پیشنهادهای احساسی
پیشنهادهای احساسی
استفاده از قدرت یک پیشنهاد فروش احساسی (ESP) به محتوای شما کمک می کند تا نتیجه بگیرد. من به چه نوع نتایجی مراجعه می کنم؟ به دست آوردن تعداد زیادی سهام در شبکه های اجتماعی چگونه به نظر می رسد؟
یا رتبه بندی یک مقام برتر در Google و آوردن امتیازات؟من قصد دارم توضیح دهم که پیشنهاد فروش احساسی چیست و پنج مثال مشخص از مارک های معروف ارائه می دهم. پس بیاین و ما با من همراه بشین.
اول ، مهم است که درک کنیم احساسات نقش زیادی در تصمیم گیری های ما دارند. در واقع ، احساسات چنان نیروهایی قدرتمند هستند که ما قادر به تصمیم گیری بدون آنها نیستیم. طبق مطالعه ای که توسط پروفسور آنتونیو داماسیو انجام شده است ، احساسات برای تصمیم گیری ضروری است و بر آنچه می خریم تأثیر می گذارد.شاید فکر کرده باشید که در عوض ، این منطق است.
به هر حال ، آیا ما قبل از خرید یک محصول ، ویژگی ها و مزایا را تحلیل نمی کنیم؟ بله ، درست است ، اما داستان چیزهای دیگری هم دارد. به گفته جرالد زالتمن ، استاد هاروارد ، 95٪ از تصمیمات خرید ناخودآگاه است. و حدس بزنید چرا؟ کلید ذهن ناخودآگاه احساسات است.
هنگام بازاریابی محصولات برای مخاطبان ، هدف قرار دادن ضمیر ناخودآگاه از طریق احساسات بسیار موثر است.
دقیقاً گزاره فروش پیشنهاد های احساسی چیست؟
یک پیشنهاد فروش احساسی (ESP) تمام عوامل احساسی را که فرد را به خرید سوق می دهد ، تعریف می کند. کاملا متفاوت از یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) است. در عوض USP تمام دلایل منطقی خرید را مشخص می کند.احساسات چیزی است که بیشترین تأثیر را در رفتار مصرف کننده دارد.
بنابراین برای موفقیت در تلاش های بازاریابی خود ، به جای فروش صریح محصول ، احساسی را که محصول شما ایجاد می کند ، بفروشید.در زیر نمونه هایی از چگونگی استفاده از مارک های معروف در تبلیغاتشان پیشنهاد فروش احساسی آورده شده است.
کوکاکولا: خوشبختی رو باز کن
“باز کردن خوشبختی” یکی از شاخص ترین و موفق ترین کمپین های تبلیغاتی جهانی کوکاکولا است.
توجه کنید که چگونه در این عنوان یا قلاب ، هیچ اشاره ای به طعم ، کیفیت و مواد تشکیل دهنده کوکاکولا نشده است. درعوض ، مارک نوشیدنی های گازدار به جای خود نوشابه ، بر احساسات خوب مانند شادی و سرگرمی متمرکز بود.
کوکاکولا به یکی از قدرتمندترین احساساتی که همه ما آرزو داریم ، یعنی خوشبختی است. در حقیقت ، مطالعه ای که بر روی بیشترین مقاله های ایمیل شده توسط نیویورک تایمز انجام شد ، نشان داد که ایمیل هایی که بیشترین اشتراک را داشته و با آنها درگیر شده اند ، احساسی و مثبت هستند. این تعجب آور نیست زیرا همه ما به دنبال کسب لذت و شادی از زندگی هستیم.
در نتیجه ، ما وابستگی طبیعی به تبلیغات و محتوایی داریم که بیانگر آن احساسات اصلی است.شرکت کوکاکولا یکی از شناخته شده ترین شرکتها در جهان است. و با همسویی استراتژی تبلیغات آنها با احساس خوشبختی ، دلیل آن آسان است.
WWF : تغییرات آب و هوایی را متوقف کنید قبل از اینکه شما را تغییر دهد.
ممکن است فکر کنید که استفاده از احساسی مانند ترس ایده بدی برای بازاریابی است. اما ، اگر از آن به روش صحیح استفاده شود ، ترس می تواند احساسی قدرتمند باشد که مردم را به اقدام سوق می دهد.در این تبلیغ به نحوه استفاده صندوق جهانی حیات وحش (WWF) از احساس ترس توجه کنید.
