10 ابزار بازاریابی آنلاین برای کسب وکار نوپا
آیا اخیرأ کسب و کار جدیدی را شروع کرده اید؟
مطمئنم در روزهای آغازین کسب و کار سوالات بسیار زیادی ذهن شما را درگیر کرده است. سوالات زیادی دارید که به آنها پاسخ داده نشده. نگران آنچه اتفاق خواهد افتاد هستید و بسیاری موارد دیگر.
بهتر است به جای نگرانی، زمانتان را بر روی کنترل کسب وکار صرف کنید. بنشینید و پلنی را برای خود ایجاد کنید و کسب و کار خود را در مسیر درست موفقیت قرار دهید. در این مقاله قصد داریم در مورد 10 کسب وکار آنلاین و بازاریابی آنلاین صحبت کنیم که می توانند به تجارت های در حال و نوپا کمک کنند تا در مسیر درست موفقیت قرار بگیرند. هر کدام از آنها باعث می شود شما با قدرت بیشتر ، کسب و کار خود را به مرحله بعدی هدایت کنید.
ابزار 1 در بازاریابی آنلاین – وب سایت GetResponse
این وب سایت با حدود 350،000 مشتری در 200 کشور مختلف یکی از بزرگترین نام ها در حوزه ایمیل مارکتینگ محسوب می شود. هر چند این وب سایت چیزی فراتر از سرویس های ایمیل مارکتینگ است. این شرکت به کاربران کمک می کند تا کسب و کار خود را به صورت روز به روز بررسی کنند و با فعالیت هایی که وب سایت به آنها پیشنهاد می کند جلو رفته و هرروز بهتر شوند.
نمودار ها نشان می دهد که ایمیل مارکتینگ بخش بزرگی از فضای تجارت را به خود اختصاص داده و در این زمینه وب سایت GetResponse می تواند در قسمت های زیر برای شما مفید باشد:
- انجام وبینارها
- ساخت صفحات Landing Page یا در اصطلاح صفحات فرود
- پیگیری رفتار بازدیدکنندگان وب سایت شما
- ویرایش عکس های وب سایت شما
- انجام نظرسنجی های آنلاین
- اتوماسیون ایمیلی و تجزیه و تحلیل آن
- پاسخگوی خودکار برای مطابقت با رفتارهای مشتریان شما
هر کسب و کاری می تواند از انواع پلت فرم ها برای بهبود کسب و کار خود استفاده نماید. اما این ابزار یعنی وب سایت GetResponse برای کسانی طراحی شده که علاقه مند به استفاده از یک راه حل ساده و موثر هستند.
این شرکت با رابط کاربری ساده و جذاب ، فرآیند کاملأ روتین و مشخص، پشتیانی آنلاین و.. توانسته است صاحبان کسب و کارهای نوپا را به خود جذب کند. این شرکت با ترکیب کیفیت بالای کار و قیمت مناسب توانسته پلن های خوبی برای کسب و کارها ایجاد کند. ازین رو گزینه بسیار مناسبی برای کسب و کارهای نو پا به شمار می آید.
ابزار 2 در بازاریابی آنلاین – وب سایت BuzzSumo
آیا دوست دارید بدانید چه محتوایی برای کسب و کار شما مناسب تر است؟
BuzzSumo همان چیزی است که به آن نیاز دارید. شعار این شرکت این است:
“بهترین محتوایی که عملکرد بهتری برای هر موضوع و وب سایت دارد را تجزیه و تحلیل می کنیم.”
این وب سایت کارش را با یک موضوع یا با یک دامنه خاص آغاز می کند. یکی از کارهایی که این سایت انجام می دهد این است که می تواند آمار دقیقی از تعداد اشتراک گذاری های هر پست را در شبکه های اجتماعی به شما نشان دهد. مثلأ شکل زیر نشان می دهد تعداد اشتراک گذاری های یک موضوع خاص در شبکه های اجتماعی چقدر بوده است
کسب و کارهای نوپا می توانند از BuzzSumo از طریق راه های مختلف استفاده نمایند. حتی می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در این وب سایت جستجو کنید تا ببینید چقدر در آن زمینه رقیب دارید و اینکه رقبای شما در آن زمینه چگونه عمل کرده اند. این موضوع می تواند به شما ایده روشنی بدهد که چه محتوایی برای شما بهتر است.
