یک تکنیک سمی برای فروش بیشتر
کدوم محصول رو پیشنهاد بدم ؟ محصول گرون رو یا ارزون رو ؟
یک تکنیک سمی برای فروش بیشتر
تکنیک تقدم چیست ؟
خیلی از دوستان از من می پرسن اول باید کدوم محصول رو به مشتری معرفی کنم؟گرونه رو معرفی کنم؟ارزون تره رو معرفی کنم؟سال 2017 یه تحقیقی نشون داد که 35 درصد فروش وب سایت آمازون روی محصولاتی بوده که خود آمازون پیشنهاد داده به مشتریان.
محققان اتریشی اومدن یه تحقیق دیگه در همین زمینه انجام دادن فهمیدن شانس انتخاب شدن اولین محصولی که به مشتری نشون میدین 2.5 برابر بیشتر از محصولات دیگس.
فارغ ازین که ویژگی ها و مزایای محصول چی هست و نسبت به محصولات دیگه برتری داره یا نه؟این تکنیک اسمش هست تکنیک تقدم.
وقتی به مشتری چند محصول را معرفی میکنی و او فرصت کمی برای تصمیمگیری داره، به احتمال زیاد محصولی را انتخاب میکنه که اول به او نشان دادی. در بازاریابی به این پدیده اثر تقدم (Primacy Effect) میگن.
وقتی چند تا محصول رو به مشتری نشون میدی مشتری اولین محصولی رو که بهش نشون دادی رو به عنوان مرجع انتخاب میکنه و مابقی محصولات رو نسبت به اون میسنجه و مقایسه میکنه.
خوب حالا اول ویژگی و مزایای محصول رو بگیم یا قیمت؟اینجاست که تکنیک تقدم به شما کمک میکنه.
تکنیک بازاریابی اثر تقدم قیمت چیست؟
فروشگاهی را در نظر بگیرکه یک اتیکت بزرگ روی قفسه شلوارهایش زده: 99،500 تومان. به عنوان مشتری از خودت میپرسی کیفیتشون چطوره؟
اگر از بابت کیفیت شلوارها خیالت راحت باشه، بدون تردید نسبت به خرید آن اقدام میکنی به این تکنیک بازاریابی اثر تقدم قیمت میگن. برای بیشتر فروختن محصولاتی که قیمت مناسبی دارن، مصرفی هستند و ارزش محصول از نظر مشتری واضحه میتونید از اثر تقدم قیمت استفاده کنی.
تکنیک اثر تقدم محصول چیست ؟
اما اگر قرار باشه یک محصول با کیفیت، لاکچری و گران قیمت رو به مشتریت معرفی کنی، اثر تقدم قیمت نمیتونه به فروش بیشتر شما کمک کنه.
پس برای فروش بیشتر باید ابتدا محصول را به مشتری نشون بدی، از ویژگیها و کیفیت محصول برای او بگی تا مشتری اطمینان کنه محصول شما ارزش پولی رو داره که باید بابت آن بپردازه.اول باید فیلمی از مزیت های محصولتون اماده کنی و به مشتری اثبات کنی علت گرون تر بودن محصولتون نسبت به محصولات ارزون تر چیه. به این تکنیک، اثر تقدم محصول میگن.
☑ پس نتیجه:
✔ ابتدا درباره محصولات خودتون و رقیباتون تا جایی که میتونید اطلاعات جمع کنی.
✔ سپس به یک شناخت خوب از مشتری برسی.
✔ و در نهایت به نیازها و خواستههاش پی ببری.👌
دوست داری بدونی مشتریت به چی فکر میکنه ؟ پس پیشنهاد میدم این ویدئو رو ببینی.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- اثر هاله ای (halo effect) چیست؟ اثر هاله ای یا Halo Effect مفهوم مهمی برای درک...
- اثر طعمه اثر طعمه (که به آن اثر غلبه نامتقارن نیز گفته...
- تکنیک طعمه و اثر آن در قیمت گذاری “قیمت گذاری لحظه ای سرنوشت ساز است. همه استراتژی مارکتینگ...
- 5 تکنیک متقاعدسازی برای تغییر ذهن افراد تغییر ذهن افراد 5 تکنیک متقاعدسازی وجود دارد که اکثر...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.