11 پیشنهاد عالی برای افزایش نرخ تبدیل
نرخ تبدیل، درصدی از بازدیدکنندگان وبسایت شما هستند که با انجام عمل موردنظر شما و یا نشاندادن واکنشی به پیشنهاد شما، هدف موردتمایلتان را تأمین میکنند، به این عمل «تبدیل» گفته میشود.
افزایش نرخ تبدیل نشاندهندهی موفقیت در بازاریابی و طراحی وب است؛ به این معنی که مردم خواهان آنچیزی هستند که شما ارائه میدهید و بهسهولت نیز آن را دریافت می کنند!
در حالت کلی، میانگین نرخ تبدیل یک وبسایت موفق حدود 2٪ است، یعنی به ازای هر 100 بازدیدکننده، فقط 2 بازدیدکننده قابلیت تبدیل به مشتری را دارند. صادقانه بگویم، این یک نرخ تبدیل بسیار خوب است. بسیاری از سایتها تنها دارای نرخ تبدیل 0.1 تا 0.2٪ هستند. به این معنی که برای بهدست آوردن 1 مشتری، 1000 بازدیدکنندهی فعال نیاز دارند. کمتر از 25٪ مشاغل، خود را بر اساس رضایتشان از نرخ تبدیل ارزیابی میکنند. در این مقاله قصد داریم با ارائهی راهکارهایی، شما را هرچه سریعتر به یک نرخ تبدیل خوب نزدیک کنیم.
شما برای موردقضاوت قرار دادن عملکرد خود، از سهمتان در تأثیرگذاری بر جستجوها در فضای مجازی بهره میجویید. شما از نرخ تعامل (Engagement Rate) استفاده میکنید تا ببینید آیا پیامتان در بین مخاطبان اینستاگرام یا آپارات، طنینانداز میشود یا خیر.
نرختعامل و میزان مشارکت کاربران یک شبکهی اجتماعی با انواع محتوای تولیدشده در آن رابطه دارد. در هر دو پلتفرم، شما به ارزیابی نرخ کلیکها روی میآورید تا متوجه شوید که تبلیغاتتان واقعاً چقدر جذاب و کاربرپسند بودهاند.
اگر میخواهید بازده قابلتوجهی از هزینههای صرفشده بر روی تبلیغات آنلاین خود کسب کنید دستیابیبه نرخ تبدیل بالا و هزینههای پایین بهازای هر تبدیل باید در اولویت ذهنی شما قرار بگیرد. در غیر اینصورت، رقبا شما را بهطور کامل خواهند بلعید.
البته، یک گام کلیدی در جهت نیل به این هدف، ارزیابی آن چیزها و چگونگی به نظر رسیدن آنهاست. منظور از افزایش نرخ تبدیل تبلیغات گوگل چیست؟ هزینهی خوب تبلیغات فیسبوکی برای هر تبدیل چه مقدار است؟ و بستهبه اینکه در چه صنعتی هستید، بهینهسازی نرخ تبدیل چگونه تغییر میکند؟ اینها سوألاتی هستند که ما در اینجا میخواهیم به آنها پاسخ دهیم. هدف ما ارائهی معیارهایی ضروری است که شما برای شروع تلاشهای بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO: Conversion Rate Optimization) به آنها نیاز دارید.
نرخ تبدیل خوب چیست؟
میانگین نرخ تبدیل برای همهی تبلیغکنندگان بین 2 تا 5٪ است، از نام برندهای تجاری گرفته تا بنگاههای کوچک و متوسط. با این حال، این میانگینی سنی است که اکثر شرکتها را راضی کند. آنها خواهان نرخ تبدیل درجهیک برای کسب مزیت رقابتی در بازار هستند. اما، نرخ تبدیل خوب چیست؟
معمولاً چیزی بیش از 10٪ برای همهی صنایع و هر نوع شرکتی است و حتی در برخی از مشاغل به 11.45٪ نیز میرسد. این عدد گرچه زیاد بهنظر میرسد، ولی توصیههایی در مورد چگونگی دستیابی به این میزان از طریق افزایش نرخ تبدیل وجود دارد که با مطالعهی آنها، بینشی کلی دربارهی میانگین نرخ تبدیل در سایتهایی چون گوگل، بینگ و آمازون را نیز کسب خواهید کرد. کسب یک نرخ تبدیل خوب، شرکت شما را در زمرهی 10٪ تبلیغکنندگان برتر جهانی قرار میدهد که باعث میشود نرخ تبدیل شما 2 تا 5 برابر بهتر از میانگین کلی نرخ تبدیل باشد.
