همه چیز درباره دکمه فراخوان (call to action)
(call to action)
ایجاد یک فراخوان قوی برای اقدام (CTA) برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ ضروری است، اما چگونه میتوان به یک فراخوان
عالی رسید؟اگر در تلاش برای ایجاد یک CTA قوی هستید، این چارچوب به شما کمک می کند تا یک CTA منحصر به فرد بهینه
سازی شده برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
فراخوان برای اقدام چیست؟
فراخوان برای اقدام جایی است که به بازدیدکنندگان در مورد اقدامات بعدی پس از مشاهده محتوای شما (صفحه فرود، پاپ آپ،
پست وبلاگ، تبلیغات اجتماعی و غیره) می گویید.اگر به نقشه راه سفر مشتری خود فکر می کنید، CTA بازدیدکننده را به اولین قدم
در سفر خریدار راهنمایی می کند.
چه چیزی باعث ایجاد یک فراخوان برای اقدام می شود؟
متأسفانه، یک راه حل یکسان برای همه یا یک فرمول کامل برای همه مشاغل وجود ندارد.شرکت های مختلف بسته به چرخه خرید
و نقاط دردسر مشتری ایده آل خود، از استراتژی های متفاوتی استفاده می کنند.
به عنوان مثال، شخصی که نرم افزار CRM را می فروشد احتمالا CTA بسیار متفاوتی نسبت به کسی که یک وعده غذایی 10 دلاری
به شما می فروشد دارد.CTA شرکت CRM احتمالاً ابتدا یک سؤال ساده است، مانند یک مسابقه، تماشای یک ویدیوی نمایشی یا
مشاهده یک مطالعه موردی. با این حال، یک سرویس غذا ممکن است CTA مستقیم تری داشته باشد، مانند «اکنون سفارش
دهید» یا «اکنون بخرید».با این وجود، مطمئناً می توانید بدون توجه به صنعت و مدل کسب و کار خود، چند کار برای بهبود تبدیل
انجام دهید. در ادامه نکاتی وجود دارد.
CTA فراتر از دکمه خرید است.
کپی در اطراف CTA تأثیر بسیار مهم تری بر موفقیت CTA خواهد داشت تا کلمات روی خود دکمه.نکته کلیدی برای تنظیم این
است که بدانید چه چیزی می تواند باعث ارتباط بهتر با کاربران شما شود.
به عنوان مثال، اگر نرمافزار CRM را میفروشید، ممکن است بخواهید دادههای یک مطالعه موردی را وارد کنید و به یک نقطه
دردناک کلیدی ضربه بزنید.یک مثال ممکن است چیزی شبیه به این باشد: «در زمان کمتری فروش بیشتری داشته باشید. راه حلی
برای افزایش 10 برابری کیفیت لید.”
از کلمات عملی استفاده کنید
هدف شما همیشه این است که بازدیدکننده اقدامی انجام دهد، بنابراین جای تعجب نیست که باید از افعال در نسخه خود استفاده
کنید.
به عنوان مثال، برخی از رایج ترین کلمات CTA عبارتند از:
باز کردن قفل
پیوستن
شروع کنید
ازینجا آغاز کن
رضایت آنی را فراهم کنید
بسیاری از CTA های خارق العاده نیز باعث رضایت می شوند.برای مثال، اگر نرمافزار نمایش تعداد ضزبان قلب را میفروشید، به
جای دکمهای که میگوید «شروع کن»، می توانید از چیزی شبیه به “ضربان قلبم را به من نشان بده” استفاده کنید.توجه داشته
باشید که رسیدن به رضایت آنی مستلزم آن است که درک عمیقی از مخاطبان و نکات دردناک آنها داشته باشید.
فوریت ایجاد کنید
فوریت نیز کلیدی است، به ویژه برای محصولات ارزان قیمت. برای مثال، گنجاندن کلماتی مانند «اکنون» و «امروز» میتواند به
افزایش تبدیل کمک کند.در صورت لزوم، می توانید تایمرهای شمارش معکوس و شمارنده موجودی را نیز اضافه کنید.با این حال،
اگر ادعا می کنید که یک پیشنهاد را مثلا دو ساعت آینده می بندید، حتما اینکار را انجام دهید. وگرنه، مشتریان شما خواهند فهمید
که واقعاً هیچ فوریتی وجود ندارد.
آن را غیرقابل مقاومت کنید
وقتی یک مشتری ایدهآل وارد وبسایت شما می شود، وظیفه شماست که پیشنهادی را به آنها ارائه دهید که بسیار مرتبط است و
غیرقابل مقاومت.ایجاد یک پیشنهاد واقعا غیرقابل مقاومت همچنین مستلزم درک نکات دردناک مخاطبان است.
برای مثال، اگر شما یک سرویس تحویل غذا هستید، یک لید جدی واقعاً علاقه دارد یک وعده غذایی را بسرعت درب منزل تحویل
بگیرد.اگر CTA شما اولین وعده غذایی رایگان ارائه دهد می تواند یک فراخوان به اقدام عالی محسوب شود.به طور مشابه، اگر
تشک میفروشید و 200 دلار تخفیف برای اولین خرید مشتری ارائه میدهید، یک لید جدی که واقعاً تشک میخواهد، با خوشحالی
آدرس ایمیل خود را به شما می دهد.
یک نوع CTA تبدیل کننده
در حالی که کپی دقیق شما کاملاً به مخاطبان و کسب و کار شما بستگی دارد، در اینجا 20 نمونه دعوت به عمل آورده شده است.از
B2B تا B2C، ترکیبی از همه چیز در این لیست وجود دارد.
صفحات اصلی و صفحات فرود
من به شما یاد خواهم داد که ثروتمند باشید
رامیت ستی به خاطر کپی رایتینگ فوق العاده معروف است، بنابراین جای تعجب نیست که CTA در وب سایت او نیز استثنایی
است.او دورههای بسیار متنوعی را از طریق وبسایت خود ارائه میدهد، بنابراین به جای فرستادن مخاطبان به یک صفحه عمومی،
از آنها میخواهد در یک مسابقه تعاملی شرکت کنند و سپس آنها را به محتوایی بفرستد که بهترین تطابق برای آنها باشد.
علیرغم این واقعیت که مخاطبان او علایق متفاوتی دارند، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها می خواهند پول بیشتری به
دست آورند و این کار را سریع انجام می دهند.او با پرسیدن یک سوال انعکاسی، این نقطه درد را کاملا مهار میکند و پیشنهاد او
ارائه راهحلی سریع است – در عرض یک ساعت.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روانشناسی رنگها و تاثیرآن در فروش روانشناسی رنگها یکی از مقوله های مهمی است که می...
- همه چیز درباره Upselling (فروش بیشتر) مشتریان فعلی شما بهترین چشم انداز برای فروش در آینده...
- 5 نکته اینستاگرام برای مشاغل کوچک اینستاگرام افزایش فالوور اینستاگرام می تواند مانند یک عکاسی مداوم...
- تکنیک نوشتن متقاعدکننده تکنیک نوشتن متقاعدکننده آیا می خواهید از نوشتن متقاعد...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.