هک رشد
وقت آن است که یک بار و برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم. من حتی در این راهنمای هک رشد به شما نشان خواهم داد.
هک رشد
این عبارت فقط پنج سال قدمت دارد.شان الیس در سال 2010 هنگامی که می خواست شرح کار جدیدی ارائه دهد آن را ایجاد کرد. شان OG است (original growth hacker).او به بسیاری از استارت آپ ها کمک کرد تا به عنوان مشاور به رشد سریع (به عنوان مثال Dropbox) دست یابند.با این حال ، هر زمان که او یک استارتاپ را برای انجام فعالیت های جدید ترک می کند ، زمان سختی برای پیدا کردن یک جایگزین دارد.
او به شخصی احتیاج داشت که مسئول رشد این شرکت نوپا باشد. او هر بار صدها اپلیکیشن را مرور می کرد و همه آنها شغل بازاریابان را مشخص می کرد.اما بازاریابان خالص نمی توانند این کار را انجام دهند.
محصولات نرم افزاری مدرن کاملاً متفاوت از محصولات سنتی هستند و همچنین توزیع آنها نیز متفاوت است.بازاریابان احساس می کردند که باید بودجه ، هزینه ها ، تبدیل و غیره را در نظر بگیرند.هکر رشد به هیچ یک از این موارد اهمیتی نمی دهد.
از آنجا که رشد معیار ایجاد یا شکست برای استارتاپ ها است (یا به اندازه کافی سریع رشد می کنند یا می میرند) ، این تنها معیاری است که یک هکر رشد به آن اهمیت می دهد.یک مهندس می تواند به همان اندازه که یک بازاریاب می تواند هکر رشد باشد. مهم تمرکز آنهاست.
با توجه به فرهنگ راه اندازی ، آنها اغلب مجبورند از روش های تحلیلی ، ارزان ، خلاقانه و ابتکاری برای رشد تصاعدی مشتری شرکت خود استفاده کنند.این تنها کاری است که یک هکر رشد انجام می دهد.برای درک واقعی اینکه هک رشد چه چیزی را می تواند به دست آورد و ذهنیت شما باید چگونه باشد ، چند نمونه از هک رشد را که به درستی انجام شده است ، به شما نشان می دهم. سپس ، می توانید همین اصول را در تجارت خود نیز اعمال کنید.
بررسی اجمالی
به طور بالقوه می توانید به صورت آفلاین هک رشد را انجام دهید. به عنوان مثال ، ممکن است ظاهر شدن مک دونالد در هر خروجی بزرگراه بین ایالتی در دهه 1950 را هک رشد بدانید.آنها فهمیدند که بزرگراه های بین ایالتی بزرگ خواهند بود ، بنابراین در جایی حضور پیدا کردند که می دانستند مشتری به مقدار زیاد خواهد بود.با این حال ، این مفهوم نسبتاً جدید بیشتر در دنیای استارتاپ ها کاربرد دارد.
آنها بودجه زیادی برای بازاریابی ندارند ، بنابراین نمی توانند به تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی اعتماد کنند.به همین دلیل است که آنها باید راه های ارزان تری را برای بازاریابی خود پیدا کنند.آنچه آنها اغلب دارند یک محصول بسیار مقیاس پذیر است.به عنوان مثال Dropbox را در نظر بگیرید. چیزی که سرویس ذخیره سازی ابری آنها فراهم می کند اساساً فقط فضای دیسک در سرورهایی است که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند.
آنها همیشه می توانند سرورهای بیشتری بخرند یا اجاره کنند تا فضای بیشتری برای کاربران جدید فراهم کنند.یا اوبر را در نظر بگیرید. سرویس تعویض تاکسی متکی به افراد عادی است که از اتومبیل های شخصی خود استفاده می کنند تا دیگران را در محل A انتخاب کنند و آنها را با خیال راحت به محل B برسانند – و پرداخت از طریق برنامه انجام می شود.