دو استراتژی برای شروع بهبود میانگین نرخ تبدیل فعلی
این دو استراتژی از جمله مواردی هستند که بیشتر افراد حوصله کار کردن رو آن را ندارند، اگر شما بتوانید وقت بیشتری برای مواردی که در ادامه خواهم گفت اختصاص دهید، یقیناً نرخ تبدیل بهتری را تجربه خواهید کرد.
آزمایش را به یک عادت برای خود تبدیل کنید
در بسیاری از مواقع، علیرغم رویآوردن کسبوکارها به خلق برنامههایی جهت بهینهسازی نرخ تبدیل، موفقیتی حاصل نمیشود. کمبود زمان، منابع محدود یا پروژههای غیرمنتظره همگی میتوانند باعث به تعویقافتادن یا تعلیق یک ابتکار در جهت بهینهسازی نرخ تبدیل شوند و همین امر، نرخ تبدیل شما را بهشدت پایین میآورد و یا حتی متوقف میکند.
برخی از این برنامهها هم با نوساناتی جزئی در نرخ تبدیل همراه هستند که دلیلی بر دستیابی شما به یک نرخ تبدیل خوب نیست. بهینهسازی نرخ تبدیل به اختصاص زمان احتیاج دارد و باید به یک عادت تبدیل شود.
شما باید برای بالا بردن نرخ Conversion rate خود، مدام آزمون و خطا کنید و پیوسته در حال بهینه سازی محتوای خود باشید.
برای کسب نتایج بزرگ دست به آزمایشهای بزرگ بزنید
در حالی که برخی آزمایشها مانند افزایش اندازهی فونتها و بهروزرسانی تصاویر میتوانند بر نرخ تبدیل شما تأثیر اندکی بگذارند بهندرت نرخ تبدیل شما را چنددرصد افزایش میدهند، بهخصوص وقتی که در صدد هستید تا میانگین نرخ تبدیل خود را از 5٪ به نرخ تبدیل خوب 1۰٪ برسانید. بههمیندلیل است که بیشتر افراد تمایل دارند تا دست به آزمایشهای بزرگی برای بهینهسازی نرخ تبدیل خود بزنند. این آزمایشها میتوانند مواردی چون، بهروزرسانی طراحی صفحات شما را شامل شوند، زیرا از یکسو، آزمایشهای بزرگ، آزمایشهای کوچکتر را در بر میگیرند و بر روی کل سایت تأثیر میگذارند و از سوی دیگر، به تغییر تجربهی کاربر در زمان بازدید از سایت شما منجر میگردند.
البته که خود تغییرات و آزمایشهای کوچک هم یکی از اموریست که اکثر مدیران کسب و کارها کمتر وقت برای انجامش در نظر میگیرند.
پیشنهاد اول: روی یک پیشنهاد جذاب و رد نشدنی کار کنید
بهترین راه برای افزایش نرخ تبدیل، تغییر پیشنهاد است. پیشنهاد شما نقش فوقالعادهای در تبدیل کاربر به مشتری ایفا میکند. اگر چیزی که ارائه میکنید واقعاً غیرقابلمقاومت باشد، افراد بیشتری از سایت شما بازدید خواهند کرد و تمایل بیشتری به دریافت آن خواهند داشت. بهعنوان مثال، WordStream میتواند از طریق ارزیابی عملکرد تبلیغات در گوگل، نرخ تبدیل را به میزان قابلتوجهی افزایش دهد. بنابراین، کسانی که از آن برای ارتقاء سایت خود استفاده میکنند، مردم را مجاب به بازدید از سایت خود میکنند و عمل تبدیل را تسهیل میبخشند.
پیشنهاد دوم: از یک فراخوانعمل (CTA) قدرتمند استفاده کنید که افراد را به
اقدام موردهدف شما ترغیب کند.
فراخوانعمل یا Call To Action شیوهای حائز اهمیت در تبدیل کاربر به مشتری از طریق ارائهی پیشنهاد یا دعوتی ترغیبکننده به کاربر است.
