10 تاکتیک بازاریابی
مردم دوست ندارند ضرر کنند.خواه این یک بازی را از دست بدهد ، یک بحث یا چیزی را که می خواهیم بخریم ، آن را دوست نداریم.
در واقع ، مردم تصمیمات خرید را می گیرند که انگیزه آنها تمایل به جلوگیری از ضرر است.
بازاریابان باهوش این را می دانند. در واقع ، گریز از ضرر یکی از اصول اصلی روانشناسی بازاریابی است.
آنها هنگام برنامه ریزی برای مبارزات خود و نوشتن نسخه خود ، انزجار از زیان را در ذهن دارند.
در اینجا آنچه شما باید در مورد انزجار از ضرر و 10 تاکتیک بازاریابی از دست دادن اثبات شده از ضرر بدانید که می تواند به تقویت تلاش های بازاریابی شما کمک کند ، می دانید.
گریز از ضرر در تاکتیک بازاریابی چیست؟
انزجار از زیان به گرایش مردم اشاره دارد که پرهیز از ضرر را به دست آوردن سود ترجیح می دهند. مطالعات نشان می دهد که انزجار از زیان از نظر روانشناختی دو برابر قدرت کسب چیزی است.
Daniel Kahneman و Amos Tversky روانشناسان (شاید آنها را از مقاله ما در مورد بازاریابی و اثر لنگر انداختن به یاد بیاورید) تأثیر ضرر را در تصمیم گیری انسان بررسی کردند و توانستند فرض اصلی آنها را تأیید کنند که:
… ضرر و زیان بیشتر از سود و مزایا بر ترجیحات تأثیر می گذارد.انسان ها برای جلوگیری از ضرر و زیان سخت گیر هستند. و در سالهایی که Tversky و Kahneman برای اولین بار تئوری رفتاری خود را بر اساس انزجار از ضرر ایجاد کردند ، علم این موضوع را درست اثبات کرد. راسل A. Poldrack ، استاد روانشناسی دانشگاه استنفورد توضیح می دهد:
روانشناسان و دانشمندان علوم مغز و اعصاب کشف کرده اند که چگونه انزجار از دست دادن ممکن است در سطح عصبی کار کند. در سال 2007 من و همکارانم دریافتیم که مناطق مغزی که ارزش و پاداش را پردازش می کنند ممکن است هنگام ارزیابی ضرر احتمالی بیشتر خاموش شوند تا زمانی که سود مشابهی را ارزیابی کنیم.
شاید جالب ترین ، واکنش های مغز افراد ما در پاسخ به ضررهای احتمالی بیشتر از سود باشد – پدیده ای که آن را انزجار از دست دادن عصبی می نامیم.
فقط ایده ضرر برای ایجاد یک واکنش شدید کافی است. تردیدی نیست که انزجار از زیان انگیزه ای نیرومند در تمام جنبه های زندگی است – از جمله رفتار مصرف کننده.
انزجار از دست دادن و اضطرار
شما چه می فهمید یا نه با تاکتیک بازاریابی از انحراف از ضرر آشنا هستید.
آنها همه جا هستند.
“فقط 3 تا در انبار باقیست! اکنون سفارش دهید!”
“فقط تا فردا در دسترس است.”
“فروش روزانه! فقط امروز!”
“این معامله عالی را از دست ندهید!”
ما با استفاده از ترس از دست دادن هر روز برای خرید دعوت شده ایم ، تحت فشار قرار گرفته ایم و ما را مجذوب خود کرده است. این روشهای فشار فروش سخت ، چیزی را ایجاد می کند که بازاریابان آن را “فوریت” می نامند.
و گرچه این تاکتیک های اضطراری ممکن است گاهی اوقات ناپسند باشند ، اما موثر هستند.
همین امروز داشتم چیزی می خریدم برای یک قفسه کوچک که بالای سر من باشد. من قصد خرید یک آن را نداشتم ، اما قفسه ای پیدا کردم که دوست داشتم و متوجه شدم که روی آن نوشته شده بود: “فقط یک عدد موجود است” با خط قرمز کوچک در زیر تصویر.
قبل از اینکه بفهمم ، قفسه را سفارش دادم.فوریت مستقیماً مطابق میل ما برای جلوگیری از ضرر است. نمی خواستم از آن قفسه غافل شوم. بنابراین ، مغز مارمولک من را تحویل گرفت و روی “افزودن به سبد خرید” کلیک کرد و اطمینان حاصل کرد که آنچه را پیدا کرده ام “از دست نخواهم داد”. برای شروع هرگز واقعاً چنین چیزی نداشته ام.
