نحوه ایجاد محصولات دیجیتال
فروش محصول دیجیتالی که وقت خواب به فروش می رسد آرزوی هر کسی است.اما ممکن است در وهله اول از خود بپرسید که چگونه محصولات دیجیتال ایجاد کنید.چه چیزی یک محصول دیجیتال عالی را می سازد و چگونه می توانید خود را برای موفقیت آماده کنید؟
بیایید نگاهی بیاندازیم به این که چرا محصولات دیجیتال ارزش کاوش را دارند و چگونه می توانید از آنها برای دنبال کردن ایده های کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید.
محصول دیجیتال هر محصولی است که مشتری می تواند به صورت آنلاین خریداری و استفاده کند. در بسیاری از موارد، این شامل برخی از اشکال محتوا، مانند یک خبرنامه، پادکست، ویدئو، کتاب الکترونیکی، یا دوره است.اکثر محصولات دیجیتال یا سرگرمی (مانند موسیقی یا کتاب داستان) یا آموزشی (مانند دوره یا کتاب الکترونیکی آموزشی) هستند.
ممکن است از افراد زیادی شنیده باشید که می گویند محصولات دیجیتال دیگر به صورت آنلاین به فروش نمی رسند و بیشتر مصرف کنندگان انتظار دارند محتوای خود را به صورت رایگان دریافت کنند. (همه ما می دانیم که آپلود کتاب الکترونیکی در وب سایت شما به طور خودکار باعث فروش آن نمی شود.)با این حال، صنعت تجارت دیجیتال مملو از مشاغل چند میلیون دلاری است که محصولات کاملا دیجیتالی را می فروشند.
چرا محصولات دیجیتال ایجاد کنیم؟
اگر قصد فروش یک محصول یا خدمات را دارید، یک محصول دیجیتال ممکن است به دلایل مختلف بهترین گزینه باشد.
مقیاس پذیری
اولین مزیت محصولات دیجیتال این است که میتوانید بدون تلاش بیشتر یا جمعآوری هزینههای بیشتر، به مخاطبان بسیار بیشتری دست پیدا کنید.برای مثال، اگر میخواهید به مردم کمک کنید تا غذاهای سالمتری بپزند، میتوانید کلاسهای آشپزی ارائه دهید، اما محدود به خدمات رسانی به مردم شهرتان خواهید بود.علاوه بر این، اگر می خواهید این تجارت را توسعه دهید، باید سرآشپزهای بیشتری استخدام کنید و برای تجهیزات و فضای آشپزخانه بیشتر هزینه کنید.
با این حال، یک گزینه جایگزین یادگیری نحوه ایجاد محصولات دیجیتال است. شما می توانید یک کتاب الکترونیکی با دستور العمل های مورد علاقه خود بنویسید، آن را به صورت آنلاین بفروشید، به تعداد نامحدودی از افراد دسترسی پیدا کنید، و هرگز مجبور نخواهید بود خروجی خود را افزایش دهید – این یکی از راه های کسب درآمد از نوشتن آزاد است.
درآمد آنلاین
یکی دیگر از دلایل عالی بودن محصولات دیجیتال این است که پس از راه اندازی به تلاش بسیار کمی نیاز دارند و همچنان به شما کمک می کنند تا به صورت آنلاین زندگی کنید.با یک کسب و کار خدماتی، فقط برای ساعاتی که کار می کنید ، درآمد کسب می کنید. در یک تجارت الکترونیک، افراد ممکن است در هر ساعت از روز سفارشات را ارسال کنند، اما شما همچنان باید آنها را انجام دهید و اقلام را در انبار نگهداری کنید.با این حال، محصولات دیجیتال را می توان در هر ساعت از روز خریداری کرد و هرگز نیازی به ذخیره مجدد آن نیست. بنابراین، این مدل کسب و کار نهایی برای درآمد غیرفعال است.
هزینه راه اندازی کم
در نهایت، بیشتر کسبوکارها شامل هزینههای راهاندازی و هزینههای سربار هستند که میتواند به راحتی یک فرد را دچار بدهی کند. بیشتر مردم می خواهند یاد بگیرند که چگونه محصولات دیجیتالی ایجاد کنند تا از این سردرد جلوگیری کنند.به عنوان مثال، اگر یک تجارت الکترونیک دارید، ممکن است مجبور شوید برخی از محصولات خود را از قبل خریداری کنید. بنابراین، نه تنها برای محصولات، بلکه برای فضای ذخیره سازی نیز باید هزینه پرداخت کنید.
