5 تکنیک برای تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای
ما معتقدیم که هر فروشنده خوب (یا اصلاً هر شخصی) همیشه فضایی برای رشد در نقش خود و بهبود مهارت های خود دارد.
به همین دلیل است که ما برای آموزش تیم خود سرمایه گذاری زیادی می کنیم، آنها را تشویق می کنیم که از وقت خود برای خواندن نشریات استفاده کنند و به آنها اجازه دهیم ایده های خود را آزمایش کنند – همه با اطمینان از اینکه آنها از این اطلاعات برای بهتر شدن در آنچه که می خواهند استفاده خواهند کرد.
1. بازار خود را درک کنید
مهمتر از همه، اگر نمیدانید به چه کسی میفروشید و مشتریان بالقوه بازار چگونه است، نمیتوانید فروشنده مؤثری باشید.(این ویدئو در مورد بازاریابی است حتما ببینید) ما فقط در مورد دانستن نام، عنوان، نام شرکت، URL وب سایت و ایمیل آنها صحبت نمی کنیم. ما در مورد این صحبت می کنیم که واقعاً بفهمیم چه چیزی باعث می شود آنها محصول ما را انتخاب کنند.
یک روز از زندگی مشتری احتمالی شما چگونه است؟ آنها با چه چالش هایی روبرو هستند؟ چه چیزی می تواند زندگی آنها را آسان تر کند؟
به دست آوردن این دانش در مورد مشتری بالقوه به بهبود درک شما از نحوه بهره مندی آنها از راه حل شما کمک می کند و شما را قادر می سازد محصول یا خدمات خود را به گونه ای قرار دهید که بر نیاز آنها منطبق شود.
علاوه بر درک نکات دردناک مشتریان بالقوه خود، همچنین باید بدانید رقبای شما چگونه محصول یا خدمات خود را ارائه می کنند و چگونه مشتریان بالقوه را جذب می کنند. چشم انداز رقابتی چگونه به نظر می رسد؟ راه حل شما چه تفاوتی با راه حل آنها دارد؟ بررسی کنید که رقابت چگونه در حال فروش و عرضه است و سپس کاری متفاوت انجام دهید
2.بر سرنخ های مناسب تمرکز کنید
این بدان معناست که بفهمید چه چیزی یک سرنخ را برای شرکت شما مناسب میکند تا وقت خود را برای افرادی که هرگز مشتری نخواهند شد تلف نکنید.با دانستن اینکه چه کسی را هدف قرار داده اید (یعنی شناسایی شخصیت های خریدار و مشخصات مشتری ایده آل) شروع می شود. از آنجا، شما باید بتوانید تعیین کنید که آنها با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند، چالش های آنها چیست و چگونه می توانید پیام ها و پیشنهادات خود را با نقاط دردناک آنها هماهنگ کنید.
وقتی روی سرنخهای مناسب تمرکز میکنید، میانگین اندازه معاملات بزرگتر و ارزش طول عمر مشتری بالاتر خواهد بود. اگر روی افرادی تمرکز می کنید که راه حل شما به آنها بهترین خدمات را می دهد، تبدیل آنها به مشتری آسان تر است.
به این ترتیب، زمان زیادی را برای فروش به آنها صرف نمی کنید و احتمال مشتری شدن آنها بیشتر است. شما فقط باید مطمئن شوید که زمان بندی شما مناسب است و آنها برای چیزی که شما ارائه می دهید آماده هستند.
3.از CRM استفاده کنید
دانستن اینکه چه پستهای وبلاگی خوانده شده اند، چه صفحاتی بازدید و چه ایمیلهایی باز شده اند، میتواند به ما درک بهتری از آنچه آنها علاقهمند هستند، نقاط دردشان چیست و چگونه با ما آشنا شدهاند به ما بدهد.
4.از داده ها مطلع باشید
هنگامی که شما یک شرکت کوچک هستید (و البته می تواند برای شرکت بزرگ هم استفاده شود)، داده ها می تواند کمک بزرگی کند. به معیارها و قیف بازاریابی خود توجه زیادی داشته باشید تا بفهمید چه بخشی برای شما کار می کند و کدام بخش ها نه. چه چیزی به تیم فروش شما کمک می کند تا معاملات بیشتری را ببندد؟
داده ها دروغ نمی گویند، بنابراین گوش دادن به اعداد یک جزء حیاتی برای موفقیت فروش شما است.
هدف هر یک از گزارش ها باید این باشد که چیزی را از منظری متفاوت به شما نشان دهد. با مشاهده روندهای مختلف می توانید تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید که نتایج شما را در دراز مدت بهبود بخشد.
5.واقعاً به مشتریان بالقوه خود گوش دهید
شما می دانید که یک تیم فروش مدرن را اداره می کنید، زمانی که فروش بیشتر شبیه رابطه بین یک پزشک و یک بیمار است و کمتر شبیه رابطه بین یک فروشنده و یک مشتری بالقوه است.”
بنابراین، منظور او از آن چیست؟
برای اینکه فروشندگان موثری باشیم، باید بتوانیم به مشتریان بالقوه خود گوش دهیم. ما تمایل داریم تا یک فرهنگ خودمحور باشیم، تا حدی به لطف رسانه های اجتماعی، بنابراین مهم است که به عنوان یک فروشنده، به مشتریان بالقوه خود اهمیت دهید – و نه فقط در ظاهر. این در مکالمات شما می درخشد، به ایجاد اعتماد کمک می کند و به بستن معاملات کمک می کند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 6 تکنیک فروش برای تبدیل مشتریان راغب تکنیک فروش برای مشتریان راغب شما ساعتها را صرف...
- روش پیدا کردن مشتری با کیفیت برای پیدا کردن مشتری چه کار کنیم؟ یکی از...
- 9 سوال فروش برای بستن معامله فروش بسیاری از نمایندگان فروش این اشتباه را مرتکب می...
- 7 مرحله برای فروش مشتری محور فروش مشتری محور چقدر روی مشتریان بالقوه خود متمرکز...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.