پروفایل روان سنجی برای بازاریابی چیست؟
در اینجا یک سوال برای شما وجود دارد: چقدر مشتریان خود را می شناسید؟
هرچه مشتریان خود را بهتر درک کنید، به طور مؤثرتری می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. اگر میدانید چه چیزی باعث میشود آنها را انتخاب کنند و چه چیزی بر تصمیمات خرید فردی آنها تأثیر میگذارد، میتوانید استراتژی بازاریابی خود را برای افزایش تبدیلها تطبیق دهید.
جواب: پروفایل روان سنجی . اجازه دهید به شما نشان دهم که چرا ابزار ارزشمندی برای افزایش اثربخشی بازاریابی است و چگونه می توانید آن را در سراسر تجارت خود به کار بگیرید.
نمایه سازی روان سنجی: چگونه کار می کند؟
پروفایل روان سنجی یک ابزار اندازه گیری است. این به شما امکان میدهد شخصیت افراد را «اندازهگیری» کنید و از یافتهها برای توسعه کمپینهای بازاریابی کاملاً هدفمند و فردی استفاده کنید.آیا می دانستید که مشتریان پیام های شخصی را ترجیح می دهند؟ اگر به معنای تجربه خرید شخصیتر باشد، 83 درصد از مشتریان با اشتراکگذاری دادهها با شما موافق هستند.
غذای آماده . پروفایل روان سنجی به شما این امکان را می دهد که آنچه را که مشتریان می خواهند ارائه دهید.برای روشن شدن، این همان مشخصات جمعیتی نیست. پروفایل دموگرافیک به معنای دسته بندی مشتریان بر اساس اندازه گیری های “عمومی” مانند سن و جنسیت است. پروفایل روانسنجی روشی جدید و متنوعتر برای دستهبندی پایگاه مخاطبان شما ارائه میدهد. در اینجا نحوه کار آن آمده است:
آنچه را که اندازه گیری می کند
پروفایل روانسنجی موارد زیر را اندازهگیری میکند:
ویژگی های شخصیتی (باز بودن، وظیفه شناسی، برون گرایی، موافق بودن)
منافع
سبک زندگی
عقاید و باورها
ارزش ها
به عبارت دیگر، نمایهسازی شخصیت به شما کمک میکند تا درک کنید که چرا مشتریان شما آنگونه رفتار میکنند. هنگامی که بدانید چه چیزی افراد را هدایت می کند، می توانید کمپین های بازاریابی بسیار موثر و هدفمندی را طراحی کنید.
ساختن یک نمایه روان سنجی
داده هایی که برای پروفایل مشتریان و بهبود بازاریابی خود نیاز دارید ، از قبل وجود دارد.
در مورد آن فکر کنید. بیش از 4.5 میلیارد نفر از اینترنت از جمله ایمیل و مرور وب استفاده می کنند و تقریباً نیمی از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
این افراد عبارتند از:
- خرید آنلاین
- خواندن ایمیل های بازاریابی
- اشتراک گذاری پست های فیسبوک
- دنبال کردن برندها در اینستاگرام
- توییت کردن در مورد چیزهایی که به آنها اهمیت می دهند
همه اینها داده هایی است که می توانید برای درک بهتر مشتریان خود و کشف استراتژی های بازاریابی که آنها به بهترین وجه پاسخ می دهند استفاده کنید.
آیا هیچ محدودیتی برای پروفایل روان سنجی وجود دارد؟
پروفایل روان سنجی به شما کمک می کند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، اما مانند هر چیزی محدودیت هایی دارد.
شما هنوز باید اطلاعات جمعیتی و سایر داده های کاربر را برای یک تصویر کامل جمع آوری کنید. به علاوه، جایگزینی برای ارتباط مستقیم با مشتریان و تعامل با آنها، به عنوان مثال، در رسانه های اجتماعی نیست. شما همچنین نمی توانید از روان سنجی برای اندازه گیری عملکرد بازاریابی استفاده کنید. به عبارت دیگر، به شما نشان نمی دهد که آیا استراتژی شما کار می کند یا خیر.
