10 نکته مهم در سئو
خیلی چیزها در سئو تغییر کرده است. با این حال اصول بنیادین بدون تغییر باقی مانده است. امروزه کلمات کلیدی چیزهای خیلی زیادی در مورد کاربران به ما می آموزند و چگونگی رفتار درست با آنها را به ما یاد می دهند. تکنیک های زیادی برای اجرای سئو وجود دارد ، اما باید دید کدامیک از آنها برای تعیین هدف ضروری اند و از کدامیک می توان به راحتی چشم پوشی کرد.
می خواهیم به 10 نکته اشاره کنیم که با رعایت این نکات بتوانید رتبه جستجوی خود را بالا برده و ترافیک طبیعی را به وب سایت خود هدایت کنید.
سرعت لود صفحه فاکتور اساسی SEO است.
در گذشته ، سرعت لود صفحه فاکتور مهمی نبود و شما می توانستید با سرعت پایین کار خود را ادامه بدهید. سرعت پائین لود صفحه باعث می شود محصول شما فروش نرود! تحقیقات نشان می دهد 1 ثانیه تأخیر در لود وب سایت می تواند 7% تبدیل بازدیدکننده به مشتری را کاهش دهد.
در ذهن خریداران ، یک سایت کند ، یک سایت غیرقابل اطمینان است. سرعت لود وب سایت هم برای کاربران و هم برای گوگل بسیار حیاتی است. تحقیقات نشان می دهد 40% از افراد ، وب سایتی را که لود آن بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد را رها می کنند. 80% هم دیگر به وب سایت شما برنمی گردند.
در سال 2010، گوگل سرعت سایت را بعنوان یکی از 200 فاکتور مهم سئو قرار داد. اگر محتوای شما هرچقدر هم خوب ، باکیفیت و حرفه ای باشد اگر سرعت لود وب سایت پائین باشد شما بازدیدها را از دست خواهید داد. با توجه به مطالعات داخلی گوگل ، هنگامی که یکبار صفحه به آرامی باز می شود ، بازدیدکنندگان زمان کمتری در وب سایت صرف می کنند.
از سوی دیگر، صفحاتی که سریع بارگزاری می شوند ، هزینه های عملیاتی را کاهش می دهند و کاربر در اینگونه سایت ها تجربه خوبی به دست می آورد و قطعأ مزایای دیگری نیز به دنبال خواهد داشت.
2- لینک به وب سایت دیگر با محتوای مرتبط
لینک کردن به وب سایت های دیگر باعث رشد وب سایت شما می شود. بر طبق گفته راند فشکین لینک کردن به وب سایت های دیگر باعث می شود وب سایت شما یک منبع ارزشمند و مقیاس پذیر شود. شما نباید انتظار داشته باشید به وب سایت شما لینک داده شود وقتی که شما تمایلی به لینک دادن به وب سایت های دیگر نداشته باشید.
البته لینک های خود را به صفحاتی با محتوای با ارزش بدهید. چرا که این مورد در سئو بسیار تأثیرگذار خواهد بود. مهمتر اینکه وقتی به وب سایتی لینک می کنید ، اگر پست شما باارزش باشد آن وب سایت هم به وب سایت شما لینک می کند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد و به همین ترتیب ضریب تأثیرگذاری شما بیشتر می شود.
3- اول برای مردم بنویسید و سپس برای موتورهای جستجو
خیلی از وب سایت ها با همان روش های گذشته کار می کنند. اما باید بگویم سئو متفاوت از قبل شده است.شکل زیر را ببینید :
بسیاری از مردم به جای سرمایه گذاری بر روی کلمات کلیدی طولانی ، دنبال دستکاری موتورهای جستجو و بالا بردن غیرطبیعی ترافیک وب سایت خود هستند.
این یک هدف دست نیافتنی است.
به جای آن ، محتوای مناسبی برای مخاطب خود بنویسید. مخاطب شما چشم دارد ، مطلب شما را می خواند و برای محصول شما پول پرداخت می کند. اما یک ربات عنکبوتی فقط یک اسکریپت است و نمی تواند محصول شما را بخرد!!! پس بر روی روش های نادرست بالا بردن ترافیک وب سایت کار نکنید.