مشاغل خدماتی نیز معمولاً دارای هزینه های مداوم هستند. به عنوان مثال، اگر یک مربی شخصی هستید، ممکن است مجبور شوید برای اجاره فضای ورزشگاه هزینه کنید و از سود خود کسر کنید.با یک محصول دیجیتال، شما فقط باید برای وب سایت خود و هر گونه هزینه بازاریابی بپردازید (که در صورت داشتن یک تجارت الکترونیک یا کسب و کار خدماتی نیز هزینه هایی را پرداخت می کنید).
بنابراین، چه نوع محصول دیجیتالی را باید بفروشید؟
به طور کلی، بیشتر محصولات دیجیتال آموزشی (آموزش به مردم چگونه کاری انجام دهند) یا سرگرمی هستند. هنگامی که موضوعی را انتخاب کردید و دانستید چه چیزی می خواهید بفروشید، می توانید از چند مدل مختلف برای ارائه محتوا استفاده کنید.
در اینجا رایج ترین آنها هستند:
- پادکست
- کتاب الکترونیکی
- دوره آنلاین
- خبرنامه
- محتوای اشتراک
- ویدیوی پریمیوم
در حالی که برخی از این اشکال محتوا معمولا رایگان هستند، بسیاری از مردم مایلند برای آنها هزینه کنند اگر آنچه ارائه میدهید به طور قابل توجهی با کیفیت بالاتر یا انحصاری باشد.
به عنوان مثال، تعداد زیادی خبرنامه رایگان در دسترس است، با این حال بسیاری از مردم مایلند برای خبرنامه های برتر پول پرداخت کنند.
احتمالاً از خود میپرسید که چگونه محصولات دیجیتالی را برای ایدههای محتوایی خود ایجاد کنید.وب روشی بی نظیر برای راه اندازی یک کسب و کار – کوچک یا بزرگ – با سطوح بسیار قابل مدیریت سرمایه گذاری و ریسک ارائه می دهد.
در این مرحله، من صدها (شاید هزاران) نفر را دیدهام که کسبوکارهای بادوام را حول یک محصول یا خدمات آنلاین ایجاد میکنند، و متوجه پنج حوزه تمرکز شدهام که در شروع کار بسیار مهم هستند.
اما آن 5 حوزه چیست؟؟
مرحله اول.یک لیست ایمیل با یک پاسخگوی خودکار بسازید
احتمالا در مورد بازاریابی ایمیلی مطالب زیادی دیده یا شنیده اید، زیرا این مکانیسم کلیدی است که از آن برای جمع کردن مخاطبان خود استفاده می کنید و به آنها اطلاع می دهید که چه چیزی برای ارائه دارید.من در روز اول با یک پاسخگوی خودکار ایمیل شروع کردم و به شما هم پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید.چرا؟ زیرا راهی عالی برای جلب توجه هر فرد علاقه مندی که با آن برخورد می کنید به شما می دهد و آن روابط فردی را به مخاطب تبدیل می کند.
انجام یک کار خوب در پاسخگوی خودکار خود ارزش دارد، اما برای کامل بودن آن، به خصوص در ابتدا، نیازی ندارید. 5 یا 7 پیام ارائه دهید که:
به مخاطب خود کمک کنید تا مشکل ساده ای را که برایش مهم است حل کند
اطلاعات مهمی در مورد اینکه چرا کاری را انجام می دهید به آن مخاطب بدهید
به اعضای مخاطب آموزش دهید که چرا راه حل شما راهی عالی برای حل مشکلی است که آنها در موضوع شما دارند
هر پیام پاسخگوی خودکار می تواند یک یا چند مورد از موارد فوق را انجام دهد.
مرحله دوم : محتوای سنگ بنای خود را بسازید
من دوست دارم ابتدا یک پاسخگوی خودکار بسازم تا بتوانم هر قطره ای از توجه مخاطب را به محض ورود جلب کنم.بنابراین توجه مخاطب از کجا می آید؟ خوب، ایده های پست وبلاگ شما، از محتوای سنگ بنایی که برای سایت خود ایجاد می کنید.
محتوای سنگ بنا به مهمترین سؤالات پاسخ می دهد:
سوالاتی که همیشه در مورد موضوع خود از شما پرسیده می شود،
… و سوالاتی که دوست داشتید همیشه در مورد موضوعتان از شما پرسیده می شد
باز هم، آنها باید خوب باشند، اما نیازی به کامل بودن ندارند – شما به تکامل پست های سنگ بنای خود در طول زمان ادامه خواهید داد.