5 دلیل که چرا پروفایل روان سنجی به بازاریابان کمک می کند
چیزی به عنوان ابزار بازاریابی کامل وجود ندارد، بنابراین اجازه ندهید محدودیت ها شما را منصرف کنند. در اینجا پنج دلیل برای امتحان کردن آن وجود دارد:
پروفایل روان سنجی به شما کمک می کند تا قصد خریدار را درک
کنید
بگویید شما صاحب یک فروشگاه لوازم آرایشی هستید. پروفایل دموگرافیک و آزمایش تجزیه و تحلیل نشان می دهد که مشتریان شما معمولاً زنان طبقه متوسط بین 21 تا 45 سال هستند و به ایمیل های تبلیغاتی به خوبی پاسخ می دهند.اما چرا یک زن 21 ساله مجرد و یک مادر 45 ساله همان لوازم آرایش را با 50 درصد تخفیف خریدند؟ تا زمانی که شخصیت و رفتار مشتریان خود را نمایه نکنید، متوجه نخواهید شد.
با کمک پروفایل روان سنجی، آنچه ممکن است کشف کنید در اینجا آمده است:
- برخی از خانم ها این مجموعه را به عنوان هدیه خریدند.
- برخی به دلیل زیبایی بیشتر و اهمیت به خودشان این محصول را خریده اند.
- گروه دیگری این مجموعه را خریدند زیرا اینفلوئنسر مورد علاقه شان آن را تبلیغ می کرد.
بر اساس قصد خریدار، اکنون سه زیر گروه دارید:
- انگیزه هدیه دهندگان برای خرید محصولات با تخفیف
- زنانی که محصولات را خریداری می کنند زیرا از نوازش خود لذت می برند
- کسانی که چیزهای جدیدی را امتحان می کنند تا احساس کنند بخشی از یک جمع هستند
پروفایل شخصیتی شکاف های باقی مانده توسط سایر ابزارهای تحلیلی را پر می کند.
نمایه سازی روان سنجی به شما در بهبود تبدیل ها کمک می کند
آیا می دانید چرا در یک نقطه خاص در قیف فروش افراد را از دست می دهید؟ روان سنجی می تواند با حذف برخی از حدس و گمان ها به شما در نقش کارآگاهی کمک کند.اگر مشتریان قاطع دارید که برای کارایی ارزش قائل هستند، سرعت بارگذاری صفحه خود را بررسی کنید. سرعت پایین بارگذاری می تواند مقصر باشد.
آیا مشتریان شما دوست دارند شرکت ها ارزش های خود را به اشتراک بگذارند؟ کپی خود را بررسی کنید ممکن است پیام شما نامشخص باشد یا برخلاف آنچه مخاطبان شما به آن اعتقاد دارند باشد.روان سنجی روند عیب یابی شما را سرعت می بخشد و به شما کمک می کند دقیقاً محل مشکل را مشخص کنید. نتیجه: تبدیل بیشتر و نرخ پرش کمتر.
نمایه سازی روان سنجی به شما کمک می کند مخاطبان رسانه های
اجتماعی خود را گسترش دهید
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک به شما این امکان را میدهند که به طور دقیق در مورد افرادی که هدفتان قرار میدهید مطلع شوید. آیا می خواهید مادران محلی را هدف قرار دهید که به تناسب اندام علاقه دارند و به این سیاره اهمیت می دهند؟ فیسبوک شما را تحت پوشش قرار داده است.
با استفاده از روان سنجی، نگاهی به فالوورهای خود بیندازید و کمی عمیق تر کاوش کنید. مثال مادران را بسط دهیم:
- اگر آنها به تناسب اندام علاقه مند هستند، احتمالاً به سلامت و تغذیه اهمیت می دهند.
