هرچه بیشتر بهتر و کاربرد آن در فروش
هرچه بیشتر بهتر و کاربرد آن در فروش
نه نه نه. دوست من نه. خیلی ها به من پیام میدن که تو ویدئوها میگین به بعضی مشتری ها نباید فروخت.مگه نمیگن مشتری پادشاه ست و باید هرطور که شده نگهش داری؟ جواب من به این دوستان اینه. بله مشتری رو باید نگه داری. ولی مشتری ای که از کیفیتش مطمئن شدی. یه سوال می پرسم مگه شما وقتتون را سر راه آوردی؟
دوست داری 45 دقیقه با مشتری صحبت کنی بعد بگه ممنون نمیخوام.امروز دیگه شرکت های بزرگ اولین اولویت تو کارشون شناختن مشتری ای هست که ارزشمنده و کنار زدن مشتریانی که مناسب شرکت نیستند.به این ماجرا میگن لید کووالیفای کردن.حتی بدتر ازین زمانی هست که تو مشتری رو درست انتخاب نمیکنی و به هر شکلی هست بهش میفروشی.
فردا به محض اینکه یه مشکل کوچیک پیش بیاد همه جا جار میزنه فلانی جنسش آشغاله. فلانی خدماتش افتضاحه. درسته؟ جملاتم واست آشنا نیست؟ چرا کاری کنید که بعدا نیاز به عذرخواهی داشته باشین
حالا بازم میخوای به هر شکلی به همه بفروشی؟امتیازبندی کنین مشتریانتون رو چندین مرتبه برای خود من پیش اومده با شرکتی تماس گرفتم گفتم فلان محصولتونو می خوام بدونم چطوریه.
ازم شروع کرده به سوال پرسیدن. تعداد نیروهای شرکتتون چند تاست؟ چند تا سیستم دارین؟بعد آخر هم برگشته به من گفته طرف که نه متاسفانه با توجه به مواردی که شما دارین محصول ما مناسب شما نیست.مناسب شما نیست از دو جهت:
شاید اصلا محصول تو خیلی فراتر از نیاز مشتری باشه و مشتری بخواد فیچر اضافی پول بده بخره و فردا برگرده بهت بگه اینا که به درد من نخورد؟چرا ازم پول گرفتی؟
یا ممکنه مشتری خیلی بالاتر از محصول تو باشه و تو بهش بفروشی و بیاد بهت بگه آقا این چیزی که به من دادی 10 درصد کارمو هم راه نمیندازه! هر دو طرفش شکایت مشتری رو به همراه داره. پس تو نباید به این مشتری ها بفروشی.
حتی من تو کسب و کارهایی این موضوع رو اجرا کردم تو سایت هایی که برای مشتری ها می نوشتیم اول مشتری یک صفحه درخواست رو پر میکنه. اگر درخواستش با شرایط شرکت همخونی داشت سفارش فرد ثبت میشه. وگرنه با یک پیام مرسی که ما رو انتخاب کردین مشتری رو همراهیش میکنه به رفتن.
4 مورد اساسی برای حفظ مشتری (متد BANT)
✔ اولین موضوعش بودجه: آیا مشتری احتمالی مایل یا قادر به خرج کردن پولش هست؟
✔دومین مورد Authority هست.مشتری خودش میتونه تصمیم بگیره یا باید بره از رئیسش اجازه بگیره برای خرید محصولت؟اگر کس دیگه ای باید وارد مذاکره بشه باید اونو پیدا کنین.
✔سومین مورد Need یا همون نیاز هست.آیا نیازی مشتری داره که بخواین برآوردش کنین؟
✔چهارمی هم Timeline یا زمانبندی هست.آیا با سرویس یا محصولات شما هماهنگ ان؟
پس نتیجه دوست من تو کسب و کارت هر چه بیشتر بهتر نداریم… هر چه بهتر بهتر داریم.
این ویدئو رو حتما ببینید:
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 4 اصل طلایی برای فروش بیشتر (فرمول 4P) با این 4 اصل طلایی بیشتر بفروش (فرمول 4P) فرمول...
- 7 کلمه احساسی برای افزایش فروش با این 7 کلمه احساسی افزایش فروش داشته باش. من...
- یک تکنیک سمی برای فروش بیشتر کدوم محصول رو پیشنهاد بدم ؟ محصول گرون رو یا...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.