مشتریت رو اینجوری بشناس
چرا بعضی افراد رو هرکاری کنید از شما خرید نمی کنن
مشتریت رو اینجوری بشناس
تجربه ثابت کرده بعضی افراد هستن که هر کاری بکنین از شما خرید نمی کنن چرا ؟ چراشو من بهت میگم.من تجربه کار با کسب و کارهای مختلفی رو داشتم و تو اون کسب و کارها مشتری هاشون رو دیدم باهاشون تعامل داشتم و به تجربه تونستم کشف کنم که چه افرادی از شما میخرن و چه افرادی از شما نمیخرن.البته اینم بگم از کسب و کاری به کسب و کار دیگه این جریانات متفاوته.
انواع مشتری:
✔ یکسری افراد هستن:
که دقیقه نودی ان. دوره آموزشی میذارین میان پیام میدن آقا ما نتونستیم ثبت نام کنیم ممکنه ثبت نام رو باز کنین من با خونوادم بودم ، شهرمون سیل اومده بود میدونین من پدرم مریض بود ازین حرفا. شما اگه دوره رو هم تمدید کنین بازم از تو دوره شما شرکت نمیکنن.
✔ افراد دسته دوم:
آدم هایی هستن که زیاد سوال میپرسن.فرد میخواد تو دوره شما شرکت کنه میاد میپرسه : چقدر طول می کشه تا پول دربیارم؟ چقدر باید وقت بذارم؟ چقدر طول می کشه تا اولین مشتری خود را بدست بیارم ؟
چند درصد از دانشجویان بیش از 10 هزار دلار از کار آزاد درآمد کسب کردن؟ ببینین برای خرید یک محصول قطعا و قطعا نیازه شما اطلاعات کسب کنین این کاملا قابل درکه.تجربه باز هم ثابت کرده افرادی که بین 1 تا 3 سوال جدی می پرسن افرادی هستن که ازتون میخرن.رو این افراد سرمایه گذاری کنین.
مثلا دوره کسب و کار آنلاین میفروشین طرف میگه من یک ماه آینده ممکنه شهرمو عوض کنم و به یک شهر دیگه برم.این دوره به دردم میخوره میتونم اونجا هم کسب و کارمو راه بندازم؟ یا مثلا دوره جامع کدنویسی دارین ارائه میکنین مشتری میاد میگه که کدهای این دوره ها هم در اختیارمون قرار میگیره یا نه؟
✔ افراد دسته سوم:
افرادی که درخواست نظرات منفی می کنند.من میخوام قبل از خرید نظرات منفی در مورد محصول شما رو ببینم!!! هر کس نظر دنبال نظر منفی میگرده مطمئن باشین از شما نمیخره.چون ادمهایی که دنبال چیزای منفی میرن میخوان برای نخریدن خودشون دلیل بتراشن.مشتری نرمال تمام نظرات رو میخونه و با توجه به جمع بندی نظرات تصمیم میگیره که از شما بخره یا نخره.
قبلا مشتری ها میگفتن ما نظرات کافی نداریم. الان مشتریا میگن ما نظرات منفی کافی نداریم!افرادی که میان میگن
قیمت شما خیلی بالاست و شما با توجه به اینکه مزایای محصولتون رو واسشون توضیح میدین ویژگی هاشو توضیح میدین و حتی مثلا یک سرویس رایگان چند روزه بهشون میدین تا با محیط محصول شما آشنا بشن باز هم از شما نمیخرن.
یک سری افراد به دنبال مفت هایی هستند که هیچ وقت هم از اونها استفاده نمیکنن.اما بعضی افراد هستند مثلا بودجه کافی برای استفاده از سرویس یا خدمات شما رو ندارن. در ابتدا میان محصولات رایگان شما رو استفاده میکنن.بعد ازون که بودجه شون تکمیل شد کم کم وارد خرید محصول یا خدمات شما میشن.
دوستان بر حسب تجربه مواردی که خدمتتون گفتم هیچ وقت خرید نمیکنن.باید این افراد رو در همون ابتدای کار بشناسین.چرا؟ چون اینجوری نیروهای فروش یا اگه خودتون فروشنده هستین وقتتون گرفته نمیشه. چون من تجربه دارم که نیروهای فروش وقتشون رو با این افراد گذروندن و وقتی یک مشتری بالقوه و خوب اومده نتونستن اونو جذب کنن و اون مشتری از بین رفته.
این ویدئو رو از دست ندین:
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- استراتژی جذب مشتری 3 مرحله جهت متناسب کردن پیام بازاریابی برای مشتریان ...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.