- اگر آنها عاشق محصولات سبز هستند، شاید به نگرش شما نسبت به پایداری اهمیت می دهند.
- آیا این مادران خود را پیشرو می بینند؟ باورهای آنها را در نسخه خود منعکس کنید.
- برای اصلاح کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی و جذب فالوورهای بیشتر، از آنچه از پروفایل کشف می کنید استفاده کنید.
- نمایه سازی روان سنجی به شما کمک می کند تا بازاریابی خود را هدف قرار دهید
- از قدرت پروفایل روان سنجی برای هدف قرار دادن بازاریابی خود استفاده کنید.
آن دسته از زنانی که لوازم آرایشی را می خرند زیرا اینفلوئنسر مورد علاقه شان آن را تبلیغ کرده است؟ برای دستیابی به این مشتریان بیشتر از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.مادرانی که به پایداری و محصولات سبز اهمیت می دهند، برای آنها ایمیل بفرستید و در مورد دلایل سازگار با محیط زیست صحبت کنید.
در اینجا چیزی است که باید در مورد آن فکر کنید: 68 درصد از مشتریان اگر احساس کنند که شما به آنها اهمیت نمی دهید، از جای دیگری خرید می کنند. ارتباطات خود را هدف قرار دهید تا به مردم نشان دهید که چقدر برای عادت آنها ارزش قائل هستید.
پروفایل روان سنجی به شما کمک می کند تا یک برند قوی تر بسازید
قدرت شخصیت برند را دست کم نگیرید. بیش از 60 درصد از مردان و زنان برندها را برای ایجاد ارتباط عاطفی ترجیح می دهند. 77 درصد از مشتریان به برندهایی که ارزش هایشان را به اشتراک می گذارند وفادار می مانند. طبق گزارش PwC، 64 درصد از مشتریان از شرکتهایی که ارزشها یا عقاید سیاسی آنها را به اشتراک نمیگذارند، دور میشوند.
با روان سنجی، می توانید:
- وفادارترین مشتریان یا فالوورهای خود را شناسایی کنید.
- آنها را بر اساس شخصیت، باورها، سبک زندگی و ارزش هایشان مشخص کنید.
- اطمینان حاصل کنید که برند شما منعکس کننده چیزی است که مشتریان وفادار شما می خواهند ببینند.
TALA، یک برند تناسب اندام، به وضوح پایگاه مخاطبان خود را می شناسد. همه آنها در مورد تنوع، پایداری و فراگیری هستند و هزاره هایی را هدف قرار می دهند که عاشق مد سازگار با محیط زیست هستند.آنها از طریق هشتگ ها و شعارها، برند خود را در تمام پلتفرم ها، از جمله وب سایت خود، تقویت می کنند:
غذای آماده برای بازاریابان: TALA میداند که چرا مشتریانش به روشی که خرید میکنند خرید میکنند و از طریق پیامهای قوی و مبتنی بر شخصیت، دنبالکنندگان را جذب میکند.
شما هم می توانید همین کار را انجام دهید.
چگونه از پروفایل سازی روان سنجی در بازاریابی خود استفاده کنید
اجازه ندهید ایده «پروفایل کردن» مشتریان شما را بترساند. به یاد داشته باشید، اطلاعات مورد نیاز شما در حال حاضر وجود دارد. این فقط یک موضوع است که همه آنها را با هم جمع کنید و نتایج را برای بهبود استراتژی بازاریابی خود تجزیه و تحلیل کنید.