آنچه شما در تاکتیک بازاریابی می توانید انجام دهید
یک چارچوب زمانی برای پیشنهاد خود پیوست کنید. این به مشتریان انگیزه می دهد تا در آن بازه زمانی برای جلوگیری از ضرر در قیمت پایین خرید کنند. این ، به عنوان مثال ، با فروش خرده فروشی معمول است.
اگر تعداد محدودی از محصولات یا بسته های خدمات با قیمت خاص وجود دارد ، به مردم اطلاع دهید. با دانستن اینکه ممکن است کالا یا کالای موردنظر در هر زمان از دسترس خارج شود ، مشتریان انگیزه خرید را می گیرند ، بنابراین ضرر نخواهند کرد. این تأثیر را می توانید هر سال در جمعه سیاه مشاهده کنید.
تایمرهای شمارش معکوس قابل مشاهده و اعلان های سهام را به وب سایت یا صفحه اصلی خود اضافه کنید. یادآوری های بصری به تشویق مشتریان برای خرید کمک می کند قبل از اینکه خیلی دیر شود.
بیش از حد از این تاکتیک بازاریابی استفاده نکنید! گرچه این تاکتیک بازاریابی موثر هست ، اما به عنوان یک استراتژی بازاریابی مستقل پایدار نیستند. اگر شما به طور مداوم فروش “فقط در مدت زمان محدود” را ارائه دهید ، مردم در هنگام فروش خرید می کنند و فقط خرید می کنند. یا بدتر از آن ، یک غرقاب مداوم از پیشنهادات “زمان محدود” و معاملات “انحصاری” باعث می شود مشتریان احساس دروغگویی و دستکاری کنند. برای تأثیر بیشتر ، از این تاکتیک ها با خویشتنداری استفاده کنید.
انحراف از دست دادن و تعصب وضعیت موجود در تاکتیک بازاریابی
گریز از دست دادن همچنین می تواند به تجارت شما کمک کند تا مشتریان موجود را حفظ کند.
ترس از دست دادن راهی برای بی حرکتی مردم دارد. همانطور که گفته می شود قدیمی ، “یک پرنده در دست دو بوته ارزش دارد.” ما می خواهیم آنچه را که می دانیم حفظ کنیم ، حتی اگر چیز بهتری در انتظار ما باشد.
و ، چرا ما به آنچه می دانیم پایبند هستیم؟ زیرا همچنین ممکن است آنچه در انتظار ما است از آنچه در حال حاضر داریم بدتر باشد.
مردم تمایل دارند که به آنچه که دارند پایبند بمانند مگر اینکه دلیل خوبی برای تغییر کار وجود داشته باشد. انزجار از باخت بازتاب یک سوگیری کلی در روانشناسی انسان است (تعصب وضعیت موجود) که باعث مقاومت مردم در برابر تغییر می شود. بنابراین وقتی به تغییر فکر می کنیم بیشتر به آنچه ممکن است از دست بدهیم متمرکز می شویم.
برای بسیاری از افراد ، تمایل طبیعی ما این است که به آنچه بدست آورده ایم پایبند بمانیم.
بنابراین ، تیم بازاریابی شما چه کاری می تواند مشتریان موجود را به ماندن ترغیب کند؟
آنچه شما در تاکتیک بازاریابی می توانید انجام دهید
تجربه عالی مشتری و خدمات به مشتری را ارائه دهید. به مردم دلیلی برای ترک شما ندهید.
یک برنامه وفاداری ایجاد کنید که به مشتریان اجازه می دهد امتیاز یا وضعیت را جمع کنند. هنگامی که افراد آن امتیاز یا وضعیت را کسب کنند ، ترک آنها برای آنها سخت تر خواهد بود زیرا ترک به معنای از دست دادن چیزهای خوبی است که کسب کرده اند.
روش هایی پیدا کنید تا به مشتریان خود یادآوری کنید که محصول یا خدمات شما چه مشکلی را در زندگی آنها حل می کند. مشتریان دوست ندارند چیز خوبی را از دست بدهند. یک کمپین ایمیل یا شبکه های اجتماعی یک روش عالی برای انجام این کار است.
انزجار از دست دادن و اثر مالکیت در تاکتیک بازاریابی
مردم سخت تلاش می کنند تا آنچه را که می خواهند بدست آورند.و هنگامی که چیزی به دست ما رسید ، از این که آن را رها کنیم متنفر هستیم.این امر صادق است خواه چیزی که داریم در واقع متعلق به خودمان است یا فقط فکر می کنیم آن را مال خودمان داشته باشیم.