بخاطر سادگی و توانایی استفاده رایگان از این سرویس ، بسیاری از صاحبان کسب و کارها، ازاین ابزار برای کسب و کارهای خود استفاده می کنند.
ابزار 3 در بازاریابی آنلاین – وب سایت Buffer
اگر شما کسب و کار خود را امسال شروع کرده اید ، قطعأ نیاز دارید منابع زیادی را در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک ، توئیتر، Instagram و… قرار دهید. اما یک سوالی اینجا مطرح است که آیا شما وقت کافی برای گذاشتن مطلب و مدیریت آنها در شبکه های اجتماعی دارید؟
وب سایت Buffer یکی از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعیست. این وب سایت :
- پست های گذشته را مدیریت می کند.
- ارسال پست شما به تمام شبکه های اجتماعی در کسری از ثانیه
پیگیری بازخوردهایی که از سمت شبکه های اجتماعی دریافت می شود.
با تکمیل اطلاعات لازم و نیز تعیین برخی پارامترهای کلیدی مانند اینکه چه محتوایی را بیشتر می پسندید و علاقه دارید آنها را به اشتراک بگذارید، بافر بقیه کارها را خودکار برای شما انجام می دهد. همانطور که می دانید یکی از بهترین کارها برای رشد کسب و کارهای نوپا ، استفاده از شبکه های اجتماعی است. تنها، مسأله زمان است که بافر این مسأله را برای شما حل کرده است.
با استفاده از بافر ، همواره می توانید زمان خود را ذخیره کرده و شبکه های اجتماعی بروز داشته باشید
ابزار 4 در بازاریابی آنلاین–Google Analytics
قطعأ می دانید یکی از روش های رشد کسب و کار ، گرفتن ترافیک بیشتر برای وب سایت و کسب و کار است. هر چه بیشتر بهتر. اما صرفأ جذب بازدیدکننده نمی تواند منجر به فروش بالاتر یا رونق بیشتر کسب و کار شود، اگر جذب بازدیدها اصولی نباشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازدیدکنندگان خود باید زمان صرف کنید. آنها را بشناسید. ویژگی آنها را درک کنید و اینکه چه قشری بیشتر علاقه دارند تا با شما و کسب وکار شما آشنا شوند.
استفاده از آنالیزگر گوگل می تواند پاسخ سوالات زیر را برای شما روشن کند :
- چه کلمات کلیدی باعث جذب ترافیک بیشتر برای وب سایت شما شده است؟
- چقدر در جذب بازدید از طریق شبکه های اجتماعی موفق بوده اید؟
- بازدیدکنندگان شما بیشتر از کدام مناطق جغرافیایی هستند؟
- هر بازدیدکننده چقدر زمان را در وب سایت شما صرف کرده و کدام صفحات وب سایت شما بیشترین بازدید را داشته است؟
- کدام صفحه پربازدید ترین صفحه وب سایت شما بوده است؟
آنالیزگر گوگل ابزاریست که پاسخ تمام سوالات شما را می دهد. شکل زیر از تب Acquisition به دست آمده است:
این داده ها به صاحبان کسب و کارها می آموزد که چه افرادی و چگونه با کسب و کار شما تعامل دارند. مسلمأ این داده ها ارزش فوق العاده زیادی دارد. تنها کاری که برای نصب آنالیزگر گوگل باید انجام دهید این است که، کد تولید شده توسط گوگل را در وب سایت خود قرار دهید تا مراجل پیگیری کاربران آغاز شود.
ابزار 5 در بازاریابی آنلاین – Yoast SEO
آیا وب سایت شما با وردپرس ساخته شده است؟ آیا علاقه شدیدی به SEO دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، بهتر است افزونه Yoast را برای کسب وکار خود نصب کنید. بر روی صفحه دانلود این افزونه در وب سایت رسمی آن می بینیم نوشته شده :
“سئوی وب سایت وردپرس خود را بهبود ببخشید ، محتوای بهتر بنویسید و با پلاگین Yoast محتوای خود را بهینه کنید.”
استفاده ازین پلاگین بسیار ساده است. پس از نصب این افزونه روی وب سایت خود ، می توانید گزینه هایی را تنظیم کنید تا افزونه کار خود را شروع کند.