برای مثال دکمه ثبت نام در سایت میتواند یک اقدام به عمل ساده باشد و با تغییر همین عبارت ساده ثبت نام در سایت، میتوانید نرخ تبدیل بیشتری را نسبت به قبل تجربه نمایید.
میتوانید نام دکمه ثبت نام را به (عضو خانواده چند نفره ما شوید ) بگذارید و ببینید تا چه اندازه نرخ تبدیل شما بالا میرود.
پیشنهاد سوم: از نظرات مشتریان خود به صورت کاملاً بدون فیلتر و واقعی استفاده کنید.
اگر دارای محصولی برای فروش هستید، با مشتریان خود در تعامل و ارتباط باشید و بخشی را برای نظرات آنها در زیر آن محصول اختصاص دهید و دلایل، شواهد و اثباتهایی را در صفحهی اصلی سایت خود بهصورت فیلم، تصویر و نوشته ارائه دهید که بیانگر کیفیت و اعتبار محصول شما هستند. شرکت Figleaves با افزودن بخش نظرات به وبسایت خود، نرخ تبدیل خود را بیش از 35٪ بهبود بخشید. همچنین، در صورت داشتن چند محصول، ویدیوی مربوطبه هر محصول را در صفحهی همان محصول به نمایش بگذارید. اینکارها، کمک زیادی به افزایش نرخ تبدیل در سایت شما میکنند. شرکت WikiJob با این ترفند توانست نرخ تبدیل خود را 34٪ بهبود ببخشد.
پیشنهاد چهارم: بخش پشتیبانی زنده را برای ارتباط با بازدیدکنندگان در سایت
خود فعال کنید
چت زنده در کل با تأثیرات مثبتی همراه است. بنا به ارزیابیهای صورتگرفته توسط فروشگاه لوازم الکتریکی Abt Electronics، چت زنده توانسته نرخ تبدیل را در سایت آنها به نشانی Abt.com افزایش دهد. بر این اساس مشخص شده است که سایتهای مجهز به این بخش با رشد 10 تا 20٪ی نرخ تبدیل مواجه هستند.
البته دقت کنید که واقعاً کارمندی را برای پاسخ گویی به سوالات احتمالی مخاطبین خود در نظر بگیرید و فقط به صورت دکوری این کار را انجام ندهید.
پیشنهاد پنجم: سعی کنید در لا به لای محتوای خود پیشنهاد های رایگان برای
جذب مخاطبین بیشتر ارائه کنید.
شما میتوانید بیشتر از مطالعات موردی، کتابهای الکترونیکی و بازاریابی ایمیلی برای تولید محتوای خود بهره ببرید. آزمایشگاههای تحقیقاتیDiteba اینکار را انجام دادند و در مدتزمان کوتاهی، افزایش 3 -برابری را در نرخ تبدیل خود مشاهد کردند.
به آنها یک کتاب الکترونیکی که در آن صنعت کمک کارشان است هدیه بدهید یا یک ویدیو آموزشی رایگان برایشان بفرستید.
پیشنهاد ششم: در رسانه های اجتماعی موجود فعال باشید و بررسی کنید که
از چه رسانه ای ترافیک بیشتری دریافت میکنید
سازمان Quanticate بیشتر بر روی سایت لینکدین متمرکز است و محتوای بیشتر و بهتری را در آنجا تولید و پست میکند، از وجود گروههای مختلف برای تبلیغ مستقیم یا غیرمستقیم خدمات خود استفاده میکند و افزایش 10 برابری ترافیک و نرخ تبدیل خود را مدیون این امر میداند.
پیشنهاد هفتم: نوار جستجوی سایت گوگل را به سایت خود اضافه کنید.
شرکت Waterfilters با انجام اینکار، نرخ تبدیل خود را 11٪ افزایش داد.
اگر وردپرسی هستید میتوانید با افزونه این کار را انجام دهید و اگر سایت شما به صورت اختصاصی برنامه نویسی شده است، باید از توسعه دهنده خود بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.
پیشنهاد هشتم: از نشان امنیتی (ssl)و یا نماد اعتماد در سایت خود استفاده کنید.
