احتمالی که ممکن است یک مشتری احتمالی در مورد پیشنهاد شما داشته باشد فکر کنید و قبل از این که مشتری اعتراض را مطرح کند خودتان پاسخ مشتری را بدهید.
این ممکن است غیرعملی به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید، شما مشتریان بالقوه را با اطلاعات غیر ضروری بمباران نمی کنید – دقیقاً آنچه را که برای تصمیم گیری آگاهانه نیاز دارند به آنها می دهید. این رویکرد همچنین یک تمرین عالی برای نوشتن کپی دقیق، واضح و مختصر است. اگر نگران این هستید که کپی بیش از حد وجود داشته باشد، همیشه می توانید آن را کوتاه کنید. فقط تمرکز خود را بر روی مشتری و نحوه سودمندی آنها حفظ کنید، نه اینکه چرا شرکت شما اینقدر عالی است.
10.در فروش آنلاین تا جایی که می توانید رایگان بدهید
مردم چیزهای رایگان را دوست دارند، و هر چه بیشتر به صورت رایگان هدیه دهید، مشتریان احتمالی بالقوهتری شما و برندتان را درک خواهند کرد که این مورد میتواند منجر به فروش آنلاین بیشتر شود.
به پیشنهادات فعلی خود نگاه کنید. آیا می توانید هر چیزی را رایگان بدهید؟ اگر مانند ما در تجارت نرمافزاری هستید، ارائه آزمایشهای رایگان و بدون اجبار نرمافزارتان آسان است. حتی اگر اینطور نیستید، میتوانید به همین راحتی نمونهگرها، عضویتهای آزمایشی، پیشنهادات دو به یک و سایر مشوقهای مبتنی بر پاداش را به شما هدیه دهید. هدیه دادن رایگان چیزها فقط یک راه عالی برای بهبود درک مردم از کسب و کار شما نیست، بلکه راهی عالی برای معرفی آنها به محصولات ضروری شما و وسوسه آنها برای خرید بیشتر است
11. پرسونای خریدار را ایجاد و هدف قرار دهید
اگر تا به حال به گزینه های هدف گذاری موجود برای تبلیغ کنندگان فیس بوک نگاه کرده باشید، ممکن است جزئیات شگفت انگیزی را مشاهده کرده باشید که با آن می توانید کاربران را در فیس بوک هدف قرار دهید – تبلیغ کنندگان می توانند کاربران را بر اساس متراژ خانه خود، دانشگاهی که از آن درآمد کسب کرده اند، هدف قرار دهند. مدرک تحصیلی آنها و حتی جایی که قصد دارند برای تعطیلات بعدی خود بروند.
بدیهی است که این درجه از ویژگی ممکن است برای شخصیت های خریدار شما کمی بیش از حد باشد، اما هر چه بهتر مشتریان ایده آل خود را بشناسید، احتمال بیشتری دارد که به پیام هایی که به دقت طراحی شده اند که به طور خاص برای زندگی آنها طراحی شده است، پاسخ دهند. فکر کنید و پرسونای خریدار با جزئیات بیشتری نسبت به قبل ایجاد کنید.
12. قیمت گذاری لایه ای را اجرا کنید
وقتی به رستوران می روید، این احتمال وجود دارد که همیشه یکی از غذاهای با قیمت متوسط را انتخاب کنید. این به این دلیل است که بسیاری از رستوران ها روانشناسی را دستکاری می کنند تا مردم را به سمت وعده های غذایی میان رده سوق دهند. ما اغلب از ارزانترین و گرانترین غذاها اجتناب میکنیم و گزینههای سطح متوسط را جذابترین می بینیم. این تکنیکی است که به “قیمت گذاری فریبنده” معروف است. از همین اصل می توان برای افزایش فروش آنلاین با ساختارهای قیمت گذاری طبقه ای استفاده کرد.
با گنجاندن گزینه سوم «فریب» در ساختار قیمتگذاری خود، میتوانید مردم را به سمت گزینه میانی سوق دهید – گزینهای که واقعاً میخواهید آنها را بخرند. مطمئناً، برخی از افراد به هر حال به سراغ گرانترین گزینه میروند (که از نظر درآمد یک امتیاز است)، اما بیشتر آنها ناخودآگاه از فریبکاری اجتناب میکنند و گزینه متوسط را انتخاب میکنند، که دقیقاً همان کاری است که شما میخواهید انجام دهند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
- روش افزایش مشتریان راغب (لید) افزایش مشتریان راغب بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک موفق به...
- 12 روش اثبات شده برای افزایش فروش روش اثبات شده برای افزایش فروش کسب و کارهای...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.