مدیریت زمان در فروش
یکی از موثرترین راه های مدیریت خط لوله فروش، مدیریت زمان در خط لوله فروش است. همه ما 24 ساعت در شبانه روز وقت داریم. نحوه استفاده ما از این ساعتهاست که مستقیما روی زندگی ما تاثیر می گذارد.
احتمالا شما هم مانند ۹۰ درصد فروشندگان احتیاج دارید که به شکل مداوم فرصتهای جدیدی را وارد خط لوله فروش خود کنید، مقدار ورود این فرصت ها بستگی به چرخه فروش شما و میزان فروشی که هدف گذاری کرده اید دارد.
بیشتر توجه کردن به افراد مورد علاقه تان طبیعی است، اما برای خط لوله فروش خوب نیست.
معمولا فروشندگان به فرصت های قدیمی خط لوله فروش بیشتر از فرصت های تازه وارد توجه می کنند. این اتفاق طبیعی است و دلایل مشخص روانشناسی برای آن وجود دارد.
اول اینکه چون با آنها ارتباط بهتری دارید ممکن هست همیشه در لیست پیگیری های روزانه شما باشند.
از سوی دیگر، تصوری در مورد فرصت های جدید ندارید و احتمال خرید آنها برای شما در هاله ای از ابهام است .
این نگاه به شکل ناخودآگاه رغبت شما را برای پیگیری جدی آنها کمتر میکند. دلیل دیگری که ما توجه بیشتری به افراد مورد علاقه مان می کنیم این است که با آنها راحت تریم. برقراری تماس های اولیه به خاطر احتمال جواب رد شنیدن ، ترسناک به نظر میرسد.
فراموش نکنید، کیسه طلا بین فرصت های جدید است !
نه آنهایی که هر روز وقت شما را می گیرند.
بگذارید برویم سر اصل مطلب: همیشه زمانی برای ایجاد فرصت های جدید در نظر داشته باشید. شما همیشه مسئولیت فرستادن و جواب دادن به ایمیل ها، تماس ها و پیگیری ها، فرستادن لیست قیمت ها را دارید. این فعالیت ها ضروری هستند ، اما داشتن زمان کافی برای اضافه کردن فرصت های جدید هم ضروری است .
نکته مهم و قابل توجه این است که افزودن فرصت جدید است که باعث میشود همه فعالیت های بالا ایجاد شوند.
همیشه در برنامه ریزی روزانه یا هفتگی خود زمانی را به تولید فرصتهای جدید اختصاص دهید.
اگر مشتری اصرار داشت که حتما در همین زمان هایی که شما برای تولید فرصت جدید اختصاص داده اید با شما صحبت کند، یک تاریخ دیگر را برای جلسه با او برنامه ریزی کنید. در زمان های مشخص شده، هیچ کاری به جز اضافه کردن فرصت انجام ندهید و تحت هیچ شرایطی این زمان بندی را به هم نزنید.
این تنها راهی است که شما در تله کارهای روزانه نیفتید و بتوانید زمان مشخص و دقیقی را برای افزودن فرصتهای جدید در طول هفته داشته باشید.
در محدوده بمانید
اینکه تصمیم بگیرید تماس های پیگیری را در بین فعالیت های روزمره تان بگنجانید، کار راحتی است. جنبه منفی این کار از بین بردن ریتم منظم فعالیتهای شماست.
کم کم متوجه خواهید شد که اگر همه تماس هایتان را در یک نوبت انجام دهید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. به جای اینکه در طول روز به شکل تصادفی تماس هایتان را برقرار کنید، در هر نوبت با ده نفر تماس بگیرید.
کارهای خوب را ادامه دهید، مسئله فقط زمان است.
این درس خیلی ساده و راحت است. وقتی زمان مناسبی صرف می کنید که فرصت های جدید را وارد خط لوله فروش کنید، خواهید دید که خط لوله فروش همیشه پر است و جریان ثابت و مداومی از معاملات از سمت دیگر کاریز خارج میشود.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- خط لوله فروش چیست چقدر خط لوله فروش خود را مدیریت می کنید؟ و...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- تمیز کردن خط لوله فروش خط لوله فروش دارید با خودتان فکر میکنید: «این همه...
- روش یافتن مشتری بالقوه برای افزایش فروش روش یافتن مشتری تولید سرنخ اولین مرحله ضروری از...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.