در پایان روز ، علی رغم بهترین نیت ما ، همه مردم واقعاً ناخودآگاه فکر می کنند که آنها مرکز جهان هستند. چرا که نه؟
ما تمام زندگی خود را با دیدن دنیا از دریچه تجربه خود می گذرانیم. ما مراکز جهان کوچک خودمان هستیم.
معنای آن این است که وقتی می بینیم اتفاقاتی برای افراد دیگر می افتد ، ناخودآگاه تصور می کنیم که این اتفاق برای خود ما نیز بیفتد. بنابراین ، اگر کسی را مشاهده کنیم که به نظر ما چیز جالب توجهی در دست دارد ، خود را نیز در این نقش تصور می کنیم.
این احساس مالکیت را با ترس از دست دادن جفت کنید و این یک قلاب قدرتمند در مغز ما ایجاد می کند.
مگدا کی ، بنیانگذار روانشناسی برای بازاریابان ، اینگونه بیان می کند:
از آنجا که ما از دست دادن را دوست نداریم ، پس از داشتن چیزی ، نمی خواهیم آن را رها کنیم (و حتی برای بالاتر بردن آن – ارزش آن را بسیار بیشتر می دهیم). این اثر مالکیت نامیده می شود. معنای آن این است که با ایجاد این احساس که مخاطبان شما احساس می کنند کالای شما را قبلاً در اختیار دارند ، احتمال خرید آن بیشتر خواهد بود- زیرا عدم انجام این کار به معنای از دست دادن آن است.اگر می خواهید سرنخ ها را به فروش تبدیل کنید ، به آنها کمک کنید تا تصور کنند که قبلاً مالکیت محصول شما را دارند یا از خدمات شما استفاده می کنند.
تصور کنید که در تاکتیک بازاریابی صاحب محصول خود هستید.
نسخه ای از بازاریابی را بنویسید که نشان می دهد مخاطبان شما از قبل صاحب این محصول هستند.
تصاویری از افرادی که خوشبختانه با محصول یا خدمات شما در تعامل هستند را نشان دهید.
فیلم هایی از محصول شما که توسط افراد دیگر اداره می شود را نشان دهید.
یک نسخه آزمایشی رایگان یا نمونه رایگان ارائه دهید ، به طوری که مشتری ممکن است مستقیماً با محصول یا خدمات شما ارتباط برقرار کند و هیچ خطری ندارد.
حتی اگر سرویس دیجیتالی ارائه دهید می توانید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال ، ما به مشتریان احتمالی اجازه می دهیم تا آزادانه پروژه های طراحی فعال و تکمیل شده را مرور کنند. مشتریانی که به دنبال ایجاد یک هویت تجاری جدید یا نام تجاری جدید خود هستند ممکن است به طراحی آرم حرفه ای علاقه مند باشند و دوست دارند نمونه هایی از مارک های دیگر و آرم های ایجاد شده در جمعیت را ببینند. آنها به راحتی می توانند با کاوش در پروژه های دیگری که بر روی جمعیت جمع شده اند ، این کار را انجام دهند.
توصیفات مشتریان دیگر را که مخاطبان هدف شما با آنها ارتباط دارد ، همراه کنید. ما این کار را در جمعیت از طریق اجازه دادن به مشتری ها و چشم اندازهای خود برای بررسی هزاران بررسی جمعیت از طریق جمعیت انجام می دهیم. آنها حتی می توانند بررسی ها را بر اساس نوع پروژه فیلتر کنند (مانند نام بردن از مشاغل ، طراحی بسته بندی ، طراحی وب و غیره)
بازاریابی از انحراف از دست دادن می تواند ابزاری فوق العاده موثر در کارنامه بازاریابی شما باشد. حتماً برخی از این تاکتیک ها را در استراتژی کلی بازاریابی خود آزمایش کنید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- قاب بندی در بازاریابی و فروش ( مرجع کامل ) (قاب بندی) در بازاریابی و فروش نحوه چارچوب اطلاعات...
- روش یافتن مشتری بالقوه برای افزایش فروش روش یافتن مشتری تولید سرنخ اولین مرحله ضروری از...
- 20 تاکتیک بازاریابی برای کمپین ها تاکتیک های بازاریابی می توانند به شما کمک کنند تا...
- فروش بیشتر ضمانتها و قراردادهای خدمات ( مرجع کامل ) فروش بیشتر ضمانتها یک تگرگ من را از منطقی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.