شرکت OrientalFurniture توانسته با بهکارگیری این نشان، نرخ تبدیل خود را تا 7.6٪ افزایش دهد. این نشان، تحویل خریدها را تا سقف 500 دلار تضمین میکند، در صورت سرقت هویت مشتریان سایت، این شرکت تا سقف 10000 دلار از آنها پشتیبانی خواهد کرد و همچنین ضمانت میکند که آمادگی لازم را دارد تا در صورت کاهش قیمت توسط خردهفروش، مابهالتفاوت را تا حداکثر 100 دلار به مشتریان پرداخت کند. همچنین، سایت Petco.com پس از افزودن لوگوی Hacker Safe (غیرقابل هک) به سایت خود، فروش خود را تا 8.83٪ افزایش داد.
پیشنهاد نهم: جهت القاء حس فوریت از رنگ قرمز برای دکمههای اقدام به
عمل استفاده کنید و اندازههای آنها را در صورت کوچک بودن، تغییر داده و بزرگ کنید.
BMI، یک شرکت هواپیمایی پیشرو در بریتانیا با اضافه کردن یک زمینهی قرمز در پشت پیام خود به شرح «عجله کن! فقط XX صندلی باقی مانده است» نرخ تبدیل خود را 2.5٪ افزایش داد. شرکت Performable هم با تغییردادن رنگ دکمه¬هایش از سبز به قرمز توانست 21٪ افزایش را در نرخ تبدیل خود تجربه کند. SAP BusinessObjects هم با تبدیل کردن لینکهای آبیرنگ معمولی سایت خود به دکمههای بزرگ و مشخص تا 32.5٪ بهبود را در تعداد بازدیدکنندگانش مشاهده کرد. همچنین، در کنار محصولات خود، دکمههای «افزودن به سبد خرید»، «همین حالا بخر» و «رایگان امتحان کنید» ( در صورتی که این امکان برای محصول وجود دارد) را تعبیه کنید.Sheplers با اینکار شاهد 1.63٪ افزایش در نرخ تبدیلش بود. GetResponse (تولیدکنندهی نرمافزار بازاریابی ایمیلی) هم با بهرهگیری از این ترفندها توانست ثبتنامهای آزمایشی خود را تا 158٪ ارتقاء دهد و این در حالی بود که ثبتنامهای پولی (قطعی) آن کاهش نیافته بود.
پیشنهاد دهم: صفحهی اصلی خود را ساده و دسترسی به بخشهای مختلف
سایت خود را برای بازدیدکنندگان و مشتریان تسهیل نمایید.
بهترین کار این است که در صفحه اصلی یا خانه سایت خود، دقیقاً به مخاطب خود بگویید چه محصولات و خدماتی دارید و دقیقاً چه کار میکنید.
شرکت Preceden با انجام اینکار، نرخ تبدیل خود را به 37٪ افزایش داد. همچنین، قابلیت استفاده از سایت خود را با مجهز کردن آن به لوگوی اختصاصی و منوی کشویی (Navigation Menu) و دیگر موارد تسهیل کنندهی دسترسی و استفاده بهبود بخشید. سایت Slideshop.com و Dropbox با اینکار، نرخ تبدیل خود را به ترتیب 34٪ و10٪ ارتقاء دادند. به یاد داشته باشید استفاده از پنجرهی POP-UP در سایت گرچه رتبهی آن را افزایش داده، از لحاظ سئو دارای تأثرات مثبتیست و بیشتر برای کسب درآمد ادمینها کاربرد دارد، اما میتواند بههمان میزان نیز مخرب باشد و بهموجب وقتگیری و مزاحمت، بازدیدکننده را از سایت شما فراری دهد. با اینحال، اگر قصد استفاده از این پنجره را دارید باید تنها از یک پنجرهی POP-UP حداکثر 30 ثانیهای قابلبستن استفاده کنید.
پیشنهاد یازدهم: از نظر افراد راضی در صفحه اصلی استفاده کنید
تعداد زیادی از عکسهای مرتبط با مشتریان یا لیستی از مشتریان و شواهدی حاکی از رضایت آنها از خدمات شما را در صفحهی اصلی سایت قرار دهید. اینکار میتواند در جلب اطمینان مشتری مؤثر باشد.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- پروفایل روان سنجی برای بازاریابی چیست؟ پروفایل روان سنجی برای بازاریابی در اینجا یک سوال...
- فرمول کم کردن ریزش مشتریان کم کردن ریزش مشتریان مهم نیست که شما چه...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.