در صورتی که آگاهی چندانی از کار با افزونه ندارید، خود افزونه می تواند مشاوره حرفه ایی شما باشد. این گزینه مناسب کسب وکارهایی است که آگاهی چندانی از SEO ندارند. این افزونه دارای ویژگی های زیادی است. یکی از بهترین ویژگی های این افزونه قابلیت تجزیه و تحلیل کردن صفحه است. این افزونه تمام آیتم هایی که باید برای سئوی خوب در نظر بگیرید را به شما گوشزد می کند. این مورد تضمین می کند که هر صفحه ای که ایجاد کرده اید و هر پستی که گذاشته اید کاملأ بهینه شده و مناسب موتورهای جستجو شده است.
این افزونه دقیقأ همان چیزیست که شما به آن نیاز دارید. در شکل زیر محیط این افزونه را مشاهده می کنید :
ابزار 6 در بازاریابی آنلاین- Hellobar
همین الان که من در حال صحبت با شما هستم ، بیش از 100،000 وب سایت در حال استفاده از Hellobar هستند. همین جا می توانید اهمیت این وب سایت را درک کنید.
همین الان وارد این وب سایت شوید. وب سایت همانند شکل زیر برای شما باز می شود :
همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید، قسمتی برای ورود نام دامنه شما وجود دارد.نام دامنه خود یا همان آدرس وب سایت خود را وارد نمائید. پس از تأیید نام، کار شما تمام شده و کار Hellobar آغاز می گردد. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه شما می توانید یکسری ویژگی های قابل دسترس را می توانید ببینید:
- جمع آوری ایمیل
- اسلایدر
- صفحات Popup
- نوارهای بالا و پائین
- طراحی خاص
- قالب و …
hellobar نواری در اختیار شما قرار می دهد که اجازه میدهد یک پیام خوشآمد به خوانندگان خود بفرستید. این نوار بر روی صفحهی نمایش سایت شما باقی میماند و میتوانید روی آن از فراخوان به عملها استفاده کنید و کاربر را برای انجام کاری تشویق کنید. شما میتوانید از روانشناسی برای انتخاب رنگ و متن مناسب استفاده کنید.
یکی از ویژگی های این سایت پرسش هایی است که موقع خروج کاربر از او پرسیده می شود. سوالاتی شبیه به :
- آیا صفحه فیسبوک ما را دیده اید یا لایک کرده اید؟
- سوال در رابطه با ایمیل بازدید کننده و گرفتن ایمیل او
- پیشنهاد بن تخفیف اگر شما محصولی برای فروش دارید و …
ابزار 7در بازاریابی آنلاین – Ahrefs
حتمأ در حوزه بازاریابی آنلاین نام Ahrefs را شنیده اید. چون در این زمینه شهرت زیادی دارد. این ابزار عبارتند از :
“پیگیری لینک دهنده ها ، کلمات کلیدی ، نام تجاری و اینکه چه رقبایی دارید. همه اینها در Ahrefs!”
وقتی کسب وکاری شروع می شود در روزهای اولیه تولد خود ، به همه آنچه که در بالا اشاره شد نیاز دارد. وقتی استفاده ازاین ابزار را شروع می کنید، می توانید پاسخ سوالاتی از جمله سوالات زیر را پیدا کنید:
- چه تعداد Back Link در وب سایت من وجود دارد؟
- کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را داشته است؟
- چقدر در شبکه های اجتماعی موفق بوده ام؟
- رقبای کسب و کار من در چه حالی هستند؟
در نگاه اول شما با یکسری اعداد مواجه خواهید شد.اما با صرف زمان می توانید اطلاعات مفیدی از همین اعداد استخراج کنید. اینها اطلاعاتی در زمینه SEO وب سایت شماست.
ابزار 8 – Piktochart
اگر بازاریابی محتوا جز برنامه استراتژیک کسب و کار شماست، مطمئن باشید که تنها نیستید. بسیاری از کسب وکار های امروزی متوجه شده اند که بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه ها برای تعامل با مخاطبان خود است. این کار باعث جذب ترافیک بیشتر شده و در نهایت به افزایش درآمد می انجامد.
حتمأ دیده اید که من در مقالات خودم عکس ها و اسکرین شات های زیادی استفاده می کنم. هر عکس می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار دهد. وب سایت Piktochart ، ابزاریست که می تواند وب سایت شما را گرافیکی کند تا تأثیر آن بر روی مخاطب بیشتر شود. مهم نیست که چقدر تجربه طراحی داشته باشید.
مهم نیست که در چه صنعتی فعالیت می کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی همان چیزی را که می خواهید خلق کنید. آغاز کار با نرم افزار بسیار راحت است.
