چگونه بیشتر بفروشیم؟
بیشتر بفروشیم
1. برای این که بیشتر بفروشیم از بازخورد مشتری استفاده کنید.
بازخوردی که از مشتریان فعلی دریافت میکنید میتواند در ارزیابی مشتریان بالقوه شما و ایجاد سرنخهای فروش جدید بسیار
مفید باشد. دریافت تصویری کامل از نیازها و پاسخ های مشتریان به پیشنهاد شما به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام یک
از محصولات شما برای کدام مشتری جذابیت خاصی دارد.
سپس می توانید از این اطلاعات برای اطلاع از تعاملات خود با مشتریان احتمالی خود استفاده کنید.
اگر بتوانید حدس بزنید که مشتری احتمالی شما به چه چیزی بیشتر علاقه مند است، بهتر می توانید رویکرد خود را تنظیم کنید.
تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان همچنین به شما کمک می کند تا نقاط ضعف کسب و کار خود را بشناسید. پرداختن به چنین
ضعفی بخش مهمی از رشد و فروش بیشتر است.
اگر به شكايات مشتريان پاسخ مؤثري دهيد، شانس بهتري براي ايجاد روابط طولاني و فروش بيشتر به مشتريان موجود خواهيد
داشت.
2.برای این که بیشتر بفروشیم از پیش برنامه ریزی کنید.
همانطور که در حال توسعه برخی از سرنخ های فروش هستید، باید برنامه خود را برای تماس ها و ارتباطات بعدی برنامه ریزی
کنید. همیشه سعی کنید زمان تماس ها را از قبل برنامه ریزی کنید و از مشتری احتمالی خود راحت ترین زمان تماس را بخواهید.
صبح بدون برنامه ریزی مشخص از اینکه قرار است در آن روز با چه کسی صحبت کنید، سر کار نیایید.
مطمئن شوید که همه تماسهایتان را ثبت کردهاید و یادداشتهای سازماندهیشدهای را در مورد هر یک نگه دارید.
شما باید وارد هر مکالمه ای شوید و بدانید در کجا ایستاده اید و چه رویکردی را می خواهید در پیش بگیرید.
3.برای این که بیشتر بفروشیم خودتان را آماده کنید.
قبل از اینکه وارد مذاکره شوید و بخواهید معامله را امضا کنید، چند دقیقه بررسی کنید که آیا کاملاً آماده هستید. شما باید مطمئن
شوید که تمام اطلاعات مربوطه را در اختیار دارید و با مشخصات مشتری آشنا شده اید.
همچنین باید با صرف یک ثانیه استراحت و از بین بردن هر گونه اضطرابی که احساس می کنید، خود را آماده کنید.
شما باید با اعتماد به نفس، آگاه و مطمئن آشنا شوید.
آماده باشید که خود را به جای مشتری خود بگذارید تا بتوانید نیازهای آنها را بهتر درک کنید و به آنها پاسخ دهید.
4.برای این که بیشتر بفروشیم ارتباط برقرار کنید.
قرار ملاقات های فروش را با چند “حرف کوچک” مهم که مستقیماً به محصول یا خدمات شما مرتبط نیست، در نظر بگیرید. تجارت
با افراد غریبه برای افراد دشوار است، بنابراین ایجاد رابطه و درک متقابل می تواند به شما کمک کند تا مکالمه را پیش ببرید و در
مورد مشتری بالقوه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. چه وجه مشترکی بین آنها و خود می توانید پیدا کنید؟
5. برای این که بیشتر بفروشیم موفقیت های کوچک را بپذیرید.
هر مذاکره ای رفت و آمد بین افراد است و به این ترتیب، نباید انتظار داشته باشید که فوراً کاملاً موفق باشید. اگر به دنبال ایجاد
یک رابطه جدید با یک مشتری بالقوه هستید، باید آماده پذیرش موفقیت های کوچکی باشید که می توانند در آینده به موفقیت
های بزرگتری تبدیل شوند.
شاید هدف شما این بود که مشتری را متعهد به خرید هزار واحد در هر سه ماهه کنید، اما آنها در عوض روی 500 متوقف شدند.
آماده پذیرش مصالحه باشید و در آینده برای دستیابی به هدف 1000 واحدی، روی توسعه مشارکت کار کنید.
6. برای این که بیشتر بفروشیم به مشتری بالقوه خود گوش دهید
هنگامی که با یک مشتری بالقوه صحبت می کنید، همیشه باید مطمئن شوید که برای گوش دادن واقعاً وقت بگذارید و به آنچه
می گویند توجه کنید. گوش دادن با دقت شما را از فروشندگان تهاجمیتر متمایز میکند و به مشتری کمک میکند با شما گرم شود.
همچنین به شما امکان میدهد تصویر کاملتری از نیازها و موقعیت مشتری داشته باشید، که به شما کمک میکند رویکرد و طرح
خود را تنظیم کنید.
اگر با دقت گوش دهید، خواهید شنید که مشتری بالقوه شما چگونه صحبت می کند، از چه زبانی استفاده می کند و چگونه نیازهای
خود را تنظیم می کند.
سعی کنید دو برابر بیشتر از صحبت کردن برای گوش دادن وقت بگذارید.
به آنچه مشتری می گوید گوش دهید و آن را برای آنها تکرار کنید تا تأییدیه دریافت کنید
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
- 6 تکنیک فروش برای تبدیل مشتریان راغب تکنیک فروش برای مشتریان راغب شما ساعتها را صرف...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.