با بیش از 260 میلیون اتومبیل ثبت شده در ایالات متحده در سال 2015 ، این نیز بسیار مقیاس پذیر است. آنها این برنامه را ارائه می دهند که تعداد بی شماری از کاربران می توانند از طریق وب بارگیری و استفاده کنند. کاربران بقیه را ارائه می دهند.یک محصول سنتی ، مانند صابون ، مقیاس پذیر نیست.
هر وقت صابون شما تمام شد ، مجبورید صابون جدید بخرید.اما ، هر بار که کاربر دیگری وارد فیس بوک می شود ، تجربه شما بهتر می شود.به علاوه ، روش کار محصول به او امکان می دهد خودش را به بازار عرضه کند. اگر جمعه شب از Uber برای رفتن به خانه دوست خود استفاده می کنید و دوست از شما می پرسند که چگونه به آنجا رسیده اید ، می گویید: “من یک Uber گرفتم.”
به طور طبیعی ، این کلمه گسترش می یابد. اگر این ایده را دوست دارید و دوستانی دارید که می توانند از استفاده از این سرویس بهره مند شوند (علاوه بر اینکه از بودن دوستانتان در سیستم عامل بهره مند می شوید) ، به احتمال زیاد آن را پیشنهاد می کنید.
به این ترتیب است که هک رشد از دهان به دهان در مقیاس بزرگ برای دستیابی به نرخ رشد نمایی که دیده ایم استفاده می کند.خوب ، وقت آن است که به چند نمونه از استارت آپ هایی که هک رشد را به روش صحیح انجام داده اند ، نگاه کنیم.
اما امروز ، من فقط نمونه های عالی را به شما نشان نمی دهم. من همچنین به شما یک فرآیند ساده و هشت مرحله ای می دهم که می توانید با دنبال کردن آن ، هک رشد را در کسب و کار خود اعمال کنید.
مرحله 1: برای هک کردن رشد موفقیت آمیز ، اطمینان حاصل کنید که محصولی را ایجاد می کنید که مردم واقعاً می خواهند.شما فکر می کنید این برای هر شرکتی قابل مشاهده است ، درست است؟
اگر فقط یک محصول متوسط را به بازار عرضه کنید ، گاهی اوقات می توانید با کالای متوسطی کنار بیایید.به عنوان مثال ، کوکاکولا در طول سال ها بسیاری از نوشیدنی های غیر الکلی مانند Sprite و Fanta را معرفی کرد.
مزه اکثر آنها به خوبی اصلی نبود.اما ، از طریق تبلیغات گسترده (و گران) ، آنها را محبوب کردند و اکنون این دو محصول را در راهروی نوشیدنی فروشگاه های مواد غذایی می توانید ببینید.امروز انجام این کار بسیار دشوارتر خواهد بود ، زیرا کلمات در مورد محصول جدید به سرعت گسترش می یابد.اگر محصول شما بد باشد ، دنیا سریعتر از آنچه تصور کنید آن را می شناسد.
راه حل این چیست؟ ساده است: بازخورد بگیرید.شما باید محصول خود را در اسرع وقت خارج کنید تا شروع به جمع آوری بازخورد کرده و به طور منظم به بهبود مناسب بودن بازار محصول خود ادامه دهید.
دو مرحله هک رشد برای اطمینان از رسیدن محصول به هدف
در اینجا نحوه انجام آن به روش صحیح آورده شده است:
1.با پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات شروع کنید ، نه با تولید محصولی که مناسب بازار و محصول باشد.
2.به محض داشتن ایده ، شروع به دریافت بازخورد کنید.
در زیرزمین خود پنهان نشوید ، شش ماه چیزی را توسعه دهید و سپس با آن بیرون بیایید. آن را تکان دهید و بپرسید ، “نظر شما چیست؟”فوراً درخواست بازخورد کنید.تصور کنید که یکی از دوستان در هنگام شام در مورد مشکلی که با شرکتش داشت ، به شما می گوید. با هم ، می توانید راه حل آن را روی یک دستمال بکشید.لحظه ای که این طرح را دارید ، می توانید آن را به افراد دیگر نشان دهید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.