مرحله سوم: شبکه خود را گسترش دهید
یک چیز خوب در مورد محتوای واقعا محکم این است که تمایل دارد افرادی را جذب کند که می توانند به کسب و کار شما کمک کنند. آنها ممکن است محتوای شما را به اشتراک بگذارند، یا کار شما را توصیه کنند، یا حتی کاندیدای مشارکت های عالی باشند.اما شما فقط نمینشینید و منتظر نمیشوید تا مردم متوجه شما شوند. اکنون گسترش شبکه خود را شروع کنید تا بیشترین فرصت ممکن را برای پروژه جدید خود ایجاد کنید.
این موفقیت یک شبه برای شما به ارمغان نمی آورد (و نه هیچ چیز دیگری)، اما یک استراتژی محکم و ثابت برای افزایش نفوذ و اقتدار شما است. در مورد چگونگی ایجاد محصولات دیجیتال، این یک تکه از پازل است.کانال های رسانه های اجتماعی نیز مکان های خوبی برای یافتن سایر ناشران محتوا هستند
مرحله چهارم: به دنبال هوش بازار باشید
یک محصول دیجیتال مانند هر محصول دیگری است – قبل از اینکه زمان و پول خود را برای ایجاد یک محصول سرمایهگذاری کنید، باید بدانید که مردم چه میخواهند.ما بسیار خوش شانس هستیم که پلتفرم های عالی برای گوش دادن به نیازها و خواسته های بازار داریم.رسانه های اجتماعی مکان خوبی برای شروع هستند. به یاد داشته باشید بیشتر از اینکه صحبت کنید گوش کنید.
مردم در موضوع شما با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند؟
چرا راه حل های موجود آنها را ناامید می کند؟
کدام ایرادها مانع حرکت آنها می شود؟
به یاد داشته باشید، لازم نیست تمام گوش دادن به رسانه های اجتماعی خود را در صفحه یا سایت خود انجام دهید. هر جایی که مشتریان بالقوه شما در حال معاشرت هستند، یک پادکست عالی ایجاد می کند.هنگامی که یک مخاطب (حتی یک مخاطب متوسط) دارید، می توانید با برقراری تماس پرسش و پاسخ رایگان، گوش دادن به رسانه های اجتماعی خود را تکمیل کنید. این مفید است که سؤالات را از قبل برای آنها جمع آوری کنید، و سپس پاسخ ها را در یک جلسه زنده ارائه دهید.
این فقط یک راه عالی برای فهمیدن اینکه بازار شما تشنه چیست نیست. همچنین یک تقویت کننده قدرتمند اعتماد به نفس برای وبلاگ نویسی کسب و کار شما است. انجام چند پرسش و پاسخ رایگان به شما نشان می دهد که چقدر می توانید در موضوع خود مفید باشید و همچنین زمینه هایی را که می توانید حتی بهتر شوید را آشکار می کند.
مرحله پنجم: محصول قابل دوام خود را بسازید
تمام تحقیقات شما در مورد چگونگی ایجاد محصولات دیجیتال به این منجر می شود.ما طرفداران بزرگ رویکرد حداقل محصول بادوام (MVP) هستیم. این توسط بسیاری از شرکتهای نرمافزار و فناوری استفاده میشود، اما رویکردی هوشمندانه برای ایجاد تقریباً هر نوع محصول یا خدماتی است.
چگونه می توانید مشخص کنید که اولین MVP شما چه چیزی باید باشد؟ به این سئوال پاسخ دهید:
کوچکترین محصول یا خدماتی که میتوانم ایجاد کنم که سود معناداری برای مخاطبانم داشته باشد چیست؟
هر MVP یک محصول پولی نیست
بسیاری از کسبوکارهای آنلاین کوچک، چند پیشنهاد رایگان را برای آزمایش ارائه میکنند، قبل از اینکه ایدهای را برای محصول اولیه پولی به پایان برسانند.
MVP ها به شما این امکان را می دهند که مقدار کمی از کار متمرکز را در یک مفهوم محصول قرار دهید، سپس آن را برای مخاطبان خود راه اندازی کنید و ببینید که چگونه پیش می رود.
- آیا این نوع محصول چیزی است که مخاطب شما می خواهد؟
- آنها چه چیزی را در مورد آن دوست دارند؟
- چه چیزی برای مشتریان شما یا برای شما کار نمی کند؟
هنگامی که MVP را پیدا کردید می توانید شروع به بهینه سازی آن کنید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- قیف فروش برای محصولات دیجیتال هر کسی که تا به حال چیزی خریداری کرده است...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
- چگونه با بازاریابی محتوا اعتماد ایجاد کنیم بازاریابی محتوا بازاریابی سنتی بسیار مهم است – همه چیز...
- 20 تاکتیک بازاریابی برای کمپین ها تاکتیک های بازاریابی می توانند به شما کمک کنند تا...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.