فراموش نکنید ، بر روی وب سایت خود محتوایی ایجاد کنید که برای مردم مفید باشد. در سئو این را با عنوان SEO Copywriting می شناسند. به این مقاله مراجعه کنید.
وقتی ابتدا محتوایی می نویسید که برای مخاطبتان مفید است ، موتورهای جستجو به آن پاداش می دهند. چرا؟چون موتورهای جستجو پیرو کاربران هستند. چون راه دیگری جز پیگیری کاربران ندارند.
4- وب سایت های قابل اعتماد دیگر را تشویق کنید تا به شما لینک کنند.
تا حد زیادی ، لینک های ورودی هنوز هم فاکتور مهم رتبه بندی جستجو محسوب می شود.
وقتی وب سایت شما ، با لینک های مفیدی ترکیب می شود ، گوگل به وب سایت شما پاداش می دهد. هدف بازاریابی محتوا نیز همین است. اینکه محتوای مفید بسازید ، به طوری که خیلی از افراد به محتوای شما نیاز داشته باشند. پس قطعأ به محتوای بی نظیر شما لینک خواهند کرد.
وقتی محتوایی می سازید که در صنعتی که فعالیت می کنید نظیری ندارد خوب مطمئنأ محتوای شما برای افراد بسیاری مورد پسند واقع می شود. پس خود به خود لینک به شما بیشتر و بیشتر می شود.
5.داشتن یک آنالیزور وب در زمان شروع به کار وب سایت
قبل از شروع به کار و پیاده سازی اهداف سئو در وب سایت خود ، یک نرم افزار نیاز دارید تا بتواند به شما باید ها و نباید ها را گزارش دهد.
نرم افزارهایی مثل Google Analytics ، Google Search Console و … می توانند به شما در پیگیری باید ها و نباید ها کمک کنند. پس سعی کنید قبل از شروع به کار، از آنها استفاده نمائید.
ابزارهای شبیه به CrazyEgg می توانند به شما نشان دهند که بازدیدکننده شما کجا را بیشتر کلیک می کند و مسیر او در وب سایت شما چگونه است.
قبل از ارسال حتی یک بازدید کننده به وب سایت خود ، ابزارهای مذکور باید آماده به کار باشند.
6.نوشتن توضیحات متای یکتا و مرتبط برای هر صفحه از وب سایت خود
یکی دیگر از نکات مهم در سئو ، که کمتر به آن توجه می شود توضیحات متاست. توضیحات متا اولین بخش از محتواست که مردم می توانند آن را در نتایج گوگل ببینند. شکل زیر را ببینید :
هیچ وقت از مطالب تکراری استفاده نکنید. به وب سایت ها و محتوایات دیگران استناد کنید و لینک بدهید، اما مطالب تکراری و کپی برداری شده استفاده نکنید که از گوگل کارت قرمز دریافت می کنید!!
همانطور که محتوای تکراری جریمه دارد ، توضیحات متای تکراری هم جریمه دارد! اگر هم از توضیحات تکراری استفاده کرده اید و هنوز جریمه نشده اید، پس بدانید محتوای شما هنوز علاقه مند ندارد! چون زمانی که ترافیک وب سایت شما بالاتر برود تمرکز گوگل بر روی وب سایت شما چند برابر می شود و قطعأ جریمه های سنگین گوگل شامل حال شما هم خواهد شد!
7- از آدرس های قابل خواندن و معنادار استفاده کنید.
وقتی کاربران نتوانند آدرس شما را درک کنند پس قطعأ موتورهای جستجو هم ممکن است سردرگم شوند. آدرس یکی از صفحات وب سایت دربهشتی.آی.آر به صورت زیر است :
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- آموزش لینک بیلدینگ(بخش دوم) تفاوت بک لینک خوب و بک لینک بد در سئو...
- آموزش لینک بیلدینگ (بخش اول) آموزش لینک بیلدینگ چیست و چرا مهم است اگر به...
- آشنایی با آخرین الگوریتم های گوگل 4 آشنایی با آخرین الگوریتم های گوگل در 24 آوریل سال2012...
- آشنایی با آخرین الگوریتم های گوگل 3 در بخش سوم به مابقی مبحث آشنایی با آخرین الگوریتم...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.