در این شعار ، WWF از ترس برای ایجاد احساس نگرانی و نگرانی در مورد تغییر آب و هوا استفاده می کند. این آگهی پیشنهاد می کند که اگر در مورد بازسازی آن کار مثبتی انجام ندهیم ، ممکن است خود و فرزندانمان تغییرات ناخوشایندی را تجربه کنیم.ترس یک غریزه طبیعی است که همه ما داریم و اغلب به ما در جلوگیری از خطرات کمک می کند.
و در این مثال ، WWF از آن به عنوان یک لنگر عاطفی جذاب در بینندگان استفاده می کند تا اقدام کنند.استفاده از یک احساس قدرتمند مانند ترس به اندازه سایر احساسات معمول نیست و حتی ممکن است گاهی اوقات خطرناک باشد.
با این حال ، وقتی از آن به شیوه ای خلاقانه و جذاب استفاده شود ، می تواند یک پیشنهاد فروش احساسی بسیار قوی را ارائه دهد.
پیشنهاد میکنم مطالعه کنید: معنی ENGAGMENT چیست؟
L’Oréal:چون ارزش آن را دارید
نگاهی به این شعار تبلیغاتی بیندازید: “چون ارزش آن را دارید”. آیا می توانید حدس بزنید که L’Oréal کدام احساسات را هدف قرار داده است؟
اگر گفته اید که احساس عزت نفس ، اعتماد به نفس و عزت نفس دارید ، درست است. L’Oréal کاملاً فهمیده است که مخاطبان هدف آنها هستند: زنان.
آنها دریافتند که زنان به دلایل مختلف آرایش می کنند. آنها می خواهند زیبا به نظر برسند ، اعتماد به نفس داشته باشند و می دانند که شایسته همه چیزهای خوبی هستند که زندگی ارائه می دهد.به همین ترتیب ، این عبارت افسانه ای که توسط L’Oréal ابداع شد ، زنان سراسر جهان را مورد آزار قرار داد.
در مقاله ای از هالیوود ریپورتر ، جین فوندا گفت: “عنوان معروف L’Oréal از سال 1971 آغاز شد ، زمانی که زنان عادت نداشتند احساس کنند ارزش آن را دارند.قدرت احساسی این شعار قدرتمند انقلابی در توانمندسازی زنان ایجاد کرد. در نتیجه ، L’Oréal توانست وفاداری به مارک تجاری و ارتباطی عمیق با مشتریان خود برقرار کند.
ژیلت: بهترین مردی که می توانید باشید
بیش از 30 سال ، ژیلت به عنوان برندی مطرح شده است که مردان را به بهترین خودشان ترغیب می کند. این شعار نمادین آزمایش خود را پس داده است و از حالت شعاربه واقعیت تغییر پیدا کرده است .این شعار به 14 زبان مختلف ترجمه شده و همچنان پیام اصلی برند ژیلت است .
مختلف ترجمه شده و همچنان پیام اصلی برند ژیلت است . کمپین تبلیغاتی معروف ژیلت باعث شد که مردان اصلاح را به عنوان یک آداب و رسوم تصور کنند. این احساسات مردانگی ، موفقیت و رهبری را برانگیخت. عنوان و پیام آن واقعاً الهام بخش بود و از حمایت مردان زیادی در سراسر جهان برخوردار بود.
برای مردان ، شعار “بهترین مردی که می توانید باشید ” به معنای هل دادن بدن ، موفقیت در زندگی ، عشق به پدر و پسر و زنان زندگی آنها بود. این نهایت ظرافت چیزی است که باعث می شود یک مرد یک مرد باشد. در نتیجه ، این باعث شد بسیاری از مردان بر اساس این ایده آل ها بخواهند تیغ های ژیلت را بخرند.ژیلت تیغ را نفروخت ، آنها این ایده را که یک انسان موفق می تواند و باید باشد فروختند.
خلاصه پیشنهادهای احساسی:
برای به حداکثر رساندن نتایج بازاریابی محتوای خود ، باید از قدرت احساسات استفاده کنید. انسانها تحت تأثیر احساسات قرار می گیرند. بنابراین اگر می خواهید مشتری های آینده نام تجاری شما را بخاطر بسپارند ، آنها باید احساس کنند با آن ارتباط دارند. این همان جایی است که پیشنهاد فروش احساسی شما مطرح می شود.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- بازاریابی احساسی بازاریابی احساسی احساسات با ایجاد مشتریانی وفادار و مشتاق چه...
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- استراتژی جذب مشتری 3 مرحله جهت متناسب کردن پیام بازاریابی برای مشتریان ...
- 7 کلمه احساسی برای افزایش فروش با این 7 کلمه احساسی افزایش فروش داشته باش. من...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.