1. از مخاطبان فعلی خود نظرسنجی کنید
نگران نباشید؛ نیازی به مصاحبه رسمی با مشتریان برتر یا راه اندازی گروه های متمرکز بازاریابی گران قیمت نیست. در عوض، این چیزی است که می توانید انجام دهید.ابتدا سعی کنید با وفادارترین (کسی که از شما زیاد خرید کرده) مشتریان خود مکالمه معمولی داشته باشید. آخر هفته خود را چگونه گذراندند؟ چه چیزی برای آنها اهمیت دارد؟
سوالاتی که میپرسید بسته به پایگاه مصرفکننده و نحوه کسبوکار شما متفاوت است. به عنوان مثال، اگر فروشگاه فیزیکی ندارید که در آن با مشتریان صحبت کنید، ممکن است کمتر عملی باشد. اگر مشتریان شما به تعامل در رسانه های اجتماعی به خوبی پاسخ دهند، می توانید این سوالات را به صورت آنلاین بپرسید.
در مرحله بعد، چند پرسشنامه برای مشتری ارسال کنید و در مورد کاری که انجام می دهید صادق باشید (به یاد داشته باشید، شفافیت کلیدی است). از آنها سؤالاتی بپرسید مانند:
- چیزی که به آن اهمیت می دهند
- چگونه آنها ترجیح می دهند با شما ارتباط برقرار کنند
- چه چیز دیگری دوست دارند از شما ببینند
- مدتی را صرف ساختن پرسشنامه کنید و در مورد نتایج فکر کنید.
به عنوان مثال، شاید مشتریان شما از ایمیل های بازاریابی متنفر باشند، اما به پیام های رسانه های اجتماعی به خوبی پاسخ می دهند، زیرا آنها دوستانه هستند و عاشق تعامل با مشاغل هستند. جواب: ایمیل های کمتری ارسال کنید و زمان بیشتری را صرف صحبت آنلاین با مشتریان کنید.
2. داده های وب سایت موجود را تجزیه و تحلیل کنید
امیدواریم در حال حاضر دادههای بازاریابی را جمعآوری کنید، چه از طریق تست A/B، Google Analytics یا ابزارهای رسانههای اجتماعی مانند Hootsuite.آیا این داده ها در دسترس نیست؟ جای نگرانی نیست اکنون می توانید با استفاده از ابزارهای سریع و آسان مانند ماشین حساب رایگان تست A/B من شروع کنید.
هنگامی که داده ها را در اختیار دارید، از منظر “چرا” به آن نگاه کنید و خود را به جای مشتری قرار دهید. بپرس چرا:
- پست های خاص بیشترین تعامل را دارند
- برخی از ایمیل ها نرخ کلیک بالایی دارند
- مردم در نقاط خاصی قیف فروش شما را رها می کنند
این رویکرد عالی است زیرا شما در حال یافتن راه های جدیدی برای به کار انداختن داده های موجود هستید. کارآمد و مقرون به صرفه است.
3. داده ها را جمع آوری کنید
شما داده ها را دارید و اکنون زمان استفاده از آن است.هدف در اینجا ایجاد پروفایل های جمعیت شناختی و روان سنجی برای تقسیم پایگاه مشتریان شما به گروه های هدف است. هنگامی که گروه های هدف خود را پیدا کردید، می توانید تکنیک های بازاریابی جدید را امتحان کنید و استراتژی توسعه خود را اصلاح کنید.
به زنان 21 تا 45 ساله ما فکر کنید که لوازم آرایشی را در فروش خریدند. ما آنها را بر اساس انگیزهها به سه مخاطب جداگانه دستهبندی کردیم، اما میتوان عمیقتر رفت.از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده کنید تا هر چه بیشتر درباره این زنان بیاموزید. آنها به چه روشی خرید می کنند؟ آنها به عنوان مردم چه کسانی هستند و چه چیزی آنها را هدایت می کند؟
در صورت نیاز به کمک بیشتر، ابزارهای روان سنجی را امتحان کنید و داده های جمعیت شناختی و روانسنجی را برای دقیق ترین مشخصات ممکن جمع آوری کنید.
4.از تست ها و ابزارها استفاده کنید
هنگامی که مخاطبان خود را تقسیم بندی کردید، استراتژی های بازاریابی جدید را روی آنها آزمایش کنید. برنامه خود را بر اساس یافته های خود تنظیم کنید. شما همچنین می توانید این تکنیک ها را امتحان کنید:
- جریان های UI مختلف را اجرا کنید.
