چگونه با بازاریابی محتوا اعتماد ایجاد کنیم
بازاریابی محتوا
بازاریابی سنتی بسیار مهم است – همه چیز در مورد ایجاد آگاهی در بازار است. پیامهای هوشمندانهای را اضافه کنید تا سطحی از
علاقه را ایجاد کنید، و ماموریت انجام شود.گویی آگاهی از یک برند برای ایجاد اعتماد کافی است. و این درست است – ما تمایل
داریم مارک هایی را که می شناسیم ترجیح دهیم، حتی اگر تفاوت واقعی بین یک محصول و یک محصول عمومی وجود نداشته
باشد.
اما وقتی نوبت به انتخاب بین دو یا چند برند می رسد، اعتماد حیاتی می شود. این یکی از مزایایی است که بازاریابان محتوا نسبت
به رقبایی دارند که یاد نمیگیرند چگونه در روابط اعتماد کنند – که محتوای بهتری نمینویسند و آزادانه اطلاعات ارزشمند را به
اشتراک نمیگذارند.
و اگر به درستی انجام شود می تواند سود قابل توجهی داشته باشد.
چرا ایجاد اعتماد در روابط مهم است
ایجاد اعتماد در روابط برای بازاریابی محتوا مهم است زیرا اعتماد در سطوح مختلفی کار می کند:
آیا کاری را که می گویید انجام می دهید؟
آیا محصولات و خدمات شما قوی هستند؟
آیا با مشتریان منصفانه رفتار می کنید؟
آیا در سال آینده وارد تجارت خواهید شد؟
آیا به ارزش های اصلی خود پایبند هستید؟
داستانفروشی که هر یک از این موارد را در طول زمان لمس میکند به مشتریان احتمالی کمک میکند که شما را نه تنها قابل
اعتماد، بلکه سخاوتمند ببینند. حتی بی خود.
3 راه برای ایجاد اعتماد در یک رابطه
از نظر تکنیک های متقاعدسازی که قدمت آن به زمان ارسطو باز می گردد، اخلاق عبارت است از توسل به اقتدار، صداقت و اعتبار
فردی که صحبت می کند یا می نویسد.و این دقیقاً نحوه ایجاد اعتماد در روابط است، زمانی که بازاریابی محتوا به خوبی انجام
شود.
ارسطو همچنین فکر میکرد که یکی از مؤلفههای کلیدی اخلاق مؤثر، ترکیبی از دوستداشتنی و از خودگذشتگی است.شما به
مخاطبان خود خدمات میدهید، خواه منقعت به شما باز گردد یا نه.
هنر حسن نیت بی غرض
وقتی محتوای باکیفیتی را ارائه میدهید که آنقدر خوب است که میتوانستید برای آن پول دریافت کنید، «با حسن نیت» رفتار
میکنید. این بدان معناست که مخاطب شما بدون توجه به اینکه آیا تا به حال یک سکه به شما پرداخت کرده است، ارزش دریافت
کرده است.
همین جنبه از بازاریابی محتوا است که آن را برای برخی از افراد تجاری که می خواهند به صورت آنلاین امرار معاش کنند غیرقابل
قبول می کند. فکر ارائه چیزی با ارزش به “بارگذاران رایگان” فقط آنها را دیوانه می کند.
من در این وب سایت محتوای رایگان زیادی را در اختیار افراد قرار می دهم و من کاملاً ایمان دارم که مزایایی را پس خواهم گرفت –
و دانستن، دوست داشتن و اعتمادی که به دست میآورم دلیل اصلی آن است.
فقط انجام بازاریابی محتوا، قدرت حسن نیت را به وجود میآورد. سه تکنیک وجود دارد که نویسندگان حرفه ای برای رسیدن به
یک هدف در هنگام یادگیری نحوه ایجاد اعتماد در روابط از آنها استفاده می کنند.
1. تکنیک “نتیجه گیری بی میلی”.
یک تکنیک متقاعدسازی کلاسیک «نتیجه گیری بی میلی» است. شما با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید که چگونه بر اساس
شواهد بسیار زیاد تغییری در ذهن شما ایجاد شده است.
به عنوان مثال، اخیراً قیمت محصولات دیجیتال خود را افزایش داده اید و متوجه شده اید که فروش شما را از بین می برد.می
توانید بی سر و صدا قیمت را تغییر دهید و امیدوار باشید که هیچ کس متوجه نشود، اما اگر توضیح دهید که در مورد افزایش
قیمت اشتباه کرده اید و آن را برگردانید، اعتماد و حسن نیت بیشتری در بین مخاطبان ایجاد خواهید کرد.در همین حال، شما
همچنین به هدف خود که جرقه فروش غیر فعال است، رسیده اید. وقتی اعتماد بیشتری را که با مخاطبان خود برای محصولات و
تبلیغات آینده ایجاد کردهاید حساب کنید، یک ببرد-برد است.
2. رویکرد “فداکاری شخصی”.
تاکتیک دیگر رویکرد “فداکاری شخصی” است.
بله، کارگاه آنلاین رایگانی که در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک نویسنده مستقل انجام می دهید می تواند یک محصول پولی
باشد، اما شما تصمیم گرفته اید که برای آن هزینه ای دریافت نکنید تا بتوانید به افراد بیشتری کمک کنید.
من مطمئن هستم که قبلاً بارها این کار را دیدهاید، با درجات مختلف مهارت در اجرا. کلید مدیریت خوب آن، مثل همیشه، شناخت
مخاطبانتان است.