- قالبی را انتخاب کنید
- قالب انتخابی خود را با کلمات ، نمودار ها و … خصوصی کنید.
- نتیجه کار خود را با بقیه به اشتراک بگذارید.
یکی از بزرگترین مزایای این وب سایت، داشتن بیش از 500 قالب آماده رایگان در هر زمینه است. شما خیلی راحت می توانید با توجه به کسب و کار خود، عکس مورد نظر را به سرعت انتخاب کنید.
ابزار 9 – Pitchbox
روش های زیادی وجود دارد که می تواند باعث تسریع در رشد کسب و کار شما گردد. اما انتخاب استراتژی مناسب برای کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انتخاب افراد تأثیرگذار در کسب و کار ، شانس شما را در رسیدن به نتایج فوری بسیار بالا می برد.
ابزار Pitchbox ابزاری است که زندگی شما را راحت تر می کند. این ابزار به شما کمک می کند تا بدون دسترسی به افراد تأثیرگذار، کسب و کار خود را بهبود ببخشید. این ابزار دقیقأ همان کاری را انجام می دهد که ، افراد تأثیرگذار در کسب و کار شما انجام می دهند. در تعاریف این ابزار آمده است :
” Pitchbox تمام کارهای شما را خودکار می کند، بنابراین شما می توانید بر روی کارهای اصلی خود بهتر تمرکز کنید؛ ارتباطات فرد با فرد با مردم برای آنچه که شما می خواهید بدان برسید!”
وقتی شما هیچ ایده ای برای کسب و کار خود ندارید، وقتی زمان شما صرف کارهای بیهوده شده و نتیجه ای در بر ندارد ، آن زمان است که این ابزار می تواند بسیار کارآمد باشد و کسب و کار شما کارآمدتر به جلو پیش ببرد.
از ویژگی های این ابزار، آنالیز عمیق کسب و کار شماست. این ابزار به شما می گوید کسب و کار شما چگونه می تواند پیشرفت کند.
ابزار 10 – SEMrush
وقتی کسب و کار خود را آغاز می کنید، ممکن است با خود فکر کنید نیازی به بازاریاب حرفه ای اینترنتی ندارید. اما این اشتباه است. چون دقیقأ به این چنین فردی نیاز دارید.
SEMrush می تواند کسب و کار شما را از طریق راه های گوناگون حمایت نماید. همه این راه ها از یک جستجوی ساده شروع می شود:
ممکن است عبارت Content marketing کلمات کلیدی شما باشد. اما به این معنا نیست که این کلمه ، کلمه کلیدی تمام پست های شما باشد. با استفاده از این ابزار، شما می توانید تمام کلیدی مشابه با این کلمه را پیدا نمائید تا بتوانید از آن کلمات، در پست های دیگر نیز استفاده نمائید. حتی به شما تعداد کلمات کلیدی در انواع موتورهای جستجو را می دهد.
این ابزار، حتی رقبای شما در این زمینه را به شما نشان می دهد. وب سایت هایی که این کلمات کلیدی را در محتوای خود گنجانده اند. شکل زیر را ببینید :
پس از این شما می توانید یک طرح رقابتی با وب سایت های رقیب بسازید و وضعیت وب سایت خود را در بین رقبا بهبود ببخشید.
نتیجه گیری
خیلی از کسب و کارها موفق می شوند و خیلی از آنها شکست می خورند. اگر دوست دارید مشتریان شما هرروز بیشتر از قبل بشوند و چندین و چند سال مشتری شما بمانند ، باید همین الان دست به کار شوید. الان وقت انتخاب ابزار مناسب برای کسب و کارتان است.
ممکن است نیازی نباشد که شما تمام 10 ابزاری که خدمتتان توضیح دادم را انتخاب کنید. اما بدانید حداقل یکی یا چند تا از این ابزارها برای شما مهم هستند و باید از آنها برای بهبود کسب و کار استفاده نمائید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 7 ابزار هدف گیری کلمات کلیدی مناسب استراتژی شما برای کشف بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت...
- بازاریابی آنلاین ( فصل چهارم) خوب دوستان عزیز به فصل چهارم خوش آمدید. در فصل...
- دوره بازاریابی آنلاین (فصل دوم) مقدمه در فصل گذشته یکی از مهمترین قوانین در بازاریابی...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.