- توصیه های هدفمند محصول را برای شخصی سازی تجربه خرید ارائه دهید.
- اگر مشتریان شما برونگرا، سرگرم کننده و دوستانه هستند، قیف فروش خود را جذاب تر کنید.
- آیا مشتریان شما دوست دارند احساس کنند که بخشی از چیزی منحصر به فرد هستند؟ از تاکتیک های کمبود استفاده کنید تا آنها را به خرید در حال حاضر تشویق کنید.
هیچ راه درستی برای انجام این کار وجود ندارد، بنابراین چند چیز را امتحان کنید و ببینید که چگونه بر تبدیل تاثیر میگذارند.
5. ارتباط آگهی را بهبود بخشید
از پروفایل های شخصیتی خود برای بهبود کیفیت و ارتباط تبلیغات استفاده کنید.برای مثال، بگویید مشتریان شما معمولاً مردان میانسالی هستند که عاشق سرهمبندی با ماشینها هستند. آنها اغلب به تنهایی کار می کنند و زمان زیادی در اختیار دارند.
به احتمال زیاد، آنها به تبلیغاتی که سایر مردان میانسال را نشان می دهد که به تنهایی در یک محیط آرام روی ماشین کار می کنند، بهتر پاسخ دهند. خانواده هایی که با هم روی ماشین کار می کنند یا مکانیک ها برای انجام کار مسابقه می دهند، این تصاویر ممکن است تاثیر کمتری داشته باشند.
هرچه تبلیغ شما مرتبط تر باشد، تبلیغ شما بهتر عمل می کند، که در نهایت به رشد کسب و کار شما کمک می کند.
6.ایمیل های قانع کننده بیشتری بنویسید
از آنجایی که اکنون میدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه میخواهند، میتوانید ایمیلهای بسیار مرتبط و از لحاظ احساسی جذاب بسازید. در اینجا چند نکته وجود دارد:
موفق ترین انفجارهای ایمیل خود را از دیدگاه روان سنجی تحلیل کنید. چرا مشتریان اینقدر خوب پاسخ دادند؟
از یافته های خود برای تکرار این کمپین های بازاریابی استفاده کنید.
تکنیک های جدید را امتحان کنید (البته بر اساس پروفایل خود) و عملکرد را در حین حرکت تجزیه و تحلیل کنید.به عنوان مثال، ممکن است کدهای تخفیف عملکرد عالی داشته باشند، و ایمیل های تبلیغاتی کمتر. این چه چیزی را در مورد مخاطبان شما نشان می دهد، و چگونه می توانید این اطلاعات را در استراتژی بازاریابی ایمیلی خود ادغام کنید.
7.محتوای جدید تولید کنید
آیا به دنبال ایده های محتوای جدید هستید؟ به روان سنجی مراجعه کنید
دنبال کنندگان شما در امنیت سایبری کار می کنند. از طریق رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل وب سایت، متوجه می شوید که آنها به روندهای عمومی فناوری اطلاعات اهمیت می دهند. آنها به روندهای فناوری اطلاعات اهمیت می دهند زیرا نگران تأثیر آنها بر استراتژی های امنیت سایبری خود هستند. به لطف پروفایل های روان سنجی، می توانید از این نگرانی ها استفاده کنید و محتوای جدیدی بنویسید.
نتیجه:
پروفایل روان سنجی پنجره ای به شخصیت مشتریان شما ارائه می دهد. این به شما میگوید که چرا مخاطبان شما اینگونه رفتار میکنند، چه چیزی بر تصمیمات خرید آنها تأثیر میگذارد، و مهمتر از همه، برای حفظ وفاداری آنها چه کاری باید انجام دهید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
- استفاده از اصل دوست داشتن در بازاریابی اصل دوست داشتن ، سومین مورد در سری ما که...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.