3.تکنیک «آبراهام لینکلن»
و در نهایت تکنیک «آبراهام لینکلن» برای یادگیری نحوه ایجاد اعتماد در روابط وجود دارد.لینکلن مردی با ظاهری غیرعادی با لهجه
و صدای ناله ای بود. زمانی که او در دوران نامزدی ریاست جمهوری خود سخنرانی می کرد، با ادعای اینکه سخنران عمومی ضعیفی
است و هیچ چیز جدیدی برای گفتن ندارد، به آتش شخصی خود دامن زد.
و با این حال، لینکلن مرد بسیار باهوشی بود که به خوبی مشکلات کشور را درک می کرد. او با نشان دادن خود به عنوان یک احمق
صادق، توقعات را کاهش داد و در پایان یک سخنرانی حضار را کاملاً جلب کرد.بنابراین، اگر شما یک متخصص کایروپراکتیک هستید
که بازاریابی محتوا را نیز انجام میدهید، واقعاً آسان است که ادعا کنید «هیچ نویسنده اصلی کپینویس نیستید»، حتی زمانی که
شروع به ارائه برخی نوشتههای متقاعدکننده لعنتی میکنید. باز هم، باید مخاطبان خود را از نزدیک بشناسید تا بفهمید که چه
چیزی در مورد این موارد مناسب است.که ما را به بخش کاملا متفاوتی از ایجاد رابطه می رساند.
چه چیزی در آن برای شما وجود دارد؟
اگر هر یک از سه تاکتیک بالا به نظر جالب یا حتی دستکاری به نظر می رسد، شما تنها نیستید. این بدان معنا نیست که آنها برای
ایجاد اعتماد با مخاطبان خاص کار نمی کنند. آنها فقط ممکن است روی شما کار نکنند.برخی از بازاریابان در فضای ما هنگام بررسی
چگونگی ایجاد اعتماد در روابط به “شفافیت رادیکال” متوسل شده اند. مشکلی که در آن وجود دارد، بهویژه وقتی صحبت از رشد
درآمد میشود، این است که میتواند بیش از صداقت به مثابه فخر فروشی باشد.
و اگر اوضاع بد پیش می رود، باید این شفافیت را حفظ کنید، که در واقع ممکن است اعتماد به محصول یا شرکت شما را کاهش
دهد.
رویکرد من برای ایجاد اعتماد در روابط
از زبان یکی از محتوا نویسان حرفه ای:
من در آن زمان به مدت 18 ماه محتوای رایگان ارزشمند ارائه می کردم. بدون محصول، بدون خدمات، فقط تمرکز بی وقفه بر روی
خدمت رسانی و ساختن مخاطب.سپس یک اتفاق عجیب شروع شد. شروع به دریافت ایمیل از افرادی کردم که نمیدانستند چرا
من همه چیز را به صورت رایگان و بدون درخواست فروش میدهم.
من را غافلگیر کرد، اما مردم در مخاطبان اولیه من نگران بودند که نتوانند به داستان بازاریابی من اعتماد کنند، زیرا نمیدانستند چه
چیزی برای من وجود دارد. من شوکه شدم بنابراین، حتی اگر هنوز سعی میکنم تا حد امکان سخاوتمند باشم، هرگز از گفتن آنچه
برایم مفید است ابایی ندارم. اگر ما وظایف خود را به درستی انجام می دهیم، آنچه در آن برای شما مفید است باید همیشه برتر
باشد – که آن را به یک استراتژی فروش نیز تبدیل می کند.
به عنوان مثال، وقتی محصول جدیدی را عرضه می کنیم که قیمت اولیه ویژه ای دارد، به دلیلی فراتر از به حداکثر رساندن فروش،
این کار را انجام می دهیم. ما از مشتریان اولیه خود بازخورد می خواهیم تا بتوانیم به سرعت محصول را بهبود بخشیم.
بنابراین، ما آن را با جزئیات زیاد توضیح می دهیم. و هر بار هم در سطح فروش و هم در سطح بازخورد کار می کند. هر چه
پتانسیل شک و تردید در بین مخاطبان شما بیشتر باشد، بیشتر به مشتریان باکیفیت می گویید که می خواهید معامله را جذب
کنید – برای هر دو طرف.
قابل اعتماد بودن را نشان دهید
قدرتمندترین راه برای تثبیت خود به عنوان یک متخصص موضوع این است که قدرت خود را با محتوای خود نشان دهید نه اینکه
صرفاً ادعا کنید که یک متخصص هستید. یادگیری نحوه ایجاد اعتماد در روابط نیز به همین صورت عمل می کند.
بنابراین، دانستن برخی از آن ترفندها که در بالا فهرست کردم، خوب است، و در صورت لزوم، باید آنها را به کار ببندید. اما به طور
کلی، ارائه خدمات به مخاطبان خود با محتوای ارزشمند مناسب، بهترین راه برای نشان دادن قابل اعتماد بودن و ایجاد واقعیت
است. “حسن نیت بی غرض.”
به غیر از آن، انگیزه طبیعی برای پنهان کردن انگیزه های اقتصادی یا اهداف تجاری شما تقریباً همیشه یک اشتباه است. توجه
داشته باشید که مردم به طور فزاینده ای فکر می کنند که همه «در حال انجام» هستند، و وظیفه اصلی شما این است که به
مخاطبان خود اطمینان دهید که این کار را نمی کنید.ایجاد اعتماد بزرگتر از تاکتیک است – این تمام ماموریت شماست.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- راهنمای اعتماد در بازاریابی شما می توانید بهترین محصول یا خدمات موجود در بازار...
- استفاده از اصل دوست داشتن در بازاریابی اصل دوست داشتن ، سومین مورد در سری ما که...
- 54 نوع استراتژی بازاریابی تیم های بازاریابی از طیف گسترده ای از استراتژی ها...
- راه درست اعتماد سازی چطوری اعتماد سازی کنم؟ راه درست اعتماد...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.